Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:31
Korozja - czym ją powstrzymać?
Autor Wiadomość
Rustyrose 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 143
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 26 Luty 2018, 00:00   

cherrysky napisał/a:
juz kupilem i dlatego pytam czy warto trzymac czy lepiej
bedzie szybko sprzedac :) . jednakze mam sentyment do mercedesa mialem kilka
starszych modeli w przeszlosci . :D
wjade na kanal postukam poogladam i dam znac co
dalej bede robil.
kazda wskazowka od was gdzie szukac wad i korozji bezcenna! :!: dlatego dzieki za podpowiedzi :wink:
narazie autko kosztowalo mnie 2600€.


Myślę że Abdul tu bardzo dużo powiedział gdzie rdzy szukać, ja mogę od siebie jeszcze dodać, doły drzwi bywają też kapryśne i pod listwami warto też spojrzeć czy nie rdzewieje. W moim temacie jest parę zdjęć jak remontowałem swoją gwiazdę, możesz zobaczyć jak była zgnita :mrgreen:
_________________
Mercedes-Benz W202 2,5D 113KM Classic 1993r.
WDB2021251A018376
Gość zerknij :)

EX |Fiat Brava ZFA18200004231122
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZWR006345
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZTR060819
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 670
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 26 Luty 2018, 09:02   

ja dodam od siebie jeszcze, sprawdzić dookoła tylnej szyby, u mnie pod listwą dekoracyjną na dole tylnej szyby skrywała się dziura :P dodatkowo lewy tylny narożnik nad wydechem też miałem dziurę. Ogólnie cała podłoga bagażnika, podłoga pod wykładzinami w kabinie szczególnie w okolicach tylnych otworów. Najlepiej sprawdzać od spodu, bo od środka często wygląda ok a w rzeczywistości nie jest :P Mocowanie tylnego wózka, podłoga na bakiem, tylne wnęki kół pod osłonami, w zasadzie trzeba przejrzeć dokładnie całe podwozie i zwracać uwagę na fabryczne miejsca łączeń elementów (pod masą uszczelniającą drzemie zło:P) zapraszam do mnie do tematu, również można zobaczyć co gdzie i jak. Dodatkowo zapraszam do tematu kolegi mariuszt0 on zrobił konkretną robotę przy walce z rdzą.
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit

przy 278 000km wyciągnięty i wstawiony
"nowy" + 200 000km chodzi, aż miło
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
 
 
Smir


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 155
Skąd: Frydek
Wysłany: 25 Marzec 2018, 13:39   

Jako że przez święta będę w domu dłużej niż 2 dni i będe miał dostęp do garażu, muszę w końcu ogarnąć korozję na drzwiach. Z tego co naczytałem się i filmiki oglądałem na YT to plan taki.
1. Oszlifować szczotką na szlifierce do gołej blachy
2. Na to APP R- stop
3. Delikatnie przyszpachlować ( myślę że nie dużo, czyli może być samą szpachlą wykańczającą? )
4. Podkład ( jaki polecacie? )
5. Kolor ( już mam)
6. Bezbarwny (też mam)
_________________
Kompressor po studencku :)
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24951
 
 
kubus838 

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1053
Skąd: Polska
Wysłany: 25 Marzec 2018, 14:06   

Smir napisał/a:
.
1. Oszlifować szczotką na szlifierce do gołej blachy


Tak dokładnie.

Smir napisał/a:
.
2. Na to APP R- stop


Jeżeli czyścisz do gołej blachy to żaden środek na rdze już potrzebny nie jest. a wręcz będzie szkodził

Smir napisał/a:
.
3. Delikatnie przyszpachlować ( myślę że nie dużo, czyli może być samą szpachlą wykańczającą? )


Najpierw pomaluj podkładem gruntującym a dopiero szpachluj. Ja użyłem szpachli z włóknem szklanym. Później dotarłem a na koniec podkład wypełniający. Nie polecam podkładu uniwersalnego.

Smir napisał/a:
.
4. Podkład ( jaki polecacie? )
5. Kolor ( już mam)
6. Bezbarwny (też mam)



Jako podkład gruntującego użyj podkładu epoksydowego. Podkład wypełniający to taki w czerwono czarnej puszcze. Z tym, że w przypadku podkładu wypełniającego to musisz kupić już pod kolor nadwozia.

Ale jeszcze dodatkowo zdejmij te listwy z dołu drzwi i zobacz co tam się dzieje, bo może Twojego malowania będzie więcej.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Frytejro 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Tarnów
Wysłany: 3 Maj 2018, 09:15   

[quote="kubus838"]
Smir napisał/a:
.


