Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelka pod drzwiami - jak zdjąć?
Autor Wiadomość
Dudek13 

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 87
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 14 Październik 2017, 19:20   Uszczelka pod drzwiami - jak zdjąć?

Witam.
Staram się zabezpieczyć autko przed korozją i mam dość spory problem z rdzą.
Miałem dwa pęcherze po oby dwu stronach na rantach drzwi tylnych.
Dziś je szlifowałem papierem ściernym i doszedłem do takiego stanu (foty)
http://pokazywarka.pl/09jixh/
Rdza wyrządziła spore szkody, w drzwiach są aż dziurki od rdzy i bardzo ciężko to oczyścić.
Pytanie 1. Ktoś tak miał? Jakieś rady jak to dobrze zrobić?
Pytanie 2. Jak zdjąć by nie zepsuć uszczelek pod drzwiami? Tam są jakieś kołki? To jest jednorazowe? Wypiąć, czy wysunąć uszczelkę na tych kołkach? Musze tam oczyścić a później nałożyć coś antykorozyjnego,podkłady szpachle i lakier.
_________________
Obecnie
W211 E270 2002 Avangarde
Pierwszy
W202 C180 1997 Classic - Sprzedany
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26401
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 14 Październik 2017, 21:01   

Pyt 2:Podważasz do dołu z wyczuciem, jest na wcisk.
Tu masz pokazane na jakich spinkach jest ta listwa.
http://www.redmars.pl/pro...0-do-09-99.html
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
Dudek13 

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 87
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 14 Październik 2017, 21:25   

lekko powiadasz... od 97' nikt tego nie ściągał... już słyszę trzaskające kołki
Prawie 150 zł... Jezu

Dzięki, leci "pomógł"

Pozostaje szorować dalej korozje.
_________________
Obecnie
W211 E270 2002 Avangarde
Pierwszy
W202 C180 1997 Classic - Sprzedany
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26401
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 14 Październik 2017, 21:33   

Dudek13 napisał/a:
od 97' nikt tego nie ściągał

Te białe spinki ze zdjęcia powinny zostać w drzwiach. Jak wyjdą razem z listwą to trzeba je
zdjąć podważając z obu stron i wcisnąć w otwory w drzwiach przed założeniem listwy.
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
Dudek13 

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 87
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 14 Październik 2017, 22:40   

czyli mam listwę wysunąć (pociągnąć w prawo lub lewo ) czy pociągnąć w dół by wyskoczyła z spinek?
_________________
Obecnie
W211 E270 2002 Avangarde
Pierwszy
W202 C180 1997 Classic - Sprzedany
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26401
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 15 Październik 2017, 10:03   

Tylko w dół :wink:
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
Dudek13 

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 87
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 15 Październik 2017, 10:39   

Dobrze,tak zrobię.

A coś na te wżery od rdzy? spryskać to czymś czy szlifować aż znade blachę na 0 ? Tyle że będzie wtedy dość cieńka w tym miejscu, a juz wydaje się cieńsza i to o wiele jak palce przejadę?
_________________
Obecnie
W211 E270 2002 Avangarde
Pierwszy
W202 C180 1997 Classic - Sprzedany
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26401
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 15 Październik 2017, 13:24   

Dudek13 napisał/a:
Dobrze,tak zrobię.

A coś na te wżery od rdzy? spryskać to czymś czy szlifować aż znade blachę na 0 ? Tyle że będzie wtedy dość cieńka w tym miejscu, a juz wydaje się cieńsza i to o wiele jak palce przejadę?


Witam

Dokładnie maiłem to samo na wszystkich drzwiach.

Szarpnij mocno za te listwy. Te listwy trzymają się na plastikowych kolkach w takich plastikowych tulejkach. Jeżeli któreś z tych kołków i tulejek uszkodzisz to można to kupić w sklepie za 10zł 10 sztuk. Te czarne kołki wysuwa się z listwy.

Te ślady korozji musisz koniecznie usunąć. Możesz to robić np szczotką drucianą na szlifierce kątowej. Możesz tez użyć pistoletu do piaskowania pod warunkiem, że masz sprężarkę z dużym zbiornikiem. Niestety te elementy które już przerdzewiały trzeba załatać przy pomocy migomatu i blachy. Aby pomalować/szpachlować blacha musi być idealnie czysta. Jeżeli blacha tak jak u Ciebie będzie miał jeszcze plamy korozji to za pół roku rdza wyjdzie ze zdwojoną siłą. Jak wszystko będziesz miał już przygotowane to najpierw pomaluj blachę podkładem epoksydowym i dopiero szpachluj. Pomimo tego jednak podkład epoksydowy ciągnie wodę to najpierw pomaluj podkładem, za szpachluj, dotrzyj i dopiero kolor oraz połysk. Ważne jest abyś miejsc malowanych epoksydem nie wystawiał na działanie wody. Jeżeli już epoksyd pomalujesz kolorem i bezbarwnym wtedy zamykasz dostęp wilgoci do podkładu i blachy i już takie elementy mogą być wystawiane na różne warunki pogodowe - deszcz, błoto pośniegowe.

