Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:28 |
Automatyczna skrzynia biegów - obsługa, pytania ogólne |
Autor |
Wiadomość |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2014, 23:58
|
|
|
wiskontii napisał/a: | co za róznica automat manual na biegu jałowym czyli inaczej na P lub na N |
Kolega pyta czy ogólnie rozgrzewanie silnika przed jazdą ma wpływ negatywny na skrzynie. Na P czy na N to bez znaczenia, bo P i N to to samo, tylko że na P jest blokada skrzyni zapieta.
Kiedys czytałem instrukcje obsługi Laguny 1generacji i tam pisało, że w przypadku automatycznych skrzyn biegów, w duże mrozy przed jazda należy dać silnikowi popracowac około minuty, żeby nieco skrzynia się rozgrzała. Więc pewnie u nas jest podobnie.
Dziś sie nie zaleca, bo silnik ma sie jak najszybciej rozgrzać, żeby nie emitował do atmosfery zanieczyszczeń Kiedys instrukcje były pisane, żeby dobrze było mechanizmom.
santos napisał/a: | z racji nawyku jaki mam z zawodu kierowcy zawsze, niezależnie od pory roku i typu samochodu silnika czy skrzyni, po odpaleniu chwile sobie pyrka na wolnych obrotach zanim odjadę. |
Bardzo dobrze robisz a czy na P czy na N to nie ma znaczenia |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
santos
Dołączył: 25 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: marki
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2014, 07:14
|
|
|
Tak też mi się wydawaje
A wracając do kwestii przełączania na P stojąc na światłach? W stolicy niektóre światła potrafią być bardzo długie, czy stojąc nawet kilka minut na krzyżówce faktycznie nie zaleca się przełączyć na P tylko stać na D z wciśniętym hamulcem? |
_________________ MB C2oo W2o2 95' elegance, automat, LPG
WDB2020201A244254 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2014, 10:49
|
|
|
santos napisał/a: | W stolicy niektóre światła potrafią być bardzo długie, czy stojąc nawet kilka minut na krzyżówce faktycznie nie zaleca się przełączyć na P tylko stać na D z wciśniętym hamulcem? |
Po to wymyślono automatyczna skrzynię, żeby nie wachlować wajchą. Jednak jeśli masz nieodpartą ochotę sobie trochę pomachać lub szkoda Ci tych za Tobą jak ich wieczorem oślepiasz stopami (takie zarzuty też słyszałem ), to se możesz przestawiać na P, jakoś dramatycznie na trwałość skrzyni moim zdaniem to nie wpłynie, choć trąci to troche ciemnogrodem
Osobiście przełączałem na P jak stałem chwile np. przed przejazdem kolejowym, w Warszawie na żadnym skrzyżowaniu nie odczułem takiej potrzeby, a 5 lat automatem jeździłem. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2014, 11:41
|
|
|
santos, ale jak masz srednio dobry ręczny to hamulec postojowy utrzyma auto stojące na D i nie musisz trzymac na hamulcu zasadniczym. Jak juz koniecznie nie chcesz stac na D to lepiej wrzucić N- ta pozycja jest tuż obok i nie musisz wachlowac przez caly zakres. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
wicz
Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2014, 19:02
|
|
|
Mnie na przykład jak stoję na długich światłach, denerwuję jak muszę trzymać nogę na hamulcu. Choć tego nie robię to mnie kusi aby przełączyć na N |
_________________ W202 C180 Classic 2000r ASB |
|
|
|
|
santos
Dołączył: 25 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: marki
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2014, 19:53
|
|
|
Dzięki Panowie za podpowiedzi, mi nie przeszkadza że noga na hamulcu cały czas opiera się, a jak mówicie że skrzyni to nic nie powoduje to i nie bedę nawyku tego pozbywał się
Perzu126, akurat "ręczno- nożny" mam w dobrym stanie. Zastanawiałem się już nad sensem używania go na krzyżowkach ale stwierdziłem że już wygodniej przerzucić z D na P niż zaciągać postojowy |
_________________ MB C2oo W2o2 95' elegance, automat, LPG
WDB2020201A244254 |
|
|
|
|
ferrisb
Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 22:42 C180 automat 4 biegi - luźno chodzi dźwignia
|
|
|
Cześć,
