Wypadające zapłony na benzynie i lpg |
Autor |
Wiadomość |
barto125
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2017, 11:52 Wypadające zapłony na benzynie i lpg
|
|
|
Wiązka zrobiona, przepustnicy również, świece wymieniane jakieś 10tys km temu na ngk, przewody łącznie z tymi pod cewkami wymieniane, cewki też podmieniałem.
Przepływka, sonda, czujnik temperatury podmieniane.
Objawy: wypadanie zapłonów, strzały w wydech i na benzynie i lpg (experymentalne próby zubożenia/wzbogacenia mieszanki na lpg - nie ma żadnej poprawy)
Po podłączeniu kompa (co prawda tylko hmf scan) brak błędów.
Sprężanie mierzyłem na każdym cylindrze, 9BAR (+- 0,2 bar), mierzone najtańszym manometrem z allegro)
Płynu/oleju nie ubywa.
Jakieś rady, pomysły co jeszcze mogę sprawdzić/podmienić? |
_________________ Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868 |
|
|
|
|
k4rol3k1989
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2017 Posty: 34 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2017, 18:26
|
|
|
Wypadanie zapłonu powinno zostawić ślad w pamięci komputera. Podepnij się na początku pod inny program np.: CarSoft 7.4. Pokaże ci na którym cylindrze wypada zapłon i wtedy będzie wiadomo od czego zacząć. W moich przypadkach wypadanie zapłonu było spowodowane uszkodzoną cewką a strzelanie w dolot uszkodzoną przepływką.
Strzały w wydech są tylko na zimnym silniku czy również na ciepłym?
Podczas odpuszczania pedału gazu czy również podczas przyśpieszania?
Zauważyłeś większe spalanie? |
_________________ Mój Mercedes W208 CLK 200 Kompressor 267KM www.facebook.com/historiaw208/
Zazwyczaj tutaj: www.mercedes-clk.pl |
|
|
|
|
barto125
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Żnin
|
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2017, 07:08
|
|
|
barto125, a jak wygląda sytuacja jak odepniesz wtyczkę od przepływki? |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
k4rol3k1989
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2017 Posty: 34 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2017, 17:57
|
|
|
Jeżeli to niec z tego co podmieniałeś to przychodzi mi na myśl rozciągnięty łańcuch rozrządu lub przestawiony rozrząd
"Strzał w wydech może nastąpić jedynie w przypadku gdy nastąpi zapłon mieszanki w cylindrze przy jednoczesnym niedomknięciu/otwarciu zaworu wydechowego." |
_________________ Mój Mercedes W208 CLK 200 Kompressor 267KM www.facebook.com/historiaw208/
Zazwyczaj tutaj: www.mercedes-clk.pl |
|
|
|
|
barto125
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2017, 21:53
|
|
|
Po odpięciu przepływomierza podwyższone obroty jałowego i z wydechu zaczyna śmierdzieć benzyną.
Rozrząd raczej odpada, problemy zaczeły się po dwutygodniowym postoju auta, gdy robiłem pompę wody.
Może jak mi padła przegrzało świece, spróbuję je wymienić na bosha zalecanego do tego silnika. |
_________________ Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868 |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2017, 22:25
|
|
|
barto125, a spróbuj się przejechać z odpiętą przepływką, powinien być słaby ale chodzić równo jeśli to w niej będzie leżał problem |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
barto125
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Żnin
|
|
|
|
|
|