Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Lipiec 2012, 17:43
Przepływomierz
Autor Wiadomość
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 11 Maj 2014, 15:15   

Moje zdanie jest takie, że diesel to na gwoździu pojedzie, a w przypadku benzynowca lepiej stosować się do dedykowanego modelu. Osobiście uważam że M 111 nie jest wcale tak wyrozumiałe na rodzaj wkładu.Kupić Pierburga lub Magneti Marelli ( Bosch ma chore ceny) i mieć z głowy.
Co zrobi zainteresowany ? Jego auto - jego przepływka.
 
 
MICHAL200 
Michal200


Pomógł: 187 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 7365
Skąd: _____
Wysłany: 11 Maj 2014, 16:03   

Ja mam Pierburga i odpukac. Bosch nie dosyc ze ma wysokie ceny to i tak duzo osob mowi ze zszedl na psy.
_________________
Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/

W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003

EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
 
 
 
barto125 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Żnin
Wysłany: 3 Grudzień 2014, 20:59   

Jaka może być przyczyna braku napięcia na odłączonej wtyczce od przepływomierza?
Powinno być między 2 a 4 pinem chyba coś koło 13V, u mnie jest 0.
Przewody wymienione od samego komputera do przepływomierza, przejście jest.
_________________
Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Grudzień 2014, 22:47   

Srebrny przekaźnik?
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
barto125 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Żnin
Wysłany: 3 Grudzień 2014, 22:54   

Raczej nie, reszta elektroniki jest w porządku, ale sprawdzę.

[ Dodano: 8 Grudzień 2014, 14:44 ]
Przekaźnik ok.
_________________
Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868
 
 
albatros

Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Wrzesień 2018, 08:42   C180 - przepływomierz - tryb awaryjny

Dzień dobry,
mam Mercedesa C180 W202 z 1998r w wersji Elegance, bez gazu.

Objawy problemu:
- silnik nie chce wejść na wysokie obroty, wskazówka dochodzi maksymalnie do 4 tysięcy,
- podczas ruszania brakuje mocy, łatwo zgasić silnik, nie da się ruszyć żwawo,

Błędy z komputera:
- 035 - regulacja sonda lambda; za uboga mieszanka,
- 050 - regulacja biegu jałowego; adaptacja za uboga,
- 084 - adaptacja chwilowa na biegu jałowym/obciążeniu częściowym; przekroczona granica adaptacji,

Zmierzyłem sondę lambda i mi wyszło, że jej wskazania są poprawne. Wydaje mi się, że problemem może być przepływomierz. Po jego odpięciu auto chodzi trochę lepiej. Można silnik wkręcić na wysokie obroty, ale problem przy ruszaniu pozostał. Jeździ się przyjemniej, spalanie jest na poziomie 8l/100km w trasie.

No i moje pytania:
1. Co warto sprawdzić dalej sprawdzać?
2. Czy ktoś miał takie błędy i wie co było przyczyną?
3. Czytałem, że po odpięciu komputer wchodzi w tryb awaryjny. Co to znaczy?

Tryb awaryjny dotyczy tylko wskazań przepływomierza, czy również jakiś innych czujników? Czy jeżeli po odpięciu przepływomierza znika problem to jednoznacznie sugeruje, że on jest zepsuty? Czy może jego odpięcie powoduje, że kilka innych czujników zostaje też odłączone?

4. W międzyczasie kupiłem używany przepływomierz. Po jego podpięciu auto nawet nie odpalało. Stwierdziłem, że jest on na pewno zepsuty, jednak nie jestem pewny w takim wypadku, czy mój też jest uszkodzony.

Pozdrawiam,
Albatros
_________________
Mercedes C180 Elegance '98r.
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17 Wrzesień 2018, 11:04   

Ten nowy/zepsuty po założeniu , ale bez podpięcia też nie odpala ? :evil:
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
albatros

Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Grudzień 2018, 21:35   

Trochę długo nie odpowiadałem, bo zmęczył mnie temat, jednak z nową energią mam zamiar rozwiązać problem.

Próbując rozwiązać problem kupiłem przepływomierz - zamiennik za 85 zł. Ciężko mi jednak powiedzieć czy jest on sprawny.

