Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Wał napędowy, łącznik wału, przegub wału
Autor Wiadomość
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 30 Maj 2017, 19:52   

Daniel, dzięki za wsparcie :) Już wiem nieco więcej - zdemontowałem wał.

1)Sprzęgło tylne wygląda na ok, nie ma żadnych luzów, jest bardzo twarde i masywne.
2) Podpora wału wg. mojego wyczucia ma mikroluz i łożysko szumi, wymieniłbym tylko nie bardzo jeszcze wiem jak ściągnąć łożysko i wstawić nowe. Nie wiem czy nie prościej będzie oddać gdzieś wał do regeneracji - jeszcze nigdy nie ściągałem wału.
3) Dwa elementy z przodu to sprzęgło gumowe i jakieś koło, które wygląda na element do wyważania wału? :D W EPC zwie się VIBRATION ABSORBER (A2024102147) i było montowane tylko przed liftem.
4) Przednie sprzęgło - no właśnie tutaj mam największą zagwozdkę i serdecznie proszę o pomoc, nie mam porównania. Sprzęgło wizualnie wygląda bardzo elegancko natomiast wszystkie tuleje latają w środku, nakręciłem filmik: https://www.youtube.com/watch?v=uhjmMjNrO7Q Czy tak ma być?
5) Nie wiem jak ocenić stan obu tulei centrujących, w sumie nawet nie wiem jak je wyciągnąć i wprasować ;D
6) Wiem jak połączyć ze sobą dwie połówki wału, są oznaczenia. Natomiast WIS pisze jasno: "oznacz położenie sprzęgieł względem trójramion na moście i skrzyni". Niestety pośpieszyłem się i tego nie zrobiłem. Natomiast nie wiem czy to ma większe znaczenie, tym bardziej, że zamierzam kupić nowe sprzęgło.

_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 30 Maj 2017, 20:04   

cracof, podporę wymienisz sam, nie ma sensu nigdzie odwozić, ale jak rozpiąłeś wał na wieloklinie i nie zaznaczyłeś położenia obu połówek względem siebie to może on stracić wyważenie i będziesz miał odczucie jakbyś miał koła niewyważone. Punkt 3 to po prostu tłumik drgań, z tego co pamiętam to odnośnie pkt 4 u mnie te tulejki są sztywno, powinny przenieść obciążenie na gumę dopiero w momencie mocniejszego szarpnięcia :)
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 30 Maj 2017, 20:06   

mariuszt0 napisał/a:
jak rozpiąłeś wał na wieloklinie i nie zaznaczyłeś położenia obu połówek względem siebie to może on stracić wyważenie i będziesz miał odczucie jakbyś miał koła niewyważone


Mam oznaczone tyle i tylko tyle, dwie połówki względem siebie. To oznaczenie znajduje się na wale przy wieloklinie. Nic innego jednak nie oznaczyłem ;) Pośpieszyłem się.
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 30 Maj 2017, 20:13   

cracof, to wszystko, nic innego się nie robi, jak złożysz obie połówki w tym samym położeniu względem siebie to wszystko będzie OK :D
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 30 Maj 2017, 20:15   

No to ok, trochę mnie uspokoiłeś :D Bo w WIS pisali, że należy też założyć identycznie sprzęgła względem ramion na skrzyni i mostu.
Swoją drogą amortyzator drań też ma strzałkę widoczną na zdjęciu (środkowe koło), pewnie jakieś znaczenie ma.
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 900
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 30 Maj 2017, 20:26   

mariuszt0, ja u siebie chyba stracilem oznaczenie i nie wiem jak to teraz zlozyc.... co w takim przypadku? :>
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 30 Maj 2017, 20:28   

Zobacz na oznaczenia na zdjęciu, u mnie jest identycznie:
http://www.benzworld.org/...unk-linemup.jpg
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 900
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 30 Maj 2017, 21:01   

cracof, dzieki wielkie ;)
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Maj 2017, 22:57   

cracof napisał/a:
1)Sprzęgło tylne wygląda na ok, nie ma żadnych luzów, jest bardzo twarde i masywne.



