Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Złącze diagnostyczne - brak połączenia ?
Autor Wiadomość
Lonek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 307
Skąd: P-sl
Wysłany: 22 Lipiec 2017, 17:46   Złącze diagnostyczne - brak połączenia ?

Mam 'własny' fejs 38pin do mego c180/94 przez lata służył mi m.in. do kasowania błędów.
Chciałem skasować błąd poduszki i fejs nie może się połączyć brak komunikacji :cry:
Gdzie szukać przyczyny - potrzebny może byłby schemat kabelków do tego gniazda.
napięcie do gniazda dochodzi bo diody świecą. Podmieniłem komputer-sterownik ale nic to nie dało.
Dodam jeszcze że próbowałem u dwóch znajomych co maja różne fejsy i im też nie udało się połączyć :oops:
_________________
------------
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 22 Lipiec 2017, 18:04   

Lonek, tu masz rozpiskę który pin do czego :)

http://www.gdtm.net/pokazuxa/X11_4-38pinEng.pdf

Ja spotkałem się z tym że różne uniwersalne kompy nie działają, nie ma komunikacji a zapinasz SD i musi śmigać, dlatego bym polecił się udać do kogoś kto je ma :)
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Lonek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 307
Skąd: P-sl
Wysłany: 23 Lipiec 2017, 05:07   

mariuszt0 napisał/a:
Lonek, tu masz rozpiskę który pin do czego :)

http://www.gdtm.net/pokazuxa/X11_4-38pinEng.pdf

Ja spotkałem się z tym że różne uniwersalne kompy nie działają, nie ma komunikacji a zapinasz SD i musi śmigać, dlatego bym polecił się udać do kogoś kto je ma :)


Kolego...
1.rozpiskę pinów oczywiście mam - chodziło mi o schemat połączenia kabelków gdzie który idzie
2.napisałem wyraźnie że ten mój fejs DZIAŁAŁ przez wiele lat więc to nie jest kwestia SD
_________________
------------
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 900
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 23 Lipiec 2017, 13:23   

Lonek, kolego u mnie było to samo, kiedyś podpinałem uniwersalne kompy i mozna bylo skasowac blad poduszki lub inne drobne. po jakims czasie przestalo sie to udawac i juz zaden nieryginalny komp czy tester nie lapal komunikacji. bylem pewie ze cos jet uszkodzone skoro 10 roznych osob z kompami nie potrafili sie podlaczyc. ktpregos dnia przyjechal do mnie mariuszt0 z SD i zapytalem czy moze sprobowac. pewny bylem ze mu sie nie uda ale pozwolilem sie podpiac. o dziwo od kopa sie podpial i wszystko widzial ;)
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
Lonek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 307
Skąd: P-sl
Wysłany: 23 Lipiec 2017, 16:24   

MateM napisał/a:
Lonek, kolego u mnie było to samo, kiedyś podpinałem uniwersalne kompy i mozna bylo skasowac blad poduszki lub inne drobne. po jakims czasie przestalo sie to udawac i juz zaden nieryginalny komp czy tester nie lapal komunikacji. bylem pewie ze cos jet uszkodzone skoro 10 roznych osob z kompami nie potrafili sie podlaczyc. ktpregos dnia przyjechal do mnie mariuszt0 z SD i zapytalem czy moze sprobowac. pewny bylem ze mu sie nie uda ale pozwolilem sie podpiac. o dziwo od kopa sie podpial i wszystko widzial ;)


hm...Kolego to co piszesz to trochę jak 'science fiction' no ale może masz rację.
Niestety w moim rejonie nie ma nikt SD :-(
_________________
------------
 
 
nikoś 
nikoś

Dołączył: 07 Gru 2017
Posty: 4
Skąd: Bolesławiec
  Wysłany: 7 Grudzień 2017, 17:42   gniazdo diagnostyczne

Witam czy ktoś wie który bezpiecznik lub co jes odpowiedzialne za brak napięcia w gnieździe diag :?:

[ Dodano: 8 Grudzień 2017, 22:41 ]
czyżby nie było tu bohatera domu który miał taki problem jak ja :?: :?: :?:
_________________
ESPRIT 99r. 2.2 CDI
 
 
Majster48 

Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 50
Skąd: Janikowo
Wysłany: 24 Grudzień 2017, 19:03   

A co to jest SD?
_________________
Mercedes W 202 2.5 Diesel
WDB2021251A036325
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 24 Grudzień 2017, 20:14   

Majster48, http://www.motodiagnostyk...products_id=106
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 24 Grudzień 2017, 22:51   

Kol. Majster40

To urządzenie zwane "sd" to nic innego jak zwykły notebook z interfejsem i oprogramowaniem XENTRY.