Jak już będziesz miał wszystko pomalowane to czas na montaż listew. Do tego musisz kupić tzw. masę uszczelniającą. Ona jest sprzedawana w takich pojemnikach jak silikon. Na dole drzwi rozkładasz masę i na wcisk montujesz listwy. Po dwunastu godzinach masa przyschnie i już nie dopuści wody w szczelinę miedzy listwą i drzwiami. Ale żeby nie było zbyt łatwo to zdejmij listwy boczne z drzwi i przez te otwory do środka wlej "płyn zabezpieczający do profili zamkniętych na bazie wosku". Już żebyś się nie martwił to napisze, że drzwi nie trzeba rozbierać bo ten płyn sprzedawany jest w sprayu z taką długą rurką pilotem - koszt 16zł.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Dudek13 

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 87
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 15 Październik 2017, 17:35   

Cytat:
Te ślady korozji musisz koniecznie usunąć. Możesz to robić np szczotką drucianą na szlifierce kątowej. Możesz tez użyć pistoletu do piaskowania pod warunkiem, że masz sprężarkę z dużym zbiornikiem. Niestety te elementy które już przerdzewiały trzeba załatać przy pomocy migomatu i blachy. Aby pomalować/szpachlować blacha musi być idealnie czysta. Jeżeli blacha tak jak u Ciebie będzie miał jeszcze plamy korozji to za pół roku rdza wyjdzie ze zdwojoną siłą. Jak wszystko będziesz miał już przygotowane to najpierw pomaluj blachę podkładem epoksydowym i dopiero szpachluj. Pomimo tego jednak podkład epoksydowy ciągnie wodę to najpierw pomaluj podkładem, za szpachluj, dotrzyj i dopiero kolor oraz połysk. Ważne jest abyś miejsc malowanych epoksydem nie wystawiał na działanie wody. Jeżeli już epoksyd pomalujesz kolorem i bezbarwnym wtedy zamykasz dostęp wilgoci do podkładu i blachy i już takie elementy mogą być wystawiane na różne warunki pogodowe - deszcz, błoto pośniegowe.


Witam.
Dziś dalsze prace nad rdzą w drzwiach.
Szlifowałem dalej ostatnie miejsca oraz kolejne które wykryłem.
Robiłem to czym mam więc papier ścierny różnej gradacji i heja.
Ciężko, bo paru miejsc nie doczyściłem do końca bo nie dało rady.
http://pokazywarka.pl/gc64q3/
Po szlifowane miejsca przesmarowałem preparatem antykorozyjnym : Cortanin F
http://pokazywarka.pl/t7lo9o/
Chciałem od razu położyć podkład ale to była by daremna robota.
Poczekam dzień , dwa i jak będzie pogoda w wtorek dalsze prace.
To co napisał Kubus 838, w takiej kolejności?
1. Coś antykorozyjnego
2. Podkład zwykły.
3. Podkład epoksydowy.
4. Szpachla.
5. Podkład przed malowaniem.
6. Malowanie Kolorem i bezbarwny.

Gdy szukałem jeszcze śladów korozji , odczepiłem listwy na tylnych nadkolach.
Niestety z jednej strony pękł mi biały zatrzask (foto)
http://pokazywarka.pl/gvzpxh/
Dokupię coś takiego?
_________________
Obecnie
W211 E270 2002 Avangarde
Pierwszy
W202 C180 1997 Classic - Sprzedany
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26401
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 15 Październik 2017, 18:13   

Te zatrzaski dokupisz bez problemu - w paczce 5szt chyba 7,5zł. Ja swoje tez połamałem.

Jak już to ten cortanin jak pamiętam maluje się kilka razy. Wysycha chyba parę godzin i trzeba przeszlifować. A z tych przykrych rzeczy to napisze, że nic Ci to nie da. Wiem to z praktyki - musiałem wszystko zdzierać i malować od nowa. Po mimo tego, że wszyscy zachwalali takie farby to u mnie po pół roku i tak rdza wyszła w tych samych miejscach. A nawet w nie których blacha już przerdzewiała na wylot. Na te ogniska rdzy użyj jednak szlifierki i szczotki drucianej na szlifierkę - szybciej i skuteczniej

Jeżeli chcesz pojeździć tym autem to rdze wyczyść do zera a później pomaluj tak jak napisałeś, bez żadnych złotych farb na rdze. Oczywiście opuść punt 1 i 2. Po wyczyszczeniu zacznij od punktu 3 - podkład epoksydowy maluj na czysta blachę 2 lub 3 warstwy potem możesz nawet szpachlować. Niestety na rdze innej opcji nie ma - po prostu trzeba ją zlikwidować mechanicznie. Blacha nie może być "zakażona" bo nawet jak pomalujesz to i tak będzie rdzewiała po mimo tego, że nie ma dostępu powietrza.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Doom 

Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 65
Skąd: Warszawa Białołęka
Wysłany: 25 Luty 2018, 16:12   

Z tego co pamiętam cortanianu nie stosuje sie na czystą blache, stosuje się go na blachę która jest przeszlifowana z usunięta luźna rdzą. Cortanian łączy się z rdzą i tworzy powłokę antykorozyjną, z czystej blachy zjedzie. Na czystą - wyszlifowana blachę kładzie się podkład epoksydowy.
_________________
S202 C 280 1998r. Elegance
WDB2020891F792144
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,114 sekundy. Zapytań do SQL: 10