Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 23:26
Czujnik temperatury zasysanego powietrza
Autor Wiadomość
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Luty 2016, 17:03   

r0rk napisał/a:
Czy ktoś wie dlaczego czujnik CTZP może być zaolejony we wtyczce, czy olej w dolocie może przejść ze środka czujnika?


Pozdr

r0rk

Wyjmij go i mu się przyjrzyj. Może coś pękło...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
r0rk 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 282
Skąd: Siedlce
Wysłany: 15 Luty 2016, 16:26   

Wyjąłem i jest w oleju. Nie wiem w ogóle czy tam powinien być olej.
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Luty 2016, 16:32   

r0rk napisał/a:
Wyjąłem i jest w oleju. Nie wiem w ogóle czy tam powinien być olej.

W dolocie niestety olej będzie zawsze. Im turbina bardziej przelatana tym go będzie więcej.
Ale z tego co Ty pisałeś, to masz olej po zewnętrznej stronie czujnika. I jeśli tam jest, to musisz go dokładnie prześwietlić czy nie ma gdzieś pęknięcia. Jak masz tylko od wewnątrz, to to olej :-)

[ Dodano: 15 Luty 2016, 16:35 ]
A jak przesącza się przez gniazdo czujnika, to sprawdź czy jest dobrze spasowany, czy nie ma ułamanej 1 lub 2 zapadek i ewentualnie uszczelnij i dociągnij go trytką.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
r0rk 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 282
Skąd: Siedlce
Wysłany: 15 Luty 2016, 16:37   

badmojo napisał/a:
r0rk napisał/a:
Wyjąłem i jest w oleju. Nie wiem w ogóle czy tam powinien być olej.

W dolocie niestety olej będzie zawsze. Im turbina bardziej przelatana tym go będzie więcej.
Ale z tego co Ty pisałeś, to masz olej po zewnętrznej stronie czujnika. I jeśli tam jest, to musisz go dokładnie prześwietlić czy nie ma gdzieś pęknięcia. Jak masz tylko od wewnątrz, to to olej :-)

[ Dodano: 15 Luty 2016, 16:35 ]
A jak przesącza się przez gniazdo czujnika, to sprawdź czy jest dobrze spasowany i ewentualnie uszczelnij i dociągnij go trytką.



Czujnik jest zaolejony od wenętrznej i zewnętrznej strony. Turbo zmieniałem na nowy oryg. bo gwizdało i niestety gwizd pozostał. Szukam ciągle przyczyny, ale nie mogę się jej doszukać. Zastanawiam się czy to nie ma nic wspólnego.
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Luty 2016, 16:45   

r0rk, tak jak pisałem. Olej w dolocie zawsze będzie. W niewielkich ilościach, to nic nadzwyczajnego. A jak zmieniałeś turbo, to czyściłeś ilnercooler? W nim mógł zostać olej, który się przesączał przez lata i teraz jest sukcesywnie wdmuchiwany do dolotu.
Ale jeśli masz czujnik po zewnętrznej zaolejony, to go sprawdź jak wyżej opisałem. Bo tam oleju być nie może. A jak jest to masz po prostu nieszczelność w dolocie, którą należy usunąć.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
r0rk 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 282
Skąd: Siedlce
Wysłany: 15 Luty 2016, 16:56   

badmojo napisał/a:
r0rk, tak jak pisałem. Olej w dolocie zawsze będzie. W niewielkich ilościach, to nic nadzwyczajnego. A jak zmieniałeś turbo, to czyściłeś ilnercooler? W nim mógł zostać olej, który się przesączał przez lata i teraz jest sukcesywnie wdmuchiwany do dolotu.
Ale jeśli masz czujnik po zewnętrznej zaolejony, to go sprawdź jak wyżej opisałem. Bo tam oleju być nie może. A jak jest to masz po prostu nieszczelność w dolocie, którą należy usunąć.


Ni, niestety podczas wymiany turbiny był tylko zmieniany olej. Sprawdzę, dzięki za podpowiedź.
 
 
joni082006 

Dołączył: 29 Lis 2016
Posty: 61
Skąd: CZERWIN
Wysłany: 15 Maj 2017, 16:14   

To w końcu trzeba jakoś aktywować ten czujnik czy powinien działać od razu po podłączeniu?
_________________
W202 220D
VIN WDB2021211A210666
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 10