Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Łatanie opony po piance
Autor Wiadomość
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 605
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Czerwiec 2018, 13:51   Łatanie opony po piance

Cześć,

czy ktoś z Was kiedyś naprawiał pękniętą oponę po użyciu pianki do pompowania koła zamiast koła zapasowego? Pytanie dotyczy tylko naprawy w wulkanizacji - czy ta pianka łatwo się czyści i czy w wulkanizacji będą w ogóle chcieli taką oponę naprawiać?

Pozdrawiam
_________________
W220 S320 2001 rok
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1887
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 9 Czerwiec 2018, 14:30   

Z tego co pamiętam to warsztaty wulkanizacyjne stosują regeneracje takich opon przy użyciu kosza na śmieci :mrgreen:
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 605
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Czerwiec 2018, 14:33   

Dlatego pytam bo mam nowe opony. :)
_________________
W220 S320 2001 rok
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1887
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 9 Czerwiec 2018, 20:48   

Te środki uszczelniające wchodzą w jakąś tam reakcję z gumą i dlatego wulkanizatorzy nie chcą się tego podejmować :)
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
kubus838 

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1104
Skąd: Polska
Wysłany: 9 Czerwiec 2018, 21:17   

Witam

Ta "pianka" wchodzi w reakcje nie tyko z gumą opony ale także z farbą oraz materiałem z którego jest zrobiona felga, aluminiowa i zwykła stalowa. Miałem kiedyś forda taurusa na felgach aluminiowych. Jednemu z moich kolegów strzeliła opona i zamiast wymienić na zapas to napompował koło taką pianką. Skończyło się zmianą opony oraz wymianą felgi. Co ciekawe z felgi zeszła barwa i "żarło" dalej. Najciekawsze, że nie szło tego niczym powstrzymać. Po piaskowaniu wyszły wżery takie, że klasyfikowały ją do wymiany.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 605
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Czerwiec 2018, 15:37   

Dzięki za odpowiedzi. Z tymi wżerami w feldze to ekstremalny przypadek - myślę, że wiele też zależy od jakości tego środka. Obecnie wielu producentów fabrycznie daje taki zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego i myślę, że używanie tych lepszych środków nie niesie za sobą aż takiego ryzyka. Bardziej chyba tutaj chodzi o pracę, którą trzeba włożyć żeby "wygrzebać" tę piankę z opony przy łataniu, bo to ma konsystencję podobną do piany montażowej. :)

Podpytam jeszcze jakiegoś wulkanizatora, jak będę wiedział coś więcej to napiszę.
_________________
W220 S320 2001 rok
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
kubus838 

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1104
Skąd: Polska
Wysłany: 10 Czerwiec 2018, 17:54   

To po co chodzić i pytać. Weź stara felgę popsikaj pianką owiń to miejsce streczem. Po dwóch tygodniach zdejmij strecz i wszystko zobaczysz.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,041 sekundy. Zapytań do SQL: 9