opinie o silniku 270cdi |
Autor |
Wiadomość |
scheeray
scheeray
Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 15 Skąd: internet
|
Wysłany: 6 Lipiec 2008, 18:38
|
|
|
Podsumowując 2.7 cdi jest bardziej ekonomiczny niż 2.9td.
W 2.7cdi trzeba uważać na paliwo.
Pytanie z mojej strony: jakie pojawiają się awarie przy „złym” paliwie?
Stoję przed zakupem kombi (budżet 25000)i z tego co się orientuje to:
1) nie ma 2.9td po lifcie (czyli minus)
2) 2.7 z tych roczników jest znacznie lepiej wyposażony (duży plus)
3) 2.7 ekonomiczniejsze ale mocniejsze (?)
Panowie proszę o jak najwięcej informacji gdyż jestem w potężnej kropce!
Pozdrawiam i dziękuje. |
|
|
|
|
diagnosta.mb
diagnosta.mb
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 89 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Lipiec 2008, 17:45
|
|
|
Odbiegając nieco od tematu silnika , 3.2CDI ma lepszą , wytrzymalszą skrzynię biegów !!! |
_________________ SPRINT12 - Najlepszy tester do MB na polskim rynku
Dzwoń ERA 666520959 |
|
|
|
|
voshon
C200, CLK 320 Cabrio
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 379 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 8 Lipiec 2008, 18:33
|
|
|
diagnosta.mb napisał/a: | Odbiegając nieco od tematu silnika , 3.2CDI ma lepszą , wytrzymalszą skrzynię biegów !!! |
Na pewno? IMHO wszystkie gwiazdki, które mają 5 biegowy automat sterowany elektronicznie jeżdżą na tych samych skrzyniach 722.6xxx |
_________________ Gość zobacz moje damy WDB2020801F799122, WDB2084651T009322 |
|
|
|
|
diagnosta.mb
diagnosta.mb
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 89 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Lipiec 2008, 08:05
|
|
|
Wersja 3.2 CDI ma większą planetarkę żeby mogła wytrzymać większy moment obrotowy.
Zrób sobie chiptuning 2.7CDI a zobaczysz co rozleci się pierwsze - na pewno nie silnik . |
_________________ SPRINT12 - Najlepszy tester do MB na polskim rynku
Dzwoń ERA 666520959 |
|
|
|
|
voshon
C200, CLK 320 Cabrio
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 379 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 9 Lipiec 2008, 10:03
|
|
|
diagnosta.mb napisał/a: | Wersja 3.2 CDI ma większą planetarkę żeby mogła wytrzymać większy moment obrotowy. |
Dzięki za oświecenie, człowiek uczy się przez całe życie Co do połączenia chipa i ASB to IMHO to w każdym wypadku niezbyt mądry pomysł A już największa porażka ostatniego dziesięciolecia to skrzynia General Motors w BMW 530d e39 (mam takie to wiem co piszę ) Ta ASB potrafi się sypnąć na fabrycznym sofcie a potem na forum można spotkać jęki tych co ją jeszcze chipem poczęstowali Silnik ma max moment 400Nm, skrzynia ponoć może wytrzymać góra 418Nm, chociaż jej oznaczenie A5S390R (gdzie 390 to max moment przenoszony przez tą skrzynkę), sugeruje zupełnie coś innego
Ok, koniec oftopa Porównując ASB do ASB montowanych w BMW to nasze ASB można uważać za wzorowe |
_________________ Gość zobacz moje damy WDB2020801F799122, WDB2084651T009322 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Lipiec 2008, 23:32
|
|
|
Tylko problem w tym, że obecne skrzynie BMW jak i również Mercedesa robią podwykonawcy, a to co my mamy (722.4xx) to projekt z lat 70-80, a 600tka to jak się domyślam jedynie modyfikacja jej. A ten 7G-Tronic? Ciekawe jak to się bedzie za 10 lat spisywać... |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 10 Lipiec 2008, 09:49
|
|
|
Camel- napisał/a: | A ten 7G-Tronic? Ciekawe jak to się bedzie za 10 lat spisywać... |
Zapewne modyfikacja tego co było więc powinno dawać rade, MB rzadko odchodzi od dobrych rozwiązań |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10 Lipiec 2008, 11:32
|
|
|
