|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Zamknięty przez: G. 25 Wrzesień 2009, 11:49 |
Naprawa pompy Lucasa SAM |
Autor |
Wiadomość |
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 01:50 Naprawa pompy Lucasa SAM
|
|
|
Witajcie.
Juz jakis czas temu nieliczni wiedza ze uszczelniałem sam pompe wtryskowa Lucasa.. tak wlasnie ta pompe montowana w latach 1993-1997 w silnikach 200D i 220D modeli W202 i W210.
Nie jest do tego potrzebny ani kanal w garazu ani jakies specjalne narzędzia, a tym bardziej uzadzenia do blokowania pompy wtryskowej wystawiane np. na allegro (SA one potrzebne jeżeli nie chcemy przestawic pompy wtryskowej a w naszym przypadku i tak ja rozbieramy wiec nie ma takiej potrzeby.
Na tym dlugim wstepie chce zaznaczyc jeszcze ze w/w pompa nie jest jakas elektroniczna zagadka wrecz przeciewnie jest chyba mniej skomplikowana niż BOSHA, wiec dlaczego taka rozbieznosc cen jest nie mam pojecia. Komplet uszczelek mozna nabyc w sklepie za ok 150 zl wiec zycze powodzenia
Dla zainteresowanych moge przeslac schemat w dobrej jakosci aby przed rozlozeniem spokojnie sobie na niego popatrzec, a potem wydrukowac w formacie A2 i uszczelniac:)
Nie zdaze w ciagu jednej nocy wytlumaczyc wszystkiego wiec dzis napisze jak ja wyjac z samochodu i rozebrac, reszta jutro albo w wekend.
Zanim zaczniemy cokolwiek odkręcać odpinamy akumulator najlepiej dwa bieguny (bezsensu ale unikamy niedomówień), otwieramy maske nawet nie na max. rozpiętość-ja mam niski garaz i tez się udalo-dopiero wtedy zaczynamy zabawe:
1. Zdejmujemy rure idaca od filtra powietrza do kolektora ssacego (dwa chyba cybanty), LUZUJEMY NAPINACZ PASKA ROZRZADU (WYSTARCZY ODKRECIC O PARE OBROTOW- nie wykrecajmy go)
2. odkręcamy pokrywe zaworow/wtryskiwaczy (bardziej poprawne), ta czarna z plastiku przykrecona jest chyba na 6 srub typu imbus, nastepnie wyjmujemy wezyk od odpowietrzenia miski korbowej do kolektora ssacego (czarna rurka z plastiku jest tylko wsunieta w 'niby' reduktor.
DSC01546.JPG
|
|
Plik ściągnięto 8499 raz(y) 369,94 KB |
pompa_Lucas.jpg a oto schemat od ktorego nalezy zaczac |
|
Plik ściągnięto 28545 raz(y) 128,29 KB |
DSC01547.JPG 3. Nastepnie bierzemy się za kolektor ssacy- jest on przykrecony na 11 srub na klucz typu Thorx (podobny do imbusa dostępny u każdego chińczyka na bazarze, dalej dwie sruby po bokach puszki kolektora i już jest nasz-aha jeszcze wezyk od kolektora do czujn |
|
Plik ściągnięto 4627 raz(y) 275,47 KB |
DSC01550.JPG 4. Teraz mamy troszke wiecej przejrzystości |
|
Plik ściągnięto 5210 raz(y) 279,29 KB |
DSC01561.JPG
|
|
Plik ściągnięto 2299 raz(y) 261,5 KB |
DSC01560.JPG 5. Kolejnym etapem jest zdjecie wentylatora chlodnicy, w tym celu odpinamy spinki obudowy chlodnicy, odlaczamy przewod wodny który jest do niej przyczepiony, z boku obudowy i z dolu tez sa takie hmmm „zapinki zatrzaski przesuwne nie wiem jak nazwa |
|
Plik ściągnięto 3523 raz(y) 282,89 KB |
