M112 uszczelniacze/pierścienie ? |
Autor |
Wiadomość |
Doom
Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 65 Skąd: Warszawa Białołęka
|
Wysłany: 11 Lipiec 2017, 19:11
|
|
|
Zobacz czy nie dymi Ci przy hamowaniu silnikiem. Podobno przy pałowaniu jak kopci to uszczelniacze a przy hamowaniu silnikiem silnik zasysa olej przez nieszczelne pierścienie, najlepiej żeby ktoś za Tobą jechał. Żebyś zobaczył coś w lusterku wstecznym musiałoby ostro dymić. Jeśli chodzi o wymianę uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy to kiedyś widziałem taką operację. Robi się to przez podparcie zaworu sprężonym powietrzem z kompresora - podaje się je przez gniazdo świecy i zawór nie opada. Jest to słabe rozwiązanie ale da radę. Najlepiej by było zdjąć głowicę wyczyścić, splanować, sprawdzić prowadnice zaworowe, dotrzeć zawory, wymienić uszczelniacze, sprawdzić tuleje cylindrów czy nie mają progów, zmierzyć luz na zamkach pierścienie ewentualnie wymienić złożyć i cieszyć się kolejnymi setkami tysięcy Przy używce nie wiesz czy za 6 miesięcy czy rok nie będzie to samo. A gwarancja raczej nie obejmuje konsumpcji oleju. Raczej powiedzą Ci: Jeździ ? Jeździ. Równo chodzi to co się pan czepiasz - to nie był nowy silnik" Poza tym powiedzą Ci że sam producent dopuszcza spalania 1l na 1000 czy tam 10000 I będziesz miał to samo. Poza tym zawsze mogą zrzucić na nieprawidłową eksploatację. Możesz też zrobić pomiar ciśnienia sprężania, najpierw na sucho a później nalej trochę oleju na tłok strzykawką przez otwór świecy i jak wzrośnie tzn że pierścienie a jak nie to uszczelniacze. Ciśnienie przede wszystkim musi być równe z tego co pamiętam różnica może być max 0.1bar między cylindrami. Ogólnie benzyny mają między 14 a 15 bar w zdrowym silniku bez turbo. Mi przy R4 w poprzednim samochodzie wychodziło ok 14.6 na wszystkich i to było jak najbardziej ok. Gdzieś w gratach mam też czujnik do pomiaru ale przy M112 to jest masakra. Słaby dostęp do świec. |
_________________ S202 C 280 1998r. Elegance
WDB2020891F792144 |
|
|
|
|
WoleMerce
W202 C230 ATP TOUR
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Gru 2016 Posty: 1970 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 11 Lipiec 2017, 21:30
|
|
|
Mi akurat ten silnik oleju nie wciągał i nawet nie pocił się. Dlatego jestem zdziwiony takim postem. |
_________________ W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948 |
|
|
|
|
777
Pomógł: 22 razy Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 612 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Lipiec 2017, 23:10
|
|
|
WoleMerce - może miałeś to świeżo robione, przez poprzedniego właściciela lub jeszcze poprzedniego. Pocenie się M112 i z tego co oglądałem to też M113 to standard. Najczęściej występuje pod uszczelkami pokryw zaworów oraz na uszczelce miski olejowej. W trudniejszych przypadkach gdzieś głębiej. Nie mniej jednak jak zrobisz to raz to na kilka lat masz spokój a taka robota droga nie jest.
Obserwuję co jest u mnie. Po wczorajszej przejażdżce mam wrażenie, że jest dużo lepiej. Dzisiaj u mnie jest dosyć wilgotno i co chwilę pada, więc to normalne, że leci para i obserwacja jest utrudniona. Dzwoniłem także do serwisu Noc na Regulskiej, chciałem umówić się na wizytę, ale termin mają dopiero za 1,5 - 2 tygodnie, więc muszę poczekać, lecz z tego co mi powiedzieli to nie ma ewentualnej możliwości stwierdzenia czy uszkodzone są uszczelniacze czy pierścienie bez rozbierania silnika, wszystko inne to wróżenie z fusów. |
_________________ W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 11 Lipiec 2017, 23:19
|
|
|
Doom napisał/a: | Podobno przy pałowaniu jak kopci to uszczelniacze a przy hamowaniu silnikiem silnik zasysa olej przez nieszczelne pierścienie |
Jest akurat dokładnie odwrotnie. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Doom
Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 65 Skąd: Warszawa Białołęka
|
Wysłany: 12 Lipiec 2017, 18:27
|
|
|
Daniel napisał/a: | Jest akurat dokładnie odwrotnie. |
Masz rację - pisałem z pamięci. |
_________________ S202 C 280 1998r. Elegance
WDB2020891F792144 |
|
|
|
|
dramol
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 59 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Październik 2017, 11:38
|
|
|
777 i jak z tematem?
Od siebie dodam, że wycieki w M112 to nic dziwnego i często się spotykałem z tym, że te silniki łykają olej. Zniosą wiele, jeżdżą dobrze ale lubią olej. Stąd producent w instrukcji podaje prawie litr/1000km jako spalanie akceptowalne.
Generalnie spostrzeżenia mam takie same jak Ty czyli żeby ograniczyć kłęby białego dymu trzeba od czasu do czasu przegonić to auto na trasie (szczególnie to widać zimą). Zimą przy jeździe tylko po mieście tworzy się "majonez" pod korkiem oleju.
U mnie spaliny też specyficznie pachną - "jak spaliny z kosiarki", może to i trafne określenie, na pewno nie jest to typowy zapach palonego oleju. Olej sobie znika (mieści się w normie producenta ) Moim zdaniem w tych silnikach wadliwe są uszczelniacze (jak w BMW 3.0 i więcej). |
|
|
|
|
WoleMerce
W202 C230 ATP TOUR
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Gru 2016 Posty: 1970 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 10 Październik 2017, 20:05
|
|
|
To że palił olej to zgadzam się, raz na jakiś czas warto dolać ale wycieków zero. I uwierz poprzedni właściciel kładł lache na ten samochód
E to i tak 2 tygodnie dobry termin, ja w czwartek jadę po 1,5 miesięcznym terminie. |
_________________ W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948 |
|
|
|
|
|