Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gwizd z turba
Autor Wiadomość
Dudek13 

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 87
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 12 Listopad 2018, 19:33   Gwizd z turba

Chłopaki, pisze tutaj bo nigdzie nie mogę znaleźć pomocy odnośnie nowego nabytku w211.
Miałem ponad dwa lata w202 i bardzo mi pomogliście we wszystkich problemach.
Fora odnośnie tego modelu mi nie odpowiadają...
Mesiek to 2,7 CDI 2002r. 177km.
Problem polega na tym że słyszę gwizd z turba gdy wciskam pedał gazu. Pojawia się po osiągnięciu ponad tys. obrotów. Jak jedzie rozpędzony i gdy nie wciskam gazu, także słychać gwizdanie z tego miejsca. Słychać to wewnątrz i na zewnątrz. Jakby karetka jechała lub coś na sygnałach.Brakuje tylko kogutów na dachu... Co to może być? Groźne to?
Dziś zdemontowałem filtr powietrza i dostałem się do turbiny
https://www.bankfotek.pl/image/2127952.
Gwiżdże z tego zaznaczonego miejsca, wiem bo polaliśmy mydlinami i jak dałem gazu to stamtąd pokazywały się bąbelki.
https://www.bankfotek.pl/image/2127954
Co to za ustrojstwo? Groźny objaw?
Jest tam jakaś uszczelka? Ktoś miał podobny problem? Drogie w naprawie?

Liczę na Was, naprowadźcie mnie na coś.
_________________
Obecnie
W211 E270 2002 Avangarde
Pierwszy
W202 C180 1997 Classic - Sprzedany
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26401
 
 
Arkadio

Dołączył: 01 Gru 2018
Posty: 2
Skąd: Mielec
Wysłany: 4 Grudzień 2018, 17:34   

Miejsce które wskazałeś jest to łapka w obudowie łożysk która "steruje" zmienną geometrią. Gdy to złapiesz to jesteś w stanie poruszać tym na boki? Jesli się to wyrobiło to za wiele nie zdziałasz, trzeba będzie wymienić cały korpus środkowy, jeśli elementy wirujące są w porządku, to koszt regeneracji bedzie około 5 stów
 
 
Dudek13 

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 87
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 5 Grudzień 2018, 21:07   

Witam, dzięki za odpowiedź.
Byłem na diagnostyce turbiny i powiedzieli że gwizd jest z "zużytych" łopatek turbiny , w sensie nie są proste tylko na krawędziach postrzępione. Dlatego jest gwizd. Robili próby ciśnienia czy tam kompresji i mówili że ma moc, nic nie uchodzi i działa sprawnie, tyle że gwiżdże.
Jak miałem rozkręcone to nie ruszałem tym na boki, tyle że podczas gazowania bomblowało jak spryskaliśmy mydlinami.
_________________
Obecnie
W211 E270 2002 Avangarde
Pierwszy
W202 C180 1997 Classic - Sprzedany
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26401
 
 
kubus838 

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1124
Skąd: Polska
Wysłany: 5 Grudzień 2018, 23:53   

Arkadio napisał/a:
Jesli się to wyrobiło to za wiele nie zdziałasz, trzeba będzie wymienić cały korpus środkowy


Witam

Nie tak szybko z tą wymianą. Jeżeli się wyrobiło to należy rozwiercić i nabić lub wkręcić tuleje. Każdy warsztat ślusarski sobie z tym poradzi.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,057 sekundy. Zapytań do SQL: 9