Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: G.
25 Wrzesień 2009, 11:49
Naprawa pompy Lucasa SAM
Autor Wiadomość
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 01:50   Naprawa pompy Lucasa SAM

Witajcie.
Juz jakis czas temu nieliczni wiedza ze uszczelniałem sam pompe wtryskowa Lucasa.. tak wlasnie ta pompe montowana w latach 1993-1997 w silnikach 200D i 220D modeli W202 i W210.
Nie jest do tego potrzebny ani kanal w garazu ani jakies specjalne narzędzia, a tym bardziej uzadzenia do blokowania pompy wtryskowej wystawiane np. na allegro (SA one potrzebne jeżeli nie chcemy przestawic pompy wtryskowej a w naszym przypadku i tak ja rozbieramy wiec nie ma takiej potrzeby.

Na tym dlugim wstepie chce zaznaczyc jeszcze ze w/w pompa nie jest jakas elektroniczna zagadka wrecz przeciewnie jest chyba mniej skomplikowana niż BOSHA, wiec dlaczego taka rozbieznosc cen jest nie mam pojecia. Komplet uszczelek mozna nabyc w sklepie za ok 150 zl wiec zycze powodzenia
Dla zainteresowanych moge przeslac schemat w dobrej jakosci aby przed rozlozeniem spokojnie sobie na niego popatrzec, a potem wydrukowac w formacie A2 i uszczelniac:)

Nie zdaze w ciagu jednej nocy wytlumaczyc wszystkiego wiec dzis napisze jak ja wyjac z samochodu i rozebrac, reszta jutro albo w wekend.

Zanim zaczniemy cokolwiek odkręcać odpinamy akumulator najlepiej dwa bieguny (bezsensu ale unikamy niedomówień), otwieramy maske nawet nie na max. rozpiętość-ja mam niski garaz i tez się udalo-dopiero wtedy zaczynamy zabawe:

1. Zdejmujemy rure idaca od filtra powietrza do kolektora ssacego (dwa chyba cybanty), LUZUJEMY NAPINACZ PASKA ROZRZADU (WYSTARCZY ODKRECIC O PARE OBROTOW- nie wykrecajmy go)

2. odkręcamy pokrywe zaworow/wtryskiwaczy (bardziej poprawne), ta czarna z plastiku przykrecona jest chyba na 6 srub typu imbus, nastepnie wyjmujemy wezyk od odpowietrzenia miski korbowej do kolektora ssacego (czarna rurka z plastiku jest tylko wsunieta w 'niby' reduktor.

DSC01546.JPG
Plik ściągnięto 8482 raz(y) 369,94 KB

pompa_Lucas.jpg
a oto schemat od ktorego nalezy zaczac
Plik ściągnięto 28505 raz(y) 128,29 KB

DSC01547.JPG
3. Nastepnie bierzemy się za kolektor ssacy- jest on przykrecony na 11 srub na klucz typu Thorx (podobny do imbusa dostępny u każdego chińczyka na bazarze, dalej dwie sruby po bokach puszki kolektora i już jest nasz-aha jeszcze wezyk od kolektora do czujn
Plik ściągnięto 4627 raz(y) 275,47 KB

DSC01550.JPG
4. Teraz mamy troszke wiecej przejrzystości
Plik ściągnięto 5209 raz(y) 279,29 KB

DSC01561.JPG
Plik ściągnięto 2299 raz(y) 261,5 KB

DSC01560.JPG
5. Kolejnym etapem jest zdjecie wentylatora chlodnicy, w tym celu odpinamy spinki obudowy chlodnicy, odlaczamy przewod wodny który jest do niej przyczepiony, z boku obudowy i z dolu tez sa takie hmmm „zapinki zatrzaski przesuwne nie wiem jak nazwa
Plik ściągnięto 3519 raz(y) 282,89 KB