DSC01563.JPG 6. Nastepnie zdejmujemy pasek wieloklinowy. Najpierw odkręcamy srube napinacza a potem.. zdejmujemy sprezyne i najzwyczajniej zdejmujemy pasek (pamiętając jak ślizgał się na poszczególnych rolkach aby tak samo go włożyć. Potem bierzemy się za pompe podcis |
|
Plik ściągnięto 6717 raz(y) 284,1 KB |
DSC01577.JPG Widzimy po wyjeciu pompy vacum już kolo zebate napędzające pompe wtryskowa. Trzyma je sruba „lewa” pamiętajmy o tym |
|
Plik ściągnięto 7191 raz(y) 286,14 KB |
DSC01569.JPG Jest ona przykrecona chyba 6 srubami chyba M6 (trzeba poszukac na jej obwodzie) pamietajmy o odpieciu przewodow podciśnieniowych, u mnie nie chciał zejsc idacy do Serwa hamulcow wiec odkręciłem w serwie |
|
Plik ściągnięto 4720 raz(y) 314,58 KB |
DSC01573.JPG 7. teraz odpinamy wszystko co znajduje się nad pompa wtryskowa czyli : przewody do swiec, cisnienia oleju, czujniki temp itp. ( nie trzeba rozpinac korytka wystarczy dobrze popatrzeć i sa sruby je mocujące wiec nie trzeba całości rozawalac tylko odchylic |
|
Plik ściągnięto 8981 raz(y) 305,02 KB |
DSC01582.JPG Tak wyglada po wyjeciu wtyczek czujnikow i koryka |
|
Plik ściągnięto 4670 raz(y) 283,07 KB |
DSC01578.JPG 8. Dobieramy się teraz do przewodu zasilającego pompe wtryskowa (od kompa na lewych nadkolu patrzac od czola samochodu) ktory jest w korytku, nalezy je rozlozyc - czynnosc latwa w realizacji |
|
Plik ściągnięto 2752 raz(y) 243,22 KB |
DSC01583.JPG Teraz bierzemy się za pompe wiec zaczynamy od odkręcenia sruby mocującej os pompy do kola zebatego. Jak wspomialem wczesniej jest to gwint lewy- u mnie latwo zeszlo. Nastepnie pompa jest mocowana 3 srubami do wspornika głowicy, sruby maja lby przy pompie |
|
Plik ściągnięto 30587 raz(y) 329,81 KB |
DSC01586.JPG Odlaczamy przewody paliwowe, troszke się bawimy, krecimy pompa w ta i w tamta strone powoli ale nam wychodzi- wyjmujemy wkoncu i teraz dopiero się zaczyna zabawa… |
|
Plik ściągnięto 4641 raz(y) 232,16 KB |
DSC01591.JPG Ja sobie pozaznaczałem walek wzdledem korpusu ale jak pozniej poznałem zasade dziania nie potrzebne to było |
|
Plik ściągnięto 3470 raz(y) 153,53 KB |
DSC01594.JPG 12. Teraz zaczynamy zabawe z rozkręcaniem pompy . Najpierw 4 sruby Thorx mocno siedza niestety i delikatnie rozpoławiamy pompe (u mnie ciekla wlasnie na tej uszczelce prawdopodobnie) zasada dzialania jest prosta jak zobaczycie ja w Realu to zrozumiecie |
|
Plik ściągnięto 6277 raz(y) 183,12 KB |
DSC01599.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9148 raz(y) 211,15 KB |
DSC01600.JPG
|
|
Plik ściągnięto 6493 raz(y) 198,17 KB |
DSC01603.JPG
|
|
Plik ściągnięto 4597 raz(y) 256,91 KB |
DSC01604.JPG
|
|
Plik ściągnięto 9885 raz(y) 285,23 KB |
DSC01608.JPG
|
|
Plik ściągnięto 6670 raz(y) 268,39 KB |
DSC01609.JPG
|
|
Plik ściągnięto 4450 raz(y) 210,37 KB |
|
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
Ostatnio zmieniony przez konradkar 3 Maj 2008, 11:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
maniek
MANIEK919
Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 50 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 02:59
|
|
|
dobra robota Konradkar jesteś z zawodu mechanikiem ,czy po prostu masz o tym pojęcie ?