Jeżeli czyścisz do gołej blachy to żaden środek na rdze już potrzebny nie jest. a wręcz będzie szkodził


robert


ladne brednie. W tych drzwiach sa wrzery i szczotką nie wyczyscicsz w 100% , po to jest app-rstop. Ale duzo lepszym, bo na bazie wody jest fertan ktory jest specjalnie do starych trupów. tyle ze zanim sie go przykryje to trzeba min 1 dzien. Ale jest tak dobry ze trzyma sie bez przykrycia do pól roku, wiec monza to zrobic wczesniej.
 
 
kubus838 

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1053
Skąd: Polska
Wysłany: 3 Maj 2018, 11:10   

Frytejro napisał/a:
Smir napisał/a:
.


Jeżeli czyścisz do gołej blachy to żaden środek na rdze już potrzebny nie jest. a wręcz będzie szkodził


robert


ladne brednie. W tych drzwiach sa wrzery i szczotką nie wyczyscicsz w 100% , po to jest app-rstop. Ale duzo lepszym, bo na bazie wody jest fertan ktory jest specjalnie do starych trupów. tyle ze zanim sie go przykryje to trzeba min 1 dzien. Ale jest tak dobry ze trzyma sie bez przykrycia do pól roku, wiec monza to zrobic wczesniej.



To dopiero są brednie. Na czysta blachę malować środkiem na rdze - to już jest super teoria. Na wżery w drzwiach to bardziej potrzebna jest szlifierka z tarczą do cięcia a nie jakieś chińskie wymysły. Jeżeli na blasze pojawiły się ogniska rdzy to należy je zlikwidować a nie zamalować. Likwidacja polega na pełnym usunięciu ze struktury blachy rdzy a nie na "zaklajstrowaniu" powierzchni, bo po 2-3 miesiącach zaklajstrowana powierzchnia zostanie odepchnięta przez rdze. Mówiąc w dużym skrócie blacha przerdzewieje z drugiej strony czyli na wylot. A efektem tego będzie, że blacha na drzwiach będzie się "trzymała" na lakierze i tym chińskim wynalazku.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Abdul 


Pomógł: 190 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3306
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Maj 2018, 14:45   

kubus838 tutaj niestety zgodzę się z kolegą Frytejro, po wyczyszczeniu szczotą do gołej blachy fertan jeszcze sporo dobrego robi. Nie jest to chiński wynalazek tak btw ;) Sam u siebie go stosowałem.
_________________
W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

↓ Pomogłem?
 
 
kubus838 

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1053
Skąd: Polska
Wysłany: 3 Maj 2018, 17:00   

Abdul ja już takich "super" farb na rdze stosowałem wiele zaczynając od cortaninu poprzez inne e-środki na rdze. Już słyszałem tyle receptur czyli co z czym mieszać - chodzi o rodzaje tych farb - że powinien mieć samochód "nierdzewny" Niestety wszystko kończyło się spawaniem. Jeżeli rdza wda się w z stal to nie ma złotych środków. Po prosty trzeba ją usunąć mechanicznie i zabezpieczyć stal. Do tej pory innej dobrej metody nikt nie wymyślił

Nawet jak wypiaskujesz stal i pomalujesz ją lakierem do paznokci to ten lakier też mocno się trzymać będzie. Ale to nie ze względu na zalety tego lakieru ale na rodzaj powierzchni. Tylko czy ten lakier dobrze zabezpieczy przed korozją - raczej nie. Jednym z takich przykładów (lakieru do paznokci) jest to że panie stosując taki lakier np. myjąc gary i wykonują inne domowe prace. A lakier im tak od razu nie odpada. W takim przypadku winna jest sama stal. Ponieważ to ona ma dużą tendencje do rdzewienia w skutek swojego składu chemicznego i tego żadnym złotym środkiem nie zmienisz. Nawet modnymi teraz urządzeniami elektronicznymi dostępnymi na znanym powszechnie serwisie aukcyjnym.

