Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
W202 C280 M104 manual wymiana skrzyni / wypada bieg
Autor Wiadomość
dejv667

Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Niepruszewo
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 15:14   W202 C280 M104 manual wymiana skrzyni / wypada bieg

Hej,

temat jest następujący. Auto jest wyposażone w manualna skrzynie biegów 5cio biegową.
Ostatnio niestety, trzeci bieg zaczął wypadać. Wypadanie występuje bez żadnych hałasów - ot nagle bieg skacze na luz.

Przekopałem forum szukając jakichś konkretnych odpowiedzi, ale jak na złość konkretów brak.
Zadzwoniłem do kilku warsztatów z pytaniem o naprawę - ""Panie, ja rozkręcimy to zobaczymy".
Oczywiście potencjalna wycena to już jak skrzynia będzie w kawałkach zatem brak możliwości negocjacji.
Znalezienie używanego zamiennika wręcz niewykonalne lub ceny są absurdalne.

I teraz moje pytanie:
Jaka inna skrzynia siądzie (w miarę możliwości P&P) na silnik?


Według informacji z tego forum jest możlwość adaptacji:
Cytat:
1) М102 / М103 / М104 / М111 / ОМ601 / ОМ602 / ОМ603 / ОМ604 / ОМ605 / ОМ606 - te same koła zębate dla kół zębatych i kół zamachowych, koła zamachowe mają tę samą średnicę kół zębatych, w zależności od tego, czy są one pojedynczą czy podwójną masą z długim i krótkim wałem pierwotnym, i w zależności od tego, czy masz 4 czy 6 cylindrów, możesz wymienić koło zamachowe tylko z jednym silnikiem z taką samą liczbą cylindrów (jeśli masz oryginalną elektronikę).


Cytat:
M104 and M111 use the same gearbox to engine mount and the gearbox can handle the torque no problems.


Skrzynia z M111 jest o wiele łatwiejsza do znalezienia.
1. Czy ktoś może potwierdzić info o tym, że skrzynia z m111 siądzie bez problemu na m104?
2. O ile mi wiadomo moje auto ma dwu masę zatem potrzebuje skrzyni z auta wyposażonego w dwu masę. jaki model może byc tu dawcą?
3. Czy ktoś orientuje sie c jeszcze bedzie do wymiany (lewarek? cięgna?)
4. Czy ktoś orientuje się jak wygląda tu sprawa długości wału? Może zostac mój czy musze coś sztukować?
5. Mam do wymiany dyfer wymieniając skrzynie na skrzynkę z m111 pewnie mógłbym od razu wymienić wał i dyfer na taki jak był w aucie dawcy.
6. Czy ktos posiada rozpiskę przełożeń biegów dla poszczególnych skrzyń montowanych w w202?

Wiem, że temat jest bardzo obszerny, mimo to liczę, że uda się tu zebrac informacje, które być może pomogą nie tylko mi.

Dziękuję. [/quote]
_________________
C280 Sport Manual '94
 
 
MICHAL200 
Michal200


Pomógł: 187 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 7365
Skąd: _____
Wysłany: 18 Wrzesień 2019, 12:47   

Jak coś to mam skrzynie od M111 poj. 1.8 polift. Wał też pewnie by się znalazł.
_________________
Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/

W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003

EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
 
 
 
dejv667

Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Niepruszewo
Wysłany: 23 Wrzesień 2019, 16:39   

Informacja dla potomnych:

Skrzynia biegów montowana fabrycznie w w202 C280 (m104) została zastąpiona w produkcji następującą skrzynią:
"E KLASA 2.2 CDI 2102600500".

Wielkie dzięki dla Adiksa za to info

Wspomniana skrzynia od w210 jest generalnie łatwo dostępna a co więcej cenowo bardzo przystępna.
Skrzynia pasuje Plug & Play. Żadne przeróbki nie są konieczne. Przełożenia skrzyni różnią się w zakresie mieszczącym się miedzy 0,7% a 1,2% zatem można uznać, że jest to różnica pomijalna ;)

Dla tych którzy chcieli by rzucić na wymianę skrzyni samodzielnie (ja tak zrobiłem).
Przeczytajcie najpierw cały poradnik, przygotujcie sobie komplet kluczy płaskich i nasadkowych dobrej jakości. Potrzebne będą 3 lewarki, przedłużki do grzechotki pozwalające na kręcenie z odległości circa 1m - 1,2m.

Na robotę przygotujcie sobie cały dzień. Mi zeszło 9h, przy czym długo zeszło mi ze zdjęciem skrzyni (przerwa na papieroska, obiad, kawka, głośne przekleństwa... ;) . No i ze mnie jest żaden mechanik - ot bardziej hobbysta który lubi czasem coś podłubać. ;)

Moim zdaniem potrzebny jest co najmniej kanał lub podnośnik. Jeśli korzystamy z podnośnika to będzie również potrzebny podnośnik do skrzyni. W kanale można się posiłkować deskami i np małym lewarkiem. Jeśli robicie to na kanale to załatwcie sobie 3 lewarki. Kluczowa jest duża ilość "przedłużek do grzechotki" - potrzebujecie co najmniej metr albo i więcej przedłużek.

