Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaciski tyl jeden sworzen
Autor Wiadomość
GrzechuWWA 
Inżynier

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2016
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Lipiec 2019, 16:58   Zaciski tyl jeden sworzen

Cześć, kupie zaciski na tyl, sprawne pod tarcze 278mm.
W jak najlepszym stanie i jak najtaniej :lol:
_________________
Mercedes C240/C320 LPG

WDB2020861F752098
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1178
Skąd: Polska
Wysłany: 4 Lipiec 2019, 20:12   

Witam i przepraszam, że tak się spytam

Czy nie lepiej zregenerować tych co już masz?

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
GrzechuWWA 
Inżynier

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2016
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Lipiec 2019, 21:19   

kubus838, ehh, rzecz prosta, nie lepiej. A tak powaznie, lewy zacisk nie ma dwoch uch do mocowania i stoi tloczek, a w prawym stoi tloczek. Plus sa serio w agonalnym stanie wg mnie.

Ale dzięki, ze pytasz :D
_________________
Mercedes C240/C320 LPG

WDB2020861F752098
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1178
Skąd: Polska
Wysłany: 4 Lipiec 2019, 22:17   

GrzechuWWA napisał/a:
kubus838, ehh, rzecz prosta, nie lepiej. A tak powaznie, lewy zacisk nie ma dwoch uch do mocowania i stoi tloczek, a w prawym stoi tloczek. Plus sa serio w agonalnym stanie wg mnie.

Ale dzięki, ze pytasz :D


Jeżeli zaciski mają urwane części mocujące czyli "ucha" to rzeczywiście nadają się tylko na złom i to też nie do końca. Ale jeżeli w zaciskach "stanęły" tylko tłoczki to zaciski z całą pewnością nadają się do regeneracji. A, że regeneracja polega na wymianie uszczelek plus tłoczka to na pewną będą lepsze od używanych które leżała gdzieś na półce przez rok - i tu celowo wspominam o tym że leżały gdzieś na półce bez kontaktu z płynem hamulcowym. Koszt części do regeneracji to koszt około 60 -90 zł. A z racji tego, że części dostarcza bosch to możesz być pewien co do oryginalności. A regeneracje śmiało można przeprowadzić samemu - bo to tylko wymiana uszczelek i prawidłowe złożenie tłoczka wraz z osłoną przeciwpyłową.

Wybacz, że Ci tak piszę ale wiele osób kupuje używane zaciski bo "stanęły" im te które mają w samochodzie. Wymieniają na używki a później znowu płaczą, że te im ciekną. No bo jak inaczej skoro zacisk leży bez płynu to uszczelnienia parcieją, a jak dostanie płynu i ciśnienia to uszczelki po prostu są wydmuchane.

A główna przyczyną zatrzymania tłoczka jest uszkodzoną osłona przeciw pyłowa. A niestety nową można założyć tylko po wyjęciu tłoczka.

Może to i brzmi dosyć kosmicznie ale wyjęcie zacisku i jego rozebranie wbrew pozorom nie jest trudne ani pracochłonne. Piszę Ci to bo sam to robiłem chociaż nie jestem mechanikiem a opis znalazłem tu na forum do którego się zastosowałem i do dzisiaj zaciski pracuję bez awaryjnie. Nie zastosowałem się do zaleceń mechaników "którzy w mercedesach siedzą już długi czas" do wymiany na nowy bądź używany zacisk.

A na koniec napiszę, że to jest Twoja decyzja. A te używane i tak będziesz musiał zregenerować bądź wymienić w niedługim czasie. Dlatego zrobisz jak będziesz chciał.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,044 sekundy. Zapytań do SQL: 9