na schemacie pompy te pomarańczowe kreski to uszczelki ?,i wszystkie je trzeba wymienić gdy pompa cieknie? .
pozdrawiam jestem podziwu . |
_________________ [C220 D 1996 COMBI]WDB2021821F534235
|
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 03:02
|
|
|
oczywiscie ze nie ma potrzeby wszystkich wymieniac ale wtedy musisz byc na 100% pewien ze to cieknie wlasnie z tej glownej uszczelki- ja wymienilem te ktore udalo mi sie rozebrac (nie sluchac mechanikow i nie sl=kladac na silikon - wystarcza uszczelki)
mi zajelo rozebranie ok 6 godzin- teraz pewnie po 3 godzinach pompa bylaby na wierzchu
a z zawodu Technik elektryk, mgr to juz finanse ale pasja naprawienia wszystkiego samemu pozostala i tylko w ostatecznosci mechanik, informatyk, murarz, stolarz, slusarz, kowal, spawacz, hee ginekolog, kierowca, zarobia (nie ginekologowi nie oddam roboty) |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
maniek
MANIEK919
Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 50 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 03:37
|
|
|
dobry jesteś ,jak będę miał kiedykolwiek problem z pompą to walę do ciebie .
Chociaż słyszałem że jeżdżąc na połowie baka ,nie ma się problemów z pompą |
_________________ [C220 D 1996 COMBI]WDB2021821F534235
|
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 06:39
|
|
|
czy pol baki czy pelen pompa pailiowa podaje rope w takiej samej ilosci wiec nie wiem kto Ci takich bzdur naopowiadal... co do stawania pod gore z uszkodzona pompa (cieknaca) to bym sie zgodzil a nie np jezdzenie z polowa baku paliwa.. he
to tak samo jak tlumaczenie energetykow przed zmiana z 220V na 230V - szybciej sie zelazko nagrzeje, zarowki mocniej swiecic beda, pralki szybciej upiora (totalny bezsens),suszarka szybciej wysuszy... ech teraz widze ze aby sie przypodobac Polakom wladza uderza do kobiet w ich czule punkty a my mezczyzni wtedy juz mozemy tylko pogdybac |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
Ostatnio zmieniony przez konradkar 30 Kwiecień 2008, 09:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 08:47
|
|
|
tyle postów było napisane nt. tej pompy - padł właśnie chyba jeden z największych mitów dotyczących MB |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 09:45
|
|
|
uznam to za komplement
juro wieczorkiem bede mial czas to napisze czesc 2 KONCA MONOPOLU SERWISOW LUCASA
troszke sie machnalem w nocy i zamiast w dziale "Zrob to sam" wrzucilem na ogolny a przydaloby sie aby posiadacze W210 tez mieli okazje to zobaczyc.
To forum uwazam za glowne forum W202 naszych MB wiec tu najpierw post sie ukazal, za jakis czas wrzuce do konkurencji np mercamnia....
Troszke czasu sie z przygotowaniem prezentacji schodzi mi zajelo to okolo 2.5 godzinki
ale mam nadzieje ze ktos zaoszczedzi dzieki moim malym wskazowkom 1.5 tys, 2.8 a nawet jak to potrafia krzyknac 4.2 tys zl
Opisze rowniez ten "pechowy" czujnik na pompie ktorego wartosc serwisy szacuja na 2 tys zl minimum
Zapraszam zatem do lektury po dluuugim weeekendzie a tymczasem prosze admina o przeniesienie do dzielu ZROB TO SAM
dzieki |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
Ostatnio zmieniony przez konradkar 30 Kwiecień 2008, 09:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jan6
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 8 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 09:50
|
|
|
Ktoś to zrobił sam i opisał super . Podziele sie moją wiedzą teoretyczną jeszcze nie musiałej jej sam uszczelniać ale nigdy n ic nie wiadomo.
