Przesunięty przez: Przemek 29 Lipiec 2008, 15:10 |
Pompa wody-wymiana by Adaśko |
Autor |
Wiadomość |
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 11:48 Pompa wody-wymiana by Adaśko
|
|
|
Wczoraj dobiegł mnie spod maski dziwny odgłos szumu. Zdjąłem pasek napędzający pompę wody i spotkało mnie rozczarowanie kończące się łożyska pompy hałasują. Byłem dzisiaj w sklepie, ciężko dostać reparaturkę, i jestem zmuszony kupić pompę 220 zł FEBI. Gdyby nie zlot kombinowałbym rozebrać ją i próbowałbym regenerować, a tak czas pogania i po pracy wymiana mnie czeka całej pompy. Przyglądałem się i jest dobre dojście, tylko czy wystarczy spuścić 5 litrów płynu by znajdował się poniżej pompy? Postaram zrobić fotorelację z demontażu i montażu. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
Ostatnio zmieniony przez Przemek 29 Lipiec 2008, 15:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 14:20
|
|
|
Adaśko, z tego co mi się przypomina to powinno wystarczyć, ale nie będę się autorytatywnie wypowiadał, bo to info z drugiej ręki.... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 14:29
|
|
|
Dzięki topol, w razie draki michę podłożę i będę łapał płyn. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 14:42
|
|
|
Przy okazji może warto byłoby płyn wymienić? Wtedy nawet jak się coś rozleje, to nie ma tragedii....
I tak trzeba będzie odpowietrzyć układ, więc nie ma znaczenia, czy wylewa się 5 litrów, czy 8..... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 14:58
|
|
|
Też o tym myślałem , tylko nie wiem czy zdążę ze wszystkim przed wyjazdem |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
mbsly
Sylwester Zabadała
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 428 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 16:29
|
|
|
sewan napisał/a: | trzeba będzie odpowietrzyć układ |
wymienialem,spuszczalem i wlewalem plyn ukladu chlodzenia w Mercedesie 190 i nigdy go nie odpowietrzalem. z moich informacji uklad chlodzenia w Mb jest tak skonstruowany,ze zabieg odpowietrzenia jest zbedny. nie wydaje mi sie aby w C-class bylo to ptrzebne. |
_________________ C 36 AMG WDB2020281F421896
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 16:32
|
|
|
Zalać, zostawić odkręcony korek, odpalić i rozgrzać do otwarcia termostatu, dolać braki i zakręcić. Tak głosi mądra księga |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 16:49
|
|
|
Dokładnie tak jest, ja jak wymieniałem u siebie to zalałem zakręciłem korek i to wsio. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
mbsly
Sylwester Zabadała
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 428 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 00:04
|
|
|
Adasko,pompa juz wymieniona i smiga? |
_________________ C 36 AMG WDB2020281F421896
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 08:36
|
|
|
No wymieniona, więc jutro jazda z nówką pompą , w wolnej chwili zdam fotorelację z wymiany co i jak.
[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 10:06 ]
Do wymiany pompy wodnej potrzebujemy:
Pompa (w przypadku mojego silnika) "z dłuższym przodem" nr A1112002301
klucz imbus 5mm do odkręcenia wiatraka
klucz płaski 36 do visko
klucz nasadowy 8mm do poluzowania napinacza i odkręcenia 6-ciu śrub od pompy
klucz 10mm do odkręcenia koła pasowego i dwóch śrub od pompy
klucz fajkowy 19mm do odkręcenia i spuszczenia płynu z bloku silnika.