1. Dobrym objawem jest, że z nowym przepływomierzem silnik kręci się w pełnym zakresie obrotów. Wydaje się, że mercedes jest mniej dynamiczny niż z odpiętą wtyczką od przepływomierza. Wnioskuję, że skoro z poprzednim (oryginalnym) nie możliwe było kręcenie powyżej 5K obr/min, a z nowym zamiennikiem jest, to poprzedni był zepsuty.

2. Z podpiętym przepływomierzem auto czasem gaśnie na biegu jałowym.

3. Jak mogę sprawdzić czy mój przepływomierz jest sprawny? Co mogę zmierzyć?

4. Komputer pokazuje błąd 050 - uboga mieszanka na biegu jałowym. W różnych miejscach nie znalazłem informacji o tym, że przyczyną błędu może być przepływomierz.

Zastanawiam się czy powinienem założyć nowy temat?

Pozdrawiam,
Albatros
_________________
Mercedes C180 Elegance '98r.
 
 
barto125 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Żnin
Wysłany: 23 Grudzień 2018, 02:03   

Te tanie zamienniki często nie działają, lepiej używkę oryginalną ze szrotu kupić.

Tak co mi do głowy przychodzi - przepustnica do wyczyszczenia i EGR do sprawdzenia, może się nie domyka i za dużo powietrza silnik dostaje = uboga mieszanka / gaśnięcie
_________________
Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868
 
 
albatros

Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Grudzień 2018, 21:07   

Dzisiaj miałem możliwość przełożyć przepływkę z W203. Auto chodzi dobrze. Na komputerze nie wywaliło błędu 050, ale doszedł błąd 035 - sonda lambda - uboga mieszanka.

Mam zamiar kupić przepływomierz boscha. Gdzie mi polecacie go kupić? Mój poprzedni oryginalny miał numery:

BOSCH 0 280 217 114
000 094 09 48
LM 0019

Na allegro widzę, że przepływomierze Boscha do W202 mają różne numery katalogowe. Czym one się różnią? Opłaca się kupić na allegro, czy mogę trafić na podróbkę? Jakieś rady?

Albatros
_________________
Mercedes C180 Elegance '98r.
 
 
K2_Costa 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 131
Skąd: Dukla
Wysłany: 23 Grudzień 2018, 23:20   

Nie chcę nic mówić, ale przepływka jak już to od pierburg'a.
_________________
Kiedyś W123 240D teraz W202 C180T :)
 
 
 
barto125 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Żnin
Wysłany: 24 Grudzień 2018, 01:17   

Kupuj o tych samych numerach, o innych są do innej pojemności/inny typ wtyczki - nie dogada się.

@K2_Costa, wydaje mi się, że były i od Pierburga i od Bosha oryginalnie montowane.
_________________
Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868
 
 
K2_Costa 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 131
Skąd: Dukla
Wysłany: 24 Grudzień 2018, 09:55   

Wiem, że były - ale Pierburg jest lepszy od dzisiejszego boscha. A jeśli kupujesz nowe - to warto tą dodatkową kwotę dołożyć do Pierburga.
_________________
Kiedyś W123 240D teraz W202 C180T :)
 
 
 
WoleMerce 
W202 C230 ATP TOUR


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Gru 2016
Posty: 1970
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 24 Grudzień 2018, 13:44   

Przecież Pierburg jest tańszy od Boscha.
_________________
W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948
 
 
K2_Costa 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 131
Skąd: Dukla
Wysłany: 24 Grudzień 2018, 19:44   

Jesteś pewien?

Boscha kupisz razem z obudową - wtedy fakt będzie droższy, ale sama przepływka droższa jest z Pierburga.
Na szybko spojrzałem jakie mają w intercarsie przepływki pod w202 c230 kompresor, ceny oczywiście z kosmosu - ale jakoś nie widzę, żeby Bosch był droższy.
Kasa Twoja kupisz co będziesz chciał.
_________________
Kiedyś W123 240D teraz W202 C180T :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,169 sekundy. Zapytań do SQL: 10