Zgadzam sie budowa pompy jest prosta jak buodowa cepa
Co więcej jest to pompa bardzo czesto stosowana w autach francuskich i stąd ich wiedza na jej temat przypadkowo na forum francuskim znalazłem opis jej uszczelnienia. Z tym że francuski mechanik stosował śrubę blokującą .
Zdjęcia z procesu uszczelniania pompy zaczerpnięte są z francuskiej strony link
http://www.oliomobile.org...opic.php?t=8099 , niestety nie znam tego języka .
na stronie np http://www.hoffman.auto.pl/sklep.php można kupić zestaw uszczelek do tych pomp koszt 167 zł + koszty przesyłki. Wystarczy że wpisałem w google oznaczenie zestawu uszczelek dla pompy I fazy to jest „9109-750”.
dalsze zdjecia w nastepnym poście bedzie ich 42
[ Dodano: 30 Kwiecień 2008, 09:55 ]
a oto dalsze zdjecia
dodam tylko że uszczelniana pompa pochodzi chyba z cytroena XM i jest identyczna z tą z naszych MB
zdjecia są nie w kolejności należy patrzec się na ich numeracje
Rozszerzenie 'rar' usunięte z forum przez admina, dlatego załącznik nie będzie pokazany. |
10.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1528 raz(y) 163,66 KB |
11.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1274 raz(y) 108,13 KB |
12.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1580 raz(y) 148,18 KB |
13.jpg
|
|
Plik ściągnięto 828 raz(y) 222,37 KB |
14.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1012 raz(y) 197,7 KB |
15.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1214 raz(y) 174,46 KB |
16.jpg
|
|
Plik ściągnięto 823 raz(y) 169,56 KB |
17.jpg
|
|
Plik ściągnięto 679 raz(y) 202,5 KB |
18.jpg
|
|
Plik ściągnięto 935 raz(y) 169,58 KB |
19.jpg
|
|
Plik ściągnięto 716 raz(y) 138,4 KB |
01.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1154 raz(y) 156,82 KB |
02.jpg
|
|
Plik ściągnięto 941 raz(y) 185,85 KB |
03.jpg
|
|
Plik ściągnięto 703 raz(y) 163,29 KB |
04.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1224 raz(y) 149,78 KB |
05.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1254 raz(y) 192,54 KB |
06.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1282 raz(y) 196,19 KB |
07.jpg
|
|
Plik ściągnięto 6009 raz(y) 173,17 KB |
08.jpg
|
|
Plik ściągnięto 910 raz(y) 149,08 KB |
09.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5674 raz(y) 204,91 KB |
|
_________________ w202, 220d, XII 1994,automat |
Ostatnio zmieniony przez jan6 30 Kwiecień 2008, 09:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 09:58
|
|
|
z tego co widze jest to troszeczke inna pompa- ogolna budowa jest taka sama ale jak zwykle problem tyczy sie szczegolow
wiecej napisze jutro- ale aby uzyc ten przeyzad trzeba najpierw znac budowe w/w pompy i przynajmniej ja raz rozlozyc na czynniki pierwsze- otoz przyzad ten blokuje os pompy wzgledem korpusu ale tylko w jednym polozeniu owej oski ktora trafia raz na 2 obroty walu korbowego...
samemu w warunkach "polowych" bez wczesniejszej praktyki nie znajdziecie tego otworku przy przekrecaniu walu korbowego na kole pasowym, trzeba do tego srubokret i mala wiedza kiedy i jak wpadnie w dziurke
w ksiazce pokazany jest czujnik krory jest zaroweczka ktora zapala sie w takim momencie-owszem jezeli Ci sie uda mozna sprobowac ale co jesli okaze sie ze trzeba wymienic uszczelke po stronie niskiego cisnienia pompy??