DSC01563.JPG
6. Nastepnie zdejmujemy pasek wieloklinowy. Najpierw odkręcamy srube napinacza a potem.. zdejmujemy sprezyne i najzwyczajniej zdejmujemy pasek (pamiętając jak ślizgał się na poszczególnych rolkach aby tak samo go włożyć. Potem bierzemy się za pompe podcis
Plik ściągnięto 6715 raz(y) 284,1 KB

DSC01577.JPG
Widzimy po wyjeciu pompy vacum już kolo zebate napędzające pompe wtryskowa. Trzyma je sruba „lewa” pamiętajmy o tym
Plik ściągnięto 7186 raz(y) 286,14 KB

DSC01569.JPG
Jest ona przykrecona chyba 6 srubami chyba M6 (trzeba poszukac na jej obwodzie) pamietajmy o odpieciu przewodow podciśnieniowych, u mnie nie chciał zejsc idacy do Serwa hamulcow wiec odkręciłem w serwie
Plik ściągnięto 4719 raz(y) 314,58 KB

DSC01573.JPG
7. teraz odpinamy wszystko co znajduje się nad pompa wtryskowa czyli : przewody do swiec, cisnienia oleju, czujniki temp itp. ( nie trzeba rozpinac korytka wystarczy dobrze popatrzeć i sa sruby je mocujące wiec nie trzeba całości rozawalac tylko odchylic
Plik ściągnięto 8980 raz(y) 305,02 KB

DSC01582.JPG
Tak wyglada po wyjeciu wtyczek czujnikow i koryka
Plik ściągnięto 4670 raz(y) 283,07 KB

DSC01578.JPG
8. Dobieramy się teraz do przewodu zasilającego pompe wtryskowa (od kompa na lewych nadkolu patrzac od czola samochodu) ktory jest w korytku, nalezy je rozlozyc - czynnosc latwa w realizacji
Plik ściągnięto 2752 raz(y) 243,22 KB

DSC01583.JPG
Teraz bierzemy się za pompe wiec zaczynamy od odkręcenia sruby mocującej os pompy do kola zebatego. Jak wspomialem wczesniej jest to gwint lewy- u mnie latwo zeszlo. Nastepnie pompa jest mocowana 3 srubami do wspornika głowicy, sruby maja lby przy pompie
Plik ściągnięto 30576 raz(y) 329,81 KB

DSC01586.JPG
Odlaczamy przewody paliwowe, troszke się bawimy, krecimy pompa w ta i w tamta strone powoli ale nam wychodzi- wyjmujemy wkoncu i teraz dopiero się zaczyna zabawa…
Plik ściągnięto 4640 raz(y) 232,16 KB

DSC01591.JPG
Ja sobie pozaznaczałem walek wzdledem korpusu ale jak pozniej poznałem zasade dziania nie potrzebne to było
Plik ściągnięto 3468 raz(y) 153,53 KB

DSC01594.JPG
12. Teraz zaczynamy zabawe z rozkręcaniem pompy . Najpierw 4 sruby Thorx mocno siedza niestety i delikatnie rozpoławiamy pompe (u mnie ciekla wlasnie na tej uszczelce prawdopodobnie) zasada dzialania jest prosta jak zobaczycie ja w Realu to zrozumiecie
Plik ściągnięto 6276 raz(y) 183,12 KB

DSC01599.JPG
Plik ściągnięto 9147 raz(y) 211,15 KB

DSC01600.JPG
Plik ściągnięto 6491 raz(y) 198,17 KB

DSC01603.JPG
Plik ściągnięto 4596 raz(y) 256,91 KB

DSC01604.JPG
Plik ściągnięto 9882 raz(y) 285,23 KB

DSC01608.JPG
Plik ściągnięto 6668 raz(y) 268,39 KB

DSC01609.JPG
Plik ściągnięto 4446 raz(y) 210,37 KB

_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
Ostatnio zmieniony przez konradkar 3 Maj 2008, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniek 
MANIEK919

Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 02:59   

dobra robota Konradkar jesteś z zawodu mechanikiem ,czy po prostu masz o tym pojęcie ?
na schemacie pompy te pomarańczowe kreski to uszczelki ?,i wszystkie je trzeba wymienić gdy pompa cieknie? .
pozdrawiam jestem podziwu .
_________________
[C220 D 1996 COMBI]WDB2021821F534235
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 03:02   

oczywiscie ze nie ma potrzeby wszystkich wymieniac ale wtedy musisz byc na 100% pewien ze to cieknie wlasnie z tej glownej uszczelki- ja wymienilem te ktore udalo mi sie rozebrac (nie sluchac mechanikow i nie sl=kladac na silikon - wystarcza uszczelki)
mi zajelo rozebranie ok 6 godzin- teraz pewnie po 3 godzinach pompa bylaby na wierzchu

a z zawodu Technik elektryk, mgr to juz finanse ale pasja naprawienia wszystkiego samemu pozostala i tylko w ostatecznosci mechanik, informatyk, murarz, stolarz, slusarz, kowal, spawacz, hee ginekolog, kierowca, zarobia (nie ginekologowi nie oddam roboty)
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
maniek 
MANIEK919

Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 03:37   

dobry jesteś ,jak będę miał kiedykolwiek problem z pompą to walę do ciebie .
Chociaż słyszałem że jeżdżąc na połowie baka ,nie ma się problemów z pompą
_________________
[C220 D 1996 COMBI]WDB2021821F534235
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 06:39   

czy pol baki czy pelen pompa pailiowa podaje rope w takiej samej ilosci wiec nie wiem kto Ci takich bzdur naopowiadal... co do stawania pod gore z uszkodzona pompa (cieknaca) to bym sie zgodzil a nie np jezdzenie z polowa baku paliwa.. he
to tak samo jak tlumaczenie energetykow przed zmiana z 220V na 230V - szybciej sie zelazko nagrzeje, zarowki mocniej swiecic beda, pralki szybciej upiora (totalny bezsens),suszarka szybciej wysuszy... ech teraz widze ze aby sie przypodobac Polakom wladza uderza do kobiet w ich czule punkty a my mezczyzni wtedy juz mozemy tylko pogdybac :)
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
Ostatnio zmieniony przez konradkar 30 Kwiecień 2008, 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 08:47   

tyle postów było napisane nt. tej pompy :) - padł właśnie chyba jeden z największych mitów dotyczących MB
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 09:45   

uznam to za komplement :)
juro wieczorkiem bede mial czas to napisze czesc 2 KONCA MONOPOLU SERWISOW LUCASA

troszke sie machnalem w nocy i zamiast w dziale "Zrob to sam" wrzucilem na ogolny a przydaloby sie aby posiadacze W210 tez mieli okazje to zobaczyc.

To forum uwazam za glowne forum W202 naszych MB wiec tu najpierw post sie ukazal, za jakis czas wrzuce do konkurencji np mercamnia....

Troszke czasu sie z przygotowaniem prezentacji schodzi mi zajelo to okolo 2.5 godzinki
ale mam nadzieje ze ktos zaoszczedzi dzieki moim malym wskazowkom 1.5 tys, 2.8 a nawet jak to potrafia krzyknac 4.2 tys zl

Opisze rowniez ten "pechowy" czujnik na pompie ktorego wartosc serwisy szacuja na 2 tys zl minimum

Zapraszam zatem do lektury po dluuugim weeekendzie a tymczasem prosze admina o przeniesienie do dzielu ZROB TO SAM
dzieki
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
Ostatnio zmieniony przez konradkar 30 Kwiecień 2008, 09:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jan6 

Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 09:50   

Ktoś to zrobił sam i opisał super . Podziele sie moją wiedzą teoretyczną jeszcze nie musiałej jej sam uszczelniać ale nigdy n ic nie wiadomo.

