Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:28
Automatyczna skrzynia biegów - obsługa, pytania ogólne
Autor Wiadomość
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 16 Czerwiec 2014, 23:58   

wiskontii napisał/a:
co za róznica automat manual na biegu jałowym czyli inaczej na P lub na N

Kolega pyta czy ogólnie rozgrzewanie silnika przed jazdą ma wpływ negatywny na skrzynie. Na P czy na N to bez znaczenia, bo P i N to to samo, tylko że na P jest blokada skrzyni zapieta.
Kiedys czytałem instrukcje obsługi Laguny 1generacji i tam pisało, że w przypadku automatycznych skrzyn biegów, w duże mrozy przed jazda należy dać silnikowi popracowac około minuty, żeby nieco skrzynia się rozgrzała. Więc pewnie u nas jest podobnie.
Dziś sie nie zaleca, bo silnik ma sie jak najszybciej rozgrzać, żeby nie emitował do atmosfery zanieczyszczeń :evil: Kiedys instrukcje były pisane, żeby dobrze było mechanizmom.
santos napisał/a:
z racji nawyku jaki mam z zawodu kierowcy zawsze, niezależnie od pory roku i typu samochodu silnika czy skrzyni, po odpaleniu chwile sobie pyrka na wolnych obrotach zanim odjadę.

Bardzo dobrze robisz a czy na P czy na N to nie ma znaczenia
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
santos 

Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: marki
Wysłany: 17 Czerwiec 2014, 07:14   

Tak też mi się wydawaje 8)
A wracając do kwestii przełączania na P stojąc na światłach? W stolicy niektóre światła potrafią być bardzo długie, czy stojąc nawet kilka minut :evil: na krzyżówce faktycznie nie zaleca się przełączyć na P tylko stać na D z wciśniętym hamulcem?
_________________
MB C2oo W2o2 95' elegance, automat, LPG
WDB2020201A244254
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Czerwiec 2014, 10:49   

santos napisał/a:
W stolicy niektóre światła potrafią być bardzo długie, czy stojąc nawet kilka minut :evil: na krzyżówce faktycznie nie zaleca się przełączyć na P tylko stać na D z wciśniętym hamulcem?


Po to wymyślono automatyczna skrzynię, żeby nie wachlować wajchą. Jednak jeśli masz nieodpartą ochotę sobie trochę pomachać lub szkoda Ci tych za Tobą jak ich wieczorem oślepiasz stopami (takie zarzuty też słyszałem :lol: ), to se możesz przestawiać na P, jakoś dramatycznie na trwałość skrzyni moim zdaniem to nie wpłynie, choć trąci to troche ciemnogrodem :wink:
Osobiście przełączałem na P jak stałem chwile np. przed przejazdem kolejowym, w Warszawie na żadnym skrzyżowaniu nie odczułem takiej potrzeby, a 5 lat automatem jeździłem.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 17 Czerwiec 2014, 11:41   

santos, ale jak masz srednio dobry ręczny to hamulec postojowy utrzyma auto stojące na D i nie musisz trzymac na hamulcu zasadniczym. Jak juz koniecznie nie chcesz stac na D to lepiej wrzucić N- ta pozycja jest tuż obok i nie musisz wachlowac przez caly zakres.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
wicz 

Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Czerwiec 2014, 19:02   

Mnie na przykład jak stoję na długich światłach, denerwuję jak muszę trzymać nogę na hamulcu. Choć tego nie robię to mnie kusi aby przełączyć na N :wink:
_________________
W202 C180 Classic 2000r ASB
 
 
santos 

Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: marki
Wysłany: 17 Czerwiec 2014, 19:53   

Dzięki Panowie za podpowiedzi, mi nie przeszkadza że noga na hamulcu cały czas opiera się, a jak mówicie że skrzyni to nic nie powoduje to i nie bedę nawyku tego pozbywał się 8)
Perzu126, akurat "ręczno- nożny" mam w dobrym stanie. Zastanawiałem się już nad sensem używania go na krzyżowkach ale stwierdziłem że już wygodniej przerzucić z D na P niż zaciągać postojowy :D
_________________
MB C2oo W2o2 95' elegance, automat, LPG
WDB2020201A244254
 
 
ferrisb

Dołączył: 08 Gru 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 22:42   C180 automat 4 biegi - luźno chodzi dźwignia

Cześć,

Słuchajcie mam taki objaw w moim C180 - do tej pory automat chodził przepięknie, a dźwignia przechodziła z położenia w położenia bardzo precyzyjnie, niezwykle sprężyście, energicznie, tak jak powinna. Od kilku dni jest inaczej - skrzynia nadal chodzi bez zarzutu, zmienia biegi tak samo, ale drążek jakby stracił tę precyzję, biegi wchodzą niby normalnie, ale drążek chodzi luźno, znacznie mniej precyzyjnie, bardziej miękko i ma dość sporą ruchomość, czuć jakby luzy. Zastanawiam się o co może chodzić. Czy ktoś z was miał podobny objaw? Będę wdzięczny, dzięki.
_________________
1995 C180 Sport
 
 
Bartekwln 

Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 3
Skąd: Wieluń łódzkie
Wysłany: 30 Styczeń 2018, 15:58   

