Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne objawy silnika CDI
Autor Wiadomość
kubus838 

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1178
Skąd: Polska
Wysłany: 7 Lipiec 2019, 15:22   Dziwne objawy silnika CDI

Witam
Sprawa dotyczy silnika CDI ale w w203 takim jak w w202

Mój sąsiad dwa lata temu nabył takie auto i jeździł nim do maja tego roku. W maju samochód przestał wchodzić na obrotu powyżej 3 tys. i zaczął nie równo pracować. Samochód został oddany do mechanika który wymienił: przepływomierz, termostat i silnik zaczął prawie normalnie pracować. I teraz dlaczego prawie. Samochód nie zawsze chciał odpalać a jak już odpalił to popracował może z pięć sekund i gasł. A potem trzeba było albo kręcić rozrusznikiem albo odpalać z samostartu. Z racji tego, że w przewodach pojawiły się bańki powietrza to na początek(dokładnie wczoraj) wymieniliśmy same oringi - oczywiście sąsiad przygotował się na wyjecie pompy wysokiego ciśnienia. Ale co najbardziej dziwne jest to, że silnik nie chciał wkręcić się powyżej 3000 to mechanik zmienił przepływomierz - czy to nie dziwne. Drugą sprawa jest to, że przewód który doprowadza czyste powietrze do egr po naciśnięciu gazu zaczyna pęcznieć prawie do rozerwalności. A jak się puści gaz przewód wraca do normalnych rozmiarów. Kolejnych zaobserwowanym zjawiskiem jest kurczenie się gumowego górnego przewodu doprowadzającego płyn chłodniczy do obudowy termostatu tzn jak się wciśnie pedał gazu i silnik wchodzi na obrotu w granicach 1500 to przewód chłodniczy zaczyna się tak kurczyć, że nie ma przez niego żadnego przepływu. Po prostu przewód chłodniczy robi się płaski.

I teraz najbardziej zaskakująca jest odpowiedź mechanika. Silniki CDI mają takie zachowanie i nie ważne jest czy są zamontowane w A, C, E klasie, po prostu taka ich uroda.
Z racji tego, ze ja tez mam silnik CDI to mam pytanie. Czy to jest prawda? Czy tylko zła interpretacja mechanika? A powiem szczerze ja u siebie takich zjawisk nie zaobserwowałem. Ale to, że ja czegoś takiego w swoim aucie nie widziałem to nie znaczy, że tak się nie dzieje. Bo może ten mechanik ma racje.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1142
Skąd: Głogów
Wysłany: 9 Lipiec 2019, 22:06   

kubus838 napisał/a:
Drugą sprawa jest to, że przewód który doprowadza czyste powietrze do egr po naciśnięciu gazu zaczyna pęcznieć prawie do rozerwalności.
Chodzi o dolot?? Jeżeli tak... to będzie "pęczniał" bo tam rośnie ciśnienie :)

kubus838 napisał/a:
Kolejnych zaobserwowanym zjawiskiem jest kurczenie się gumowego górnego przewodu doprowadzającego płyn chłodniczy do obudowy termostatu tzn jak się wciśnie pedał gazu i silnik wchodzi na obrotu w granicach 1500 to przewód chłodniczy zaczyna się tak kurczyć, że nie ma przez niego żadnego przepływu. Po prostu przewód chłodniczy robi się płaski.


Pierwsze słyszę i oby ostatni, bo takie rzeczy nie powinny mieć nawet miejsca... Także mechanik trochę buja w obłokach. U mnie w CDI nie ma żadnego z w/w objawów, oprócz tego że od ciśnienia w dolocie napina się gumowy wąż :)

Samochód wpada w tryb awaryjny - może być od przepływki, ale nie musi... może być podciśnienie gdzieś strzelone, albo elektrozawór egr/turbo walnięty. Przynajmniej ja się z takimi przyczynami spotkałem. Jeździłem bez przepływki dwa lata i samochód oprócz tego że był zdziebko słabszy to pracował w całym zakresie obrotów i nie było z nim problemów. Jeszcze może być czujnik wysokiego ciśnienia strzelony, bo bywały takie przypadki :) A co do węży... nie chce wróżyć z fusów, ale chyba uszczelka pod głowica :)
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1178
Skąd: Polska
Wysłany: 9 Lipiec 2019, 23:33   

Dandiee napisał/a:
kubus838 napisał/a:
Drugą sprawa jest to, że przewód który doprowadza czyste powietrze do egr po naciśnięciu gazu zaczyna pęcznieć prawie do rozerwalności.
Chodzi o dolot?? Jeżeli tak... to będzie "pęczniał" bo tam rośnie ciśnienie :)


Wiesz dobrze co zrobiłem ze swoim egr. Ale nawet przed przeróbką tego nie było. A u mojego sąsiada przewód "pęcznieje" dwukrotnie lub nawet trzykrotnie. Fakt faktem bardzo śmiesznie to wygląda. A na zdrowy rozsądek to ten przewód powinien dawno "wybuchnąć" a jednak dalej trzyma.
Dandiee napisał/a:

kubus838 napisał/a:
Kolejnych zaobserwowanym zjawiskiem jest kurczenie się gumowego górnego przewodu doprowadzającego płyn chłodniczy do obudowy termostatu tzn jak się wciśnie pedał gazu i silnik wchodzi na obrotu w granicach 1500 to przewód chłodniczy zaczyna się tak kurczyć, że nie ma przez niego żadnego przepływu. Po prostu przewód chłodniczy robi się płaski.


Pierwsze słyszę i oby ostatni, bo takie rzeczy nie powinny mieć nawet miejsca... Także mechanik trochę buja w obłokach. U mnie w CDI nie ma żadnego z w/w objawów, oprócz tego że od ciśnienia w dolocie napina się gumowy wąż :)

Samochód wpada w tryb awaryjny - może być od przepływki, ale nie musi... może być podciśnienie gdzieś strzelone, albo elektrozawór egr/turbo walnięty. Przynajmniej ja się z takimi przyczynami spotkałem. Jeździłem bez przepływki dwa lata i samochód oprócz tego że był zdziebko słabszy to pracował w całym zakresie obrotów i nie było z nim problemów. Jeszcze może być czujnik wysokiego ciśnienia strzelony, bo bywały takie przypadki :) A co do węży... nie chce wróżyć z fusów, ale chyba uszczelka pod głowica :)


I wiesz co mnie się taż tak wydaje, że główną przyczyną jest walnięta uszczelka pod głowicą. A o dziwo mechanik nie chce przeprowadzić pomiaru kompresji. Jeszcze jedna rzecz której nie mogę się dowiedzieć to czy płyn z układu chłodzenia znika. Ale to już sprawa właściciela niech sam się o to martwi

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,048 sekundy. Zapytań do SQL: 9