Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
12 Styczeń 2012, 08:45
Wszystko o C200 / C230 Kompresor
Autor Wiadomość
magicwojtek 


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 463
Skąd: znikąd
Wysłany: 14 Maj 2018, 10:13   

przy włączaniu kompressora przy 2 k obrotów słychać takie cykanie/trykanie i po 2300 przestaje
co to może być?

napinacz nowy
_________________
W210 2.0 186 km 1997

WDB2100451A577890
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 104 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3834
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 17 Maj 2018, 12:00   

sprawdz czy sprzegło nie jest luźne.
tzn chodzi mi o docisk na kole kompressora
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
adamd

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 377
Skąd: Brzesko
Wysłany: 7 Lipiec 2018, 09:12   

Witam, czy w miejscu gdzie wchodzą wtryski jest jakaś uszczelka ? Mam zapocone to miejsce przy pierwszym wtrysku.

_________________
C200T Kompressor 1997r FL Elegance Automat
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 104 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3834
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 9 Lipiec 2018, 08:30   

adamd, są oringi na wtryskach.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
adamd

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 377
Skąd: Brzesko
Wysłany: 10 Lipiec 2018, 17:46   

Da radę je samemu wymienić ? Bo z tego co widzę na jeden wtrysk przychodzą dwa oringi, jeden od strony listwy a drugi od kolektora. Wystarczy wykręcić listwę, wyciągnąć wtryski ( one są na wcisk tak ? ), wymienić origni i skręcić z powrotem ?

_________________
C200T Kompressor 1997r FL Elegance Automat
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 104 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3834
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 11 Lipiec 2018, 08:34   

adamd, tak, wszystko da się zrobić samemu, zależy od wiedzy i umiejętności.
Przecież mechanik tez zmienia je "samemu" ;)
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 46 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 1702
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 11 Lipiec 2018, 22:23   

adamd napisał/a:
Da radę je samemu wymienić ? Bo z tego co widzę na jeden wtrysk przychodzą dwa oringi, jeden od strony listwy a drugi od kolektora. Wystarczy wykręcić listwę, wyciągnąć wtryski ( one są na wcisk tak ? ), wymienić origni i skręcić z powrotem ?

Obrazek

Wymiana banalnie łatwa, chociaż nie znam przypadku gdzie by puściły.
No i to nie są ze zwykłej gumy. Wyglądają jak by jakieś silikonowe były.
 
 
 
Inakszy 
Marcin


Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 6 Sierpień 2018, 16:35   

Witam. Przymierzam się do wymiany tłumika w 2.0k 194km 1997r. Polecacie jakiś sklep gdzie dostanę odpowiedni tłumik? Nie chciał bym wstawić tłumika od słabszej wersji.
_________________
Mercedes W202 2.0 Kompressor 97'
WDB2020251F584090
 
 
adamd

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 377
Skąd: Brzesko
Wysłany: 10 Sierpień 2018, 16:25   

Jak chcesz po taniości to na allegro są od jakiegoś czasu zamienniki w cenie 350 zł z tego co pamiętam.
_________________
C200T Kompressor 1997r FL Elegance Automat
 
 
Inakszy 
Marcin


Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 12 Sierpień 2018, 16:54   

Dzięki za odpowiedź ale aż tak po taniości to nie chcę :D Tak do 800zł :mrgreen:
_________________
Mercedes W202 2.0 Kompressor 97'
WDB2020251F584090
 
 
M@NIO

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 46
Skąd: Kowal
Wysłany: 24 Sierpień 2018, 15:48   

Hej.
Posiadam Mercedesa w sedanie z C200K M111.944 z E 20 ML(sprowadzony z Włoch) z LPG od 2013 roku ( ok. 100tys km na LPG jest nabite). VIN:2020251F872528
Walczę obecnie z niechcianym ubywaniem oleju. Wyeliminowałem wycieki zewnętrzne (pod pokrywą rozrządu, pod elektromagnesem zmian faz rozrządu, na uszczelniaczu przy tłumiku drgań). Ogólnie silnik suchutki, dlatego też zostaje przyjrzeć się, czy Mieczysław nie spala mi oleju w komorach spalania. Warto tutaj wspomnieć, że rok temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą wraz z wymianą uszczelniaczy i docieraniem gniazd zaworowych, czyściłem z nagaru dolną odmę, wymieniłem odmę górną(po czyszczeniu odm, problem uwalonego w oleju filtra powietrza znikł). Pomimo tych działań ubywa mi oleju ok 1l/1000km, może nie jest to mega dużo, ale zgodzicie się, że jak jedziecie w trasę, delikatnie wdepniecie w gaz i wyskakuje ta przebrzydła czerwona lampka od poziomu/ciśnienia oleju w silniku to ciul strzela. Dlatego chcę to zwalczyć i cieszyć się fajną jazdą, którą przynosi ten dwuślad z gwiazdą na przedzie.

Czynności jakie wykonałem aby zdiagnozować spalanie oleju (Liqui Moly 5w40):

Sprawdzanie spalin na postoju, na biegu jałowym: Po odpaleniu spaliny niewidoczne, ale po przegazowaniu do 3-4 tysięcy obr/min pojawia się niebieski dymek ( nie jest to jakiś smog, który stwarza zagrożenia dla cywilizacji, ale widać że jest coś nie tak). Podczas jazdy nie widać, żadnych dymków w lusterku. Oleju ubywa szybciej wraz ze wzrostem dynamiki jazdy, ale to jest oczywiste - większe ciśnienie w bloku itd.

Następnym krokiem w diagnozie był pomiar ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach:

Licząc od rozrządu: 12.6/ 12.2/ 12.4/ 12.4 [bar].

I tutaj muszę stwierdzić, że jestem trochę zdziwiony i nie wiem jak na to spojrzeć. Otóż, wg serwisowego programu WIS wartości ciśnienia sprężania w moim silniku powinny oscylować od 7,5 do 10,5 [bar].
Zastanawiałem się nad przyczyną tego zjawiska:
- podczas remontu z UPG odbywało się planowanie (skrawanie o 0,12[mm]) - wg mnie niemożliwe jest, żeby tak delikatne muśnięcie głowicy podniosło ciśnienie o 3-4 bary.

- czy winne mogą być któreś z pierścieni na tłokach? Jakieś nagary w rowkach pierścieniowych? Tylko jakoś trudno mi uwierzyć żeby przy zużyciu pierścieni ciśnienie sprężania było tak równe na poszczególnych cylindrach.

- jako, że nie jestem pierwszym właścicielem zastanawiałem się czy moja głowica jest oryginalna. Tutaj pojawia się moje kolejne pytanie, otóż numery wybite na głowicy, przy kolektorze wydechowym, w moim MB to : R 111 016 33 01 11X .
Poszukując numery głowicy wg VIN w EPC, powinienem mieć głowicę o numerach A1110104220.
Jak się maja numery części z 'R' na początku do numerów z 'A' na początku?

Trochę długo opisane, ale już nie wiem co mogę zrobić.
Przymierzam się do wymiany pierścieni na tłokach, ale chciałbym się poradzić czy to dobry pomysł?
Może miał ktoś podobny problem i mógłby coś podpowiedzieć?
Pomocy!
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,069 sekundy. Zapytań do SQL: 10