Mercedes 2.2D - falowanie obrotów jałowych |
Autor |
Wiadomość |
Puzel
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 49 Skąd: Dupsk
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2017, 13:17 Mercedes 2.2D - falowanie obrotów jałowych
|
|
|
Witajcie po raz kolejny
Na wstępie proszę o nie zamykanie tego tematu, wiele godzin poświęciłem na przeszukanie for internetowych w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu i go nie znalazłem. Przeczytałem cały obszerny temat o pompach Lucas, ktoś tam pisał o falowaniu obrotów w Dieslu ale wydaje mi się że symptomy były inne a i rozwiązania problemu tam nie znalazłem.
Problemy zaczęły się pół roku temu, po rozgrzaniu silnika do ok. 80stopni obroty jałowe zaczynają falować. Wskazówka obrotościomierza spada do 1000 obr/min, na chwilę się przywiesza a następnie albo spadnie wyraźnie wolniej do tych 700obr/min albo zacznie falować między 1100 a 1300 obr/min. Gdy się zdusi silnik biegiem to częśto spadnie do tych 700 obr i nie faluje aż do następnego falowania. Zaznaczam że nie ma reguły czasem jest wszystko ok, czasem się dzieją cuda. Nieraz wystarczy silnik ponownie uruchomić i na jakiś czas jest spokój.
Jeździłem po kilku mechanikach i reakcja była standardowa "2.2Diesel? To na pewno pompa". Aż ostatecznie zdecydowałem się na podmianę pompy. Wstawiłem sprawną pompę po uszczelnieniu, niestety problem pozostał. Czasem jest dobrze lecz bardzo często jest taka sytuacja jak opisana powyżej.
Po po podmianie pompy i zrobieniu trasy ok. 2000tys km problem zaczął się powtarzać, na trasie po krótkim postoju wywaliło EDC. Po podłączeniu jego interfejsu wywaliło takie błędy:
6 Injected quantity control loop, distributor-type fuel injection pump
10 Control loop of pressure control flap
21 EGR switch - over valve
udałem się również na diagnozę przy pomocy komputera StarDiagnostic:
010 Intake pressure control od not fitted
021 Switchover v. ARF Y27 Voltage tml 87 or not fitted
ten pierwszy błąd wyświetla się regularnie od samych początków problemów z samochodem, mimo kasowania cały czas powraca. Prosiłbym o pomoc w ustaleniu który to czujnik w samochodzie.
Nie mogę doszukać się problemu, od tamtej pory zrobiłem/wymieniłem w samochodzie:
- filtr paliwa
- oringi podgrzewacz paliwa-filtr paliwa ; filtr paliwa - pompa paliwa. (po kilkukrotnym gwałtownym przygazowaniu w przewodach nadal pojawi się jakiś gul powietrza)
- zostały sprawdzone wtryski, wymienione podkładki uszczelniające pod wtryskami
- wyczyszczona przepustnica egr, zaślepiony zaworek podciśnienia egr, jeszcze dziaiaj dorobię podkładkę zaślepiającą
- wyczyszczony cały dolot, wymienione uszczelki pod kolektorem dolotowym
- wymieniony czujnik temperatury powietrza dolotowego
- próbowałem podmienić czujnik położenia wału, niestety nie idzie dostać czujnika o tym samym oznaczeniu, zamontowałem podobny, samochód działał lecz problem występował ten sam
- wymieniona pompa paliwa
Pod tym linkiem załączam krótki filmik jak się auto zachowuje:
https://drive.google.com/file/d/0B63P3bfBO_m4eXdOd0VEdUZ3Q1U/view?usp=sharing |
_________________ W202 2,2D '94 |
|
|
|
|
Rustyrose
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Lis 2016 Posty: 152 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2017, 14:11
