Przesunięty przez: Kowal 10 Grudzień 2007, 12:27 |
Skrzynia automatyczna w 210 okular |
Autor |
Wiadomość |
KKKamilw
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 98 Skąd: Lipno
|
Wysłany: 10 Grudzień 2007, 11:57 Skrzynia automatyczna w 210 okular
|
|
|
Witam dawno mnie nie było będzie chyba z pół roku więc moje gratulacje za to jak dobrze ta strona sie rozwija i witam wszystkich nowych użytkowników.
Chodzi o okulara ale sądzę że skrzynia biegów nie różni sie wiele
Silnik 2.9TD zawiesza sie jakiś czujnik albo coś w tym rodzaju samochód bez powodu blokuje sie i można zrobić max 3tyś obrotów. Samochód daje wrażenie jak by czekał aż sie turbina załączy bardzo mało mocy nie ma możliwości wyprzedzania trzeba zatrzymać się na poboczu wyłączyć na 20sekund i wszystko wraca do normy. |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 10 Grudzień 2007, 14:12
|
|
|
A skąd podejrzenie, że to skrzynia? Ja bym raczej stawiał na silnik.
Najprościej podjechać na komputer i sprawdzić. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Patryk
Harman Kardon
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Paź 2007 Posty: 391 Skąd: 0-22
|
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 10:50
|
|
|
KKKamilw napisał/a: | samochód bez powodu blokuje sie i można zrobić max 3tyś obrotów. Samochód daje wrażenie jak by czekał aż sie turbina załączy bardzo mało mocy nie ma możliwości wyprzedzania trzeba zatrzymać się na poboczu wyłączyć na 20sekund i wszystko wraca do normy |
Ojciec miał kiedys identyczny objaw w 200CDI - powód nieszczelny układ dolotowy, w wyniku czego auto dostawało za mało powietrza i wpadało w tryb awaryjny.
Pzdr |
_________________ WDB2110231A732202 |
|
|
|
|
giet
Wolnossące 122KM
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 144 Skąd: 0-22
|
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 13:42
|
|
|
KKKamilw napisał/a: | można zrobić max 3tyś obrotów |
Możliwe, że przepływomierz jest do wymiany bądź do wyczyszczenia. Możliwe, że turbina, ale w to wątpię.
Odłącz przepływomierz i przejedź się kawałek.. Powinna być różnica. Jeżeli jest, to znaczy, że przepływomierz szwankuje.
Pozdrawiam Giet |
_________________ W202 http://picasaweb.google.pl/W202C180
|
|
|
|
|
AutoElegance.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 87 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 16:53
|
|
|
Obstawialbym przeplywomierz, bo jest sasiedni temat o tym, ale KKKamilw napisal, ze wystarczy ponownie uruchomic silnik i wszystko jest OK.
W takim wypadku, gdy ponowne uruchomienie silnika pomaga bardziej sklaniam sie ku opcji powietrza i ukladu dolotowego. |
_________________ AutoElegance... (prawie) wszystko czego potrzebuje Twój samochód.
www.autoelegance.pl |
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 20:08
|
|
|
na pewno przeplywomierz, tez mialem podobny przypadek ale w 2,5 TD znajomego. |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 20:38
|
|
|
mi sie wydaje ze to tryb awaryjny, 3000 obr to 1szy objaw a 2gi to ze w awaryjnym turbina nie dziala wiec brak mocy, ale moge sie mylic |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
AutoElegance.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 87 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11 Grudzień 2007, 23:02
|
|
|
Wydaje mi sie, ze jak przeplywomierz nie dziala, to juz zawsze jest do 3 tys obr, a nie tak, ze wylaczy silnik, wlaczy i jest ok. |
_________________ AutoElegance... (prawie) wszystko czego potrzebuje Twój samochód.
www.autoelegance.pl |
|
|
|
|
ALEF
Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 23:34
|
|
|
Podobne zachowanie silnika miałem w Omedze. Wiem, że to może nie być adekwatne, ale sposób zasilania silnika jest podobny. Wtedy okazało się, ze miałem dziurawe (sparciałe) rury łączące intercooler z silnikiem i turbiną. Pęknięcia były na tyle małe, że pojawiały się na początku od czasu do czasu jak się silnik nagrzał. Zorientowałem się co jest grane dopiero jak pęknięcia były na tyle duże , że słychać było wyraźny gwizd przy załączaniu się turbiny. Wtedy najczęściej komputer przełączał się w tryb awaryjny i powyżej 3000 rpm nie wykręciłem. Pomagało wyłączenie silnika na chwilę. |
|
|
|
|
|