Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Tylne zawieszenie - gumki :)
Autor Wiadomość
pool82 
Chudini

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 49
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Marzec 2008, 12:03   Tylne zawieszenie - gumki :)

Witam!
Miałem problem a w zasadzie nadal mam z prowadzeniem :mb: na koleinach oraz przy bocznym wietrze. Przy oględzinach zewnetrznych tylne zawieszenie wydało się być ok. Myślałem ze to ewidentnie wina zawieszenia przedniego, zatem powymieniałem wszystkie czułe punkty z przodu - efekt -> niezadawalający. Wczoraj przyjrzałem się zawieszeniu tylnemu i ku mojemu zdziwieniu podczas bujania samochodu na boki dało się zauważyć lekkie luzy a nawet delikane pukania na drążkach i wybite przednie gumy na wózku :shock: Mam zamiar jak najszybciej powymieniać owe niedoskonałości tylko rodzi się pytanie: Czy da radę wymienić wszystkie gumki na 4 drążkach? Bo gumki na wahaczu dolnym wiem ze sie da wymienić i w drązku 101, a co z resztą drążków nr 116, 77 i 53 (załącznik)?? Tu tez sie da wymienić gumki?
Pozdrawiam
--
W202 220 CDI 99'

B35075000027.0715.gif
Plik ściągnięto 1455 raz(y) 27,88 KB

 
 
grz 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 352
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30 Marzec 2008, 17:59   

Witam
Miałem luz na drążku 77 albo 116 (nie pamiętam dokładnie), w każdym razie na tym, na którym ustawia się zbieżność. I wymieniałem cały drążek. Poza tym na załączonym obrazku nie widać, żeby te drążki miały tuleje metalowo-gumowe (gumki) oznaczone osobnym numerem, więc śmiem twierdzić, że wszystkie z tych drążków wymienia się w całości jako 1 element.
_________________
V8
__________________________________________
www.gryuliczne.com
 
 
pool82 
Chudini

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 49
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Marzec 2008, 21:06   

Właśnie o to chodzi ze kazdy drazek ma gumki, tylko jedna ma nadany nr fabryczny i to jest wlasnie ta w ktorej ustawia sie zbieznosc. Gdzies kiedys czytalem na forum ze w tylnym zawieszeniu znajdują się 22 gumki i najlepiej je wymienic nawet w slepo. Tylko nie moge tego tematu odszukac :( Potrzebuje kogos kto to robil i da mi konkretna odpowiedz czy da rade wymienic same gumki czy nalezy wymieniac cale wahacze?
Pozdrawiam
--
w202 220CDI 99'
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Marzec 2008, 09:47   

Można wymienić same gumki - chyba że wachacze masz już w niezbyt dobrym stanie - czyt. rdza.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Budyń W210

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 12
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 1 Kwiecień 2008, 09:49   

pool82 napisał/a:
Właśnie o to chodzi ze kazdy drazek ma gumki, tylko jedna ma nadany nr fabryczny i to jest wlasnie ta w ktorej ustawia sie zbieznosc.


Wymiana samej tulejki w drążku kierowniczym (element 101) jest trochę bez sensu. Drążek ma dwa elementy, które się zużywają, z jednej strony tuleja metalowo gumowa, którą można kupić w serwisie, a z drugiej przegub kulisty nierozerwalnie związany z drążkiem. Biorąc pod uwagę zbliżoną trwałość obu elementów oraz konieczność każdorazowej regulacji geometri lepiej kupić dwa kompletne drążki i je wymienić. Z pozostałymi drążkami sytuacja jest trochę inna. Na rynku można kupić bądź całe drążki, lub same tulejki metalowo-gumowe. Drążki kompletne możemy kupić w serwisie lub od uznanych producentów, natomiast tulejki, które są dostępne sa z reguły "no name" i ich trwałość w porównaniu do oryginałów jest niewielka. Sama wymiana tulejek jest też wielce problematyczna. Drążki są wykonane z profilowanej blachy i z reguły są mocno skorodowane. Próba wyciśnięcia tulejki często kończy się uszkodzeniem drążka.

Pozdr.
_________________
Dobry Ex-taxi nie jest zły.
w210 220D 1996
 
 
Al Capone 

Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 7 Styczeń 2017, 21:23   

Odgrzeje trochę już wiekowy temat bo wydał mi się najodpowiedniejszy i nie znalazłem nic lepszego o tej tematyce. Mam zamiar oddać auto na wymiane przednich i tylnych poduszek wózka. Przy okazji pomyślałem ,że pasowało by zrobić tylne zawieszenie na 0 i tu mam pare pytań. Drążek 101 i tak trzeba kupić cały koszt 200zł za obie strony. Do drążków 116,77 i 56 można dokupić tulejki Lemfordera(powiedzmy jakieś 250zł) tylko tutaj nie wiem dokładnie jakie to powinny być. Dla porównania nowy zestaw wszystkich drążków Lemfordera z nowymi śrubami to koszt 790zł. Tu jest też pytanie czy była by jakaś różnica w robocie mechaniora przy wymianie całych drążków a tulei. Narazie nic mi się więcej nie przypomina.. Jeśli ktoś zabierał się za tylne zawieszenie to uprzejmie proszę o wypowiedź :)
_________________
C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 7 Styczeń 2017, 21:43   

Al Capone, dla mechanika na pewno lepiej wymienić cały komplet, bo wywala stare i wkłada nowe a przy tulejach musi stare wymontować, wyprasować, wprasować nowe i dopiero zamontować, więcej policzy za robotę bo dłużej mu zejdzie ale pewnie i tak wyjdzie taniej niż kpl wszystkich drążków. Jak nie masz ich skorodowanych to nie widzę problemu żeby wymienić same tuleje, w sumie jak masz trochę czasu, jakiś garaż i choć trochę pojęcia to możesz sam to rozebrać, drążki sobie wyczyścić i pomalować a później dać mechanikowi żeby przeprasował tulejki :)
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 7 Styczeń 2017, 22:40   

Al Capone, Tu kolega sprzedajie zagadaj i się dogadaj
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=416107#416107
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 7 Styczeń 2017, 23:20   

wiskontii, nawet nie pomyślałem :D
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Al Capone 

Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Styczeń 2017, 01:21   

@mariuszt0

Właśnie w tym rzecz ,że niestety nie mam garażu ani warunków na taką robotę i nie mogę też sobie pozwolić na dłuższy czas bez samochodu. W takim wypadku wiem ,że potrzeba :

Drążek 101: numer 1075001
Tuleje wahacza tą w piaście: numer 34756 01
Drugą tuleje wahacza numer 11021 01

No i co do pozostałych 3 drążków do których trzeba dobrać tulejki nie znalazłem akurat tego w ruskim EPC.

EDIT: Znalazłem schemat zawieszenia ale te tulejki nie są ujęte jako osobna część tylko całe drążki.
Takie numery znalazłem i nie wiem które są prawidłowe: 11123 01, 11233 01, 29490 01
_________________
C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 20 Marzec 2019, 09:22   

Odgrzebuję temat. Czy wie ktoś na których wahaczach jest regulacja? Bo na fotce widzę, że podkładkę regulacyjną ma tylko jeden wahacz.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,106 sekundy. Zapytań do SQL: 12