Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
26 Styczeń 2012, 18:31
Przekaźniki wiatraków klimy schemat/zdjęcie podłączenia
Autor Wiadomość
Al Capone 

Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19 Maj 2017, 22:17   

Odkopię trochę temat.

Gdzieś wyczytałem (może nawet na tym forum) ,że kiedy temperatura silnika mocno wzrośnie włączają się wentylatory klimy żeby wspomóc główny wiatrak. U mnie nigdy się nie włączyły a temperatura w korkach potrafiła wzrosnąć ponad 100 stopni.

Dziś dobrałem się do skrzynki i mam 2 przekaźniki.

Pomarańczowy 40A


taki sam niebieski tylko 15A




Sprawdziłem przekaźniki są 100% sprawne. Po spięciu pinów 30 i 87 jak na foto wentylatory ruszają, na drugim biegu analogicznie.
30- stałe napięcie 87-wyjście na wentylatory
86 po sprawdzeniu miernikiem ma połączenie z masą
85?? Tu też pojawia się moje pytanie skąd są sterowane te przekaźniki?

Z przodu chłodnicy jest coś co wydaje się być jakimś termo rezystorem ale nie jestem pewny. Wymontowałem to i opór tego elementu wynosił jakieś 5 Omów. Później go podgrzałem i wskazania zaczęły szaleć od 5 do 200 a może i więcej. Nie mam pojęcia ile powinno być prawidłowo.
Nr. części 000 158 39 45
Trochę tego wyszło ale chciałem jak najdokładniej opisać co i jak.
_________________
C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19 Maj 2017, 22:28   

Al Capone, Jak miałem benzyne 95 taka jak ty,to nigdy wiatraki mi nie pomagały one chodziły tylko przy klimie,sprawdź raczej wisko
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Al Capone 

Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19 Maj 2017, 23:03   

Ja akurat mam diesla ale tu chyba żadnych różnic nie ma.

Co do wisko to według "Sam Naprawiam" "Przy włączonym(tu chyba miało być wyłączonym) sprzęgle Visco wentylator obraca się z prędkością odpowiadającą obrotom silnika ale nie większą niż 1000obr/min. Przy temp ok.90st element bimetalowy włącza sprzęgło i prędkość wentylatora wzrasta do prędkości silnika."

Wynika z tego ,że rozłączone wisko obraca się max 1000 obr/min. Kiedy stoje w korkach to nawet gdyby to wisko było zaspawane to i tak nic by to nie dało. No chyba ,że stojąc w korku piłował bym ostro obroty na czerwone pole :P :P

W dalszym ciągu proszę o sugestie w sprawie przekaźników i tego rezystorka jak mniemam. :wink:
_________________
C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Maj 2017, 19:26   

Ten element, to rzeczywiście rezystor pierwszego biegu wentylatorów chłodnic.

Układ wentylatorów działa w tej damie sterowany przez sterownik klimatyzacji.
To pudełko na konsoli do ustawiania temperatury itd.

Na podstawie danych z czujnika ciśnienia czynnika (na filtrze klimatyzacji) i czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika na głowicy, włącza przekaźnik I biegu (przekaźnik niebieski i prąd przez rezystor), a jeżeli to nie wystarcza przekaźnik II biegu prąd bezpośrednio na wentylatory.

Przekaźniki na końcu skrzynki bezpieczników.Zwierając w podstawkach przekaźników pola 30 i 87 można sprawdzić działanie wentylatorów i rezystora.
O ile dobrze pamiętam czujnik do klimatyzacji na głowicy ma kolor niebieski.Zdjęcie z niego wtyczki spowoduje po kilku sekundach włączenie wentylatorów na II bieg.
Symulację pracy czujnika ciśnienia można dokonać tylko za pomocą potencjometru z schematem w ręku.W czasie pracy kompresora wentylatory powinny załączać się na postoju co kilka minut na ~ minutę.
Ten opis wystarczy do sprawdzenia działania wentylatorów.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
Al Capone 

Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23 Maj 2017, 00:37   

Dzięki kolego za instrukcje.
Żeby dostać się do czujników głowicy trzeba by zdjąć kolektor dolotowy ale widze że są dwa. Jeden z dwoma kabelkami i drugi z chyba czterema. Czy wiesz który za co odpowiada?

Po zdjęciu tego czujnika na osuszaczu klimatyzacji wentylatory odpalają na II bieg.

Pytanie jeszcze takie po co właściwie jest ten rezystor I biegu z przodu chłodnicy? Załączanie I biegu odbywa się przez cewkę przekaźnika więc nie wiem za bardzo po co on jest tam dany.

Pytania może i głupie ale elektronikiem nie jestem.
_________________
C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Maj 2017, 16:51   

Prąd biegnie nie przez uzwojenie (cewkę) lecz przez zwierane styki.Bez tego rezystora oba biegi były by identyczne.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
Bilon5622 

Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Lubelskie / Okopy
Wysłany: 10 Czerwiec 2020, 21:31   

Trochę odkopie. Zastanawiam się czy mój panel klimy nie jest walnięty. Klima ładnie chodzi jak się jedzie ale wystarczy postuj i nic. Właśnie tak jakby się nie załączaly wentylatory, przekaźniki sprawdzone i bezpieczniki na nich a wentylator załącza się na 1 biegu dopiero jak silnik osiągnie ok. 100 stopni. U mnie wygląda to tak że jak włączę klimatyzację to może chodzić i chodzić a wentylator włączy się dopiero jak silnik osiągnie 100 stopni. Mógłby ktoś opisać jak to u niego wygląda ? Panel klimiy z przyciskiem rest 95r
_________________
MB w202 c200 95r Elegance LPG STAG4
WDB2020201A311293
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 10 Czerwiec 2020, 23:19   

Po pierwsze, to masz uwalone wisko. Jak temperatura przekroczy pewną wartość, to awaryjnie wentylatory klimy mają schłodzić. Na moje oko, uszkodzony czujnik klimy, wiązka itp.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,127 sekundy. Zapytań do SQL: 10