Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy wentylator chłodnicy powinien cały czas działać ?
Autor Wiadomość
Piotrekkk

Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 17 Sierpień 2019, 17:25   Czy wentylator chłodnicy powinien cały czas działać ?

Tak jak w tytule. Od kolegi który tez ma 202 usłyszalem ze u niego też wiatrak działa cały czas (zależnie od obrotów silnika,na wolnych też działa). Za to mechanik powiedział mi że wiatrak powinien załączać się od wyższych obrotów, i że mam zepsute wisko.
Pomożecie ? :p
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 17 Sierpień 2019, 21:35   

Piotrekkk, jak jest włączona klima to elektryczne wentylatory będą działać niemal cały czas ;)
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Piotrekkk

Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 17 Sierpień 2019, 23:58   

mariuszt0 napisał/a:
Piotrekkk, jak jest włączona klima to elektryczne wentylatory będą działać niemal cały czas ;)


Nie mam włączonej klimy, chodzi mi o wiatrak który jest na wiskozie a nie te od klimy
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 18 Sierpień 2019, 21:31   

Wentylator chodzi cały czas bo jest na pasku, wiec idzie jak obroty silnika. Wisko „zapina” go dopiero przy jakiejś tam temperaturze. Jak sprawdzic wisko to gdzieś jest na forum opis.
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
Piotrekkk

Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 18 Sierpień 2019, 21:57   

wojtekjasiek napisał/a:
Wentylator chodzi cały czas bo jest na pasku, wiec idzie jak obroty silnika. Wisko „zapina” go dopiero przy jakiejś tam temperaturze. Jak sprawdzic wisko to gdzieś jest na forum opis.


To chodzi cały czas bo jest na pasku czy wisko go zapina od danej temperatury ?
Czy chodzi o to że jak sie np gotuje to wtedy wskakuje na wyzsze obroty ?
Bo sądze żę mam zepsute wisko, bo wiatrak kreci się chyba 1 do 1 z silnikiem, auto dosyć głośne jest i wieje pod maską jak sie otworzy nawet na wolnych obrotach. :v
 
 
thepaniq 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Gru 2016
Posty: 519
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Sierpień 2019, 22:34   

wieje zawsze, w okolicy 100 stopni powinno się zapiąć na wyższe obroty. zepsute wisko nie stawia oporu na zgaszonym silniku (poprawnie działające nie powinieneś być w stanie obrócić o więcej niż 1/2 - 3/4 obrotu)
jeśli czujesz wyraźny wiatr pod maską, to jest szansa, że działa jak należy, bo moje zepsute wisko nie wiało prawie w ogóle jak się zajrzało pod maskę ;-)
_________________
'03 Volvo S60 R AWD
--------------------------------
VIN: YV1RS52X742343111


EX: '11 S204 C180 CDI
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093

EX: '96 W202 C180
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682
 
 
Piotrekkk

Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 19 Sierpień 2019, 17:49   

thepaniq napisał/a:
wieje zawsze, w okolicy 100 stopni powinno się zapiąć na wyższe obroty. zepsute wisko nie stawia oporu na zgaszonym silniku (poprawnie działające nie powinieneś być w stanie obrócić o więcej niż 1/2 - 3/4 obrotu)
jeśli czujesz wyraźny wiatr pod maską, to jest szansa, że działa jak należy, bo moje zepsute wisko nie wiało prawie w ogóle jak się zajrzało pod maskę ;-)


na zgaszonym silniku normalnie moge krecic wiatrakiem ile chcę, lekki opór tylko jest
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 19 Sierpień 2019, 21:13   

Wisko po odpaleniu i przygazowaniu słychać kilka sekund, potem rozpina. Zapina znowu dopiero przy osiągnięciu temperatury ok 95*C, wtedy słychać je przy np ruszaniu. Normalnie, gdy silnik jest nierozgrzany, śmigło powinno się zatrzymać np gazetą zwiniętą w rulon.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,113 sekundy. Zapytań do SQL: 9