Centrlany zamek w W210 -> jedna wielka zagadka |
Autor |
Wiadomość |
pawelg614
Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 11 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 14:56 Centrlany zamek w W210 -> jedna wielka zagadka
|
|
|
Witam. Jak wygląda schemat budowy centralnego zamka w W210? Kilka dni temu padła pompka i nie moglem nic zrobić. Przy kluczyku na podczerwień jest malutki kluczyk ktorym też nic nie mogłem zrobić. Pojechałem do ryCara tam jest serwis HELLI i zeby zobaczyli pompke. Wymienili silniczek i działało. przyczyną było odcięcie centralnego zamka od bagażnika ktory sam się otwierał. W momencie otwarcia samochodu bagażnik sam się znów otwiera. Byłem wszędzie gdzie robią centralny zamek, ale nikt nie umie sobie z tym problemem poradzić. CZy układy zamka centralnego są powiązane? Pan który robił pompke stwierdził ze ja wyłączy bagaznik to pompowanie fotelii działa, odłączy co innego to co innego nie działa. Zdziwiło mnie to że jak po wlozeniu nowej pompki ktora kosztuje 2300zł było to samo. Okazało się też ze do W210 pasują przeróżne pompki z firmy Hella i Bosch. Prosze o pomoc, bo jest to uciążliwe, np. w momencie gdy jedzie się po zakupy i przez 30 minut trzeba stać na mrozie i czekać az baganiż raczy zamkąć się pozdrawiam
p.s Dodam także że problem z zagłówkami znowu się pojawił, choc był naprawiany, ale to nie to. W ASO mi powiedzieli ze nie mają pojęcia co to jest. Więc co tu robić? |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 31 Styczeń 2008, 17:32
|
|
|
pawelg614 napisał/a: | Więc co tu robić? |
zmienić warsztat! |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 31 Styczeń 2008, 17:50
|
|
|
Witam.
Może jest gdzieś nieszczelność w układzie sterowania, słyszałem że potrafią robić się cuda, a usterka błaha |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
pawelg614
Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 11 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 1 Luty 2008, 14:43
|
|
|
zmienić warsztat? na jaki.... W B-stoku nikt nie wie co to jest. A w ASO chcą 3-4 tysiące za rozebranie samochodu i zlozenie, ale nie daja gwaracji ze naprawią ... Zalozyli mi pompke nowiutką taka jaka powinna być za 2300zł i było to samo ... |
|
|
|
|
Jarek_W
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 47 Skąd: Sz-cin
|
Wysłany: 4 Luty 2008, 11:05 Re: Centrlany zamek w W210 -> jedna wielka zagadka
|
|
|
pawelg614 napisał/a: | Witam. Jak wygląda schemat budowy centralnego zamka w W210? ( |
Masz rysunki z EPC acz wszakże nie podałeś nic oprócz że to W210. W różnych modelach może być różnie.
r02.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4509 raz(y) 39,21 KB |
r01.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2070 raz(y) 47,35 KB |
|
_________________ W210 E300 T DT - Italanka |
|
|
|
|
krzemo
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 97 Skąd: Wies Warszawa
|
Wysłany: 5 Luty 2008, 19:50
|
|
|
Ello,
Stara pompke Ci oddali przynajmniej? Sprzedaj - bedziesz mial jakas czesc kosztow zwrocona.
Pozdrawiam,
Krzemo |
|
|
|
|
pawelg614
Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 11 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 7 Luty 2008, 23:25
|
|
|
stara oddali, nowa zabrali
Otóż jest przełom w zagadce. Pojechałem do servisu Helli i poprosilem o schemat budowy owej pompki. Dali mi, bo stały klient jestem u nich. POświęciłem 8 godzin i rozebralem pompke i co sie okazało? Pełno grafitu tam jest, otóż podczas pracy pompki sprezarka wydziela grafit, ktory osiada tam i wedruje czasem z powietrzem. Bagażnik działa już bez problemowo. Lecz pompowanie siedzenie jeszcz nie Ale zagadka rozwiązana |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 8 Luty 2008, 01:03
|
|
|
pawelg614 napisał/a: | otóż podczas pracy pompki sprezarka wydziela grafit, ktory osiada tam i wedruje czasem z powietrzem. |
A to, oprócz zasyfienia, może powodować zwarcia na stykach siłowników i fałszywe info dla pompki - wszak grafit jest dobrym przewodnikiem |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pawelg614
Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 11 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 8 Luty 2008, 19:16
|
|
|
niby takie male gowienko, a narobilo zamieszania jak ... |
|
|
|
|
beregost
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 21 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2008, 11:31
|
|
|
