Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno W202 kombi, 2.4 V6 LPG
Autor Wiadomość
Bovver 

Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 11
Skąd: Bytom
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 15:08   Kupno W202 kombi, 2.4 V6 LPG

Cześć. Mam w planach zakup swojego pierwszego WŁASNEGO Mercedesa. Zakochałem się w marce, ponieważ w rodzinie mieliśmy W124 T 2.8, a później CLS'a 500. Najeździłem się obydwoma sporo jak na swój bardzo młody wiek, kilkadziesiąt tysięcy za srebrną gwiazdą mam za sobą i przesiadając się w jakikolwiek inny wóz czuję pewien dyskomfort. Dlatego pozostaję przy swoim. Przyszedł moment, w którym chciałbym mieć już coś prywatnie dla siebie i znalazłem W202 https://www.otomoto.pl/of...y-ID6zpNGC.html

Zwracam się do was z prośbą o opinię; co o nim myślicie w tej cenie? Słyszałem wiele negatywnych opinii o LPG ale jakoś obydwa poprzednie Merce, którymi się poruszałem miały instalacje i nie było z nimi nigdy jakichkolwiek problemów. Gaz w dowodzie od 2009 roku. Hak też wbity w dowód. Wóz pochodzi z polskiego salonu, obecnie jest 3 właściciel. Rocznik 98 (w ogłoszeniu jest błąd).

Wczoraj byłem na oględzinach tego auta, jedyne co kuje w oczy to śladowa rdza na spodach drzwi i pod okładziną bagażnika ale tego się spodziewałem. Nic zasadniczo poza rudą gdzie nie gdzie nie budzi na pierwszy rzut oka wątpliwości. Odbyłem jazdę próbną miasto/autostrada - kierownica trzyma się idealnie prosto, pojeździłem trochę po spowalniaczach na parkingu i nic nie stukało, w aucie idealna cisza, silnik pracuje równo zarówno na benie jak i na gazie, skrzynia zmienia biegi kompletnie niewyczuwalnie i prawidłowo reaguje na kickdown. Z elektryki wszystko działa prócz składania lusterek i spryskiwacza tylnej szyby. Tempomat też działa, grzane pupy, szyby itp. Z rzeczy do zrobienia to na pewno ruda, jakieś zabezpieczenie antykorozyjne żeby to mocniej nie poszło, jest mikroskopijny wyciek oleju z silnika w jednym miejscu (nie głowica), o którym poinformował sprzedający i akumulator przydałoby się już wymienić. Z oponami letnimi cena 10 200 zł - mam budżet powiedzmy między 12 a max15 tysi na kupno, pierwsze opłaty i porobienie co trzeba. (Ubezpieczenia nie liczcie, mam to załatwione osobno.) Przed zakupem na pewno chciałbym jeszcze pojechać z nim na stację diagnostyczną żeby obejrzeli go fachowcy. Co o tym myślicie? To dobra cena za to auto w tym stanie? Czy on pomimo tego przebiegu przy prawidłowym serwisie spisze się jeszcze przez kilka lat?


@Edit: Dodam jeszcze, że samochód ma być używany sporadycznie. Nie korzystam na co dzień, raczej samotne wycieczki typowo w trasę - na czarnym, czasem zdarzy mi się kogoś zabrać. Zależy mi na bezawaryjności i żebym nie był zdyskwalifikowany gdzieś na trasie. Nie oszczędzam na serwisie, spalanie też nie gra roli.
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 17:52   

Szukaj na forum. Ten samochód był omawiany niedawno.
 
 
 
WoleMerce 
W202 C230 ATP TOUR


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Gru 2016
Posty: 1970
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 18:49   

Samochód był omawiany na dziale znaleziska allegro.

Nie było jakichś negatywnych opinii, ktoś tam przyczepił się że deska powinna być w innym kolorze, i że drewno na podszybiu ma inny odcień.

Jak na c klasę, samochód jest wyposażony dużo bardziej niż przyzwoicie. Fajne połączenie jasnego środka z ciemnym drewnem, do tego składane lusterka.

Jasna skóra, na każdym kroku będzie widać jej zniszczenie itd więc musisz się z tym pogodzić. Sprzedający chociaż nie owija w bawełnę i podaje solidny przebieg, pewnie stan taki sam jak z tymi po 240 tyś.

Co do LPG jest ryzyko że ktoś źle założył instalację i to może być główny powód zmartwień, silnik jak ma Ci się popsuć to i tak popsuje. Jest już nieco bardziej ciasno w porównaniu do R4, i pamiętaj że ten silnik ma 2 świece na dylinder i 6 cewek na podwójnym wyjściu. Ja akurat średnio wspominam tego typu silnik ale może tu będzie inaczej.

Akurat rdza w 202 może być wszędzie i nawet tego nie dostrzeżesz bo może być pod zabezpieczeniami itd, do tego potrafią się wyrwać kielichy ze spręzynami na przodzie.
Cena hmm biorąc pod uwagę wersje wyposażenia no niby można dopłacić bo fajnie się prezentuje. Ale z drugiej strony to tylko c klasa. Skoro jest z gazem to wypada chociaż wymienić własnie 12 świec, pakiet startowy, olej w silniku, skrzyni. Same wycieraczki na reflektory też mogą być problemem jeżeli chodzi o znalezienie takich.