Bardzo przydatna jest pomoc drugiej osoby. Skrzynia wazy 38 kg i w pojedynkę ciężko nią manewrować.

Auto ustawiamy na kanale, jednym z lewarków podnosimy jedno z tylnych kół. samochód ma stać na luzie, pod koła podkładamy kliny.

Zatem po kolei:

1. odpinamy sondę lambda od wtyczce w podłodze.
2. odkręcamy "portki", czyli środkową część wydechu (4 śruby przy kolektorze, 2 przy uchwycie przy skrzyni, 3 łączce wydech z końcowym tłumikiem). To dam nam łatwiejszy dostęp śrub mocujących skrzynię.
3. odkręcamy wspornik skrzyni biegów (4 śruby mocujące wspornik do podłogi, dwie mocujące go do poduszki pod skrzynią).
4. odkręcamy poduszkę od skrzyni biegów (2 śruby, nakrętki zamocowane w skrzyni)
5. odkręcamy wał napędowy od skrzyni (3 śruby). Podnieśliśmy jedno z tylnych kół aby móc sobie swobodnie kręcić wałem napędowym.
6. wał jest "wsunięty" na łącznik. Przy pomocy dużego śrubokręta lub breszki odsuwamy go do tyłu, w kierunku dyfra.
7. umieszczamy lewarek pod przodem silnika i maksymalnie podnosimy. To sprawi, że silnik na poduszkach przechyli się do tyłu a nam będzie łatwiej dobrać się do śrub.
8. odpinamy cięgna łączące lewarek ze skrzynią. Są one mocowane do skrzyni za pomocą prostej "blaszki-zawleczki". Przyda się zwyczajny śrubokręt płaski. Cięgien nie da się zamontować nieprawidłowo, każde jest innej długości, więc nie zawracajcie sobie głowy przy odpinaniu ich.
9. odkręcamy od skrzyni odpowietrznik. Siedzi po stronie pasażera i jest zamocowany dwoma śrubkami. Dzięki temu unikniemy konieczności odpowietrzania sprzęgła po całej operacji.
10. zaczynamy odkręcać kolejne śruby mocujące skrzynię do silnika. Jest ich 8. 2 sa wyraźnie dłuższe i trzymają rozrusznik.
Radze zacząć od górnej śruby mocującej rozrusznik a później iść w dół. W pewnym momencie zauważycie, że nie możecie dostać się do śrub u góry skrzyni. Na szczęście wydech jest zdjęty a silnik mocno przechylony do tyłu :) Dzięki temu od strony pasażera możecie włożyć rękę nad skrzynie i nakierować nasadkę na górne śruby. Wykorzystujemy tutaj wszystkie przedłużki i krzyżakowy przegubik który mamy w komplecie z nasadkami. Przedłużki przekładamy "nad skrzynią" - dlatego tak pomaga maksymalne odchylenie jednostki napędowej w tył i druga osoba. jednej "maca" aby nasadka była na śrubie, drugi kręci.
11. po odkręceniu wszystkich śrub skrzynia nie spadnie nam na głowę - siedzi na wałku sprzęgłowym. Musimy użyć małej breszki aby ją z niego zsunąć.
12. Skrzynia wyjęta.
13. przy wkładaniu nowej skrzyni musimy pamiętać o tym, ze wałek musi wejść na swoje miejsce. Zatem nie pchamy na oślep ani nie walimy młotem. Wszystkie ramiona służące do zmiany biegów ustawiamy pionowo (skrzynia "na luzie") i wsuwamy skrzyni na miejsce. jeśli nie chce wejść to jedno z ramion służących do zmiany biegów przesuwamy w dowolną stronę (wrzucamy bieg) i delikatnie kręcimy wałkiem który wychodzi z tyłu skrzyni równocześnie delikatnie ją dopychając. Po chwili zęby na wałku trafią w swoje miejsce i skrzynia wejdzie na miejsce.
14. wracamy do punktu nr 10, później 9, później 8... To chyba jasne, nie? :)

A, i pamiętajcie, że wydech najpierw przykręcamy do kolektorów, później do końcowej części wydechu a dopiero później do skrzyni.

Po wszystkim myjemy raczki i jedziemy na jazdę próbna.

Administrację proszę o zamknięcie tematu i ewentualne przeniesienie go tam gdzie potomni będą mogli skorzystać z tego poradnika.
_________________
C280 Sport Manual '94
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,108 sekundy. Zapytań do SQL: 9