Witam jestem tu nowy tzn od jakiegoś czasu korzystam z tego forum bo można naprawdę dużo sie dowiedzieć za co jestem wdzięczny.. Ale wracając do tematu.. czy ktoś wie ile tak naprawdę rzeczy steruje ta śmieszna pompka. W moim C220 sport są tylko dwa wężyki plastikowe jeden żółty a drugi biały. żółty steruje zamkami bagażnikiem itp. a biały idzie pod maskę i tam jest trójnik... z tego trójnika odchodzą dwie rurki jedna do środka i pod konsolą sie rozdziela a drugi.. a kto to wie gdzie on idzie jak myślicie panowie co to może być... Pytam bo moja pompka jest sprawna ale włącza sie często i strasznie buczy jak by chciała coś dopompować dawniej sie tak nie działo, a teraz nawet przy nie zapalonym silniku ale po przekręceniu stacyjki, słyszę jak buczy co jakiś czas w bagażniku... i tak non stop.. a grzeje sie przy tym strasznie.. nie mam bladego pojęcia co sie dzieje... |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2008, 11:33
|
|
|
Z tego co pamiętam było na tym forum i taki objaw był kiedy pompka zaczyna kończyć się. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
carl_los
Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Iława
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2008, 14:47
|
|
|
ZMIEN WARSZTAT SPRAWA JEST BANALNIE PROSTA
WYPNIJ PRZEWOD ELEKTRYCZNY Z ZAMKA W KLAPIE BEDZIESZ MOGL OTWIERAC Z PILOTA ALE NIE Z KABINY. POD SIEDZENIEM MASZ POMPE ALBO KTOS ZMOSTKOWAL CI PRZEWODY PODCISNIENIA POMPKI ZAMKA ALBO POMYLIL CELE PODCISNIENIA GDYZ W ZAMKACH PODCISNIENIE SSA A W KLAPIE JEST CISNIENIE NIEWIELKIE
MOZESZ TO PROSTO SPRAWDZIC PO PLRAWEJ STRONIE POD OPARCIEM SIEDZNIA PASAZERA NA TULNIEJ KANAPIE ZNAJDZIESZ PRZEWODY TZW RURKI JAK BEDA ZLE PODPINANE BEDZIE WLASNIE TO SIE DZIAL CO U CIEBIE . NAPISZ NA PRIW DAM CI NUMER TEL I POWIEM JAK TO ROBIC . |
_________________ caytoll@wp.pl |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2008, 21:36
|
|
|
carl_los napisał/a: | ZMIEN WARSZTAT SPRAWA JEST BANALNIE PROSTA |
Dla mnie to wcale nie jest takie banalne.
carl_los napisał/a: | WYPNIJ PRZEWOD ELEKTRYCZNY Z ZAMKA W KLAPIE BEDZIESZ MOGL OTWIERAC Z PILOTA ALE NIE Z KABINY. |
Nawet nie wiesz jakie to auto. (pytający nie był niestety uprzejmy podać...) Jeżeli już przypuszczamy, że to jest 202 to nie wiemy, czy jest z kluczykiem "scyzorykiem" czy z nowszym, plastikowym bez grota (tzw. "rybką") A to zupełnie inne schematy elektryczne...
carl_los napisał/a: | POD SIEDZENIEM MASZ POMPE |
O ile pamiętam, to w W-202 pompa jest w bagażniku
carl_los napisał/a: | KTOS ZMOSTKOWAL CI PRZEWODY PODCISNIENIA POMPKI ZAMKA ALBO POMYLIL CELE PODCISNIENIA |
A nie wpadłeś na to, że może jest nieszczelność w układzie albo coś się zużyło? Ja bym nie zakładał od początku, że mechanicy tylko czekają na to, żeby komuś zmostkować przewody podciśnienia lub mylą cele.
carl_los napisał/a: | W ZAMKACH PODCISNIENIE SSA A W KLAPIE JEST CISNIENIE NIEWIELKIE |
To mi przypomina taki kawał: "wróbelek miał dwie nóżki a jedną bardziej"...
carl_los napisał/a: | MOZESZ TO PROSTO SPRAWDZIC PO PLRAWEJ STRONIE POD OPARCIEM SIEDZNIA PASAZERA NA TULNIEJ KANAPIE ZNAJDZIESZ PRZEWODY TZW RURKI JAK BEDA ZLE PODPINANE BEDZIE WLASNIE TO SIE DZIAL CO U CIEBIE . NAPISZ NA PRIW DAM CI NUMER TEL I POWIEM JAK TO ROBIC . |
Myślałem, że może po to piszesz z caps'lockiem żeby łatwiej zauważyć błędy a potem je poprawić. Teraz widzę że jednak źle myślałem...
Pzdr.
beregost napisał/a: | czy ktoś wie ile tak naprawdę rzeczy steruje ta śmieszna pompka. . |
Ta śmieszna pompka steruje tyle rzeczy, ile jest potrzebne.
Na obudowie pompki (przy króćcach) są oznaczenia literowe i po nich się ocenia, jakie układy są wspomagane jej działaniem.
Przykłady: (z różnych modeli)
-centralny zamek
-osobne otwieranie bagażnika (niezależne)
-klapy w klimie
-uchwyt wysuwający się z klapy bagażnika (S-klasse)
-antenki wspomagające cofanie (W 140)
-siedzenia ortopedyczne
-czasami zagłówki (nie zawsze)
Jeden z przewodów jest często połączony z kolektorem ssącym (w silnikach iskrowych) Takie połączenie wspomaga pracę pompki - po prostu w czasie pracy silnika mamy do dyspozycji podciśnienie z kolektora, które można wykorzystać. Pompka nie musi się tak często załączać tylko rozdziela dostarczane podcisnienie na poszczególne odbiorniki. |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 17 Kwiecień 2008, 00:26
|
|
|
Gerri, w W210 pompka jest pod kanapą, a jesteśmy w dziale W210..... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2008, 18:32
|
|
|
topol napisał/a: | jesteśmy w dziale W210..... |
Ale jaja... Zgłaszam więc do moderatora potrzebę przeniesienia postu do działu W-202 |
|
|
|
|
|