Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie równa praca silnika zaraz po odpaleniu
Autor Wiadomość
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 26 Maj 2017, 08:38   Nie równa praca silnika zaraz po odpaleniu

Hej od jakichs dwóch tyg jak odpalam silnik (zimny) to pracuje nierówno tak jakby nie na wszystkie cylindry. Jak go przegazuję to jest ok wszystko wraca do normy. Odpalałem go na gazie awaryjnie kiedy był zimny i pracował normalnie.
Kable wymienione 2 miesiace temu świece skontrolowane.
Podejrzewam któryś z wtryskiwaczy ale może macie jakieś inne pomysły jak w ogóle to sprawdzić???
_________________
poszukuje
 
 
k4rol3k1989 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Maj 2017, 15:38   

Zacznij od wymiany filtra paliwa. Może być już zawalony i nie dostaje takiej ilości paliwa jaką powinien.
_________________
Mój Mercedes W208 CLK 200 Kompressor 267KM www.facebook.com/historiaw208/

Zazwyczaj tutaj: www.mercedes-clk.pl
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 3 Czerwiec 2017, 17:32   

Filtr wymieniłem. Znajomy mechanik powiedział, ze może to być czujnik od ssania... Macie wiedzę jak go sprawdzić i gdzie się znajduje w 2.2 benzyna?? Jaką powinien mieć oporność?? Pomóżcie!!!
_________________
poszukuje
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 3 Czerwiec 2017, 21:10   

Podkopnik napisał/a:
czujnik od ssania



:?: :?:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
haftar 
haftar

Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: Gliwice
Wysłany: 5 Czerwiec 2017, 16:16   

w jaki sposób "kontrolowałeś świece" ??

to że jest iskra nie oznacza, że jest to iskra że tak ujmę wymagana, która ma odpowiednią ciepłotę do zapoczątkowania procesu spalania
_________________
ex W202 C250TD
W220 320CDi
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 09:16   

haftar napisał/a:
która ma odpowiednią ciepłotę



:?: :?: :?:


nie poniosła Ciebie zbytnio wyobraźnia...
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 10:51   

Gdyby był problem świec w kilka sekund po przegazowaniu auto chodziło by już normalnie???
Świece wyczyściłem i ustawiłem odległość od elektrod. Zresztą wymieniane były z tego co pamietam rok temu ale muszę sprawdzić jeszcze.
Tak jest coś takiego jak czujnik ssania przynajmniej tak wyczytałem a w zasadzie jest to czujnik temperatury kiedy auto jest zimne i się go odpala.
_________________
poszukuje
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 11:08   

Podkopnik napisał/a:
Tak jest coś takiego jak czujnik ssania przynajmniej tak wyczytałem



Żeby się nie okazało, że z tym czujnikiem jest jak z Yeti - wszyscy o nim czytali, ale nikt nie widział.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
haftar 
haftar

Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: Gliwice
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 19:32   

Daniel napisał/a:
haftar napisał/a:
która ma odpowiednią ciepłotę



:?: :?: :?:


nie poniosła Ciebie zbytnio wyobraźnia...


chyba Ciebie:
http://www.e-ngk.pl/cieplota_swiec_zaplonowych.php
myślisz, że świece są wieczne i od momentu produkcji mają takie same parametry ??
_________________
ex W202 C250TD
W220 320CDi
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 20:45   

haftar rozumiem, że nie ma sposóbu by sprawdzić sprawnośc świec prócz ich wymiany na nowe??? :) hmm Muszę sprawdzić dokładnie w papierach kiedy one były wymieniane może rzeczywiście to ich wina.
Z tym czujnikiem to chyba nie taki mit. Jeden mechanik polecił go sprawdzić.
_________________
poszukuje
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 21:32   

Jest cos takieggo jak ciepłota świec, ale zapłon jest od iskry. Wymień świece, kable na początek.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 21:44   

haftar napisał/a:
myślisz, że świece są wieczne i od momentu produkcji mają takie same parametry ??



Musisz cofnąć się do przedszkola i zacząć od początku. A mianowicie w przypadku świecy zapłonowej można wyróżnić dwa (tak dla uproszczenia) czynniki gwarantujące poprawną pracę silnika jak i samej świecy:

- zdolność zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej - czyli możliwość wygenerowania prawidłowej iskry pomiędzy elektrodami. Tutaj (pomijając pozostałe parametry układu zapłonowego) głównym czynnikiem jest odstęp pomiędzy elektrodami świecy oraz stan samych elektrod (wypalenie, nagar, uszkodzenia),
- zdolność odprowadzania ciepła - wartość cieplna świecy. W tym przypadku głównym parametrem jest kształt, budowa, długość i średnica gwintu. Na etapie projektowania oraz prób trakcyjnych silnika wartość cieplna świecy zapłonowej (czyli zdolność do odprowadzania temperatury nagromadzonej podczas zapłonu mieszanki do głowicy) jest dobierana tak, aby miała najbardziej optymalną temperaturę, która umożliwia z jednej strony samooczyszczanie z nagarów a z drugiej zabezpiecza przed nadmiernym nagrzewaniem się świecy, co mogło by w konsekwencji powodować niekontrolowany samozapłon mieszanki.


haftar, podsumowując - wprawdzie słyszysz, że biją dzwony, ale jeszcze nie wiesz gdzie :wink:


Mamy jednak sezon ogórkowy, więc jest okazja do pisania przydługich postów opisujących skomplikowaną, lub czasami mniej, rzeczywistość :mrgreen:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 7 Czerwiec 2017, 16:16   

perzu126 napisał/a:
Wymień świece, kable na początek.


Patrz post pierwszy :)
A co z czujnikiem temp który daje sygnał do kompa jakie silnik ma mieć ssanie?? Wiecie który to czujnik??? znalazłem dwa czujniki od czoła silnila pod ta czarną plastikową pokrywą (jeden jest przed termostatem jakby)
_________________
poszukuje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,127 sekundy. Zapytań do SQL: 9