Samochód wydaje się być warty uwagi podsumuję to tak. Gdzieś jeszcze był link do takiego kombi w kolorze 189, nie pamiętam silnika, wyposażenie też miał naprawdę okej a do tego miał kompletny pakiet AMG zewnętrzny :twisted: :twisted:
_________________
W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948
 
 
WoleMerce 
W202 C230 ATP TOUR


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Gru 2016
Posty: 1970
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 18:51   

Wyciek oleju pewnie spod dekla, akurat z tymi stacjami diagnostycznymi to wiesz, ręki bym sobie za nich uciąć nie dał :mrgreen: :mrgreen:
_________________
W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 19:26   

LPG jest mega tania w ogarnięciu. Reduktor KME kosztuje nieco ponad 200zł, komplet wtrysków nieco więcej. Jak te dwie rzeczy się wymieni, to instalka może działać jak by nowa była założona.
 
 
 
WoleMerce 
W202 C230 ATP TOUR


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Gru 2016
Posty: 1970
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 20:43   

Bardziej chodzi o to jak ktoś to montował, czy nie zj3bał kolektora itd. Ja mam u siebie najtańszą instalację jaka chyba była bo patrzyłem w papierach ale chodziło wszystko jak złoto. Mimo że wtryski nie są najwydajniejsze i będę pewnie je robił. Reduktor też zmieniałem już. Wiadome że wszystko jest do ogarnięcia, ale koszta :roll: ale skoro piszesz że fajnie chodzi na LPG to raczej wszytstko jest okej.
_________________
W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948
 
 
Bovver 

Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 11
Skąd: Bytom
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 22:44   

@WoleMerce: Niestety te składane lusterka nie działają, tzn słychać jak silniczki pracują i gdy się im pomoże ręką to wchodzą, natomiast coś tam musi blokować mechanizm.

Co do skóry, to powiem Ci szczerze, że na żywo wygląda bardzo dobrze, co prawda jest przetarty fotel kierowcy od wsiadania - jak na ten przebieg oczywiste. Natomiast byłem zadziwiony stanem tylnej kanapy i miejsca obok kierowcy, naprawdę jak na prawie 600 tys. nie ma tragedii na żywo. Aż zapytałem czy nie były przypadkiem wymieniane ale sprzedającemu nic nie było na ten temat wiadomo, twierdzi że powinny być oryginalne więc musiałyby być rzeczywiście ponadprzeciętnej trwałości. Są mega wygodne i komfortowe. Co prawda ręcznie ustawiane ale co tam, robi się to tylko raz :D

W kwestii świec to gościu wymieniał w ubiegłym roku wszystkie 12 na irydowe NGK i chyba ma na to nawet papier. Tak samo na kable zapłonowe, olej, filtry i jeszcze kilka mniejszych spraw. No i co najważniejsze hamulce (tarcze + klocki) świecą się nowością, widać że było wymieniane. Wóz hamuje rewelacyjnie, reaguje bardzo czule i adekwatnie do siły wciśnięcia pedału.

Wycieraczki do tych reflektorów zostały ukradzione, tak mi przedstawił sprawę właściciel. I powiedział, żeby ich nie kupować, bo to koszt ok. 500 zł, a i tak prędzej czy później znikną. Taką mamy okolicę niestety.

Ten wyciek faktycznie spod dekla, ale no taki mikroskopijny, dosłownie kropla w jednym łączeniu. Spocił się i tak się utrzymuje. Wiem jacy są fachowcy po stacjach, ale oglądając auto na parkingu nie zajrzę tak pod spód jak można to zrobić na warsztacie. Chcę po prostu żeby go podniesiono aby można było spojrzeć w jakim stanie jest podwozie i zawieszenie, bo przy tych progach no ni uj nie można się niczego dopatrzyć. Warto wiedzieć czy nie ma się dziury w podłodze albo czy zaraz coś się nie złamie i pójdę na glebe :mrgreen:
 
 
WoleMerce 
W202 C230 ATP TOUR


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Gru 2016
Posty: 1970
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 23:22   

Te świece podobno nie nadają się do LPG ale czy tak jest naprawdę to nie wiem.
Wycieraczki no cóż, bez nich wygląda bidnie :) mozna trafić taniej.
_________________
W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 23:23   

Jeśli auto nie budzi zastrzeżeń to trzeba brać. Z blachą jest tak, że zgnite są wszystkie mocniej lub mniej. Ranty drzwi to pikuś. Trzeba dokładnie nadkola obejrzeć, może od spodu. Stacja diagnostyczna to za mało, potrzeba kogoś kto zna się na Mercedesach.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Bovver 

Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 11
Skąd: Bytom
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 23:40   

perzu126 napisał/a:
Jeśli auto nie budzi zastrzeżeń to trzeba brać. Z blachą jest tak, że zgnite są wszystkie mocniej lub mniej. Ranty drzwi to pikuś. Trzeba dokładnie nadkola obejrzeć, może od spodu. Stacja diagnostyczna to za mało, potrzeba kogoś kto zna się na Mercedesach.


