Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
w210 2.2 cdi dymi strasznie z tlumnika - wrecz kopci
Autor Wiadomość
moto_roman

Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 12
Skąd: leszno
Wysłany: 27 Kwiecień 2008, 18:30   

Kam99, Niechcę Cię Kolego straszyć ale podobny problem miał mój kuzyn,niestety okazało się ze to elektronika w pompie wtryskowej świrowała i silnik przechodził w try awaryjny!!Chodził twardo i nie miał mocy!!
_________________
MB W 202 ELEGANCE 2.2 D 94`CZARNY METALIK "Piękna Celinka"
 
 
carl_los 

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Iława
Wysłany: 1 Maj 2008, 10:22   

Jak ktos ma prolem z kopceniem i kontrolka epc - 608135677
_________________
caytoll@wp.pl
 
 
 
rosomak 

Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Sztum
Wysłany: 1 Maj 2008, 22:58   przerabialem to wczoraj i dzisiaj

niczego nie wmieniaj, sprawdz szczelnosc turbiny i ukladu doladowania, moze cos sie rozszczelnilo, niech ci sprawdza dzialanie przeplywomierza i EGR oraz przesłon na kolektorze ssacym; jesli to jest OK to pewnie siadł ci czujnik cisnienia paliwa w listwie ale to tez nie jest do konca pewne..szukaj. Ja stawiał bym na rozszczelnienie a potem na czujnik cisnienia paliwa. Napisz co ci wyszło.
 
 
Gość

Wysłany: 9 Październik 2008, 12:15   Re: przerabialem to wczoraj i dzisiaj

rosomak napisał/a:
niczego nie wmieniaj, sprawdz szczelnosc turbiny i ukladu doladowania, moze cos sie rozszczelnilo, niech ci sprawdza dzialanie przeplywomierza i EGR oraz przesłon na kolektorze ssacym; jesli to jest OK to pewnie siadł ci czujnik cisnienia paliwa w listwie ale to tez nie jest do konca pewne..szukaj. Ja stawiał bym na rozszczelnienie a potem na czujnik cisnienia paliwa. Napisz co ci wyszło.


witam
dołączam sie do postu, gdyz mam podobny problem (merc w210) i od tygodnia auto stoi w warsztacie,
kłęby białego dymu i do tego sam dodaje gazu.
Głowica sprawdzona, wymieniony simering (czy jak to sie pisze:)), sprawdzone wszystko to co wymieni Rosomak, a machanicy rozkładaja rece.
Moze macie jakies nowe pomysły????????
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 9 Październik 2008, 15:49   

klami napisał/a:
i do tego sam dodaje gazu.

od razu widać, że turbina padła. do kogo ty ten samochód zaprowadziles do wrozki??
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 9 Październik 2008, 16:02   

Nieszczelna turbina tłoczy olej silnikowy w dolot i napędza nim silnik? Toż to zgasić by się nie dało?
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 9 Październik 2008, 16:15   

Cytat:
Nieszczelna turbina tłoczy olej silnikowy w dolot i napędza nim silnik? Toż to zgasić by się nie dało?

Tak bywa, a w skrajnych przypadkach obroty wskakują na maxa i nie da się silnika zgasić i często dochodzi do poważnego uszkodzenia silnika.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 9 Październik 2008, 16:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 9 Październik 2008, 16:18   

Sam zgaśnie, jak się olej w silniku skończy.. :mrgreen:
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 14 Październik 2008, 07:23   

niekoniecznie zgasic by sie nie dało. technika radziecka zna rózne przypadki. :D a a tak na marginesie dodaje gazu z czego?? krasnale dolewaja paliwa??
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 14 Październik 2008, 07:51   

waldek500 napisał/a:
a tak na marginesie dodaje gazu z czego?? krasnale dolewaja paliwa??