Zgadzam sie budowa pompy jest prosta jak buodowa cepa

Co więcej jest to pompa bardzo czesto stosowana w autach francuskich i stąd ich wiedza na jej temat przypadkowo na forum francuskim znalazłem opis jej uszczelnienia. Z tym że francuski mechanik stosował śrubę blokującą .

Zdjęcia z procesu uszczelniania pompy zaczerpnięte są z francuskiej strony link
http://www.oliomobile.org...opic.php?t=8099 , niestety nie znam tego języka .

na stronie np http://www.hoffman.auto.pl/sklep.php można kupić zestaw uszczelek do tych pomp koszt 167 zł + koszty przesyłki. Wystarczy że wpisałem w google oznaczenie zestawu uszczelek dla pompy I fazy to jest „9109-750”.

dalsze zdjecia w nastepnym poście bedzie ich 42

[ Dodano: 30 Kwiecień 2008, 09:55 ]
a oto dalsze zdjecia

dodam tylko że uszczelniana pompa pochodzi chyba z cytroena XM i jest identyczna z tą z naszych MB
zdjecia są nie w kolejności należy patrzec się na ich numeracje

Rozszerzenie 'rar' usunięte z forum przez admina, dlatego załącznik nie będzie pokazany.

10.jpg
Plik ściągnięto 1528 raz(y) 163,66 KB

11.jpg
Plik ściągnięto 1273 raz(y) 108,13 KB

12.jpg
Plik ściągnięto 1580 raz(y) 148,18 KB

13.jpg
Plik ściągnięto 828 raz(y) 222,37 KB

14.jpg
Plik ściągnięto 1011 raz(y) 197,7 KB

15.jpg
Plik ściągnięto 1213 raz(y) 174,46 KB

16.jpg
Plik ściągnięto 823 raz(y) 169,56 KB

17.jpg
Plik ściągnięto 675 raz(y) 202,5 KB

18.jpg
Plik ściągnięto 935 raz(y) 169,58 KB

19.jpg
Plik ściągnięto 715 raz(y) 138,4 KB

01.jpg
Plik ściągnięto 1153 raz(y) 156,82 KB

02.jpg
Plik ściągnięto 941 raz(y) 185,85 KB

03.jpg
Plik ściągnięto 699 raz(y) 163,29 KB

04.jpg
Plik ściągnięto 1223 raz(y) 149,78 KB

05.jpg
Plik ściągnięto 1251 raz(y) 192,54 KB

06.jpg
Plik ściągnięto 1281 raz(y) 196,19 KB

07.jpg
Plik ściągnięto 6009 raz(y) 173,17 KB

08.jpg
Plik ściągnięto 909 raz(y) 149,08 KB

09.jpg
Plik ściągnięto 5663 raz(y) 204,91 KB

_________________
w202, 220d, XII 1994,automat
Ostatnio zmieniony przez jan6 30 Kwiecień 2008, 09:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 09:58   

z tego co widze jest to troszeczke inna pompa- ogolna budowa jest taka sama ale jak zwykle problem tyczy sie szczegolow

wiecej napisze jutro- ale aby uzyc ten przeyzad trzeba najpierw znac budowe w/w pompy i przynajmniej ja raz rozlozyc na czynniki pierwsze- otoz przyzad ten blokuje os pompy wzgledem korpusu ale tylko w jednym polozeniu owej oski ktora trafia raz na 2 obroty walu korbowego...
samemu w warunkach "polowych" bez wczesniejszej praktyki nie znajdziecie tego otworku przy przekrecaniu walu korbowego na kole pasowym, trzeba do tego srubokret i mala wiedza kiedy i jak wpadnie w dziurke :)

w ksiazce pokazany jest czujnik krory jest zaroweczka ktora zapala sie w takim momencie-owszem jezeli Ci sie uda mozna sprobowac ale co jesli okaze sie ze trzeba wymienic uszczelke po stronie niskiego cisnienia pompy??