Nadkola są zdrowe i zakonserwowane od spodu. Jedynie z tyłu na obydwu jest korozja, która przebiła się w stronę bagażnika ale ktoś to zaizolował i zakonserwował, a przebicia zapełnił i pokrył powłoką antykorozyjną od zewnątrz. Widać, że to stara sprawa sprzed kilku lat i dalej się nie rozprzestrzeniało tylko zostało w granicach wykonanej konserwy.

Btw polecicie kogoś lub jakiś warsztat, który zna się na temacie i można by taki przegląd przed zakupem wykonać? W grę wchodzą Katowice i okoliczne miejscowości. Niby ASO jest ale jakoś średnio mi się widzi tam jechać takim leciwym wozem, poza tym koszt jest niebagatelny i jacyś mega fachowcy tam nie pracują (wiem bo bywałem i nie raz zatrudnia się tam zewnętrznych specjalistów np. od elektroniki czy danego podzespołu).
 
 
1JZ 

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 739
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Styczeń 2018, 00:28   

Ja oczywiście będę tym pesymista🤗 przebieg jest tak duży, ze samochód generalnie pozostaje ci tylko jak pomnik do ozenki. Jest za drogi o jakieś 5k pln. To v6 po takim przebiegu i lpg na którym pewnie zrobił polowe musi pic od cholery oleju, a i samej mocy pewnie nie trzyma wcale. Jakos tak dziwnie wyglada. Dla mnie na przypudrowanego strupa, a na srebrnym wyłazi wszystko natychmiast i natychmiast rzuca się w oczy. Za 10tysiecy kupujesz bardzo ładne w202 z przebiegiem do 250kkm w benzynie. Tego bym kupił, ale za max 3-4K, jeździł nic nie robił i oddał na złom gdy zgnije doszczetnie :mrgreen:
Kosztuje tyle co auto Michała, a nie dorasta mu do pięt. W sumie to bym się nie zdziwił gdyby tamto 1.8 jeszcze objechalo takie zapuszczone 2.6😊
_________________

E320 CDI Avantgarde
 
 
MICHAL200 
Michal200


Pomógł: 187 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 7363
Skąd: _____
Wysłany: 13 Styczeń 2018, 01:56   

Bovver, jak juz dziury w nadkolach z tylu sie robia to daj sibie spokoj. Bedziesz robil i nie cieszyl sie samochodem. Przedni zderzak tez dziwnie wisi... Nie mowiac o dziurze wielkosci piesci z prawej strony miedzy kierunkowskazem a zderzakiem.
Mnie sie wydaje ze to jest ladnie opakowany trup...
Ja swojego samochodu nie zachwalam bo idealny tez nie byl, ale kase moglem topic w wyposazenie zamiast robic blache czy mechanike (co robilem na wyrost).

Znalezc fajna 202 czy 210 w obecnym czasie to trzeba miec naprawde wielkie szczescie.
Gosc, ktory kupil w202 ode mnie zapozyczal sie zeby przyjechac najszybciej zeby mu ktos nie sprzatnal z przed nosa a swojego samochodu jeszcze nie sprzedal.
Jak juz do mnie jechal mialem jeszcze telefon od kogos innego ze nie bedzie sie targowal i zaplaci tyle za ile jest wystawiony :p
Tego samego dnia jak juz sprzedalem mialem jeszcze 2 telefony wieczorem :lol:
_________________
Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/

W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003

EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
 
 
 
Bovver 

Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 11
Skąd: Bytom
Wysłany: 13 Styczeń 2018, 17:33   

Przebieg jest duzy ale czy rzeczywiście większy od innych samochodów? Śmiać mi się chce gdy widzę te 1.9 tdi i podobne cuda, wszystko 200 z hakiem. Sami wiecie jak to wygląda. Wolę wóz z takim przebiegiem niż 3x kręcony. Co do mocy to zapierdala jak należy bez zająknięcia. Nawet jeżeli jest jakaś utrata to niewyczywalna. Trzebaby sprawdzić na hamowni ale mocy jak na taki wóz na pewno mu nie brakuje. Będę się jeszcze zastanawiać, ale pewnie wizyta u fachowca, który robił przy takich samochodach mogłaby dać lepszy obraz i jakieś pole do negocjacji, bo w kwestii samej jazdy i tego jak się zachowuje wóz nie ma się do czego przyczepić. Jedynie do rudej.
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 13 Styczeń 2018, 17:34   

W razie czego nawet to taki silnik nie jest drogi w zakupie, z resztą P&P wchodzi zamiast niego 2.8 i 3.2 więc nie ma spiny jeśli chodzi o silnik, tu jedynie bym się korozji przyjrzał :P
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Bovver 

Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 11
Skąd: Bytom
Wysłany: 13 Styczeń 2018, 17:39   

No coś za coś. Duża wolnossąca benzyna mnie przekonuje w tym aucie. Niezastąpiona kultura pracy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,169 sekundy. Zapytań do SQL: 10