Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolektor wydechowy - kolor
Autor Wiadomość
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 15 Lipiec 2017, 09:32   

O matko...
W wahadłowcach ceramika chroni kadłub przed stopieniem no i sama jest odporna na temperatury.. Rozgrzewa sie od tarcia z powietrzem do czerwności.
kubus838 napisał/a:
wiesz po co są chłodnice egr np. w silnikach opla CDTI?

W zasadzie wszystkie nowe diesle maja chłodnice EGR. Po co? Dla ekologi. Ogólnie saliny maja obniżyć temperaturę spalania. Dodatkowo schłodzone obnizaja ja jeszcze bardziej. A wszystko po to aby w spalinach było jeszcze mniej tlenków azotu NOx. A nie po to jak niektórzy myślą żeby dopalić spaliny.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 15 Lipiec 2017, 11:22   

perzu126 napisał/a:
O matko...
W wahadłowcach ceramika chroni kadłub przed stopieniem no i sama jest odporna na temperatury.. Rozgrzewa sie od tarcia z powietrzem do czerwności.


Dokładnie tak i nie ważne w jaki sposób jest rozgrzewana. Ważne, że jest rozgrzewana.


perzu126 napisał/a:

W zasadzie wszystkie nowe diesle maja chłodnice EGR. Po co? Dla ekologi. Ogólnie saliny maja obniżyć temperaturę spalania. Dodatkowo schłodzone obnizaja ja jeszcze bardziej. A wszystko po to aby w spalinach było jeszcze mniej tlenków azotu NOx. A nie po to jak niektórzy myślą żeby dopalić spaliny.


Dokładnie jak piszesz. Ta chłodnica jest poniekąd dla ekologii ponieważ "wychładza" spaliny które wlatują do egr. I rzeczywiście nie służy ona do wygaszania spalin - tak twierdzą producenci. Ale jak zawsze jest małe "ale", spaliny z kolektora wylotowego kierowane są do egr z umieszczoną przed nim chłodnicą.. Trasa spalin do chłodnicy egr jest dość krótka, temperatura otoczenie (komora silnika) też jest dość ciepła. Czy na pewno do chłodnicy egr docierają same spaliny czy może jeszcze docierają "palące" się spaliny? Tego nie wiem bo trzeba by to sprawdzić. A już z naszego podwórka: blokuje się egr uszczelką wykonaną z blachy nierdzewnej i dlaczego? Sam osobiście wykonałem taką uszczelkę z kręgielitu - po roku została w niej wypalona dziura. A kręgięlit jak wiadomo jest tworzywem odpornym na bardzo wysoką temperaturę ale nie na ogień. Więc jeżeli ktoś Ci mówi, że chłodnica egr wygasza spaliny to nie wiem czy w tym nie ma trochą prawdy. Chociaż mówiąc szczerze sam w to wątpię, to po dłuższym zastanowieniu się coś w tym jest - czyli jak pisałem wcześniej małe "ale".


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 15 Lipiec 2017, 15:13   

Nasz forumowy Bajkopisarz rozwija dyskusję w najlepsze :mrgreen:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 15 Lipiec 2017, 17:21   

W dieslu na wylocie za zaworami nie ma już ognia.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 15 Lipiec 2017, 18:57   

perzu126, ciiii jest taki że przepali owinięty kolektor :lol:
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 15 Lipiec 2017, 20:38   

perzu126 napisał/a:
W dieslu na wylocie za zaworami nie ma już ognia.


A założysz się?

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Fiki 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 491
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15 Lipiec 2017, 21:16   

kubus838 napisał/a:
Czyli z głowicami jest dokładnie tak jak napisałem.



kubus838 napisał/a:
O czym Ty piszesz?



kubus838 napisał/a:
A od kiedy izoluje się kolektor wylotowy? Jego trzeba odpowiedni schłodzić. Jak go zaizolujesz to rozgrzany płomień porostu go albo rozpuści albo wypali.



kubus838 napisał/a:
A wydech bez oporowy to jest zestaw tłumików( z reguły jest jeden) i rur z wolnym przelotem czyli po prostu pustych w środku. Po to jest jeden aby wygasić spaliny.



kubus838 napisał/a:
Człowieku Twoja wiedza z internetu jest bardzo skromna. Zacznij czytać normalna lekturę a nie "wykipedie" a z "mechanikowaniem" daj sobie spokój bo sobie albo komuś zrobisz krzywdę. Izolowanie kolektora wydechowego - no jeszcze większej głupoty nie słyszałem.

_________________
W202 C230K #fakeAMG - sprawdź Bandytę!
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 15 Lipiec 2017, 21:17   

Mam klekota 1,9 w ciagniku samorobce. Nie ma wydechu,jest tylko kolektor. I żaden ogień nie idzie. W wolnej chwili nagram film także nie musisz mi nic udowadniać.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 16 Lipiec 2017, 01:06   

Fiki, ale dostałeś pocisk. Na Twoim miejscu zastanawiałbym się czy ze sobą nie skończyć :lol: :lol: :mrgreen:
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
WoleMerce 
W202 C230 ATP TOUR


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Gru 2016
Posty: 1970
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 16 Lipiec 2017, 18:21   

Nie wiem po co ta zbędna dyskusja amatorzy :roll:

https://www.youtube.com/watch?v=2pcRRk0msas
_________________
W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 17 Lipiec 2017, 13:02   

WoleMerce, to jest przesadzone, chyba że w benzynie jest inaczej. Jutro odpalę swojego klekota i nagram odpowiedni film :wink:

[ Dodano: 17 Lipiec 2017, 13:01 ]
No więc, żeby uciąć wszelkie spekulacje nagrałem film w rozdzielczości Full HD z pracy silnika bez wydechu. Zapraszam jutuber perzu wszytko sprawdził :mrgreen:
https://youtu.be/04SU8Md8aeQ
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 17 Lipiec 2017, 15:47   

Za chwilę będziemy sobie udowadniać, że grubość kolektora wydechowego ma wpływ na fazy ksiezyca.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,116 sekundy. Zapytań do SQL: 9