No przecież napisałem:
Cytat:
Nieszczelna turbina tłoczy olej silnikowy w dolot i napędza nim silnik


Olej z uszkodzonej turbosprężarki leci do kolektora dolotowego, spala się w silniku jak paliwo i napędza go. A spaliny napędzają turbinę sprężarki i tak w kółko - bez żadnego
sterowania i kontroli. I mamy małe perpetuum mobile, do momentu aż skończy się olej w silniku ;-)
Jest to dość częsta przypadłość aut francuskich (prym wiedzie Laguna). Typowe objawy, to silnik wkręcony na maksymalne obroty i pełno białego dymu dookoła. Silnik zdusić można jedynie wrzuceniem piątki i strzałem ze sprzęgła, a automat.. chyba tylko pozostaje zatkać rurę wydechową.

Efekt? Mniej więcej taki: http://pl.youtube.com/watch?v=MqONyV9uMHY ;-)
 
 
bubu_piotr 
TAXI DRIVER


Pomógł: 153 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1174
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 16:36   

Podepnę się pod temat.

Od jakiegoś czasu a jest coraz gorzej mam mały problem.
Auto odpala bez problemu, ale jak jest zimny, to z rury "wali" szary dym i silnik chodzi dość nierówno. Dzieje się tak mniej więcej do temp. silnika 60 st.C.
Jak ruszam autem i wrzucę 2 bieg i jadę na delikatnym gazie, to auto ma tendencje do przerywania i "kangurzenia". Muszę przy ruszaniu dodawać więcej gazu, bo bez dodania gazu nie ruszę lub się zadławi i zgaśnie. Pali około 0,5 litra paliwa więcej i nawet po nagrzaniu silnika widzę w lusterku, że z rury wydechowej wydostaje się więcej spalin.
Im dłużej auto chodzi, tym objawy są mniejsze a czasem ich wcale nie ma. Mam wrażenie, że czasami jest OK.
Na wolnych obrotach czasami delikatnie chodzi nierówno i ma tendencje do wyrównywania obrotów i znów nierówno.
Dodam, że oleju i płynu nie ubywa a spaliny to tylko w/g mnie to nie przepalone paliwo.
Jakieś sugestie ?
Wiem, wiem ! Na kompa pojadę jeszcze e tym tygodniu :roll:
_________________
C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554

 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 17:36   

bubu_piotr, sprawdź wtryski, może oringi w układzie paliwowym puszczają powietrze?
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 19:52   

Gomezio napisał/a:
Efekt? Mniej więcej taki: http://pl.youtube.com/watch?v=MqONyV9uMHY ;-)

powiedziałbym taki jak już :mrgreen:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
piotr1 

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 481
Skąd: Katowice
Wysłany: 7 Lipiec 2011, 19:54   

bubu_piotr, jak tam twoja :mb: . Naprawiona, co jej dolegało?
Pozdrawiam.
_________________
C 220CDI 2000
WDB2021931F973818 sprzedana.
B 200CDI 2009
WDD2452081J499170
 
 
bubu_piotr 
TAXI DRIVER


Pomógł: 153 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1174
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 7 Lipiec 2011, 20:38   

piotr1,
Jeszcze nie ! Dzisiaj wymieniłem mate obecności pasażera i może jutro podjadę na kompa, to zobaczymy ! Jak jest zimny, to wyraźnie chodzi na zaniżonych obrotach a z rury wali nieprzepalonym paliwem (chyba). Jak dodam delikatnie gazu lub jadę na jedynce lub dwójce na delikatnym gazie, to wali kangury (przerywa) i z rury leci szary dym. :cry:
Na trasie (wyższych obrotach) jest w miarę OK.

[ Dodano: 14 Lipiec 2011, 16:08 ]
piotr1,

No i zrobione :mrgreen:
Nie uwierzycie, ale nowy przepływomierz kupiony i założony w styczniu (oryginalny i taki jak należy Bosch) dawał przekłamane informację i nie trzymał swoich parametrów.
Wymieniony i teraz wydaje się być OK.
_________________
C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,126 sekundy. Zapytań do SQL: 9