Słuchajcie mam taki objaw w moim C180 - do tej pory automat chodził przepięknie, a dźwignia przechodziła z położenia w położenia bardzo precyzyjnie, niezwykle sprężyście, energicznie, tak jak powinna. Od kilku dni jest inaczej - skrzynia nadal chodzi bez zarzutu, zmienia biegi tak samo, ale drążek jakby stracił tę precyzję, biegi wchodzą niby normalnie, ale drążek chodzi luźno, znacznie mniej precyzyjnie, bardziej miękko i ma dość sporą ruchomość, czuć jakby luzy. Zastanawiam się o co może chodzić. Czy ktoś z was miał podobny objaw? Będę wdzięczny, dzięki. |
_________________ 1995 C180 Sport |
|
|
|
|
Bartekwln
Dołączył: 29 Sty 2018 Posty: 3 Skąd: Wieluń łódzkie
|
Wysłany: 30 Styczeń 2018, 15:58
|
|
|
Panowie szukam szukam i odpowiedzi nie znalazłem, a więc mam ASB 5 722.6 I następujący problem gdyż przerzuca mi biegi zawsze przy około 4200 obr i dalej już się nie wkręci. Jedynie gdy np wyjeżdżam z butem w podłodze z uliczki bocznej lub np wjezdzam w rondo z butem w podłodze to potrafi się wkręcić do 5 tys nie wiem id czego to jest zależne czy jakieś pochylenie auta czy co.. Ktoś jakieś pomysły? Olej wymieniony skrzynia ogólnie sprawuje się okej |
_________________ W202 2.5TD 1997r
VIN: WDB2021281F675303 |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
Bartekwln
Dołączył: 29 Sty 2018 Posty: 3 Skąd: Wieluń łódzkie
|
Wysłany: 30 Styczeń 2018, 18:00
|
|
|
Na trybie s jeżdżę przez większość czasu, nie byłem bo za bardzo nie wiem kto w pobliżu ma SD.. Szukam punktu zaczepienia czemu tak może być jakiś czujnik czy systemy asr ABS bas mają coś z tym wspólnego? |
_________________ W202 2.5TD 1997r
VIN: WDB2021281F675303 |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 12 Luty 2018, 17:01
|
|
|
Zablokowała wam się kiedys skrzynia na 5 biegu ? Wczoraj wrzucałem wajchę na 4 potem z powrotem na D i skrzynia sie zawiesila na 5 biegu. Nie redukowała a jak sie zatrzymalem nie mogłem ruszyc wajcha do góry. Dopiero jeszcze raz na 4 i z powrotem i sie odblokowalo. |
|
|
|
|
Krivan1
Dołączył: 03 Wrz 2018 Posty: 37 Skąd: Police
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2018, 13:18 Nie działa kickdown oraz zmienia biegi przy 1800 obrotów
|
|
|
Witam.
Mam problem w moim pięknym Mercedesie c180 w202 z 1993 roku. Od miesiąca nie działa mi kd oraz zmienia biegi przy 1800 obrotów. Myślałem że to wina skrzyni, lecz po zmianie oleju, filtrów, oringów, uszczelek i innych pierdół nadal jest to samo. Na pewno nie jest to wina elektryki skrzyni, ponieważ skrzynia jest hydrauliczna. Jeśli chodzi o kd to domyślam się że jest to wina przekaźnika lub kabla który za sprawą czasu po prostu pękł lub się przerwał. Ale teraz pytanie. Czemu zmienia biegi przy tak niskich obrotach? Dodam jeszcze że nie pojedzie aktualnie więcej niż 70-80 km/h i że na dwójce oraz trójce jak i na biegu jałowym, postojowym i wstecznym obroty wyskakują na normalną ilość czyli do odcięcia. |
_________________ Mercedes-Benz C180 w202 1993. Silnik 1.8 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
KKrzysztof
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Gru 2017 Posty: 1040 Skąd: Starogard Gdański
|
|
|
|
|
Krivan1
Dołączył: 03 Wrz 2018 Posty: 37 Skąd: Police
|
Wysłany: 10 Październik 2018, 23:57 Podciśnienienie Skrzynia.
|
|
|
Witam. Mam problem z moją hydrauliczna 4-ro biegowa skrzynią w MB c180 w202. A mianowicie :
Gdy zmieniam biegi po włączeniu auta auto nie szarpie (może trochę aktualnie jak zmieniam bieg z P na D po odpaleniu motoru i schodzi mi z 900 obr na 600 obr). Jeśli chodzi o "R" nie szarpie. Ale gdy auto jedzie na biegu "D" i zmienia bieg to szarpie, czasami jak zmieni bieg to nawet słychać takie ŁUP! Jak by ktoś przywalił młotkiem. Zazwyczaj jest tak Pr, y zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3. Przy zmianie z 3 na 4 nie szarpie mocno. Do tego jeśli chodzi o redukcję szarpie tylko i wyłącznie jak redukuje z 4 na 3. Do tego mogę też odpowiedzieć to co zauważyłem, jeśli zmienia bieg przy wyższych obrotach i jak się rozgrzeje to tak mocno nie szarpie. Ktoś wie co się dzieje? |
_________________ Mercedes-Benz C180 w202 1993. Silnik 1.8 |
|
|
|
|
|