Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Wycie spod maski, co to może być?
Autor Wiadomość
Lucek

Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 7
Skąd: Kujawy
Wysłany: 10 Sierpień 2018, 11:30   Wycie spod maski, co to może być?

Cześć,

podrzucam linki na youtube, jak to brzmi od środka i w silniku.

Od środka: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Silnik: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Na jałowym biegu przy gazowaniu pojawia się ten dźwięk jak również oczywiście podczas normalnej jazdy.
Kiedyś, z dwa lata temu podczas mroźnego, zimowego poranka po uruchomieniu pojazdu pojawił się podobny dźwięk, tylko ze sto razy głośniejszy. Potem znikł. Ostatnio znowu powrócił, ale w bardziej cichej formie.

Co to może być? Jakiś pasek, napinacz? Mi się wydaje że to od strony kompressora wyje, ale nie wiem czy jest to wogóle możliwe.
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 10 Sierpień 2018, 22:32   

Ja słyszę terkoczący teleskop paska, plus coś wyje. Kompresor, pompa wspomagania, alternator?
 
 
 
Lucek

Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 7
Skąd: Kujawy
Wysłany: 14 Sierpień 2018, 15:03   

Mechanik powiedział, że to kwestia kompresora i że one po prostu z wiekiem tak mają. Da się coś z tym zrobić, czy tylko wymiana wchodzi w grę?

Dodam, że sprawdzał olej w kompresorze i jest był ok.
_________________
w202 c200 kompressor 1996r ben+lpg
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 14 Sierpień 2018, 21:17   

Lucek napisał/a:
Mechanik powiedział, że to kwestia kompresora i że one po prostu z wiekiem tak mają. Da się coś z tym zrobić, czy tylko wymiana wchodzi w grę?

Dodam, że sprawdzał olej w kompresorze i jest był ok.

Tak z góry stwierdził, że to kompresor?. No ale może i tak jest. Wirniki są pokryte teflonem, i jak ktoś rzadko wymienia filtr powietrza, to przyspiesza jego zdzieranie. No i normalne zużycie też wchodzi w grę.
 
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 15 Sierpień 2018, 16:51   Re: Wycie spod maski, co to może być?

Lucek napisał/a:
Co to może być? Jakiś pasek, napinacz? Mi się wydaje że to od strony kompressora wyje, ale nie wiem czy jest to wogóle możliwe.


Ewidentnie kompressor ale moim zdaniem tak ma chodzić. Mój tak samo wył 150 tysięcy temu jak i teraz na 300 tyś. A na zimnym silniku w jakiś tam określonych sytuacjach kompressor też chodzi i tłoczy powietrze do kolektora. Nie pamiętam w jakim celu ale było to wyjaśnione na forum. Wymień sobie tylko ten terkoczący napinacz.
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 15 Sierpień 2018, 18:46   Re: Wycie spod maski, co to może być?

adamd napisał/a:
Lucek napisał/a:
Co to może być? Jakiś pasek, napinacz? Mi się wydaje że to od strony kompressora wyje, ale nie wiem czy jest to wogóle możliwe.


Ewidentnie kompressor ale moim zdaniem tak ma chodzić. Mój tak samo wył 150 tysięcy temu jak i teraz na 300 tyś. A na zimnym silniku w jakiś tam określonych sytuacjach kompressor też chodzi i tłoczy powietrze do kolektora. Nie pamiętam w jakim celu ale było to wyjaśnione na forum. Wymień sobie tylko ten terkoczący napinacz.

Jeśli jest sprzęgło kompresora, to chodzi tylko kiedy jest obciążony silnik. Kompresory, któe chodzą non stop to wersja EVO produkowana od końca 90 lat.
Ja mam taką wersję, dobijam do 300tys i z kompresora nie słychać dosłownie nic.
 
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 15 Sierpień 2018, 23:10   

Nie zgodzę się. W Eatonach M62 przy zimnym odpaleniu kompressor też jest załączany w zależności od temperatury silnika.

Z forum CLK:
Cytat:
mercedes tak to wymyślił żeby na zimnym silniku trzymało normy emisji spalin w silnikach z doładowaniem wykorzystywany jest kompressor tłoczy powietrze przez zawór koło przepustnicy sterowany podcisnieniowo i rozcieńcza spaliny dogrzewa katalizator , dźwięk głośniejszej pracy bierze się z tego że przepustnica kompressora jest zamknięta i w dolocie jest ciśnienie coś około 0.2 bara , przez co silnik jest obciążony pompującym kompresorem dźwięk potrafi być bardzo nieprzyjemny jeśli mamy wycięty katalizator .


I pewnie o to chodzi autorowi tematu że mu wyje jak odpalił w zimę. U mnie jest to samo. A kwestia samego dźwięku nie komentuje bo mamy w różnym stopniu zajeżdżone auta :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,168 sekundy. Zapytań do SQL: 10