2.2 CDi, automat Gaśnie :(. |
Autor |
Wiadomość |
Piotrucker
Dołączył: 17 Lut 2016 Posty: 72 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 31 Marzec 2017, 16:27
|
|
|
Panowie, na pokrywce od filtra napisane jest 25nm, wazne by z tą siłą dokrecac, czy nie?. Zawsze dokrecam na siłę ręką. |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 31 Marzec 2017, 17:34
|
|
|
Witam
Piotrucker napisał/a: | na pokrywce od filtra napisane jest 25nm, |
25nm (nanometrów) to skrajny ultrafiolet, tuż pod promieniowaniem Roentgenowskim.
Ale jeśli jest tam napis 25Nm, to faktycznie, jest to moment z jakim należy dokręcić...
Pozdrawiam |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31 Marzec 2017, 20:36
|
|
|
Piotrucker napisał/a: | Panowie, na pokrywce od filtra napisane jest 25nm, wazne by z tą siłą dokrecac, czy nie?. Zawsze dokrecam na siłę ręką. |
Nie przejmuj się ja tez dokręcam na "oko" czyli tyle ile mogę. Jeszcze nie zdarzyło się aby nie uszkodzony pojemnik przeciekał.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2017, 10:41
|
|
|
Piotrucker, Rozmawiałem z moim mechanikiem o Twoim przypadku. I powiedział, że jak zdarza się to gaśnięcie notorycznie i przy normalnej jeździe, to w tym przypadku jest to wina pompy wysokiego ciśnienia.
Jeśli chcesz to wykluczyć, to mogę Ci użyczyć pompy na próbę, bo mam taką i to sprawdzoną na stole u pompiarza. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
haftar
haftar
Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2017, 20:53
|
|
|
badmojo napisał/a: | haftar, dzięki, już znalazłem trąbkę
Jak go sprawdzić? Czy można tam dmuchnąć z kompresora...?
[ Dodano: 29 Marzec 2017, 17:00 ]
To byłby hicior, gdyby się okazało, że to to...
Tym bardziej, że u mnie ta przypadłość zdarzała się mega rzadko i tylko w długich trasach.
[ Dodano: 29 Marzec 2017, 17:02 ]
perzu126 napisał/a: | Ta rurka to odpływ z okienka wlewu paliwa. |
A ja byłem przekonany, że to właśnie odpowietrzenie zbiornika |
- gumowy przewód to faktycznie odpływ z okienka wlewu paliwa
- metalowy (chyba miedziany) przewód wychodzący z górnej części zbiorniczka (trzeba niestety porozkręcać trochę i obsunąć zbiorniczek w dół) a konkretnie podłączony do krótkiej gumowej rurki schodzi na dół i opasa kosz koła zapasowego - to jest przewód odpowietrzający bo wychodzi z najwyższego miejsca gdzie znajduje się paliwo które powraca z silnika (przelew)
tak było to u mnie w C250TD, zasada działania i konstrukcji w C-klasie jest taka sama więc nawet CDi posiada tego typu rozwiązanie
faktem jest, że po przeczyszczeniu tego przewodu problemy z zapowietrzaniem kompletnie u mnie zniknęły i nie dotykały przez prawie 18 miesięcy, a wcześniej pomimo wymiany chyba wszystkich możliwych elementów był ten sam mizerny efekt - jeśli ma ktoś chwilę czasu to może spróbować, tym bardziej, że nic nie kosztuje a jedynymi potrzebnymi przyrządami jest klucz 10, wkrętak krzyżakowy i długi cienki drut - może faktycznie okaże się że jest to odkrycie roku
dla niewtajemniczonych: zbiorniczek przelewowy pomimo, że jest odlany z tego samego plastiku co wlew paliwa nie ma żadnego fizycznego połączenia z wlewem a służy jedynie do zbierania nadstanów nieprzepalonego paliwa i przelanie go do lewej komory zbiornika |
_________________ ex W202 C250TD
W220 320CDi |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2017, 15:30
|
|
|
haftar, A można prościej...?
Zdjąć trąbkę z końcówki przewodu odpowietrzającego i wprowadzić tamtędy długi drut...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2017, 15:49
|
|
|
badmojo, jak już chcesz w ten sposób udrażniać przewód, to skorzystać ze starej linki napędu prędkościomierza. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
haftar
haftar
Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2017, 17:40
|
|
|
badmojo napisał/a: | haftar, A można prościej...?
Zdjąć trąbkę z końcówki przewodu odpowietrzającego i wprowadzić tamtędy długi drut...? |
nie bardzo bo jesli jest syf to wepchniesz go do zbiornika przelewowego a stamtad do zbiornika i tam juz zostanie, lepiej jest zdjac ten przewod i go wyczyscic na 'stole' - po odkreceniu zbiornika, zluzowaniu gumy wlewu wystarczy nieco go obnizyc aby dostac sie do tego przewodu, czyli nie ma potrzeby kompletnego demontazu zbiorniczka |
_________________ ex W202 C250TD
W220 320CDi |
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 9 Maj 2017, 11:01
|
|
|
Piotrucker, i jak? Problem wyeliminowany? |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Maj 2017, 16:26
|
|
|
Piotrucker, też jestem ciekaw. Bo u mnie, po dłuższym spokoju, pojawiło się znowu.
I jak to zwykle bywa przy wyprzedzaniu, kiedy w połowie manewru dociskam do dna, by szybko zakończyć.
Tym razem w zbiorniku było z 15-20 litrów paliwa |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Piotrucker
Dołączył: 17 Lut 2016 Posty: 72 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 11 Lipiec 2017, 20:24
|
|
|
Dla wszystkich na przyszłość !, jeżeli zmienicie przewody, wtryski, pompy i inne uje muje, to skrućcie przewód paliwowy przy samym baku, bardzo często tam gnije na tym krućcu.
Kur##a, pół roku szukania, aż w końcu taka pierdola...
Sprawdźcie u siebie, pozdrawiam!.
A w202 mój sprzedany.. |
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 Lipiec 2017, 21:47
|
|
|
I jest rozwiązanie zagadki! |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lipiec 2017, 19:44
|
|
|
Piotrucker, pytanie co rozwiązało problem, skrócenie przewodu czy sprzedaż auta...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 16 Lipiec 2017, 01:11
|
|
|
badmojo, z jego postu wynika że pomogło skrócenie skorodowanego przewodu paliwowego w sumie racja, poprzez płaty korozji może dostać się powietrze, w benzynie jest pompa więc problemu nie ma, ale w dieselu już pompy wstępnej nie ma więc problem może występować |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Lipiec 2017, 10:36
|
|
|
Przewód o którym mowa nie koroduje tylko parcieje. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
|