Otwarty przez: G. 4 Luty 2010, 09:47 |
Wymiana oleju w ASB 722.6 |
Autor |
Wiadomość |
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 5 Sierpień 2017, 14:27
|
|
|
Witam wszystkich.
Mam pytanie. Do którego numeru seryjnego [daty produkcji samochodu] skrzyni był korki spustowe w konwerterze?
Podobno w 1999r zlikwidowali korek. Ja mam właśnie z tego roku samochód i nie wiem czy go ma. |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 5 Sierpień 2017, 20:07
|
|
|
polofix, szósty post tego tematu autorstwa Camel-a jest odpowiedzią na Twoje pytanie |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 5 Sierpień 2017, 22:48
|
|
|
Pioterek napisał/a: | polofix, szósty post tego tematu autorstwa Camel-a jest odpowiedzią na Twoje pytanie |
Aż mi wstyd. Popełniłem gafę. I to chyba przez to że nie czytam nic grubym drukiem, bo na form traktuję to że to jakiś podpis itp [oczywiście tylko gdy szybko czytam] Złapałem się na tym.
Czyli ja korek mam bo jest z pierwszej połowy 1999r
Chyba nie jest ważne że to 430 ML. Mam nadzieję. |
|
|
|
|
nordyk
Dołączył: 23 Gru 2017 Posty: 2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23 Grudzień 2017, 11:40
|
|
|
Czy po dolaniu kolejnych 4 litrów oleju zatrzymaniu silnika i dodaniu jeszcze 1 litra oleju i ponownym odpaleniu i przeżucaniu P n R itd będzie jeszcze wypłynął olej tym szlauchem ? W instrukcji jest napisane, że jak przezucimy wajchą i potrzymamy wajchę na kazdym biegu 5-7 sek silnik gasimy zakrecamy przewód i sprawdzamy olej. Przecież chyba wypłynie ten olej podczas tej operacji i trzeba znowu dolać ze 3-4 litry ? |
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2019, 21:48
|
|
|
Witam. Przebrnąłem przez wszystkie strony i z racji, ze od ostatniego posta minęło trochę to mam pytanie dotyczące normy oleju. Na początku wątku jest mowa o normie mb236.10
W miarę lektury kolejnych stron dochodzą nam już 236.12 i 14. Jak ma się sprawa na chwile obecną, jakieś najnowsze normy, czy do skrzyni 722626 można wedle uznania lac każdy z nich |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2019, 21:59
|
|
|
Ostatnia, najnowsza norma mówi o 236.14, i jej trzeba się trzymać. Najtaniej wychodzi Fuchs titan, 4l za nieco ponad 100zł. |
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2019, 22:05
|
|
|
Myślałem o oryginale Mb ale sprawdzam teraz: 300 za 5 litrów. Nie mało. |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2019, 08:53
|
|
|
wojtekjasiek napisał/a: | Myślałem o oryginale Mb ale sprawdzam teraz: 300 za 5 litrów. Nie mało. | Fuchs ma aprobatę MB, także można go spokojnie lać. Do tego sprzedawał oleje Mercedesowi, także to ta sama firma. |
|
|
|
|
S.W.A.T
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Maj 2019, 11:32
|
|
|
Cześć mam pytanie odnosnie:
sewan napisał/a: | Odkręcamy przewód powrotny dochodzący do obudowy skrzyni z chłodnicy (stojąc pod skrzynią przodem do kierunku jazdy po prawej ręce na górze skrzyni). Zakładamy koniec węża na odkręcony przewód, drugi koniec zanurzamy w starym spuszczonym oleju. |
ma ktoś moze zdjecie bądź może wytlumaczyc na co zakladamy przewód? Na tą srube, ktora sie wkreca w obudowe skrzyni ?? czy na śrube? |
_________________ W210 E300TD Avantgarde 99'
W201 190D 2.5 91'
W201 190E 2.0 89' |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 31 Maj 2019, 20:00
|
|
|
S.W.A.T napisał/a: | Cześć mam pytanie odnosnie:
sewan napisał/a: | Odkręcamy przewód powrotny dochodzący do obudowy skrzyni z chłodnicy (stojąc pod skrzynią przodem do kierunku jazdy po prawej ręce na górze skrzyni). Zakładamy koniec węża na odkręcony przewód, drugi koniec zanurzamy w starym spuszczonym oleju. |
ma ktoś moze zdjecie bądź może wytlumaczyc na co zakladamy przewód? Na tą srube, ktora sie wkreca w obudowe skrzyni ?? czy na śrube? |
http://www.jeepnieci.pl/dokumenty/wg_olej_crd.pdf
punkt 9. Z tym, że w Jeepie jest łatwiej, bo więcej miejsca. Trzeba odkręcić tą rurkę, i założyć na niego wąż o wiele większej średnicy, po to żeby weszła w niego też końcówka. No i napchnąć go dość głęboko, ponieważ rurka powrotna jest pozaginana.
Ta instrukcja od Jeepa dość stara i na niektóre rzeczy trzeba przymknąć oko. |
|
|
|
|
S.W.A.T
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Maj 2019, 20:10
|
|
|
Dzieki, przyda sie.
Natomiast nadal nie wiem na co nałożyc przewód do zlania, widziałem że montują jakies adaptery na to, jakie?
Tak wyglada śruba w skrzyni:
a tu wspomniany adapter:
Tylko co to za adapter i na co go nałożyc?
Czy nałozyć przewód do zlania na gwint z tej sruby M14?? |
_________________ W210 E300TD Avantgarde 99'
W201 190D 2.5 91'
W201 190E 2.0 89' |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 31 Maj 2019, 22:51
|
|
|
SWAT, masz wszystko jak na dłoni. Nawet nie trzeba zbytnio myśleć, tylko do dzieła. |
|
|
|
|
S.W.A.T
Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Maj 2019, 22:59
|
|
|
No tak ale gdzie podłączyć ten wężyk, o to mi chodzi..nałożyć go na gwint śruby?? |
_________________ W210 E300TD Avantgarde 99'
W201 190D 2.5 91'
W201 190E 2.0 89' |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 31 Maj 2019, 23:15
|
|
|
S.W.A.T napisał/a: | No tak ale gdzie podłączyć ten wężyk, o to mi chodzi..nałożyć go na gwint śruby?? | Nałożyć go na gwint, a drugi koniec np do bańki. |
|
|
|
|
|