Przesunięty przez: Przemek 12 Styczeń 2012, 17:03 |
Kluczyk RYBKA-awaria. |
Autor |
Wiadomość |
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24 Styczeń 2016, 16:43
|
|
|
Dandiee, może być tak że stacyjka z kompem pada. Kuzyn miał niemal identycznie w W210. Najpierw raz na jakiś czas potem częściej, potem codziennie, ale np. za 2-3 razem dawał radę, a potem trzeba było próbować 50 razy, a na koniec się modlić, żeby w ogóle chociaż raz chciał załapać. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24 Styczeń 2016, 16:56
|
|
|
Kolega Thomas_T,miał ten problem brak komunikacji ,opisywal rozebrał stacjie przeczyścił i nic dopiero po podpięciu pod kompa usterka została zdiagnozowana i usunięta ,brak komunikacji z komputerem
Ale oczywiście U ciebie może być cos innego |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
wito74
Pomógł: 95 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 579 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Luty 2016, 17:15
|
|
|
Muciek napisał/a: | Dandiee, może być tak że stacyjka z kompem pada. Kuzyn miał niemal identycznie w W210. Najpierw raz na jakiś czas potem częściej, potem codziennie, ale np. za 2-3 razem dawał radę, a potem trzeba było próbować 50 razy, a na koniec się modlić, żeby w ogóle chociaż raz chciał załapać. |
Bardzo dobrze napisane, ja tak miałem w swoim z tym ze również centralny padł po około miesiąca(może to zbieg okoliczności).
Auto poszło do magika, mówił że programował kluczyki i stacyjkę. Zapłaciłem 900 i dalej cieszę się ze wszystko chula Może i mnie naciągnął, dla mnie ważne ze zamykam, otwieram auto, wkładam kluczyk i odpalam bez problemu. |
_________________ MB C200 T 1998r benzyna+lpg
WDB2020801F739780
|
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 3 Luty 2016, 08:58
|
|
|
Jak do tej pory smiga dobrze... zobaczymy z czasem |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
pit7611
Dołączył: 05 Kwi 2018 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 4 Sierpień 2018, 21:37
|
|
|
Też miałem taki sam problem z rybką, znalazłem gościa który ogarnia temat, trzeba zdemontować stacyjkę, i wysłać mu ja razem z kluczykiem, zdiagnozuje, naprawi.
Dla zainteresowanych gość ogłasza się na portalu tym na trzy litery i jest z Ostródy, p. Jacek.
Za diagnostykę i naprawę dwóch kluczyków dałem 400pln. |
_________________ W202 Elegance Selection
C200K +LPG
WDB2020251A841517 |
|
|
|
|
włosek
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 76 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Październik 2018, 09:14 Dziwny problem z kluczykiem rybką - kontynuacja
|
|
|
Temat kluczyka powrócił.
W poprzednim poście pisałem
Mam dziwny problem z kluczykiem tak jakby nagle przestał działać.
Nie otwiera szyb, nie otwiera zamka i nie odblokowuje kierownicy. Dioda na kluczyku błyska przy wciśnięciu przycisku.
Nie mam diod w lusterku do programowania.
Czy jest mi ktoś w stanie pomóc na szybko bo kicha straszna?
Dostałem odpowiedź
Cewka pewnie się odlutowala. Było pełno tego na forum. Szukanie nie boli.
Wiem, że szukanie nie boli natomiast mnogość rozwiązań jest tak wielka, że dłużej zejdzie mi z szukaniem wśród nawału postów niż zapytaniem od nowa.
(nawiasem... strach założyć nowy temat bo zaraz jest info, że ktoś w marcu 1857 roku miał ten sam problem i pisał o tym na forum - robi się tutaj elektroda.pl )
Od początku. Jechałem autem. Dojechałem na miejsce i już nie mogłem zamknąć auta z pilota.
Kluczyk ma cewkę sprawną (sprawdziłem omomierzem) co więcej kluczyk emituje światło podczerwieni (sprawdzone aparatem) - ale nie otwiera szyb (!)
Odłączyłem akumulator, w dalszym ciągu nie pomaga.
Zamykanie zamka ze środka auta działa...
Obstawiacie, że padł kluczyk czy coś w aucie? Bo wszystko wskazuje na to, że kluczyk jest ok natomiast auto nie reaguje na jego sygnały(zablokowana stacyjka i nieotwierające się szyby). Czy jest jakiś moduł, który odbiera fale z kluczyka? Może tutaj należy szukać przyczyny? |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Październik 2018, 10:55
|
|
|
włosek, 5 lat na forum a wciąż nie wiesz jak szukać? Scalam z odpowiednim tematem. |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
włosek
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 76 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Październik 2018, 16:09
|
|
|
Oj tam oj tam. Dzięki za pomoc |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 4 Październik 2018, 20:55
|
|
|
włosek, cewka odpowiada tylko za odblokowanie kierownicy i immobilisera.
Szyby i zamek jest sterowany radiowo i do tego jest potrzebna dobra bateria.
