|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Wał napędowy, łącznik wału, przegub wału |
Autor |
Wiadomość |
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 30 Maj 2017, 19:52
|
|
|
Daniel, dzięki za wsparcie Już wiem nieco więcej - zdemontowałem wał.
1)Sprzęgło tylne wygląda na ok, nie ma żadnych luzów, jest bardzo twarde i masywne.
2) Podpora wału wg. mojego wyczucia ma mikroluz i łożysko szumi, wymieniłbym tylko nie bardzo jeszcze wiem jak ściągnąć łożysko i wstawić nowe. Nie wiem czy nie prościej będzie oddać gdzieś wał do regeneracji - jeszcze nigdy nie ściągałem wału.
3) Dwa elementy z przodu to sprzęgło gumowe i jakieś koło, które wygląda na element do wyważania wału? W EPC zwie się VIBRATION ABSORBER (A2024102147) i było montowane tylko przed liftem.
4) Przednie sprzęgło - no właśnie tutaj mam największą zagwozdkę i serdecznie proszę o pomoc, nie mam porównania. Sprzęgło wizualnie wygląda bardzo elegancko natomiast wszystkie tuleje latają w środku, nakręciłem filmik: https://www.youtube.com/watch?v=uhjmMjNrO7Q Czy tak ma być?
5) Nie wiem jak ocenić stan obu tulei centrujących, w sumie nawet nie wiem jak je wyciągnąć i wprasować ;D
6) Wiem jak połączyć ze sobą dwie połówki wału, są oznaczenia. Natomiast WIS pisze jasno: "oznacz położenie sprzęgieł względem trójramion na moście i skrzyni". Niestety pośpieszyłem się i tego nie zrobiłem. Natomiast nie wiem czy to ma większe znaczenie, tym bardziej, że zamierzam kupić nowe sprzęgło.
|
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 30 Maj 2017, 20:04
|
|
|
cracof, podporę wymienisz sam, nie ma sensu nigdzie odwozić, ale jak rozpiąłeś wał na wieloklinie i nie zaznaczyłeś położenia obu połówek względem siebie to może on stracić wyważenie i będziesz miał odczucie jakbyś miał koła niewyważone. Punkt 3 to po prostu tłumik drgań, z tego co pamiętam to odnośnie pkt 4 u mnie te tulejki są sztywno, powinny przenieść obciążenie na gumę dopiero w momencie mocniejszego szarpnięcia |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 30 Maj 2017, 20:06
|
|
|
mariuszt0 napisał/a: | jak rozpiąłeś wał na wieloklinie i nie zaznaczyłeś położenia obu połówek względem siebie to może on stracić wyważenie i będziesz miał odczucie jakbyś miał koła niewyważone |
Mam oznaczone tyle i tylko tyle, dwie połówki względem siebie. To oznaczenie znajduje się na wale przy wieloklinie. Nic innego jednak nie oznaczyłem Pośpieszyłem się. |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 30 Maj 2017, 20:13
|
|
|
cracof, to wszystko, nic innego się nie robi, jak złożysz obie połówki w tym samym położeniu względem siebie to wszystko będzie OK |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 30 Maj 2017, 20:15
|
|
|
No to ok, trochę mnie uspokoiłeś Bo w WIS pisali, że należy też założyć identycznie sprzęgła względem ramion na skrzyni i mostu.
Swoją drogą amortyzator drań też ma strzałkę widoczną na zdjęciu (środkowe koło), pewnie jakieś znaczenie ma. |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
MateM
WDB2020181A183369
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 900 Skąd: Bytom - Miechowice
|
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
|
|
|
|
MateM
WDB2020181A183369
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 900 Skąd: Bytom - Miechowice
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30 Maj 2017, 22:57
|
|
|
cracof napisał/a: | 1)Sprzęgło tylne wygląda na ok, nie ma żadnych luzów, jest bardzo twarde i masywne. |
To OK, nie trzeba wymieniać.
