|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
dokładana klimatyzacja, sprzęgło klimatyzacji nie rusza. |
Autor |
Wiadomość |
Yesnowhatever
Dołączył: 21 Lip 2018 Posty: 3 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 8 Sierpień 2018, 10:49 dokładana klimatyzacja, sprzęgło klimatyzacji nie rusza.
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie, mam nadzieję że znajdę tu pomoc. Jestem posiadaczem c200 z 1997 roku, silnik 2.0 136/benzyna bez klimatyzacji, kluczyk rybka. Dwa tygodnie temu zakupiłem komplet klimatyzacji dwustrefowej z panelem sterowania o numerze: 2028300685 do w202 z rocznika 95 2.0 diesel. Całą elektrykę podłączyłem wg schematu 1995/c220 (http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1995/C220/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/5288.pdf), pominąłem dodatkową pompkę obiegu wody oraz kable: zielono żółty idący do ECM, nie bardzo wiem w które miejsce go wpiąć, szaro niebieski i biało brązowy idące do zegarów. Wersja klimy z dwoma przekaźnikami tzn 15A, 40A i rezystor pod przednim grillem. Wczoraj z wielką nadzieją pojechałem nabić układ, nabito 850g czynnika. Układ jest szczelny. Dochodząc do sedna sprawy, panel sterowania (mimo wyłączonego przycisku EC), nie podaje napięcia na przewód niebiesko zielony załączający elektromagnes na sprężarce. Po podłączeniu sprężarki na krótko, wszystko rusza a z kratek leci zimne powietrze. Może to być wina czujnika na osuszaczu, istnieje jakaś możliwość sprawdzenia go miernikiem? Pytanie jeszcze czy nie powinienem podłączyć wentylatorów chłodnicy do sterownika pod lewym nadkolem (takowy też zakupiłem) a nie przez dwa przekaźniki, jako że posiadam kluczyk rybkę i moduł SAM?
Za wszystkie odpowiedzi i pomoc będę bardzo wdzięczny
Pozdrawiam! |
_________________ W202/C200/1997/136/2.0/WDB2020201F623242 |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 8 Sierpień 2018, 11:33
|
|
|
Do poliftowego auta zalozyleś przedliftową klimatyzację i tu zaczynają się schody.
Licznik ma zupełnie inny układ wtyczek/pinów. Sugerowałeś się przedliftowym schematem może być problem ponieważ podłączyć trzeba. Chodzi min o odczyt temp. zewnetrznej i obroty jeśli się nie mylę (robiłem 2 przekładki mimo to niektóre rzeczy się zapomina).
Poliftowy sterownik wentylatorów nie będzie pasował. Powinien być podwójny przekaźnik o którym wspomniałeś oraz rezystor umieszczony przed wentylatorami.
W polifcie panel klimatyzacji skomunikowane jest z szyną can.
Tutaj nie jesteś w stanie tego podłączyć, nie wiem jaki będzie to miało wpływ na pracę silnika pod obciążeniem itp
Zastanawia mnie też jak rozwiazałeś kwestię np przycisku od ogrzewania tylnej szyby który w polifcie jest w panelu sterowania nawiewem
Montowałem obie wersje klimatyzacji, i przyznam szczerze nie zdecydowałbym się na taką rzeźbę... |
_________________
|
|
|
|
|
Yesnowhatever
Dołączył: 21 Lip 2018 Posty: 3 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 8 Sierpień 2018, 11:52
|
|
|
Istnieje możliwość przerobienia tej przedliftowej klimatyzacji na poliftową? (zmiana panela sterowania, podłączenie sterowania wentylatorów przez jeden sterownik pod nadkolem, oraz oczywiście elektryka od nowa?) Czy jest coś do uratowania z niej, czy jestem skazany na wyprucie jej całkowicie, bo nic się nie nadaje?
Zapomniałem całkowicie o ogrzewaniu tylnej szyby. No cóż, człowiek uczy się na swoich błędach, z tym że mój chyba będzie tym najdroższym jaki kiedykolwiek popełniłem
Dzięki za szybką odpowiedź.
Edit: Bazując na poliftowym schemacie : http://www.autolib.diakom...AGRAMS/6083.pdf Mam na myśli zmianę panelu sterowania na taki: 2108303185/2028301385, podłączenie wentylatorów chłodnicy przez jeden sterownik o numerze: A0255455932 oraz ułożenie całej wiązki na nowo. Pytanie jeszcze o sprężarkę, czy musi być poliftowa, skoro w obu schematach zgadza się kabel niebiesko zielony załączający sprzęgło sprężarki (zależy mi na zachowaniu czynnika w obiegu). Czekała by mnie także zmiana wentylatora wisko na elektryczny wg schematu, czy można to pominąć? Staram się z tego jakoś wygrzebać Będzie coś z tego? |
_________________ W202/C200/1997/136/2.0/WDB2020201F623242 |
|
|
|
|
kmtaxi
Krzysztof
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 167 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 8 Sierpień 2018, 15:41
|
|
|
Odnośnie czynnika, to możesz podjechać tam gdzie napełniałeś i Ci wyciągną do maszyny, a później nabiją z powrotem, więc kosztu nie będzie. |
_________________ W210 2.2 Cdi automat 2001r
był W202 2,2 D 1996r
Jestem też tu:
http://www.w210.pl/index.php
http://www.mercmania.pl/forum/ |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 8 Sierpień 2018, 16:57
|
|
|
Yesnowhatever napisał/a: | Istnieje możliwość przerobienia tej przedliftowej klimatyzacji na poliftową? (zmiana panela sterowania, podłączenie sterowania wentylatorów przez jeden sterownik pod nadkolem, oraz oczywiście elektryka od nowa?) |
Jak najbardziej można.
Yesnowhatever napisał/a: | Pytanie jeszcze o sprężarkę, czy musi być poliftowa, skoro w obu schematach zgadza się kabel niebiesko zielony załączający sprzęgło sprężarki (zależy mi na zachowaniu czynnika w obiegu) |
Na przedliftowym schemacie który wrzuciłeś sprężarka ma akurat 3 przewody.
Tylko jest to schemat klimatronika.
Yesnowhatever napisał/a: | Czekała by mnie także zmiana wentylatora wisko na elektryczny wg schematu, czy można to pominąć? |
Spokojnie visco może zostać i będzie to prawidłowe rozwiązanie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,111 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|