i brakuje najwazniejszej instrukcji w w/w opisie
wymiana glownej uszczelki z ktorej to zazwyczaj cieknie bo oddziela ono serce pompy, od paliwa niskeigo cisnienia z paliwej o wieeeelkim cisnieniu i swiatem zewnetrznym |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
jan6
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 8 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 10:20
|
|
|
zgadza się pompa w Citroenie XM jest w drobnych szczegółach troche inna ale francuz używa tego samego zestawu uszczelek co w pompie zamontowanej w MB. A poza tym nawet w naszych mercedesach montowano dwa rodzaje pomp tzw. I i II faza i do kazdej z nich sprzedawany jest inny komplet uszczelek.
a co do ustawienia wyraźnie widać że w odpowietrznik pompy wkręcona jest śruba blokująca a stronę wysokiego ciśnienia można złożyć na cztery sposoby i uważając przy demontażu możemy zauważyć który jest właściwy
[ Dodano: 30 Kwiecień 2008, 10:36 ]
i dalsze fotki
[ Dodano: 30 Kwiecień 2008, 10:39 ]
i dalej
40.jpg
|
|
Plik ściągnięto 778 raz(y) 133,89 KB |
41.jpg
|
|
Plik ściągnięto 766 raz(y) 142,17 KB |
42.jpg
|
|
Plik ściągnięto 681 raz(y) 94,13 KB |
30.jpg
|
|
Plik ściągnięto 742 raz(y) 176,1 KB |
31.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1355 raz(y) 143,46 KB |
32.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1119 raz(y) 82,55 KB |
33.jpg
|
|
Plik ściągnięto 713 raz(y) 143,78 KB |
34.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1614 raz(y) 135,44 KB |
35.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1306 raz(y) 166,14 KB |
36.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1014 raz(y) 137,21 KB |
37.jpg
|
|
Plik ściągnięto 771 raz(y) 116,9 KB |
38.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1399 raz(y) 123,04 KB |
39.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1118 raz(y) 200,72 KB |
20.jpg
|
|
Plik ściągnięto 898 raz(y) 130,69 KB |
21.jpg
|
|
Plik ściągnięto 920 raz(y) 181,48 KB |
22.jpg
|
|
Plik ściągnięto 550 raz(y) 118,12 KB |
23.jpg
|
|
Plik ściągnięto 617 raz(y) 137,51 KB |
24.jpg
|
|
Plik ściągnięto 693 raz(y) 105,2 KB |
25.jpg
|
|
Plik ściągnięto 653 raz(y) 144,75 KB |
26.jpg
|
|
Plik ściągnięto 796 raz(y) 165,54 KB |
27.jpg
|
|
Plik ściągnięto 564 raz(y) 161,4 KB |
28.jpg
|
|
Plik ściągnięto 789 raz(y) 120,54 KB |
29.jpg
|
|
Plik ściągnięto 937 raz(y) 156,95 KB |
|
_________________ w202, 220d, XII 1994,automat |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 10:55
|
|
|
maniek napisał/a: | dobry jesteś ,jak będę miał kiedykolwiek problem z pompą to walę do ciebie .
Chociaż słyszałem że jeżdżąc na połowie baka ,nie ma się problemów z pompą |
TO PRAWDA, ale dotyczy pompy paliwa w baku, a nie pompy wtryskowej.... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 17:30
|
|
|
bravo
nareszcie koniec z wydawaniem ciężkiej kasy
i teraz po tym to zobaczyłem to przy wymianie czujnika wydałem kasę jak osioł |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 20:45
|
|
|
Funek napisał/a: | bravo
nareszcie koniec z wydawaniem ciężkiej kasy
i teraz po tym to zobaczyłem to przy wymianie czujnika wydałem kasę jak osioł |
Z ciekawosci mimo ze jezdze benzyniakiem.
