Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dokładana klimatyzacja, sprzęgło klimatyzacji nie rusza.
Autor Wiadomość
Yesnowhatever 

Dołączył: 21 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Nysa
Wysłany: 8 Sierpień 2018, 10:49   dokładana klimatyzacja, sprzęgło klimatyzacji nie rusza.

Witam wszystkich serdecznie, mam nadzieję że znajdę tu pomoc. Jestem posiadaczem c200 z 1997 roku, silnik 2.0 136/benzyna bez klimatyzacji, kluczyk rybka. Dwa tygodnie temu zakupiłem komplet klimatyzacji dwustrefowej z panelem sterowania o numerze: 2028300685 do w202 z rocznika 95 2.0 diesel. Całą elektrykę podłączyłem wg schematu 1995/c220 (http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1995/C220/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/5288.pdf), pominąłem dodatkową pompkę obiegu wody oraz kable: zielono żółty idący do ECM, nie bardzo wiem w które miejsce go wpiąć, szaro niebieski i biało brązowy idące do zegarów. Wersja klimy z dwoma przekaźnikami tzn 15A, 40A i rezystor pod przednim grillem. Wczoraj z wielką nadzieją pojechałem nabić układ, nabito 850g czynnika. Układ jest szczelny. Dochodząc do sedna sprawy, panel sterowania (mimo wyłączonego przycisku EC), nie podaje napięcia na przewód niebiesko zielony załączający elektromagnes na sprężarce. Po podłączeniu sprężarki na krótko, wszystko rusza a z kratek leci zimne powietrze. Może to być wina czujnika na osuszaczu, istnieje jakaś możliwość sprawdzenia go miernikiem? Pytanie jeszcze czy nie powinienem podłączyć wentylatorów chłodnicy do sterownika pod lewym nadkolem (takowy też zakupiłem) a nie przez dwa przekaźniki, jako że posiadam kluczyk rybkę i moduł SAM?

Za wszystkie odpowiedzi i pomoc będę bardzo wdzięczny :D
Pozdrawiam!
_________________
W202/C200/1997/136/2.0/WDB2020201F623242
 
 
ralf 


Pomógł: 87 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2369
Skąd: Toruń
Wysłany: 8 Sierpień 2018, 11:33   

Do poliftowego auta zalozyleś przedliftową klimatyzację i tu zaczynają się schody.
Licznik ma zupełnie inny układ wtyczek/pinów. Sugerowałeś się przedliftowym schematem może być problem ponieważ podłączyć trzeba. Chodzi min o odczyt temp. zewnetrznej i obroty jeśli się nie mylę (robiłem 2 przekładki mimo to niektóre rzeczy się zapomina).

Poliftowy sterownik wentylatorów nie będzie pasował. Powinien być podwójny przekaźnik o którym wspomniałeś oraz rezystor umieszczony przed wentylatorami.
W polifcie panel klimatyzacji skomunikowane jest z szyną can.
Tutaj nie jesteś w stanie tego podłączyć, nie wiem jaki będzie to miało wpływ na pracę silnika pod obciążeniem itp

Zastanawia mnie też jak rozwiazałeś kwestię np przycisku od ogrzewania tylnej szyby który w polifcie jest w panelu sterowania nawiewem

Montowałem obie wersje klimatyzacji, i przyznam szczerze nie zdecydowałbym się na taką rzeźbę... :|
_________________
»składak
 
 
Yesnowhatever 

Dołączył: 21 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Nysa
Wysłany: 8 Sierpień 2018, 11:52   

Istnieje możliwość przerobienia tej przedliftowej klimatyzacji na poliftową? (zmiana panela sterowania, podłączenie sterowania wentylatorów przez jeden sterownik pod nadkolem, oraz oczywiście elektryka od nowa?) Czy jest coś do uratowania z niej, czy jestem skazany na wyprucie jej całkowicie, bo nic się nie nadaje?
Zapomniałem całkowicie o ogrzewaniu tylnej szyby. No cóż, człowiek uczy się na swoich błędach, z tym że mój chyba będzie tym najdroższym jaki kiedykolwiek popełniłem :lol:
Dzięki za szybką odpowiedź.

Edit: Bazując na poliftowym schemacie : http://www.autolib.diakom...AGRAMS/6083.pdf Mam na myśli zmianę panelu sterowania na taki: 2108303185/2028301385, podłączenie wentylatorów chłodnicy przez jeden sterownik o numerze: A0255455932 oraz ułożenie całej wiązki na nowo. Pytanie jeszcze o sprężarkę, czy musi być poliftowa, skoro w obu schematach zgadza się kabel niebiesko zielony załączający sprzęgło sprężarki (zależy mi na zachowaniu czynnika w obiegu). Czekała by mnie także zmiana wentylatora wisko na elektryczny wg schematu, czy można to pominąć? Staram się z tego jakoś wygrzebać :mrgreen: Będzie coś z tego? :D
_________________
W202/C200/1997/136/2.0/WDB2020201F623242
 
 
kmtaxi 
Krzysztof

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 162
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 8 Sierpień 2018, 15:41   

Odnośnie czynnika, to możesz podjechać tam gdzie napełniałeś i Ci wyciągną do maszyny, a później nabiją z powrotem, więc kosztu nie będzie.
_________________
W210 2.2 Cdi automat 2001r
był W202 2,2 D 1996r
Jestem też tu:
http://www.w210.pl/index.php
http://www.mercmania.pl/forum/
 
 
ralf 


Pomógł: 87 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2369
Skąd: Toruń
Wysłany: 8 Sierpień 2018, 16:57   

Yesnowhatever napisał/a:
Istnieje możliwość przerobienia tej przedliftowej klimatyzacji na poliftową? (zmiana panela sterowania, podłączenie sterowania wentylatorów przez jeden sterownik pod nadkolem, oraz oczywiście elektryka od nowa?)

Jak najbardziej można.

Yesnowhatever napisał/a:
Pytanie jeszcze o sprężarkę, czy musi być poliftowa, skoro w obu schematach zgadza się kabel niebiesko zielony załączający sprzęgło sprężarki (zależy mi na zachowaniu czynnika w obiegu)

Na przedliftowym schemacie który wrzuciłeś sprężarka ma akurat 3 przewody.
Tylko jest to schemat klimatronika.

Yesnowhatever napisał/a:
Czekała by mnie także zmiana wentylatora wisko na elektryczny wg schematu, czy można to pominąć?

Spokojnie visco może zostać i będzie to prawidłowe rozwiązanie.
_________________
»składak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10