carlos, tak jak McPerson w W203? Faktycznie, rzadko Ostatnio coraz częściej widzę "poprawki" przez Chryslera |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 10 Lipiec 2008, 13:10
|
|
|
Camel-, wiem Chrysler narobił dużo zła, to rozwiązanie faktycznie nie wiadomo skąd się wzięło nagle w MB |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
bizonek27
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 7 Luty 2009, 19:34
|
|
|
Mój kolega ma 270 cdi! Jak go kupił to przy zmianie oleju zleciało 13 litrów a powinno byc 6,5.! Miarka elektroniczna! Po 500 kilomertach rozleciały sie panewki i wał trzeba było kupic Drugi silnik! Koszt silnika ok 10 tysiecy ale wraz trzeba było przekładac głowice bo cos tam nie pasowało! On miał 170 koników a kupił 177 okazuje sie ze sa inne głowice! Jak narazie chodzi ladnie ale cieknie spod głowicy! Pewnie cos nie skrecili jak trzeba ci polscy mechanicy! |
_________________ W202 220cdi 125KM Kombi'98 automat
w210 270cdi 99r Avantgarde |
|
|
|
|
beet
Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 8 Luty 2009, 17:45
|
|
|
diagnosta.mb napisał/a: | Zrób sobie chiptuning 2.7CDI a zobaczysz co rozleci się pierwsze - na pewno nie silnik . |
Znasz jakies konkretne przypadki? Pytam, bo tez slyszalem ze ASB w W/S210 CDI lubia sie sypac po takich modyfikacjach, ale jeszcze nikomu z moich znajomych nic sie nie rozpadlo. U ojca siedzi box Carlssona i jak na razie zadnego spustoszenia 450Nm nie zrobilo, widac chyba za spokojnie jezdzimy |
_________________ ..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..
*W124 300 D 92r. arcticweiss ex
*S210 270 CDI 01r. antrazitgrun
*W202 C180 96r. brillantsilber |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 13 Luty 2009, 10:43
|
|
|
Dawno temu w Auto Swiecie było porównanie najoszczędniejszych aut. Był właśnie W210 2.7 cdi a reszta to różne małe auta pokroju VW Lupo. Wygrał Mercedes pokonując wszystkie pozostałe. Fakt że spalił najwięcej bo jakieś 5,5litra. Ale jak porównali stosunek spalania do masy i mocy do Mercedes okazał się bezkompromisowy |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
LukLin
C 180 Esprit
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 98 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 8 Lipiec 2009, 18:14
|
|
|
Ja też przymierzam się do kupna w210 z silnikiem 270 CDI.
Co powieniem wiedzieć o W210 przy zakupie?? Jakieś szczególne punkty do sprawdzenia?
Mam na oku okularki z końca 1999 (po lifcie) w automacie, serwisowanego z pierwszej ręki z przebiegiem ok. 200 000. |
_________________ Mercedes 190 1988 r.
Mercedes C Class 180 1998 r.
Mercedes C Class 200 DIESEL 1994 r.
Mercedes A Class 190 2000 r.
Aktualnie
Mercedes A Class 170 2004 r.
Mercedes C Class 180K 2003 r.
|
|
|
|
|
daro28
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 09:26
|
|
|
Polecam 2.7 . Fenomenalny silnik . Miałem taki motor w 210 i w 203 . Spalanie porównywalne z 2.2 , może deczko większe ale za to jaka rakieta i ten piekny gang . W polaczeniu z automatem . Bajka . |
_________________ S202 220CDi SPORT 99r
WDB2021931F900423 |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 21:43
|
|
|
Jak to jest z tym czystym i nieczystym paliwem. Przecież są filtry paliwa i to dośc spore w naszych gwiazdach, więc chyba nie powinno mieć to wpływu? Fabryczny filtr paliwa w OM 601 zatrzymuje nawet wodę - to, co skropli się w baku. Mechanik zmieniał mi filtr i zapytał, co wlewałem, bo trochę syfu było, to tyle. Więc czy CDI ma jakieś gorsze filtry? Nie sądzę. Oczywiście sposób tankowania pewnie wpływa na większą częstotliwość zmiany filtra paliwa, ale żeby filtr przepuścił jakieś nieczystości? |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
|