Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:19 |
Zaślepiony zawór EGR w W202 C200D - mocy przybywaj?! |
Autor |
Wiadomość |
intel386
intel386
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 52 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2008, 23:50 Zaślepiony zawór EGR w W202 C200D - mocy przybywaj?!
|
|
|
Witam kolegów.
Fora posiadaczy Audiczek i VW aż trzeszczą od opisów jak zaślepić zawór EGR.
Oczywiście wiemy że to niekorzystne dla środowiska, itd. Wiemy też co to EGR i że dzięki niemu mamy pokryte sadzą kolektory dolotowe. Wiemy kiedy EGR się włącza i wyłącza (zasada, zakres obrotów)... W Googlach jest wiele. Wiele jest opinii posiadaczy TDI.
Mój post ma charakter praktyczny:
Pytanie do kolegów - Czy ktoś z Was zaślepiał może EGR w OM601 602 603? Ta jednostka OM 601 (2 litrowa) jest świetna ale ma wieczny deficyt mocy.
Ja zdjąłem na próbę wężyk podciśnienia z zaworu i zaślepiłem go. W ten sposób recyrkulacja winna nie działać. Zajęło mi to 3 minuty roboty rano. Nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych.
Wydaje mi się że silnik Celiny jest lekko dynamiczniejszy. Bardzo chętnie wysłucham PRAKTYCZNEJ opinii osób które miały doświadczenie z układem recyrkulacji spalin. W internecie jest wiele na temat TEORII, ale tą można samemu znaleźć w Googlach.
Nie wiem jak zareagują na takie ogłupienie OM 604, itd włącznie z CDI - ale może to zaowocować zapaleniem się kontrolki EDC.
Dziękuje za odpowiedzi. |
_________________ Śpiesz się powoli! W202 C200D OM601 1994 75KM nautic blue niebieskie wnętrze, skórzane boczki i kierownica... Samodzielnie dołożone: spojler, podłokietnik, ciemne lampy po lifcie, szyba tylna z anteną. 10 głośników. Średnie spalanie to max 6,5l 100km.
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 1 Październik 2008, 08:40
|
|
|
Na tym forum, generalnie, troszczymy się nie tylko o swoje silniki ale też i o środowisko naturalne. Jeżeli użytkownicy audi vw lubią być śmierdzielami, którzy niszczą środowisko - to ich sprawa. Użytkownicy MB mają większą świadomość, więc takich prymitywnych rozwiązań nie podejmują się.
[ Dodano: 1 Październik 2008, 08:44 ]
Zresztą zawór EGR spełnia istotne funkcję dla samego silnika - chociażby przyspiesza w okresie zimowym rozgrzewanie silnika |
|
|
|
|
tomeko89
Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 11 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 4 Październik 2008, 15:56
|
|
|
Zaślepiłem w 2.2 om 604....... jestem pozytywnie zaskoczony.(uważam ze egr spełnia swoją funkcję jeżeli cały układ zasilania jest w 100% sprawny),obecnie auto mniej pali i mniej kopci z rury .pozdrawiam |
_________________ W 202 220D 95 |
|
|
|
|
tomcat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 111 Skąd: mazow
|
Wysłany: 4 Październik 2008, 23:40
|
|
|
Daniel napisał/a: | Na tym forum, generalnie, troszczymy się nie tylko o swoje silniki ale też i o środowisko naturalne. Jeżeli użytkownicy audi vw lubią być śmierdzielami, którzy niszczą środowisko - to ich sprawa. Użytkownicy MB mają większą świadomość, więc takich prymitywnych rozwiązań nie podejmują się. |
I tu się z kolegą w 100% zgadzam. Bo chyba układ recyrkulacji nie został wymyślony po to żeby szkodzić. I jakies zaslepianie świadczy tylko o użytkowniku i jego niewilkiej wiedzy. I na koniec w większości wypadków EGR można wyczyścić i dalej będzie spełniać swoją funkcję. |
_________________ c220CDI |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 5 Październik 2008, 00:11
|
|
|
Cytat: | Daniel napisał/a:
Na tym forum, generalnie, troszczymy się nie tylko o swoje silniki ale też i o środowisko naturalne. Jeżeli użytkownicy audi vw lubią być śmierdzielami, którzy niszczą środowisko - to ich sprawa. Użytkownicy MB mają większą świadomość, więc takich prymitywnych rozwiązań nie podejmują się.
I tu się z kolegą w 100% zgadzam. Bo chyba układ recyrkulacji nie został wymyślony po to żeby szkodzić. I jakies zaslepianie świadczy tylko o użytkowniku i jego niewilkiej wiedzy. I na koniec w większości wypadków EGR można wyczyścić i dalej będzie spełniać swoją funkcję.
_________________ |
tak naprawdę to wymyślono go tylko po to, aby spełnić kolejną normę Euro i tyle.... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
tomeko89
Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 11 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 5 Październik 2008, 14:22
|
|
|
Wszystko gra ,lecz moim zdaniem zanieczyszczony (sadza w dolotowym)układ egr ma bardziej zgubne działanie dla środowiska .dlatego w autach z dużym przebiegiem lepiej będzie go zatkać ,bo jak często należało by go czyścić żeby spełniał swoją pierwotną funkcję,ale to tylko moja uwaga. |
_________________ W 202 220D 95 |
|
|
|
|
ozeasz
W202 220D 98
Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 33 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 7 Październik 2008, 10:24
|
|
|
1. W jaki sposób czyścić zawór EGR ?
2. Jeżeli już go ewentualnie zatkać (EGR), to z kórej strony ?
przykł.
http://img209.imageshack....dsc07022lw7.jpg |
_________________ (...) Mazda 626 GE FP
obecnie W202 2.2D elegance |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 7 Październik 2008, 14:40
|
|
|
No właśnie, dołączam się do pytających.
