Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: perzu126
2 Czerwiec 2016, 07:29
Wymiana górnych wahaczy W202 250TD 150KM
Autor Wiadomość
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 1 Czerwiec 2016, 22:32   Wymiana górnych wahaczy W202 250TD 150KM

Wymieniałem dziś górne wahacze w swojej celinie. Pierwotnie chciałem zrobić to u mechanika, ale słysząc 60 zł za sztukę w Krakowie podjąłem się sam roboty ;) Wszyscy wszakże pisali, że to dziecinnie proste. Poniżej krótka fotorelacja.

Posiadając potrzebne narzędzia lewy wahacz wymieniłem w ciągu 20 min, prawy ze względu na konieczność większej demolki pod maską ok 30 min.

Potrzebne narzędzia:
- klucz płaski 17mm do sworznia wahacza
- dwa klucze 15mm do śruby prowadzącej wahacz, jeden do kręcenia, drugi do trzymania ;)
- podnośnik
- młotek
- opcjonalnie klucz tulejowy 10mm do wyżej wspomnianej demolki

Zaczynamy!

1. Demontujemy zbiornik spryskiwaczy, u mnie był przykręcony śrubą przeznaczoną do ręcznego odkręcenia (czerwony), kładziemy obok, wężyk i przewód są dostatecznie długie. Od razu widzimy śrubę lewego wahacza 15 mm.



2. Odnajdujemy nakrętkę śruby (zielony( pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego i ściągamy z końcówki śruby osłonkę chroniącą gwint przed zabrudzeniem (czerwony)



3. Podnosimy przednie lewe koło na około 1cm nad ziemię, odkręcamy nakrętkę z punktu drugiego, ale śruby jeszcze nie wyciągamy.

4. Odkręcamy nakrętkę sworznia wahacza kluczem 17mm. Koło nam w dół nie ucieknie więc śmiało możemy odkręcić do końca. Jeśli tylko sobie poluzujemy ją, a potem wybijemy młotkiem sworzeń to będzie się nam obracał w gałce (purpurowy). Zablokować go jest cholernie ciężko, ja już szukałem szlifierki kątowej ;) Reasumując: odkręcamy całkiem nakrętkę sworznia (czerwony) i uderzamy młotkiem jak widać na zdjęciu (niebieski). Z czuciem, po dziesięciu uderzeniach u mnie puściło.



5. Wyciągamy śrubę wahacza, wyciągamy stary wahacz. Wkładamy nowy, wkładamy śrubę, zakładamy nakrętkę, ale jej nie dokręcamy!!! Nakrętkę śruby należy dokręcić na opuszczonym samochodzie. Wkładamy sworzeń do właściwego otworu, dokręcamy nakrętkę 17mm sworznia zgodnie z jakimś tam momentem ;)



7. Opuszczamy auto, dokręcamy nakrętkę śruby wahacza. Zakładamy osłonkę gwintu, wkładamy zbiornik spryskiwaczy.

8. Podnosimy prawą stronę, robimy sobie dojście. Niestety tu jest nieco ciaśniej. Ja zdemontowałem obudowę sterownika ABS na trzy nakrętki 10 mm (klucz tulejkowy, czerwony kolor) i odpiąłem trzy wtyczki (bordowy). Dobrze polecam odłączyć masę akumulatora wcześniej :D



9. Naszym oczom ukazuje się nakrętka śruby wahacza (czerwony), ściągamy osłonkę gwintu.



10. Dojście do łba śruby jest nieco gorsze. Konieczne okazało się zdemontowanie pokrywy obudowy filtra powietrza i zbiorniczka płynu chłodniczego.



11. Zobaczymy nakrętkę (czerwony). Od tego momentu postępujemy tak samo jak ze stroną lewą

_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 431 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11833
Skąd: Perzów
Wysłany: 2 Czerwiec 2016, 07:28   

Super. Pozwoliłem sobie przenieść temat do odpowiedniego działu.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 4 Czerwiec 2016, 08:46   

Podoba mi się, jasno i czytelnie :D
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
malutek666 
ma_lu_tek

Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 20:04   

cracof napisał/a:
Jeśli tylko sobie poluzujemy ją, a potem wybijemy młotkiem sworzeń to będzie się nam obracał w gałce (purpurowy). Zablokować go jest cholernie ciężko, ja już szukałem szlifierki kątowej


Witam. Obeszło się bez szlifierki? Dzisiaj wymieniałem kielich sprężyny i odkręciłem tą nakrętkę, ale nie chciał wyjść, więc nakręciłem ją trochę, bo nie chciałem w gwint młotkiem wjeżdżać i puściło, ale teraz jest lipa z odkręceniem tej nakrętki, bo gwint się obraca...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,032 sekundy. Zapytań do SQL: 11