Tak więc tu bym szukał przyczyny problemu. Może spróbuj wymienić baterię. |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
włosek
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 76 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Październik 2018, 21:05
|
|
|
oliva to już dawno zrobiłem. |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 4 Październik 2018, 22:13
|
|
|
Nie masz drugiego kluczyka ,żeby sprawdzić czy działa?
Ja za głupi jestem ,żeby coś podpowiedzieć o modułach.
Może tu zadzwoń , pogadaj i uzyskasz jakąś pomoc
http://www.w202.pl/profil...wprofile&u=6402 |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
sova
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 250 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 13 Grudzień 2018, 01:28
|
|
|
witam, problem nietypowy (chyba)
Oryginalna rybka umarła, jednocześnie przestała odpalac i otwierać.
dorobiłem więc rybke i odpala, ale cyrki z centralnym.
po zaprogramowaniu przez chwilę otwierał i zamykał.
ale, teraz po zgaszeniu silnika da sie zamknąć auto przez około minutę. po 2-3 minutach juz nie reaguje na pilota. Jak nie zmknę od razu to nie zamknę wogóle. dopiero jeśli ponownie na chwile włącze zapłon i wyłączę to da sie zamknąć.
Jeśli się zamknie to po kilku minutach nie ma szans otwarcia, tylko zamkiem, równocześnie po wejściu do srodka nie działa otwieranie centralnego z przycisku na desce. dopiero ożywa po włożeniu kluczyka do stacyjki.
zaznaczam że przy starym kluczyku odpalanie (wogóle nie reaguje na wsunięcie klucza) i otwieranie padło równocześnie
ktoś ma jakis pomysł ? |
_________________ C180 '99 esprit kombi >> http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=12534
FSO Polonez Coupe www.fsomoto.xip.pl
http://polskajazda.pl/Sam...124325wychowany na tylnym napędzie |
|
|
|
|
Efistokles
Dołączył: 08 Lis 2020 Posty: 6 Skąd: WWA
|
Wysłany: 7 Grudzień 2020, 20:09
|
|
|
Cześć,
jak wiecie z pozostałych wątków na forum odpalam po 2 letnim postoju W202 C180 z 1999 roku. Brakowało do niego kluczyka, dlatego zdemontowałem stacyjkę i wysłałem do Zakładu w Zielonej Górze do dorobienie nowego kluczyka. Operacja wyszła super, po montażu auto działało jak na oryginale.
W ostatnich dniach walczyłem z przywróceniem prawidłowego zapłonu i po wymianie cewki dzisiaj auto po raz pierwszy zagadało w pełni poprawnie. Niestety po kilku jazdach nagle przestałą reagować stacyjka.
Kluczyk otwiera i zamyka centralny zamek, jednak po włożeniu w stacyjkę nie ma reakcji - co za tym idzie nie da się go przekręcić. Sprawdziłem bezpieczniki przy akumulatorze i pod maską - wszystkie całe. Po wielokrotnych próbach udało mi się odpalić, ale kilka prób później znowu to samo. Kierownica nie blokuje się. Brak odzewu stacyjki, zamek reaguje. Odłączałem akumulator, wymieniałam baterię w kluczu - nic.
Zdemontowałem stacyjkę, sprawdziłem omomierzem cewkę stacyjki (trzyma parametr), obejrzałem wiązkę przy stacyjne czy nie uszkodzona. Kluczyk jest nowy więc nie sądzę, by cewka w środku ukruszyła się (po tygodniu używania, bez solidnego upadku?).
Coś złośliwie nie styka i uniemożliwia mi jazdę. Poszukuję wsparcia/podpowiedzi w temacie. Już prawie doprowadziłem do użyteczności auto, a tu zonk ze stacyjką. |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 8 Grudzień 2020, 09:29
|
|
|
Bardzo możliwe, że to już początki końca samej stacyjki, tak się niefortunnie zdarzyło, że kluczyk dorobiłeś ale tym razem sama stacyjka niedomaga. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
Efistokles
Dołączył: 08 Lis 2020 Posty: 6 Skąd: WWA
|
Wysłany: 9 Grudzień 2020, 16:40
|
|
|
Jakie jest postępowanie w takim przypadku? Cały nowy set?
Generalnie samochód jest wart tyle ile waży, jestem skłonny nawet zmodyfikować tą stacyjkę byle auto odpalało. Jest na to jakiś fix?
[ Dodano: 15 Grudzień 2020, 18:48 ]
Cześć,
stacyjkę i kluczyk wysłałem z powrotem do Zielonej Góry. Po sprawdzeniu majster odpisał, że stacyjka działa sprawnie, a kluczyk nie zgubił połączenia. Na wszelki wypadek wyda mi nową "rybkę".
Przyznam szczerze, że liczyłem się już z koniecznością naprawy stacyjki w Olsztynie w kwocie 600 zł.
Czytam sobie forum i odnoszę wrażenie, że winowajcą może być rygiel. Pomimo wyjęcia kluczyka kierownica nie jest przecież zablokowana. Czy demontaż rygla w pozycji otwartej jest problematyczny? Da się go samodzielnie opukać, przeczyścić? |
|
|
|
|
|