|
|
|
Może układ Ci gdzieś delikatnie się zapowietrza? |
_________________ Mercedes-Benz W202 2,5D 113KM Classic 1993r.
WDB2021251A018376
Gość zerknij
EX |Fiat Brava ZFA18200004231122
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZWR006345
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZTR060819 |
|
|
|
|
Puzel
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 49 Skąd: Dupsk
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2017, 15:14
|
|
|
Tak jak opisałem powyżej, zauważyłem, że jak parę razy raptownie przygazuje to pojawi się jakiś gul powietrza przed filtrem paliwa i następnie za filtrem do pompy. do sprawdzenia mi został podgrzewacz paliwa tylko zbytnio nie widzę tam co mogłoby się w nim zepsuć... |
_________________ W202 2,2D '94 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11976 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2017, 17:09
|
|
|
Puzel napisał/a: | Na wstępie proszę o nie zamykanie tego tematu |
Chętnie bym to zrobił, bo...
Puzel napisał/a: | wiele godzin poświęciłem na przeszukanie for internetowych w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu i go nie znalazłem. |
Nie ma rozwiązania bo mało kto się chwali, bo nie wielu samemu dochodzi do rozwiązania problemu. Do tego mechanicy nie chwalą sie diagnozą albo przypadkiem udaje im się naprawić.
Puzel napisał/a: | Aż ostatecznie zdecydowałem się na podmianę pompy. Wstawiłem sprawną pompę po uszczelnieniu, niestety problem pozostał. |
Bo może to nie pompa. Czy ktoś po podłączeniu kompa sprawdził wartości rzeczywiste, np temperaturę paliwa? Zostaje jeszcze potencjometr gazu, ale musze WIS otworzyć i znaleśc kody błędów.
EGR tu nie ma nic do rzeczy. Poza tym warto przyjrzeć się przewodom wychodzącym ze zbiornika, może tam jest jakaś nieszczelność. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Rustyrose
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Lis 2016 Posty: 152 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2017, 17:43
|
|
|
Puzel napisał/a: | Tak jak opisałem powyżej, zauważyłem, że jak parę razy raptownie przygazuje to pojawi się jakiś gul powietrza przed filtrem paliwa i następnie za filtrem do pompy. do sprawdzenia mi został podgrzewacz paliwa tylko zbytnio nie widzę tam co mogłoby się w nim zepsuć... |
Nie może być żadnej guli powietrza, musisz się tym zająć i zobaczyć czy coś to dało. |
_________________ Mercedes-Benz W202 2,5D 113KM Classic 1993r.
WDB2021251A018376
Gość zerknij
EX |Fiat Brava ZFA18200004231122
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZWR006345
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZTR060819 |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2017, 21:27
|
|
|
Puzel napisał/a: | do sprawdzenia mi został podgrzewacz paliwa tylko zbytnio nie widzę tam co mogłoby się w nim zepsuć... |
Tam terz jest zimering |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11976 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2017, 14:00
|
|
|
Rustyrose, przy niewielkiej ilości powietrza pompa Lucas powinna pracować bez zastrzeżeń. No ale w tym przypadku albo jest problem elektryczny albo gdzieś układ paliwowy ma nieszczelności. A przy jakimś gwałtownym przyśpieszeniu i dużych obrotach jak się zachowuje silnik? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2017, 21:07
|
|
|
pompa sama zaciąga paliwo skoro ma problem z dostarczeniem to wyskakuje błąd i wchodzi w tryb awaryjny i zapala ci się kontrolka edc - weź bankie z paliwem i podłącz bezpośrednio do pomp ,jak będzie chodził idealnie to widmo ze bak za szlamowany |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Puzel
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 49 Skąd: Dupsk
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2017, 11:10
|
|
|
Silnik zachowuje się bardzo dobrze, nie ma problemów z przyśpieszaniem, dynamiką, mocą, prędkością maksymalną. Problem występuje wyłącznie z jałowymi obrotami. W mojej opinii problem jest gdzieś w elektryce, jakimś czujniku, cały czas zastanawia mnie które to ustrojstwo "intake pressure control". Wczoraj zdemontowałem podgrzewacz paliwa, wygląda ok, tam nie ma zbytnio co się rozszczelnić. Wymieniłem przewód paliwowy biegnący od metalowego krućca ze zbiornika paliwa do podgrzewacza paliwa ponieważ był spękany. Na wężyku był zamontowany zawór zwrotny paliwa, uszkodzony, nie trzymał, wymieniłem. Na razie auta jeszcze nie testowałem ponieważ stoi na kobyłkach, zrobię to za kilka dni |
_________________ W202 2,2D '94 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11976 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Puzel
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 49 Skąd: Dupsk
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2017, 15:16
|
|
|
błędy są na pewno ze Star Diagnostics, niestety mechanik który dysponuje komputerem w mieście (a oprócz ASO taki komputer ma tylko on) nie za bardzo ogarnia ten program Byłem w ASO, pokazałem elektrykowi kody błędów i wywnioskował że to coś z EGR. Na chwilę obecną go zaślepiłem całkowicie.