Jak wskażesz taki cudowny specyfik to dostaniesz nagrodę podejrzewam, że od wszystkich użytkowników samochodów i innych pojazdów. A blacharze wyślą za Tobą list gończy Bo do tej chwili jeszcze nikt nie wymyślił żadnej substancji która zabezpiecza stal przed korozją. Jedyną metoda jest usunięcie zakażonej blachy.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 712
Skąd: Gdynia
Wysłany: 3 Maj 2018, 17:21   

Jestem przekonany , że ten , który zatrzyma rdzę , ma Nobla w kieszeni . :D :D
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
Abdul 


Pomógł: 190 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3306
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Maj 2018, 22:17   

kubus838, feretan to nie farba tylko środek wiążący rdzę :) Wymywa się go po 24h :)
Zgadzam się - najskuteczniejsze są metody które opisałeś, ale kiedy nie chcesz ciąć tylko pozbyć się jak największej ilości rdzy - w mojej opini fertan daje radę.
_________________
W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

↓ Pomogłem?
 
 
kubus838 

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1053
Skąd: Polska
Wysłany: 3 Maj 2018, 22:59   

Abdul napisał/a:
kubus838, feretan to nie farba tylko środek wiążący rdzę :) Wymywa się go po 24h :)
Zgadzam się - najskuteczniejsze są metody które opisałeś, ale kiedy nie chcesz ciąć tylko pozbyć się jak największej ilości rdzy - w mojej opini fertan daje radę.


Czy to się nazywa farba czy środek wiążący rdze to wszystko jedno. I tak te nazwy mają cel marketingowy. Tak naprawdę żaden z tych środków nie jest w stanie wniknąć wewnątrz stali. Bo stal to nie gąbką i nie wsiąkają w nią żadne płyny. W przypadku kiedy stal jest już przeżarta rdzą na wylot to oczywiście, że ten środek wniknie w tym miejscu wewnątrz ale w dalszym ciągu nie spowoduje "przyschnięcia" rdzy. Rdza będzie się rozprzestrzeniała z taką samą szybkością i efektem, czyli i tak trzeba ciąć. To niech ktoś mi wytłumaczy jaki jest cel stosowania takich środków do zabezpieczania/powstrzymania rdzy. Skoro i tak efekt jest znany. Przecież tę samą robotę robi się dwa razy i jeszcze trzeba zapłacić za te specyfiki. - oczywiście mam tu na myśli malowanie.

Takie mikstury to są środkami placebo - ani nie pomogą, ani nie zaszkodzą. Jeżeli masz małe ogniska rdzy to jednak lepiej pozbyć się ich w sposób mechaniczny czy to przy użyciu szlifierki czy od piaskowania. Dopiero na czystą blachę położyć podkład, szpachle i lakier. Przy większych ogniskach rdzy lepiej to wyciąć i wstawić łatkę bo w pewnej chwili już nie będzie do czego spawać.

Moim zdaniem lepiej nawet powycinać rdzę niż używać jakiś "złotych środków" bo efekt tak jak pisałem wcześniej będzie tylko jeden. Z rdzą za pomocą "złotych środków" jeszcze nikt nie wygrał.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Przemassq 

Dołączył: 06 Kwi 2018
Posty: 10
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 7 Maj 2018, 15:26   

Kupiłem celinę ogarniętą tzn.zakonserwowana od dołu a tam gdzie coś wychodziło to zrobione wyprawki.
Mam pytanie nawiązując do tematu posta-jak a właściwie czym zakonserwować progi ? Tzn.czym je wypełnić żeby ruda się za nie nie zabrała ?
 
 
kubus838 

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1053
Skąd: Polska
Wysłany: 7 Maj 2018, 21:39   

Kup w sklepie środek do konserwacji profili zamkniętych na bazie wosku. Można go odróżnić tym, że wyposażony jest w taką metrową sztywną rureczkę. Te rureczkę wciskasz w otwór "grzybką" który naciskasz - oczywiście chodzi o spray. Za pomocą tego dostaniesz się do wewnątrz progu prze otwory technologiczne. Tylko nie zapomnij na chwile zatkać odpływy od dołu

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Przemassq 

Dołączył: 06 Kwi 2018
Posty: 10
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 7 Maj 2018, 21:49   

kubus838 napisał/a:
Kup w sklepie środek do konserwacji profili zamkniętych na bazie wosku. Można go odróżnić tym, że wyposażony jest w taką metrową sztywną rureczkę. Te rureczkę wciskasz w otwór "grzybką" który naciskasz - oczywiście chodzi o spray. Za pomocą tego dostaniesz się do wewnątrz progu prze otwory technologiczne. Tylko nie zapomnij na chwile zatkać odpływy od dołu
robert

Dziękuję :wink:
 
 
kucykall

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 21
Skąd: bełchatów
Wysłany: 17 Maj 2018, 10:58   

Gdzie można dostać i ile kosztuje ten feretan .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,102 sekundy. Zapytań do SQL: 11