Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Auto nie chce jechac!
Autor Wiadomość
Michu 
GPU 35RE | GPU 94WU

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 90
Skąd: Leśniewo k. Pucka
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 18:11   

Generalnie jak masz turbo sprawne, to ciągnie ładnie od samego dołu...

Proponuję takie sprawdzenie, jeśli nie masz kompa:
1. Złap [ściśnij] wąż od dolotu powietrza
2. Dodaj powoli gazu i obserwuj siłownik przepustnicy
3. Najpierw powinien powoli uchylać przepustnicę, wraz z dodawaniem gazu, a potem powinien otworzyć się cały... w tym samym momencie zaczyna "twardnieć" wąż od dolotu...
U mnie to jest od ok 2200rpm...

Jeśli tak nie jest, to szukaj przyczyny w doładowaniu... nie koniecznie turbina, może któreś podciśnienie spadło....
_________________
C 200 2.2 CDi '99 sedan
Fiat Ducato 2.8D '01
Było: 126p S600 :) '79, Passat B1 1.3 '78, Passat 32B 1.8 4x4 '89, Scorpio kombi 2.0 '93

www.elektrotec.com.pl alarmy, kamery, instalacje, pomiary, automatyka
 
 
 
sklerotyk

Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 167
Skąd: glogow
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 18:17   

osobiście ma 2.5td 150km pewnego razu stwierdziłem że ten samochód wcale nie przyspiesza, muł na czterech kołach komputer wykazał że regulator ciśnienia doładowania działa błędnie, lecz błędny to był komputer, bo okazało się że kolektor dolotowy ma pęknięcie na dole od spodu więc trudno to było wyczaić po wymianie wszystko znikneło.
_________________
w202 2.5td 96r
WDB2021281F415845
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 18:24   

sklerotyk, to też właśnie radzimy sprawdzić dolot. Generalnie jak mówi Michu. Przy doładowaniu, nawet na biegu jałowym, gumowy wąż musi być twardy.

Stawiam albo dziurawy dolot (węże, IC, zaciski, wszystko możliwe), albo problem ze sterowaniem sprężarki.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
bizonek27

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: warszawa
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 18:34   

On twardnieje ale dopiero od 3 tysiecy! Do 3 turbo nie chodzi! Moze to byc zaworek na turbinie ale on chodzi! Co tam moze byc jeszcze sterowanie jakies turbina? Jest tam cos takiego?
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 19:28   

Pojedź na komputer i się dowiesz.
 
 
bizonek27

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: warszawa
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 22:45   

Musze dojsc metoda prob i bledow bo komputer nic nie wykazuje juz go podlaczalem! Ja to mam zawsze takie szczescie! Szkoda gadac! Musze dorwac kogos kto ma taki sam silnik i po kolei porownywac wszystko innego wyjscia nie mam bo kazdy mechanik u ktorego bylem muwi co innego dlatego zadalem wam takie pytanie bo juz sam nie wiem co robic! pozdroh
 
 
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 22:54   

bizonek27,

-syczy tobie powietrze ??
-sprawdź intercooler (czesto siadają)
- w cdi masz powiązaną turbine z zaworem recyrkulacji spalin. Jak on nie bedzie dzialać turbina się nie załączy.

w tych 3 rzeczach bym sie kierował.
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
bizonek27

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: warszawa
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 23:00   

Ten zaworek chodzi a powietrzde chyba nie syczy a ma syczec? Slychac jak turbinka gwizdze ale dopiero na wyrzszych obrotach!
 
 
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 23:07   

bizonek27, on powinien delikatnie być słyszalny.

Zadaniem zaworu EGR(recyrkulacji spalin) jest odpowiednia ilość powietrza wychodząca z kolektora do turbiny. Jeśli on bedzie źle chodził albo wcale wówczas turbina jest wyłączana na na pewnych obrotach. Czyli w skórcie. Turbo chodzi ale nie dostaje poprzez egr odpowiedniej ilości powietrza.
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
bizonek27

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: warszawa
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 23:09   

To ten zaworek przy turbinie co jest? On mi niby chodzi ale chyba musze turbine wyciagnac i to wszystko przesmarowac bo morze sie przycina co?
 
 
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 23:11   

zawór EGR znajduje się na wyjściu od kolektora ssącego , od tego zaworu idzie rura do turbiny.

[ Dodano: 30 Styczeń 2009, 22:12 ]
przy turbinie tez jest jeden zaworek co steruje jej załączaniem.
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
bizonek27

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: warszawa
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 23:17   

To trzeba rozebrac bo tak to sie nie da jezdzic! W przyszlym tygodniu juz sie za to biore na powaznie po kolei kazda zecz trzeba sprawdzic bo tak to szkoda nerwow na takie ciaganie go na wysokich obrotach!
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 31 Styczeń 2009, 11:03   

A może być to zwykła dziurka w jednym z przewodów od podciśnienia. Albo nawet taki przewód po prostu spadł ;-)
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 31 Styczeń 2009, 14:25   

ja mialem taki przypadek ze w moim poprzednim samochodzie opel astra silnik 1,7 dtl
poprostu poprzedni wlasciciel chcial zmniejszyc spalanie i zmniejszyl zawke paliwa co za tym szlo cisnienie spalin tez sie zmniejszylo turbo wkrecalo sie przy bardzo wysokich obrotach
i mialo minimalne cisnienie ok0.35 bara u ciebie mogl byc robiony chip tuning tak mial kolega w audi co tez zmienia dawke paliwa przy danym zakresie obrotów po prostu sprawdz cisnienie doladowania na calym zakresie obrotów ja robilem to tak w astrze ze znalazlem w dolocie wezyk cisnieniowy i poprowadzilem dodatkowa rurka do kabiny na koncu podłacz manometr o malej skali ja nie dysponowalem takowym i zastosowalem manometr do mierzenia cisnienia w kolach mysle ze niezbyt precyzyjny pomiar przy malym cisnieniu musisz sprawdzic cisnienie doladowania na obciazonym silniku wiec dlatego do kabiny znajdz w necie jakis orginalny wykres cisnienia twojego silnika i porownaj mysle ze sterowanie zaworem upustowym sprężarki w Twoim przypadku jest wadliwe

no i w droge!!!! ja w astrze z 0,35 bara podkrecilem na 0,7bara roznica w dynamice jest niewyobrażalna
powodzenia przy pomiarach
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
bizonek27

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: warszawa
Wysłany: 1 Luty 2009, 12:53   

Musze podlaczyc go pod jakiś profesjonalny komputer co pokaże jak daje turbina w odpowiednich mometach i wtedy bedzie wszystko jasne! Gdzie w wawie maja takie cudenko w miare rozsadnej cenie? Ja to pewnie podjede do takiego kolesia on ma zaklad za salonem Mercedesa Broilera bierze za diagnostykę 70zl to chyba dobra cena? Tylko ze u mnie każdy mówi ci innego i ja już całkiem zglupiałem! Musze go wstawic na caly dzien tam i niech caly uklad przepatrza bo to nie jest nowy samochód i morze zeczewiscie gdzies jest nieszczelnosc i dlatego tak sie dzieje jak dzieje! Pozdro i dzieki za rady! Napewno jak bede u mechanika to mu bede podrzucal pomysly usterki!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,074 sekundy. Zapytań do SQL: 5