Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne zachowanie silnika po wymianie serwa
Autor Wiadomość
karol129 
Uparty jak osioł ;)

Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 34
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10 Wrzesień 2018, 20:29   Dziwne zachowanie silnika po wymianie serwa

Szanowni koledzy
Zwracam się z prośbą o pomoc bo za niedługo trafię do pewnego szpitala.
Ja wiem że to Celinka, kobieta i ma swoje fochy, bardzo ją lubię ale ostatnio rozkłada mnie na łopatki😛

Jest to C200 kompressor z 2000 roku 163KM benzyna i gaz założony w marcu.
Nr VIN WDB2020871F963154
Zacznę od początku, musiałem wymienić serwo hamulca bo miało przedmuch.
Po wymianie oszalał silnik, zaczęły falować obroty, przy schodzeniu z wyższych obrotów one spadają do 500 i klapka od przepustnicy się zamyka na chwilę po czym skaczą do 1000-1200 po czym stabilizują na ok 750. Po wciśnięciu pedału gazu, szczególnie podczas ruszania, potrafi się zadławić tak że muszę wcisnąć sprzęgło, wkręcić silnik na obroty i dopiero pojedzie. To się dzieje na benzynie, na gazie nie ma takich problemów, jedynie trochę za nisko opadają obroty ale zaraz wracają na swoje miejsce. A druga sprawa to czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze, był nie podłączony do jakiegokolwiek wężyka więc podłączyłem go nowym wężykiem do kolektora i od tego momentu wykazuje błąd P0235. Innych błędów komp nie widzi.

Co zauważyłem: obroty jałowe trzyma bez problemu, z przyspieszaniem również, z mocą też nie ma problemu, wyciągnąłem z niej, według jej licznika 220km/h i by poszła dalej ale się bałem 😋. Przepustnica pierwsza, zaraz za filtrem, dziwnie brzęczy, klapka się nie potrafi zamknąć przy włączonej stacyjce ale bez włączonego silnika. Jak obroty spadają lub ma problem z ruszeniem to trzęsie budą, jakby pracował na 3 cylindry. Nie kopci ani dymi. Odpala od strzała.

Co wymieniłem na nowe : świece NGK , aparaty zapłonowe Beru , sondy lambda obydwie Bosch uniwersalne , przepływomierz Bosch , filtry, czujnik ciśnienia doładowania NGK, przepustnica ta pierwsza wyczyszczona.

Pomóżcie bo za niedługo wymienię cały silnik w częściach na nowy. Już brakuje mi pomysłu co jej jest , podejrzewam że coś z podciśnienieniem ale nie wiem gdzie tego szukać. Sorry za tak długi post ale chciałem wszystko opisać dokładnie. Będę wdzięczny za każdą informację 🙂

Edit. Po przywróceniu braku podłączenia czujnika ciśnienia doładowania wezykiem do kolektora i nie zaślepieniu tegoż otworu w kolektorze wszystko wróciło do normy. Ma teraz lewe powietrze choć mało ale pracuje prawidłowo. Wiem że to nie rozwiązanie ale przynajmniej da się jechać na benzynie, nie szarpie i obroty spadają prawidłowo zarówno na benzynie jak i gazie.
_________________
Jest: WDB2020871F963154 C200 Kompressor
163KM
był: WDB2021211F315162 C220 Diesel na Lucasie
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 15 Wrzesień 2018, 06:33   

Może po prostu gdzieś czegoś nie podlaczyles?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 15 Wrzesień 2018, 06:34   

Poza tym o Kompressorze jest osobny obszerny temat.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
karol129 
Uparty jak osioł ;)

Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 34
Skąd: Zabrze
Wysłany: 15 Wrzesień 2018, 12:14   

Wszystko zostało połączone po wymianie i sprawdzone.

Co do mojego C200 kompressor to jest jedna z ostatnich serii produkcyjnych. Więc
to jest mieszanka z innych modeli szczególnie z następcy W203 ale też z W220 i W210.
Został też zmodyfikowany przez AMG a dokładnie przez dr Roberta Waidelich na zlecenie pierwszego właściciela w momencie zakupu na co mam papiery.
Drugi i ostatni właściciel w Niemczech przekazał mi komplet dokumentów, wszystkie faktury, dokument zakupowy a nawet książkę obsługi i inne papiery.

Cóż, jadę w czwartek do salonu Mercedesa żeby mi to naprawili.
_________________
Jest: WDB2020871F963154 C200 Kompressor
163KM
był: WDB2021211F315162 C220 Diesel na Lucasie
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 15 Wrzesień 2018, 13:24   

Każdy Mercedes jest w jakimś stopniu mieszanka innych modeli. Masz zwykłe M111 i cudów nie ma. Nie wiem co obejmuje zakres przeróbek, ale zanim pojedziesz do salonu Mercedesa poszukaj kogoś z SD. A skoro ruszyłeś serwo i coś z podciśnieniem się pomieszało. I tutaj trzeba szukać.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
karol129 
Uparty jak osioł ;)

Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 34
Skąd: Zabrze
Wysłany: 15 Wrzesień 2018, 13:57   

Właśnie będę jechał na diagnostykę.
Co do zakresu przeróbek to też nie mam pojęcia bo znam angielski, francuski ale za grzyba niemieckiego i w dodatku jest to napisane w skrótach więc tłumacz google mi nie pomoże😛

Ps. Ma ktoś na Śląsku SD?
Oprócz salonów oczywiście😋
_________________
Jest: WDB2020871F963154 C200 Kompressor
163KM
był: WDB2021211F315162 C220 Diesel na Lucasie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,089 sekundy. Zapytań do SQL: 10