Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Przemek
12 Styczeń 2012, 17:08
Wymiana akumulatora
Autor Wiadomość
elvis911 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 219
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 21:41   

Muciek, z telefonu odpisuje i wlasnie zauwzylem literowke ;-)

Najwzaniejsze ze jest wesolo :-D
_________________
WDB2021281F367244

Moj elegancik :-)
 
 
Rustyrose 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 152
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 13 Styczeń 2017, 00:36   

No wlasnie mam 74Ah, a moj ojciec ma 2.2 cdi i ma wlozone 100Ah stąd moje założenie że chyba potrzebowałbym wiekszy akumulator. I niestety zrujnowałem swoj akumulator, mialem nieszczelna pompe i troche akumulator był duszony aby dojechać do mechanika, dzieki za pomoc :)
_________________
Mercedes-Benz W202 2,5D 113KM Classic 1993r.
WDB2021251A018376
Gość zerknij :)

EX |Fiat Brava ZFA18200004231122
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZWR006345
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZTR060819
 
 
RemkoK 
S220 CDI

Dołączył: 04 Lip 2021
Posty: 38
Skąd: Sieklówka
Wysłany: 19 Listopad 2021, 21:50   

Moje pytanie jest nieco z innej "beczki", zauważyłem, że jak w chłodne dni auto postoi kilka dni nieużytkowane, to ubywa prądu i jest generalnie problem z rozruchem. Po naładowaniu akumulatora znów powtórka z rozrywki. Wpiąłem więc amperomierz między + a klemę dodatnią i okazało się, że jest pobór prądu w okolicach 0,5A do 0,56A.
Czy ten prąd pobierany jest przez obwód komputera? Czy mam się zacząć czymś przejmować i nie spać po nocach rozmyślając - co kradnie mi prąd w mietku?
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Listopad 2021, 22:33   

RemkoK, przejmować. 0,5A to jest bardzo duży pobór prądu.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
RemkoK 
S220 CDI

Dołączył: 04 Lip 2021
Posty: 38
Skąd: Sieklówka
Wysłany: 20 Listopad 2021, 10:42   

Abdul napisał/a:
RemkoK, przejmować. 0,5A to jest bardzo duży pobór prądu.

Generalnie wszystkie odbiorniki milkną po zatrzymaniu silnika, instalacja nie budzi zastrzeżeń, wszystko działa jak powinno. Mógłbym się jedynie przyczepić do skrzynki bezpieczników, ktoś nieumiejetnie ją zamknął i było tam troche syfu. Podejrzewam, że programy diagnostyczne będą tu bezradne, czy tak?
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Listopad 2021, 11:32   

Amperomierz w dłoń, wyjmuj po kolei bezpieczniki. Najprostszy i najszybszy sposób.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 21 Listopad 2021, 11:42   

Ja po podłączenu amperomierza, odczekał bym dobre 20 minut i wtedy odczyt jest miarodajny. Oczywiście nie otwierać ani nie zamykać drzwi w tym czasie.
 
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Listopad 2021, 20:13   

Racja, zapomniałem o tym napisać. Dzięki polofix.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 900
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 22 Listopad 2021, 08:06   

sprawdź lampkę sufitową, u mnie mimo, że nie świeci to pobiera prąd i rozładowuje aku, a jak nie to trzeba szukać z miernikiem jak koledzy wyżej pisali :P
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 23 Listopad 2021, 13:17   

Właśnie ta lampka, znaczy wentylator czujnika temperatury przy lampce potrzebuje najdłużej, żeby się wyłączyć.
 
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 900
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 23 Listopad 2021, 15:32   

polofix, dobrze wiedzieć ;) ale jeżeli to nie lampka to będę musiał szukać od nowa przyczyny, bo założyłem, że to ona :P
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Listopad 2021, 16:22   

MateM, u Ciebie w przedlift/mały lift jeszcze moduł komfortu może jeść prąd 😉
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
RemkoK 
S220 CDI

Dołączył: 04 Lip 2021
Posty: 38
Skąd: Sieklówka
Wysłany: 24 Listopad 2021, 21:42   

Małe sprostowanie, zapomniałem, że pomiaru dokonywałem przy otwartej klapie bagażnika. Do tego wyleciało mi z głowy, że po wpięciu multimetra przez chwilę aktywny jest wyświetlacz licznika. Dziś zamknąłem się w bagażniku 😅 i dawaj mierzyć od nowa... Teraz wyszedł pobór prądu 0,1A, czyli uff... do zaakceptowania. Pobór prawdopodobnie jest na radiu, dokładnie na jego podtrzymaniu - poprzednik podpiął z pominięciem acc.
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Listopad 2021, 07:57   

RemkoK, i fajnie.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
barteq

Dołączył: 10 Mar 2022
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Styczeń 2023, 13:52   

Mam problem z akumulatorem. W przeciągu jakiś 3 lat to będzie 3 akumulator - rozładowany do minimum czyli nadający się do utylizacji. Mercedes jeździ bardzo rzadko, jakieś 1000 -1500km rocznie. Odpalany jest raz na tydzień, no :roll: może czasem raz na dwa tygodnie. Zazwyczaj wtedy już jadę jakieś 20-30 km. Czyli dłuższe dystanse. Byłem u elektryka i był robiony pomiar - powiedział, że po wyłączeniu jest ok. Z tego co pamiętam to było 0.19-0.17A (od razu po wyłączeniu). Ładowanie też jest, bo na chodzie było zmierzone 13.8-14 V. Sprawdzam teraz działanie na pożyczonym akumulatorze. Pożyczyłem we wtorek akumulator - naładowany podobno do jakiś 70% i w piątek wieczorem Mesio odpalił. Elektryk, po tych próbach mówi, że to ewidentnie akumulator. Pytanie czy faktycznie? Podobno samochód powinien wytrzymać jakiś tydzień stania na baterii. Z drugiej strony czy to możliwe aby taki sposób użytkowania samochodu zniszczył doszczętnie akumulator?Czy trzeba doładowywać akumulator raz na 1-2 miesiące, a akumulator i tak nie wytrzyma do końca gwarancji? Bo takie rady już dostaję od kilku osób. Dodam, że przy planowanym postoju powyżej 1 tygodnia - zawsze odłączałem klemę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,39 sekundy. Zapytań do SQL: 10