Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[W211] Gwizd z turba
Autor Wiadomość
Dudek13 

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 87
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 12 Listopad 2018, 19:33   [W211] Gwizd z turba

Chłopaki, pisze tutaj bo nigdzie nie mogę znaleźć pomocy odnośnie nowego nabytku w211.
Miałem ponad dwa lata w202 i bardzo mi pomogliście we wszystkich problemach.
Fora odnośnie tego modelu mi nie odpowiadają...
Mesiek to 2,7 CDI 2002r. 177km.
Problem polega na tym że słyszę gwizd z turba gdy wciskam pedał gazu. Pojawia się po osiągnięciu ponad tys. obrotów. Jak jedzie rozpędzony i gdy nie wciskam gazu, także słychać gwizdanie z tego miejsca. Słychać to wewnątrz i na zewnątrz. Jakby karetka jechała lub coś na sygnałach.Brakuje tylko kogutów na dachu... Co to może być? Groźne to?
Dziś zdemontowałem filtr powietrza i dostałem się do turbiny
https://www.bankfotek.pl/image/2127952.
Gwiżdże z tego zaznaczonego miejsca, wiem bo polaliśmy mydlinami i jak dałem gazu to stamtąd pokazywały się bąbelki.
https://www.bankfotek.pl/image/2127954
Co to za ustrojstwo? Groźny objaw?
Jest tam jakaś uszczelka? Ktoś miał podobny problem? Drogie w naprawie?

Liczę na Was, naprowadźcie mnie na coś.
_________________
Obecnie
W211 E270 2002 Avangarde
Pierwszy
W202 C180 1997 Classic - Sprzedany
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26401
Ostatnio zmieniony przez Abdul 30 Grudzień 2018, 15:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arkadio

Dołączył: 01 Gru 2018
Posty: 3
Skąd: Mielec
Wysłany: 4 Grudzień 2018, 17:34   

Miejsce które wskazałeś jest to łapka w obudowie łożysk która "steruje" zmienną geometrią. Gdy to złapiesz to jesteś w stanie poruszać tym na boki? Jesli się to wyrobiło to za wiele nie zdziałasz, trzeba będzie wymienić cały korpus środkowy, jeśli elementy wirujące są w porządku, to koszt regeneracji bedzie około 5 stów
 
 
Dudek13 

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 87
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 5 Grudzień 2018, 21:07   

Witam, dzięki za odpowiedź.
Byłem na diagnostyce turbiny i powiedzieli że gwizd jest z "zużytych" łopatek turbiny , w sensie nie są proste tylko na krawędziach postrzępione. Dlatego jest gwizd. Robili próby ciśnienia czy tam kompresji i mówili że ma moc, nic nie uchodzi i działa sprawnie, tyle że gwiżdże.
Jak miałem rozkręcone to nie ruszałem tym na boki, tyle że podczas gazowania bomblowało jak spryskaliśmy mydlinami.
_________________
Obecnie
W211 E270 2002 Avangarde
Pierwszy
W202 C180 1997 Classic - Sprzedany
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26401
 
 
kubus838 

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1163
Skąd: Polska
Wysłany: 5 Grudzień 2018, 23:53   

Arkadio napisał/a:
Jesli się to wyrobiło to za wiele nie zdziałasz, trzeba będzie wymienić cały korpus środkowy


Witam

Nie tak szybko z tą wymianą. Jeżeli się wyrobiło to należy rozwiercić i nabić lub wkręcić tuleje. Każdy warsztat ślusarski sobie z tym poradzi.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Arkadio

Dołączył: 01 Gru 2018
Posty: 3
Skąd: Mielec
Wysłany: 30 Grudzień 2018, 15:25   

Dudek13 napisał/a:
Witam, dzięki za odpowiedź.
Byłem na diagnostyce turbiny i powiedzieli że gwizd jest z "zużytych" łopatek turbiny , w sensie nie są proste tylko na krawędziach postrzępione. Dlatego jest gwizd. Robili próby ciśnienia czy tam kompresji i mówili że ma moc, nic nie uchodzi i działa sprawnie, tyle że gwiżdże.
Jak miałem rozkręcone to nie ruszałem tym na boki, tyle że podczas gazowania bomblowało jak spryskaliśmy mydlinami.


ja osobiście bym ją oddał do zregenerowania, koszt około 6 stów

Kubus838 napisał/a:
Nie tak szybko z tą wymianą. Jeżeli się wyrobiło to należy rozwiercić i nabić lub wkręcić tuleje. Każdy warsztat ślusarski sobie z tym poradzi.


Rozumiem że to wszystko chcesz zrobić bez rozkręcania turbiny?
 
 
kubus838 

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1163
Skąd: Polska
Wysłany: 30 Grudzień 2018, 17:00   

Arkadio napisał/a:

Rozumiem że to wszystko chcesz zrobić bez rozkręcania turbiny?


Nie mam na myśli wykręcania turbiny tylko jej naprawę. Jakby tak wszystko wymieniał to w ciągu dwóch lat wydałby tyle kasy co na nowy samochód.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,053 sekundy. Zapytań do SQL: 11