Kol. Lonek

Jak myślę to chodzi Ci o schemat przejściówki między interfejsem a gniazdem 38pin w samochodzie. Jeżeli tak to wyślij mi na pw swój prywatny adres e-mail.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 25 Grudzień 2017, 08:44   

kubus838, poszedłeś ostro na skróty, ale w uproszczeniu można powiedzieć że to notebook z różnymi programami diagnostycznymi i wszelakiej maści pomocami. W naszych samochodach przez Xentry możesz najwyżej wejść w diagnostykę, później robisz DAS albo HHTWin
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 25 Grudzień 2017, 12:24   

mariuszt0 napisał/a:
kubus838, poszedłeś ostro na skróty, ale w uproszczeniu można powiedzieć że to notebook z różnymi programami diagnostycznymi i wszelakiej maści pomocami. W naszych samochodach przez Xentry możesz najwyżej wejść w diagnostykę, później robisz DAS albo HHTWin


Dokładnie, poszedłem na skróty co nie zmienia, że to program+notebook+interfejs. Ale z tego co mi tłumaczono tu na forum sam program i komputer jeszcze nie gwarantują pełnego sukcesu takiego zestawu. Podczas takiego badania trzeba mieć połączenie z internetem albo poprzez wifi albo poprzez ethernet. A wiesz dlaczego?

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
amq

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2016
Posty: 58
Skąd: Kielce.
Wysłany: 25 Grudzień 2017, 15:20   

Witaj , jeśli można, chciałbym się dowiedzieć.Pozdrawiam.
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 25 Grudzień 2017, 22:16   

kubus838, tu chodzi o dostęp do sieci w kodowaniu modułów w nowszych samochodach. A co więcej to już tęższe głowy muszą się wypowiedzieć. :P
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 25 Grudzień 2017, 23:48   

mariuszt0 napisał/a:
kubus838, tu chodzi o dostęp do sieci w kodowaniu modułów w nowszych samochodach. A co więcej to już tęższe głowy muszą się wypowiedzieć. :P


Dokładnie też, ale nie tylko. Program musi mieć dostęp do biblioteki uszkodzeń w trakcie "testowania" dla poszczególnego modelu np w202 w cdi. Ale najciekawsze jest to, że zrobili moduł ochronny tylko po to aby "uwierzytelniać" komputer na którym pracuje oprogramowanie. I jeżeli stacja aso kupiła cały zestaw czyli komputer+interfejs z odpowiednim wtykiem+licencje to nie ma pewności, że będzie mogła prawidłowo korzystać z całego zestawu. Na swoim przypadku napisze, że podłączyłem komputer swój prywatny z carsoftem i wykazał: niskie ciśnienie paliwa na listwie, uszkodzony zawór regulacji ciśnienia, uszkodzona magistrala paliwowa. Oczywiście wcześniej wiedziałem, że zawór jest uszkodzony i kupiłem drugi. Ale z kolei na sd wykazał tylko uszkodzenia magistrali paliwowej - czyli uszkodzony przewód lub "uszczelnienie" przewodu. Aso oczywiście zgłosiło zestaw na gwarancje i pojawił się serwisant w celu, jak napisał w zleceniu "naprawa modułu ochrony i uwierzytelnienia" Jak serwisant powiedział taka awaria miała duży wpływ na interpretacje kodów, rodzajów błędów. Po tym wszystko działało i w przypadku mojego auta od razu znalazł uszkodzenie w postaci uszkodzonego regulatora ciśnienia ale i tak podał zły numer tej części.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,116 sekundy. Zapytań do SQL: 10