Ile kosztuja pozostale czesci ktore trzeba uzyc przy samodzielnje naprawie i ktore najczesciej sie psuja ; np czujnik ? |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 08:44
|
|
|
czujnik w serwisie.... szkoda gadac lepiej poszukac w internecie jakies rozwalonej pompy LUCASA, czesto jest tak ze nawet przeciekajaca pompe ktos zalatwia sobie taniej np. z niemiec, a stara z dobrymi czujnikami wywala sie na allegro. NIedawno widzialem w/w pompe na aukcji za chyba 200zl
Poza tym ten czujnik nie jest taki awaryjny.... to poprostu cewka ktora zbiera sygnaly z tej malej koncoweczki pompy wiec nie wiem dlaczego zawsze jest podejrzenie-czujnik
czasami jest to wina innych spraw np... brak styku w gniezdzie, przerwa na przewodzie (ciezko znalezc) sam czujnik w serwisie owszem wymieniaja ale za pare dni wkladaja ten sam do innego wozu... jest to legenda na temat lucasa ktora winduje niestety ceny..
co do ustawienia rozdzielacza w pompie wtryskowej przez zlozeniem.... sa tylko DWIE a nie 4 mozliwosci zlozenia. Zreszta wystarczy dokladniej sie przyjrzec a na pewno zobaczycie.
Pompa ktora wrzuciles na zdjeciach w polowie (moze za duzo powiedziane ) nie ma nic wspolnego z nasza pompa... ale jak juz wspomialem zasada dzialania jest identyczna i to co najwazniejsze taka sama komora tloczenia.. (czyli to co po rozlozeniu sie rozsypuje) |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
Ostatnio zmieniony przez konradkar 2 Maj 2008, 10:21, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
jan6
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 8 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 15:18
|
|
|
konradkar napisał/a: |
co do ustawienia rozdzielacza w pompie wtryskowej przez zlozeniem.... sa tylko DWIE a nioe 4 mozliwosci zlozenia. Pompa ktora wrzuciles na zdjeciach w polowie nie ma nic wspolnego z nasza pompa... niestety bo zdjecia sa lepsze niz moje, zreszta z samych zdjec ciezko jest cokolwiek wywnioskowac.
Ogolnie zasada jest taka sama ale sam palec rozdzielacza i rozdzielacz troszeczke inaczej wygladaja
[ Dodano: 1 Maj 2008, 08:50 ]
.. |
zgadza się są dwie mozliwości ustawienia rozdzielacza.
A co do zdjęć z uszczelnienia pompy z citroena chciałem zdobyć jakieś informacje teoretyczne. W cześniej na forum w 202 nic nie było na ten temat. W końcu to ta sama rodzina pomp "Lucas epic IDI" lub "Lucas EPIC DI" dokładnej nazwy nie pamiętam. Wielu kierowców wydaje majatek na uszczelnienie pompy i to mnie trochę drażniło.
Zdjecia należy oglądać w kojejności ich numeracji a dla osób znajacych francuski szczegółowy opis wykonywanych czynności w spakowanym dokumecie word lub pod wskazanym linkiem.
A może ktoś przetłumaczy opis z francuskiego .
Zresztą gdy konradkar zamieścił opis z uszczelnienia swojej pompy z MB jest to dużo bardzej cenne.
Co do czujników ( piszę o czujniku umieszconym z boku pompy) to rozmawiając kiedyś z mechanikiem przyznał że czasami zaczynają przeciekać. Ich feler polega na tym że jest to element metalowy wpracowany w aluminową obudowę i z czasem zaczyna ciec na połaczeniu dwóch metali. Nie wiem czy to prawda ale może ktoś to zweryfikuje. |
_________________ w202, 220d, XII 1994,automat |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,202 sekundy. Zapytań do SQL: 13
| |
|