Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: MICHAL200
25 Marzec 2014, 13:29
sprzeglo magnetyczne kompresora
Autor Wiadomość
radar 
RS202


Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Marzec 2014, 12:06   

siema

Wracam do tego tematu, bo mam pytanie do forumowiczów. Od dawna sprzęgło kompresora w moim Mercedesie wydawało z siebie taki głośny dźwięk jakby grzechotanie. Długo nie wiedziałem co to może być, dopuki nie trafiłem na ten temat. Okazało się, że cały docisk jest luźny i nie jest na nic przykręcony. Na środku był pusty otwór na śrubke (jeździłem tak ponad rok :| ) Znalazłem więc jakąś śrubke 6' i wkręciłem ją w dziure. Po odpaleniu silnika okazało się, że kompresor już nie wydaje z siebie żadnych niepokojących dzwięków, ale za to pracuje cały czas. Tak jakbym za mocno dokręcił i skręcił sprzęgło na stałe. Jak poluzowałem troche śróbke to problem zniknął, tylko że jest ona teraz doręcona delikatnie, palcami. Więc prdzej czy póżniej sie poluzuje. Jakiej długości śrubka była wkręcona oryginalnie, tak aby przykręcić ją mocno jednocześnie nie skręcając na stałe. Jakie wartości mają obroty na zmniejszonych kółkach + skręconym sprzęgle? Bo na standardowym kółku sięgały już prawie 1000.
_________________
C200K - 1996
WDB2020251F415637
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Marzec 2014, 23:00   

Jak się domyślasz, wymagany jest luz. Luz regulujesz podkładkami, takimi najlepiej co 0,25mm. :) Oryginalnie jest około 3-4 takich podkładek. Musiały wyskoczyć razem ze śrubą. Pytanie dlaczego? Niestety nie znam tez wymaganego luzu sprzegła :( Ale można się sugerować luzami wymaganami na sprzęgłach sprężarkowych klimatyzacji. Tam luz wymagany to 0,45-0,75 mm.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 27 Marzec 2014, 09:23   

Camel-, dobrze prawisz, ale podkładki są na wałku kompressora od strony kółka, jesli kolega nie ruszał docisku z kółka na pewno nie wypadły.
radar, teraz musisz wyjąc tą śrubkę. zdjąć docisk, (jeśli nie będzie chciał zejść wkręć w miejsce 6mm srubke 8mm (dziala jako ściągacz) i zobaczyć czy masz w docisku albo na wałku wspomniane przez Camela podkładki, jeśli nie to tak jak pisał 0,45-0,75mm.
do dzieła.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
MISIEK40 
Misiek40


Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 5
Skąd: Wieluń
Wysłany: 1 Maj 2015, 10:03   

witam traczu :) mam do ciebie pytanie odnosnie kompressora a dokładniej zmiany koła kompressora na mniejsze widziałem ze dokonałes juz takiej modyfikacji jestem ciekawy czy dala ona wyczuwalna rużnice w jezdzie ? tez chce dokonac takiej modyfikacji i zwracam sie do ciebie z prosba o dokładne wskazowki jak tego dokonac co dokładnie mnie czeka z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam :)
_________________
mercedes w202 2,3 kompressor
 
 
KaszpiK 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 124
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 13 Maj 2015, 01:08   

MISIEK40 napisał/a:
witam traczu :) mam do ciebie pytanie odnosnie kompressora a dokładniej zmiany koła kompressora na mniejsze widziałem ze dokonałes juz takiej modyfikacji jestem ciekawy czy dala ona wyczuwalna rużnice w jezdzie ? tez chce dokonac takiej modyfikacji i zwracam sie do ciebie z prosba o dokładne wskazowki jak tego dokonac co dokładnie mnie czeka z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam :)


daje dużo ;) robota prosta.
_________________
W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129
 
 
MISIEK40 
Misiek40


Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 5
Skąd: Wieluń
Wysłany: 7 Lipiec 2015, 23:55   

a robota prosta ? i czy silnik wytrzyma taka zmiane /. /.?
_________________
mercedes w202 2,3 kompressor
 
 
pajak2444 

Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 17
Skąd: Długołęka
Wysłany: 12 Październik 2017, 13:03   

będzie zimny schabowy, ale niema sensu tworzyć nowego tematu.
W203 z tego co wyczytałem wychodziły w kilku wersjach mocy- generowanej innym ciśnieniem doładowania, czy miały one inne koła na kompresorze, czy na wale?

Chętnie bym zakręcił fabrycznym eatonem trochę wyżej, tak by nie przekraczać na odcince max obrotów zalecanym dla m62, pytanie tylko którego koła użyć, lub kto z forumowiczów dorabia mniejsze kółka?
Przyzwyczaiłem się do 1,2bara i teraz jeżdżąc miśkiem mam wielki niedosyt.
wszelka pomoc mile widziana.
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 12 Październik 2017, 13:16   

Na OLX są aukcje z małymi kółkami do M62 ;)
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,225 sekundy. Zapytań do SQL: 10