Panowie szukam szukam i odpowiedzi nie znalazłem, a więc mam ASB 5 722.6 I następujący problem gdyż przerzuca mi biegi zawsze przy około 4200 obr i dalej już się nie wkręci. Jedynie gdy np wyjeżdżam z butem w podłodze z uliczki bocznej lub np wjezdzam w rondo z butem w podłodze to potrafi się wkręcić do 5 tys nie wiem id czego to jest zależne czy jakieś pochylenie auta czy co.. Ktoś jakieś pomysły? Olej wymieniony skrzynia ogólnie sprawuje się okej
_________________
W202 2.5TD 1997r
VIN: WDB2021281F675303
 
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30 Styczeń 2018, 17:20   

Bartekwln, w jakim trybie jeździsz? Byłeś na SD?
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Bartekwln 

Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 3
Skąd: Wieluń łódzkie
Wysłany: 30 Styczeń 2018, 18:00   

Na trybie s jeżdżę przez większość czasu, nie byłem bo za bardzo nie wiem kto w pobliżu ma SD.. Szukam punktu zaczepienia czemu tak może być jakiś czujnik czy systemy asr ABS bas mają coś z tym wspólnego?
_________________
W202 2.5TD 1997r
VIN: WDB2021281F675303
 
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 12 Luty 2018, 17:01   

Zablokowała wam się kiedys skrzynia na 5 biegu ? Wczoraj wrzucałem wajchę na 4 potem z powrotem na D i skrzynia sie zawiesila na 5 biegu. Nie redukowała a jak sie zatrzymalem nie mogłem ruszyc wajcha do góry. Dopiero jeszcze raz na 4 i z powrotem i sie odblokowalo.
 
 
Krivan1 

Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 37
Skąd: Police
  Wysłany: 16 Wrzesień 2018, 13:18   Nie działa kickdown oraz zmienia biegi przy 1800 obrotów

Witam.
Mam problem w moim pięknym Mercedesie c180 w202 z 1993 roku. Od miesiąca nie działa mi kd oraz zmienia biegi przy 1800 obrotów. Myślałem że to wina skrzyni, lecz po zmianie oleju, filtrów, oringów, uszczelek i innych pierdół nadal jest to samo. Na pewno nie jest to wina elektryki skrzyni, ponieważ skrzynia jest hydrauliczna. Jeśli chodzi o kd to domyślam się że jest to wina przekaźnika lub kabla który za sprawą czasu po prostu pękł lub się przerwał. Ale teraz pytanie. Czemu zmienia biegi przy tak niskich obrotach? Dodam jeszcze że nie pojedzie aktualnie więcej niż 70-80 km/h i że na dwójce oraz trójce jak i na biegu jałowym, postojowym i wstecznym obroty wyskakują na normalną ilość czyli do odcięcia.
_________________
Mercedes-Benz C180 w202 1993. Silnik 1.8
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 19 Wrzesień 2018, 01:00   

Jako że ta skrzynia jest sterowana podciśnieniowo, to nalezy zacząc właśnie od sprawdzenia wszystkich wężyków.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
KKrzysztof 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 1040
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 25 Wrzesień 2018, 10:46   

Już w temacie mojego auta dałem tą informację.
Jak coś to polecam warsztat z Tucholi, ludzie mają pojęcie przerabiają około 40 skrzyń miesięcznie. Wszędzie gdzie jechałem wcześniej z moją skrzynią słyszałem że naprawa to 8-12 tyś a tu wystarczyło ją wyprać :)
Od kilku dni po zabiegu jeżdżę i poprawa jest mega dobra.

https://www.facebook.com/DQ200/
http://www.serwis-skrzyn....pl/kontakt.html









































_________________
Zapraszam na mój kanał o motoryzacji
https://www.youtube.com/c...UJ62Gm0itanaAsg
Gość jak Ci się podoba moje auto http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26068

"Chcącemu nie dzieje się krzywda"
 
 
Krivan1 

Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 37
Skąd: Police
Wysłany: 10 Październik 2018, 23:57   Podciśnienienie Skrzynia.

Witam. Mam problem z moją hydrauliczna 4-ro biegowa skrzynią w MB c180 w202. A mianowicie :
Gdy zmieniam biegi po włączeniu auta auto nie szarpie (może trochę aktualnie jak zmieniam bieg z P na D po odpaleniu motoru i schodzi mi z 900 obr na 600 obr). Jeśli chodzi o "R" nie szarpie. Ale gdy auto jedzie na biegu "D" i zmienia bieg to szarpie, czasami jak zmieni bieg to nawet słychać takie ŁUP! Jak by ktoś przywalił młotkiem. Zazwyczaj jest tak Pr, y zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3. Przy zmianie z 3 na 4 nie szarpie mocno. Do tego jeśli chodzi o redukcję szarpie tylko i wyłącznie jak redukuje z 4 na 3. Do tego mogę też odpowiedzieć to co zauważyłem, jeśli zmienia bieg przy wyższych obrotach i jak się rozgrzeje to tak mocno nie szarpie. Ktoś wie co się dzieje?
_________________
Mercedes-Benz C180 w202 1993. Silnik 1.8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,292 sekundy. Zapytań do SQL: 10