Bańkę na płyn, spuścić do końca z chłodnicy i bloku (zejdzie ok 6-7 litrów płynu)
[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 10:14 ]
Kocham ten samochód z niejednego powodu, ale piękne w niej jest to , że jak nikt nie odstawiał wcześniej "rzeźbę" to wszystko pięknie można rozebrać, tylko trzeba z głową
Proszę o wrzucenie tego tematu do "zrób to sam"
[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 10:16 ]
Oto nowa pompa
[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 10:27 ]
Złożenia już nie fotografowałem, kolejność odwrotna
podłączenie pompy.JPG Trzy węże podłączone do pompy |
|
Plik ściągnięto 800 raz(y) 101,15 KB |
PICT0014.jpg
|
|
Plik ściągnięto 799 raz(y) 54,56 KB |
PICT0001.jpg demontujemy najpierw to, wiatrak kluczem imbusowym 5mm, gwint prawy. |
|
Plik ściągnięto 761 raz(y) 57,86 KB |
PICT0002.jpg
|
|
Plik ściągnięto 834 raz(y) 97,84 KB |
chłodnica.JPG Spuścić płyn z chłodnicy |
|
Plik ściągnięto 1406 raz(y) 114,58 KB |
PICT0010.jpg Spuścić wodę z bloku silnika. |
|
Plik ściągnięto 849 raz(y) 60,3 KB |
spust z bloku.JPG
|
|
Plik ściągnięto 1195 raz(y) 142,72 KB |
odkrecenie visko.JPG Klucz płaski 36mm gwint lewy. młotkiem można potraktować jak nie ma się blokady do koła pasowego (jeszcze przed zdjęciem paska) |
|
Plik ściągnięto 976 raz(y) 89,63 KB |
PICT0008.jpg Luzowanie śrub od koła pasowego, klucz 10mm gwint prawy. Łatwiej luzować jak jest założony pas wielorowkowy |
|
Plik ściągnięto 1490 raz(y) 90 KB |
luzowanie napinacza.JPG Popuszczanie napinacza paska (klucz 8mm |
|
Plik ściągnięto 803 raz(y) 138,63 KB |
PICT0013.jpg Odkręcona pompa |
|
Plik ściągnięto 1339 raz(y) 58,36 KB |
PICT0018.jpg Zdemontowana pompa |
|
Plik ściągnięto 860 raz(y) 62,74 KB |
opis srub.JPG Widok od środka pompy |
|
Plik ściągnięto 834 raz(y) 133,11 KB |
PICT0018.jpg
|
|
Plik ściągnięto 677 raz(y) 62,74 KB |
PICT0019.jpg zdjęta pompa i długości śrub |
|
Plik ściągnięto 917 raz(y) 69,38 KB |
|
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
Ostatnio zmieniony przez Adaśko 30 Lipiec 2008, 11:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 19:07
|
|
|
Adaśko napisał/a: | Zalać, zostawić odkręcony korek, odpalić i rozgrzać do otwarcia termostatu, dolać braki i zakręcić. Tak głosi mądra księga |
warto jeszcze ustawic ogrzewanie na max |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 28 Lipiec 2008, 10:35
|
|
|
Daniel napisał/a: | warto jeszcze ustawic ogrzewanie na max | Zapomniałem dodać |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 28 Lipiec 2008, 17:47
|
|
|
Siemaneczko....
rada ode mnie.. jesli masz chwile wolnego czasu sporzadz osobny temat tytułem "Fotorelacja wymiana Pompy Wody , model oraz rok...."
i zadaj w dziale fotorelacje do zamknięcia przez moderatora, nie bedzie niepotrzebnego bajzlu a i odszukanie w searchu bedzie łatwiejsze.. ;]
i pytanie ode mnie
Czy Pompa z W230K bedzie pasować do mojego Rubina ??
w korkach sie grzeje, za miastem temp, spada... raczej pompa nizeli termostat... |
_________________
|
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 29 Lipiec 2008, 15:02
|
|
|
Axwell ale to chyba raczej wina Wisco sprzegla na wentylatorze no chyba ze u Ciebie nie ma Wisca tylko jest elektryczne tak jak u niektorych co widzialem na zlocie w Czmoncu ?
Ps
Temat przenosze do dzialu Zrob to sam
Dzieki Adasko za fotki i opis |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 29 Lipiec 2008, 15:04
|
|
|
Mi temperatura w korkach nie dochodzi do kreski tej nad 80-cioma stopniami, trzyma się w połowie, jak jadę jest równo 80 st |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
|