To OK, nie trzeba wymieniać.


cracof napisał/a:
2) Podpora wału wg. mojego wyczucia ma mikroluz i łożysko szumi, wymieniłbym tylko nie bardzo jeszcze wiem jak ściągnąć łożysko i wstawić nowe. Nie wiem czy nie prościej będzie oddać gdzieś wał do regeneracji - jeszcze nigdy nie ściągałem wału.


Łożysko do wymiany - za pomocą ściągacza. Wału się nie regeneruje, tylko wyważa. Nie wydaje mi się, aby w Twoim przypadku było to konieczne.


cracof napisał/a:
3) Dwa elementy z przodu to sprzęgło gumowe i jakieś koło, które wygląda na element do wyważania wału? :D W EPC zwie się VIBRATION ABSORBER (A2024102147) i było montowane tylko przed liftem.


Ten trzeci element - to jak pisałem wcześniej - jest tłumik drgań. ten element raczej nie ulega uszkodzeniom - guma pomiędzy "trójkątem" a zewnętrznym pierścieniem musi być bez widocznych uszkodzeń, pęknięć.

cracof napisał/a:
4) Przednie sprzęgło - no właśnie tutaj mam największą zagwozdkę i serdecznie proszę o pomoc, nie mam porównania. Sprzęgło wizualnie wygląda bardzo elegancko natomiast wszystkie tuleje latają w środku, nakręciłem filmik: https://www.youtube.com/watch?v=uhjmMjNrO7Q Czy tak ma być?


Sprzęgło jest do wymiany.


cracof napisał/a:
5) Nie wiem jak ocenić stan obu tulei centrujących, w sumie nawet nie wiem jak je wyciągnąć i wprasować ;D


Jeżeli nie ma wyraźnych luzów (pomiędzy wałem a trzpieniem wychodzącym z skrzyni i tylnego mostu) oraz uszkodzeń tulei, to nie podlegają wymianie. A jeżeli już to i tak musisz mieć prasę.

cracof napisał/a:
6) Wiem jak połączyć ze sobą dwie połówki wału, są oznaczenia. Natomiast WIS pisze jasno: "oznacz położenie sprzęgieł względem trójramion na moście i skrzyni". Niestety pośpieszyłem się i tego nie zrobiłem. Natomiast nie wiem czy to ma większe znaczenie, tym bardziej, że zamierzam kupić nowe sprzęgło.


Ustawienie sprzęgieł względem wału napędowego a wyjściem ze skrzyni i tylnego mostu jest bez znaczenia. Znaczenie ma:

- aby były takie same,
- kierunek obrotu.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 2 Czerwiec 2017, 08:54   

Robota zrobiona, śpieszę z podsumowaniem :)
Wymieniłem łącznik wału po stronie skrzyni, tuleję centrującą również po stronie skrzyni, wymieniłem podporę wału wraz z łożyskiem. Niestety w hurtowni nie mieli nic z Lemfordera, musiałem zadowolić się Febi. Całe szczęście, że w porę się zorientowałem, że na starym łączniku są jeszcze dodatkowe tuleje centrujące, na które siada wał. Bez nich 5mm byłby dalej na wieloklinie wysunięty - także przestrzegam na to. Ważne jest również, żeby za daleko nie wbić tulei centrującej, nie było żadnego "dna otworu" więc można przesadzić i straci swoje właściwości. Ewentualne problemy to wybicie i wprasowanie tulei, wybicie starego łożyska, bez narzędzi trzeba sposobem. Poniżej wrzuciłem zdjęcie, można się śmiać ;)
Jazda próbna wyszła ok, do ok 100km/h - czyli na pewno nie jest gorzej. Niestety po Krakowie nie mam się gdzie rozpędzić do 140 km/h żeby sprawdzić wibracje. W każdym razie luzu na wale nie ma, płynniej auto się zachowuje przy puszczaniu sprzęgła podczas jazdy.

Aha i obiecane zdjęcie wybicia łożyska podpory metodą DIY :D
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,122 sekundy. Zapytań do SQL: 9