Auto ma na chwilę obecną 177tys oryginalnego przebiegu (problemy występują od 7 tys. km), moi rodzice byli pierwszymi właścicielami w polsce, wcześniej był w Niemczech u jednego właściciela, znajomego rodziny więc przebieg jest autentyczny. Pompa paliwa była wcześniej naprawiana dwukrotnie, możliwe że mechanik który to wcześniej robił, dorzucił ten zaworek.
Sam jestem mechanikiem i prowadzę swój własny warsztat lecz zajmuję się motocyklami a nie samochodami z silnikiem Diesla. Niestety nie mam nikogo ogarniętego komu mogę powierzyć samochód. Do tych co wcześniej odstawiałem to albo nic nie zrobili i wzięli kasę albo coś tam zrobili, tak że otrzymałem auto nie poskręcane + dodatkowa atrakcja - naprawa samochodu na autostradzie o północy, później musiałem wszystko poprawiać przez tydzień bo uciekająca ropa pięknie mi zmyła konserwację z podwozia... :/ tak więc jestem zmuszony sam znaleźć rozwiązanie a to wcale takie łatwe i oczywiste nie jest... |
_________________ W202 2,2D '94 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11976 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2017, 16:37
|
|
|
Jak masz wymienione te przewody to odpal i zobacz czy jest lepiej. Jeśli nie tzn, że cos z elektryka jest. No i EGR raczej nie ma prawa żadnych błędów generować- jest sterowany na podciśnienie. Nie ma tez żadnych czujników w kolektorze, które reagowały by na skład powietrza. Po prostu EGR otwiera się w przedziale 1000-4000obr/min. Znajdziesz na forum jak go sprawdzić na palec. Albo się otwiera albo nie. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Puzel
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 49 Skąd: Dupsk
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2017, 11:25
|
|
|
Po wymianie przewodu paliwowego i zaworka zwrotnego spowodowała że między podgrzewaczem a filtrem nie pojawia się już powietrze, niestety obroty jak falowały tak falują już nie wiem gdzie szukać przyczyny.
EGR jest sprawny, działa poprawnie
[ Dodano: 25 Wrzesień 2017, 17:02 ]
Problemy z falowaniem obrotów zaczynają występować coraz częściej. Dziś po odpaleniu silnika (rozgrzany do temperatury pracy) kilkuktornie wywaliło na "dzień dobry" EDC, po ponownym odpaleniu kontrolka znika.
Pojechałem wykasować błędy, takie się tymrazem ukazały (Mercedes Star Diagnostic)
008 Fuel metering control Fault in operation
010 Intake pressure control or not fitted
038 Reference Resistor Y23/2r2
Pierwszy błąd od góry widzę pierwszy raz, dwa kolejne wywala regularnie prosiłbym o pomoc co to za ustrojstwo, w google nie znalazłem odpowiedzi. Pojutrze jadę w dłuższą trasę w europie a nie chciałbym mieć niespodzianek na trasie |
_________________ W202 2,2D '94 |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2017, 23:53
|
|
|
Może pomóc przestawienie pompy czyli poluźnić te 2 śruby czołowe które trzymają pompę z góry pompy od czoła masz otwór na klucz 8 stożkową odpalasz silnik i kręcisz ta śrubą w prawo lub w lewo |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
|