i brakuje najwazniejszej instrukcji w w/w opisie

wymiana glownej uszczelki z ktorej to zazwyczaj cieknie bo oddziela ono serce pompy, od paliwa niskeigo cisnienia z paliwej o wieeeelkim cisnieniu i swiatem zewnetrznym
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
jan6 

Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 10:20   

zgadza się pompa w Citroenie XM jest w drobnych szczegółach troche inna ale francuz używa tego samego zestawu uszczelek co w pompie zamontowanej w MB. A poza tym nawet w naszych mercedesach montowano dwa rodzaje pomp tzw. I i II faza i do kazdej z nich sprzedawany jest inny komplet uszczelek.

a co do ustawienia wyraźnie widać że w odpowietrznik pompy wkręcona jest śruba blokująca a stronę wysokiego ciśnienia można złożyć na cztery sposoby i uważając przy demontażu możemy zauważyć który jest właściwy

[ Dodano: 30 Kwiecień 2008, 10:36 ]
i dalsze fotki

[ Dodano: 30 Kwiecień 2008, 10:39 ]
i dalej

40.jpg
Plik ściągnięto 778 raz(y) 133,89 KB

41.jpg
Plik ściągnięto 766 raz(y) 142,17 KB

42.jpg
Plik ściągnięto 681 raz(y) 94,13 KB

30.jpg
Plik ściągnięto 740 raz(y) 176,1 KB

31.jpg
Plik ściągnięto 1353 raz(y) 143,46 KB

32.jpg
Plik ściągnięto 1118 raz(y) 82,55 KB

33.jpg
Plik ściągnięto 712 raz(y) 143,78 KB

34.jpg
Plik ściągnięto 1613 raz(y) 135,44 KB

35.jpg
Plik ściągnięto 1305 raz(y) 166,14 KB

36.jpg
Plik ściągnięto 1013 raz(y) 137,21 KB

37.jpg
Plik ściągnięto 769 raz(y) 116,9 KB

38.jpg
Plik ściągnięto 1397 raz(y) 123,04 KB

39.jpg
Plik ściągnięto 1116 raz(y) 200,72 KB

20.jpg
Plik ściągnięto 896 raz(y) 130,69 KB

21.jpg
Plik ściągnięto 919 raz(y) 181,48 KB

22.jpg
Plik ściągnięto 550 raz(y) 118,12 KB

23.jpg
Plik ściągnięto 615 raz(y) 137,51 KB

24.jpg
Plik ściągnięto 692 raz(y) 105,2 KB

25.jpg
Plik ściągnięto 651 raz(y) 144,75 KB

26.jpg
Plik ściągnięto 795 raz(y) 165,54 KB

27.jpg
Plik ściągnięto 563 raz(y) 161,4 KB

28.jpg
Plik ściągnięto 788 raz(y) 120,54 KB

29.jpg
Plik ściągnięto 935 raz(y) 156,95 KB

_________________
w202, 220d, XII 1994,automat
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 10:55   

maniek napisał/a:
dobry jesteś ,jak będę miał kiedykolwiek problem z pompą to walę do ciebie .
Chociaż słyszałem że jeżdżąc na połowie baka ,nie ma się problemów z pompą

TO PRAWDA, ale dotyczy pompy paliwa w baku, a nie pompy wtryskowej.... 8)
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Funek 
W202 220D sedan


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 201
Skąd: Pułtusk/Warszawa
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 17:30   

bravo :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
nareszcie koniec z wydawaniem ciężkiej kasy
i teraz po tym to zobaczyłem to przy wymianie czujnika wydałem kasę jak osioł :roll:
_________________
WIN WDB2021211A463889

Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 30 Kwiecień 2008, 20:45   

Funek napisał/a:
bravo :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
nareszcie koniec z wydawaniem ciężkiej kasy
i teraz po tym to zobaczyłem to przy wymianie czujnika wydałem kasę jak osioł :roll:


Z ciekawosci mimo ze jezdze benzyniakiem.

