Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
2.2 CDi, automat Gaśnie :(.
Autor Wiadomość
Piotrucker 

Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 72
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 31 Marzec 2017, 16:27   

Panowie, na pokrywce od filtra napisane jest 25nm, wazne by z tą siłą dokrecac, czy nie?. Zawsze dokrecam na siłę ręką.
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 31 Marzec 2017, 17:34   

Witam
Piotrucker napisał/a:
na pokrywce od filtra napisane jest 25nm,

25nm (nanometrów) to skrajny ultrafiolet, tuż pod promieniowaniem Roentgenowskim.
Ale jeśli jest tam napis 25Nm, to faktycznie, jest to moment z jakim należy dokręcić...

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 31 Marzec 2017, 20:36   

Piotrucker napisał/a:
Panowie, na pokrywce od filtra napisane jest 25nm, wazne by z tą siłą dokrecac, czy nie?. Zawsze dokrecam na siłę ręką.


Nie przejmuj się ja tez dokręcam na "oko" czyli tyle ile mogę. Jeszcze nie zdarzyło się aby nie uszkodzony pojemnik przeciekał.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Kwiecień 2017, 10:41   

Piotrucker, Rozmawiałem z moim mechanikiem o Twoim przypadku. I powiedział, że jak zdarza się to gaśnięcie notorycznie i przy normalnej jeździe, to w tym przypadku jest to wina pompy wysokiego ciśnienia.
Jeśli chcesz to wykluczyć, to mogę Ci użyczyć pompy na próbę, bo mam taką i to sprawdzoną na stole u pompiarza.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
haftar 
haftar

Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Kwiecień 2017, 20:53   

badmojo napisał/a:
haftar, dzięki, już znalazłem trąbkę :-)
Jak go sprawdzić? Czy można tam dmuchnąć z kompresora...?

[ Dodano: 29 Marzec 2017, 17:00 ]
To byłby hicior, gdyby się okazało, że to to...
Tym bardziej, że u mnie ta przypadłość zdarzała się mega rzadko i tylko w długich trasach.

[ Dodano: 29 Marzec 2017, 17:02 ]
perzu126 napisał/a:
Ta rurka to odpływ z okienka wlewu paliwa.

A ja byłem przekonany, że to właśnie odpowietrzenie zbiornika :oops:


- gumowy przewód to faktycznie odpływ z okienka wlewu paliwa
- metalowy (chyba miedziany) przewód wychodzący z górnej części zbiorniczka (trzeba niestety porozkręcać trochę i obsunąć zbiorniczek w dół) a konkretnie podłączony do krótkiej gumowej rurki schodzi na dół i opasa kosz koła zapasowego - to jest przewód odpowietrzający bo wychodzi z najwyższego miejsca gdzie znajduje się paliwo które powraca z silnika (przelew)

tak było to u mnie w C250TD, zasada działania i konstrukcji w C-klasie jest taka sama więc nawet CDi posiada tego typu rozwiązanie

faktem jest, że po przeczyszczeniu tego przewodu problemy z zapowietrzaniem kompletnie u mnie zniknęły i nie dotykały przez prawie 18 miesięcy, a wcześniej pomimo wymiany chyba wszystkich możliwych elementów był ten sam mizerny efekt - jeśli ma ktoś chwilę czasu to może spróbować, tym bardziej, że nic nie kosztuje a jedynymi potrzebnymi przyrządami jest klucz 10, wkrętak krzyżakowy i długi cienki drut - może faktycznie okaże się że jest to odkrycie roku

dla niewtajemniczonych: zbiorniczek przelewowy pomimo, że jest odlany z tego samego plastiku co wlew paliwa nie ma żadnego fizycznego połączenia z wlewem a służy jedynie do zbierania nadstanów nieprzepalonego paliwa i przelanie go do lewej komory zbiornika
_________________
ex W202 C250TD
W220 320CDi
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Kwiecień 2017, 15:30   

haftar, A można prościej...?
Zdjąć trąbkę z końcówki przewodu odpowietrzającego i wprowadzić tamtędy długi drut...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 9 Kwiecień 2017, 15:49   

badmojo, jak już chcesz w ten sposób udrażniać przewód, to skorzystać ze starej linki napędu prędkościomierza.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
haftar 
haftar

Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: Gliwice
Wysłany: 9 Kwiecień 2017, 17:40   

badmojo napisał/a:
haftar, A można prościej...?
Zdjąć trąbkę z końcówki przewodu odpowietrzającego i wprowadzić tamtędy długi drut...?

nie bardzo bo jesli jest syf to wepchniesz go do zbiornika przelewowego a stamtad do zbiornika i tam juz zostanie, lepiej jest zdjac ten przewod i go wyczyscic na 'stole' - po odkreceniu zbiornika, zluzowaniu gumy wlewu wystarczy nieco go obnizyc aby dostac sie do tego przewodu, czyli nie ma potrzeby kompletnego demontazu zbiorniczka
_________________
ex W202 C250TD
W220 320CDi
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 9 Maj 2017, 11:01   

Piotrucker, i jak? Problem wyeliminowany?
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Maj 2017, 16:26   

Piotrucker, też jestem ciekaw. Bo u mnie, po dłuższym spokoju, pojawiło się znowu.
I jak to zwykle bywa przy wyprzedzaniu, kiedy w połowie manewru dociskam do dna, by szybko zakończyć.
Tym razem w zbiorniku było z 15-20 litrów paliwa
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Piotrucker 

Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 72
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 11 Lipiec 2017, 20:24   

Dla wszystkich na przyszłość !, jeżeli zmienicie przewody, wtryski, pompy i inne uje muje, to skrućcie przewód paliwowy przy samym baku, bardzo często tam gnije na tym krućcu.

Kur##a, pół roku szukania, aż w końcu taka pierdola...

Sprawdźcie u siebie, pozdrawiam!.

A w202 mój sprzedany.. :(
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Lipiec 2017, 21:47   

I jest rozwiązanie zagadki! :D
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lipiec 2017, 19:44   

Piotrucker, pytanie co rozwiązało problem, skrócenie przewodu czy sprzedaż auta...? ;-)
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 16 Lipiec 2017, 01:11   

badmojo, z jego postu wynika że pomogło skrócenie skorodowanego przewodu paliwowego :P w sumie racja, poprzez płaty korozji może dostać się powietrze, w benzynie jest pompa więc problemu nie ma, ale w dieselu już pompy wstępnej nie ma więc problem może występować :)
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 16 Lipiec 2017, 10:36   

Przewód o którym mowa nie koroduje tylko parcieje.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,207 sekundy. Zapytań do SQL: 9