notoryczne wyrywanie kolektora dolotowego |
Autor |
Wiadomość |
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 1 Grudzień 2017, 19:50 notoryczne wyrywanie kolektora dolotowego
|
|
|
Witam. Mam dziwny, raczej rzadko spotykany problem. Podczas solidnego dodania gazu przy przyśpieszaniu pod maską dzieją się "dziwne rzeczy". Zostaje wyrwana rura która zasila silnik w powietrze, oczywiście auto w momencie wyje jak głupie i traci moc. Dokładnie zrywa gumową obejme która łączy turbine z plastikową rurą. Zawsze zrywa w tym samym miejscu mimo że jest tam solidna opaska dokręcona mocno. Troche pokracznie to opisałem,postaram się wstawić jakieś zdjęcia. Jeśli ktoś ma jakieś podejrzenia co do przyczyny to będe wdzięczny za wszelkie podpowiedzi
na zdjęciu jest to gumowy łącznik z dwoma opaskami, zawsze wyrywa przy tej niższej opasce zaraz przy rurze aluminiowej |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 1 Grudzień 2017, 23:37
|
|
|
Dolot do sprawdzenia... Rury, opaski, jakieś zatrzaski ... co tutaj można więcej powiedzieć Jak wszystko sprawdzone i gra to większą opaskę. Mi kiedyś zerwało przewód intercoolera, bo za słabo dokręciłem a podczas pełnego buta większe ciśnienie i zrywało |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 1 Grudzień 2017, 23:45
|
|
|
Opaska jest oryginalna, nie da się założyć większej bo"gniazdo " jest na określoną szerokość.Zresztą ta rura alu na którą to nachodzi ma rant przez który ta opaska z gumą spada mimo że jest dokręcona solidnie. Guma cała, opaska stalowa cała. Dziś dwa razy mi wyrwało, masakra |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 1 Grudzień 2017, 23:48
|
|
|
Rozwiązanie idealne... nie dodawaj dużo gazu |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 2 Grudzień 2017, 00:08
|
|
|
Może masz racje, w sumie zima, ślisko, nie ma co ryzykować:). A tak zupełnie poważnie to przeszukałem całe gogle i nie mogę znaleść takich objawów przy żadnej awarii. |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
kmtaxi
Krzysztof
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 167 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 2 Grudzień 2017, 12:14
|
|
|
Ciekawe, tego pod uwagę nie brałem choć wibracji nie ma żadnych i podczas dodawania gazu na wolnych obrotach tez nie teleportuje. Zastanawia mnie czy to nie turbina dostaje jakiejś glupawki bo wczoraj jak mi wyrwało to wyzygała z siebie dużą ilośc oleju |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2 Grudzień 2017, 23:54
|
|
|
Poduszka silnika to generalnie ostatnie co bym obstawił... Przeładowanie też chyba w rachubę nie wchodzi, bo słyszałem, że po prostu komputer na to i czujniki nie pozwolą nawet... Ja bym ten dolot cały od A do Z sprawdził :/ A oprócz tego zauważyłeś jakieś inne problemy? |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 3 Grudzień 2017, 01:15
|
|
|
Stawiam na poduszkę silnika . |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 3 Grudzień 2017, 01:27
|
|
|
Ale poduszka? Przecież silnik przy obrotach „ podnosi sie” a ta rura razem z nim. Poza tym wszystko działa. Myśle o wymianie turbo tylko czy to ma sens(?). Mozę to jedna z przyczhn |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 3 Grudzień 2017, 13:50
|
|
|
Podjedź do jakiegoś mercedeso-dieslowca niech obejrzy, może jednak masz coś źle skręcone. Mi kiedyś ona pękła podczas jazdy, założyłem nową, na pewno nie z ASO i śmiga. |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
WoleMerce
W202 C230 ATP TOUR
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Gru 2016 Posty: 1970 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 3 Grudzień 2017, 15:45
|
|
|
Sugerujesz że doładowanie by rozrywało ? |
_________________ W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948 |
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 3 Grudzień 2017, 16:23
|
|
|
Tego nie da sie złe dokręcić. Jest gniazdo, jedno w drugie wchodzi, opaska zaciska t tyle. Można jedynie dokręcić za słabo. Przy montażu odtluszczalem, czyściłem gumę z resztek oleju. Na bank wszystko jak należy. Tak mi gdzieś ta turbina po głowie chodzi ze może szału dostaje. Ja po złożeniu prubowalem zerwać tą rurę rękami, nie ma szans. Siedzi na amen, a jednak jakaś siła daje radę. Może potrzebne egzorcyzmy Juz nawet w goglach znalazłem rozbieganie silnika: to dopiero czary |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
WoleMerce
W202 C230 ATP TOUR
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Gru 2016 Posty: 1970 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 3 Grudzień 2017, 17:51
|
|
|
Tak jak piszesz, proste połączenie bardzo skuteczne, co innego by było jak na spinki ale na taką opaskę to trzyma mocno.
W sumie myślę że prędzej intercooler by rozerwało. Czy to się jakoś wymyka czy coś.
Rozbieganie silnika jest wtedy kiedy turbo nadmucha Ci oleju do spalania |
_________________ W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948 |
|
|
|
|
|