Jak wyczyścić zawór EGR aby to zrobić dobrze?
Jakich narzędzi do tego potrzeba?
Czy jest to prosta czynność? |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 7 Październik 2008, 15:46
|
|
|
W Opelku było piękne dojście do tego zaworu, może w nafcie wymoczyć na noc. Tak przy okazji w benzyniaku też coś takiego jest, czy mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie się znajduje? |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
tomcat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 111 Skąd: mazow
|
Wysłany: 7 Październik 2008, 19:18
|
|
|
Adaśko napisał/a: | czy mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie się znajduje? |
W 90% zwykle przy kolektorze dolotowym choć nie zawsze zeleży od danego rozwiązania ale trzeba go szukać pomiędzy kolektorem wylotowym a dolotowym z reguły połączone są taką metalową rurką.
A co do czyszenia to można użyć benzyny ekstrakcyjnej, nafty itp. chodzi o to by pozbyć sie tego zaschniętego syfu tak by zawór był szczelny i luźno chodził. |
_________________ c220CDI |
|
|
|
|
tomeko89
Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 11 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 8 Październik 2008, 12:41
|
|
|
Witam zatkałem w swoim autku w miejscu łączenia rurki z zaworem egr pod opaską elastyczną którą obejmuje zaznaczony fragment na zdjęciu "ozeasza",blaszka cienka ale jednocześnie odporna na wysoką temperaturę ,czyszczenie zaworu naftą,ale równie ważne jest wyczyszczenie całego dolotu powietrza ja użyłem do tego szczotki do mycia butelek,a zdemontowany kolektor ssący (plastikowy mercedes 220d om 604...95km)spryskałem od środka płynem do mycia felg odczekałem i w ruch poszedł karcher.Podsumowując prześledzic jaką drogę przebywa powietrze zasysane i wyczyścić wszystko.Powodzenia. |
_________________ W 202 220D 95 |
|
|
|
|
kaisor1
kaisor1
Dołączył: 10 Sty 2008 Posty: 37 Skąd: opole
|
Wysłany: 8 Październik 2008, 13:01
|
|
|
Witam
czy zawór EGR podczs wolnych obrotów jest zamknięty i otwiera się prz dodaniu obrotów i potem gdy obciążenie jest jednakowe to jest zanknięty ? |
_________________ C-KLASA 220 D 1996 AUTOMAT |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 8 Październik 2008, 17:15
|
|
|
Dla leniwych skrót najważniejszych informacji z wymienionego przez Gomezio forum:
po pierwsze:
... wynika, że są problemy natury technicznej, a mianowicie w nowszych modelach dokonywany jest pomiar zawartości tlenu (podobno przez przepływkę), i system natychmiast wywala kod błędu po zaślepieniu (kontrolka silnika)
po drugie:
Założenie jest takie że EGR ma dwa stany pracy. Podczas biegu jałowego oraz podczas ustalonego stanu pracy silnika. W stanach nieustalonych...przyspieszanie, hamowanie silnikiem..EGR nie dopuszcza na udział spalin w napełnianiu cylindra.
i jeszcze...
Zmieniaja sie one (procenty ilości spalin w zasysanym powietrzu) w zależności od tego co dzieje sie w danej chwili z silnikiem. W/g mojej wiedzy wartość ta ma skale od 4% do 95.
To sa skrajne położenia. Jeśli przyspieszasz pojawia sie wartośc 4%. Grzybek zaworu jest zamknięty. Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym...wartość ta wzrastado 55-65%. Jest to sygnał że komp na bazie otrzymywanych sygnałów o obrotach pedału gazu i przepływki oblicza na ile podnieść grzybek a tym samym ile spalin dopuścić na stronę ssącą. Udział gazów spalinowych w zassysanym powietrzu wynosi do 60% dla współczesnych silników diesla.
Nie jest to sygnał 0-1. Komputer płynnie steruje N-18 (zaworem?) wysterowywujac go współczynnikiem wypełnienia impulsu w zależności od stanu (obciążenie, przyspieszanie) w jakim znajduje sie silnik.
[ Dodano: 8 Październik 2008, 17:20 ]
Z tego, co ja rozumię, ten EGR nie jest taki zły, na pewno pomaga silnikowi się dogrzać, bo zasysa przecież częściowo spaliny, które są ciepłe. Sądzę, że także nie wpływa negatywnie na spalanie, a na pewno pomaga środowisku. Wymóg jest jeden: zawór trzeba co jakiś czas przeczyścić. A zaślepiony zawór niczego nie zmieni, jeżeli tylko będzie czysty i sprawny. Kto pierwszy wyczyści ten EGR w starym dieslu? |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 8 Październik 2008, 21:53
|
|
|
wojtas_p napisał/a: |
Z tego, co ja rozumię, ten EGR nie jest taki zły, na pewno pomaga silnikowi się dogrzać, bo zasysa przecież częściowo spaliny, które są ciepłe. Sądzę, że także nie wpływa negatywnie na spalanie, a na pewno pomaga środowisku. |
Ciesze się, że nie tylko ja to zauważyłem. |
|
|
|
|
|