cracof napisał/a: | 2) Podpora wału wg. mojego wyczucia ma mikroluz i łożysko szumi, wymieniłbym tylko nie bardzo jeszcze wiem jak ściągnąć łożysko i wstawić nowe. Nie wiem czy nie prościej będzie oddać gdzieś wał do regeneracji - jeszcze nigdy nie ściągałem wału. |
Łożysko do wymiany - za pomocą ściągacza. Wału się nie regeneruje, tylko wyważa. Nie wydaje mi się, aby w Twoim przypadku było to konieczne.
cracof napisał/a: | 3) Dwa elementy z przodu to sprzęgło gumowe i jakieś koło, które wygląda na element do wyważania wału? W EPC zwie się VIBRATION ABSORBER (A2024102147) i było montowane tylko przed liftem. |
Ten trzeci element - to jak pisałem wcześniej - jest tłumik drgań. ten element raczej nie ulega uszkodzeniom - guma pomiędzy "trójkątem" a zewnętrznym pierścieniem musi być bez widocznych uszkodzeń, pęknięć.
cracof napisał/a: | 4) Przednie sprzęgło - no właśnie tutaj mam największą zagwozdkę i serdecznie proszę o pomoc, nie mam porównania. Sprzęgło wizualnie wygląda bardzo elegancko natomiast wszystkie tuleje latają w środku, nakręciłem filmik: https://www.youtube.com/watch?v=uhjmMjNrO7Q Czy tak ma być? |
Sprzęgło jest do wymiany.
cracof napisał/a: | 5) Nie wiem jak ocenić stan obu tulei centrujących, w sumie nawet nie wiem jak je wyciągnąć i wprasować ;D |
Jeżeli nie ma wyraźnych luzów (pomiędzy wałem a trzpieniem wychodzącym z skrzyni i tylnego mostu) oraz uszkodzeń tulei, to nie podlegają wymianie. A jeżeli już to i tak musisz mieć prasę.
cracof napisał/a: | 6) Wiem jak połączyć ze sobą dwie połówki wału, są oznaczenia. Natomiast WIS pisze jasno: "oznacz położenie sprzęgieł względem trójramion na moście i skrzyni". Niestety pośpieszyłem się i tego nie zrobiłem. Natomiast nie wiem czy to ma większe znaczenie, tym bardziej, że zamierzam kupić nowe sprzęgło. |
Ustawienie sprzęgieł względem wału napędowego a wyjściem ze skrzyni i tylnego mostu jest bez znaczenia. Znaczenie ma:
- aby były takie same,
- kierunek obrotu. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2017, 08:54
|
|
|
Robota zrobiona, śpieszę z podsumowaniem
Wymieniłem łącznik wału po stronie skrzyni, tuleję centrującą również po stronie skrzyni, wymieniłem podporę wału wraz z łożyskiem. Niestety w hurtowni nie mieli nic z Lemfordera, musiałem zadowolić się Febi. Całe szczęście, że w porę się zorientowałem, że na starym łączniku są jeszcze dodatkowe tuleje centrujące, na które siada wał. Bez nich 5mm byłby dalej na wieloklinie wysunięty - także przestrzegam na to. Ważne jest również, żeby za daleko nie wbić tulei centrującej, nie było żadnego "dna otworu" więc można przesadzić i straci swoje właściwości. Ewentualne problemy to wybicie i wprasowanie tulei, wybicie starego łożyska, bez narzędzi trzeba sposobem. Poniżej wrzuciłem zdjęcie, można się śmiać
Jazda próbna wyszła ok, do ok 100km/h - czyli na pewno nie jest gorzej. Niestety po Krakowie nie mam się gdzie rozpędzić do 140 km/h żeby sprawdzić wibracje. W każdym razie luzu na wale nie ma, płynniej auto się zachowuje przy puszczaniu sprzęgła podczas jazdy.
Aha i obiecane zdjęcie wybicia łożyska podpory metodą DIY
|
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,122 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|