Ile kosztuja pozostale czesci ktore trzeba uzyc przy samodzielnje naprawie i ktore najczesciej sie psuja ; np czujnik ?
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 1 Maj 2008, 08:44   

czujnik w serwisie.... szkoda gadac lepiej poszukac w internecie jakies rozwalonej pompy LUCASA, czesto jest tak ze nawet przeciekajaca pompe ktos zalatwia sobie taniej np. z niemiec, a stara z dobrymi czujnikami wywala sie na allegro. NIedawno widzialem w/w pompe na aukcji za chyba 200zl

Poza tym ten czujnik nie jest taki awaryjny.... to poprostu cewka ktora zbiera sygnaly z tej malej koncoweczki pompy wiec nie wiem dlaczego zawsze jest podejrzenie-czujnik

czasami jest to wina innych spraw np... brak styku w gniezdzie, przerwa na przewodzie (ciezko znalezc) sam czujnik w serwisie owszem wymieniaja ale za pare dni wkladaja ten sam do innego wozu... jest to legenda na temat lucasa ktora winduje niestety ceny..

co do ustawienia rozdzielacza w pompie wtryskowej przez zlozeniem.... sa tylko DWIE a nie 4 mozliwosci zlozenia. Zreszta wystarczy dokladniej sie przyjrzec a na pewno zobaczycie.
Pompa ktora wrzuciles na zdjeciach w polowie (moze za duzo powiedziane ) nie ma nic wspolnego z nasza pompa... ale jak juz wspomialem zasada dzialania jest identyczna i to co najwazniejsze taka sama komora tloczenia.. (czyli to co po rozlozeniu sie rozsypuje)
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
Ostatnio zmieniony przez konradkar 2 Maj 2008, 10:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jan6 

Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 1 Maj 2008, 15:18   

konradkar napisał/a:


co do ustawienia rozdzielacza w pompie wtryskowej przez zlozeniem.... sa tylko DWIE a nioe 4 mozliwosci zlozenia. Pompa ktora wrzuciles na zdjeciach w polowie nie ma nic wspolnego z nasza pompa... niestety bo zdjecia sa lepsze niz moje, zreszta z samych zdjec ciezko jest cokolwiek wywnioskowac.
Ogolnie zasada jest taka sama ale sam palec rozdzielacza i rozdzielacz troszeczke inaczej wygladaja

[ Dodano: 1 Maj 2008, 08:50 ]
..


zgadza się są dwie mozliwości ustawienia rozdzielacza.
A co do zdjęć z uszczelnienia pompy z citroena chciałem zdobyć jakieś informacje teoretyczne. W cześniej na forum w 202 nic nie było na ten temat. W końcu to ta sama rodzina pomp "Lucas epic IDI" lub "Lucas EPIC DI" dokładnej nazwy nie pamiętam. Wielu kierowców wydaje majatek na uszczelnienie pompy i to mnie trochę drażniło.

Zdjecia należy oglądać w kojejności ich numeracji a dla osób znajacych francuski szczegółowy opis wykonywanych czynności w spakowanym dokumecie word lub pod wskazanym linkiem.
A może ktoś przetłumaczy opis z francuskiego .

Zresztą gdy konradkar zamieścił opis z uszczelnienia swojej pompy z MB jest to dużo bardzej cenne.

Co do czujników ( piszę o czujniku umieszconym z boku pompy) to rozmawiając kiedyś z mechanikiem przyznał że czasami zaczynają przeciekać. Ich feler polega na tym że jest to element metalowy wpracowany w aluminową obudowę i z czasem zaczyna ciec na połaczeniu dwóch metali. Nie wiem czy to prawda ale może ktoś to zweryfikuje.
_________________
w202, 220d, XII 1994,automat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,816 sekundy. Zapytań do SQL: 13