Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Odczyt kodów błędów silnika M111
Autor Wiadomość
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Październik 2008, 00:15   Odczyt kodów błędów silnika M111

Na jednym z for dotycących :mb: znalazłem ciekawy sposób odczytu kodów błędów metodą liczenia błysków (jak w Polonezie :mrgreen: )





Opis co prawda dotyczy W124 z silnikiem 2,2 (M111), ale w benzynowych Celinach są przecież te same silniki, te same sterowniki i takie samo 38-pinowe złącze.
Czy ktoś z Was ćwiczył taką procedure?, bo przyznam, że sie troche boje zwierać te piny w złączu :wink:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 30 Październik 2008, 09:48   

Javoreczek napisał/a:
Opis co prawda dotyczy W124 z silnikiem 2,2 (M111), ale w benzynowych Celinach są przecież te same silniki, te same sterowniki i takie samo 38-pinowe złącze.
Czy ktoś z Was ćwiczył taką procedure?, bo przyznam, że sie troche boje zwierać te piny w złączu


To urządzenie posiada mój kumpel do W201 2.0 benzyna. I to działa. Możliwość pojwienia się błysków powoduje POJAWIENIE SIĘ Z DUŻYM PRAWDOPODOBIEŃSTWEM błędu. NIE JEST TO METODA 100%.
Do instrukcji obsługi tego urządzenia dodawany jest schemat typowych błędów (bazujący na algorytmach błysków)
To znaczy że ten sam błysk generuje "odczytanie" kilku różnych błędów - i pan mechaniki se może obstawiać z niskim prawdopodobieństwem który z nich przysłużył się do pojawienia usterki.
Te urządzonka zazwyczaj były do silników z MAŁYM OSPRZĘTEM ELEKTRONICZNYM. Między silnikami W201 - W202 to przepaść technologiczna. Porównywanie tym urządzeniem nie będzie miarodajne (małe prawdopodobieństwo znalezienia właściwej przyczyny)
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 30 Październik 2008, 09:55   

najpierw trzeba zobaczyc co te piny znacza;)
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Październik 2008, 11:20   

Marcin Pop. napisał/a:
To urządzenie posiada mój kumpel do W201 2.0 benzyna. I to działa.

Te urządzonka zazwyczaj były do silników z MAŁYM OSPRZĘTEM ELEKTRONICZNYM. Między silnikami W201 - W202 to przepaść technologiczna. Porównywanie tym urządzeniem nie będzie miarodajne (małe prawdopodobieństwo znalezienia właściwej przyczyny)


W201 2.0 benzyna to zapewne KE Jetronic, więc to faktycznie przepaść technologiczna, ale jak widac na załączonych obrazkach ten patent ma działać z wtryskiem Bosch Motronic i Siemensami HFM i PMS, więc z tym co jest równiez w W202

[ Dodano: 30 Październik 2008, 10:23 ]
btx napisał/a:
najpierw trzeba zobaczyc co te piny znacza;)


1 - masa
3 - "+"
4 - linia danych strownika silnika
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 30 Październik 2008, 18:16   

Javoreczek napisał/a:
W201 2.0 benzyna to zapewne KE Jetronic, więc to faktycznie przepaść technologiczna, ale jak widac na załączonych obrazkach ten patent ma działać z wtryskiem Bosch Motronic i Siemensami HFM i PMS, więc z tym co jest równiez w W202


To działa i będzie działało. Ale ja szybciej trafię 5 w Lotto (chciałbym 6) niż ktoś przy pomocy tego urządzonka PRAWIDŁOWO zdiagnozuje silnik, co jest przyczyną awarii. To jest takie same prawdopodobieństwo. :mb:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
konrad5577
W202 C200 94'

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 100
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 11 Grudzień 2014, 20:58   

To działa bardzo dobrze, ale w W201 i w W124. Co prawda w opisie jest jeden błąd, ale nie powiem jaki bo..... wiadomo lekarz nie mówi jak leczy pacjenta. W W202 nie będzie działać tak jak trzeba.
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Grudzień 2014, 09:40   

Ale żeś odkopał. Złota łopata tygodnia Twoja :mrgreen:

konrad5577 napisał/a:
W W202 nie będzie działać tak jak trzeba.


Działa i to nie tylko w benzynach, ale i w dieslach :)
Co prawda kody błędów są mocno ogólne, więc nie ma co tego nawet porównywać z przyzwoitą diagnostyką, ale w awaryjnej sytuacji mniej więcej można się dowiedzieć co go boli.
Co więcej w ten sposób można zdiagnozować też inne moduły, nie tylko silnik.
Największym problemem w tym wszystkim jest tylko czasem zdobycie listy kodów błyskowych dla innych modułów :P
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 12 Grudzień 2014, 13:42   

To jak ktoś ma niech podrzuci listę błysków do sterownika silnika. Rozumiem, że zwykła dioda led wystarczy ? A żarówka 12v tez może być ?
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Grudzień 2014, 14:38   

adamd napisał/a:
To jak ktoś ma niech podrzuci listę błysków do sterownika silnika.


Jesli masz sterownik HFM, to wpisz w google "kody błędów HFM".
Choć kompresor z 97 to bedzie pewnie już na sterowniku ME i tu przyznam, że nie mam żadnych doświadczeń :oops:

adamd napisał/a:
Rozumiem, że zwykła dioda led wystarczy ?


dioda z rezystorem ok 1kΩ

adamd napisał/a:
A żarówka 12v tez może być ?


nie :!:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 12 Grudzień 2014, 14:45   

Javoreczek napisał/a:
adamd napisał/a:
To jak ktoś ma niech podrzuci listę błysków do sterownika silnika.


Jesli masz sterownik HFM, to wpisz w google "kody błędów HFM".
Choć kompresor z 97 to bedzie pewnie już na sterowniku ME i tu przyznam, że nie mam żadnych doświadczeń :oops:

adamd napisał/a:
Rozumiem, że zwykła dioda led wystarczy ?


dioda z rezystorem ok 1kΩ

adamd napisał/a:
A żarówka 12v tez może być ?


nie :!:


Rzeczywiście żarówka nie będzie bo mi ją spaliło :mrgreen: No nic zaopatrzę się w diodę i zobaczymy czy coś pokaże. Ale sam zapomniałem że mam ME więc raczej będzie kicha.
 
 
mark 


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 126
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 13 Grudzień 2014, 21:32   

Dla chcących się pobawić w odczyt i kasowanie błędów (metodą kodów błyskowych ) układu wtrysku i zapłonu silnika w niektórych wersjach sterowników , info pod linkiem dostępnym na forum Elektroda.pl.
Lista modeli MB , opis odczytu i kasowania błędów KLIKNIJ :wink:
Sprawdzone na starej S-klasie W140 4,2L z 1993r. - działa . Na W202 nie testowałem . 8)

Pzdr.
_________________
W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio
 
 
Chaszczu 

Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Styczeń 2019, 18:58   

Witam, sprawdzałem odczytywanie błędów na sterowniki PMS Siemens za pomocą własnoręcznie wykonanego testera i z całą pewnością mogę potwierdzić że działa. Bez problemów można odczytać kody jak i je skasować.
_________________
Mercedes W202 Elegance C180 94' bp + lpg PMS Siemens
VIN: WDB2020181F132098
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,128 sekundy. Zapytań do SQL: 9