Auto nie chce jechac! |
Autor |
Wiadomość |
Michu
GPU 35RE | GPU 94WU
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2008 Posty: 90 Skąd: Leśniewo k. Pucka
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 18:11
|
|
|
Generalnie jak masz turbo sprawne, to ciągnie ładnie od samego dołu...
Proponuję takie sprawdzenie, jeśli nie masz kompa:
1. Złap [ściśnij] wąż od dolotu powietrza
2. Dodaj powoli gazu i obserwuj siłownik przepustnicy
3. Najpierw powinien powoli uchylać przepustnicę, wraz z dodawaniem gazu, a potem powinien otworzyć się cały... w tym samym momencie zaczyna "twardnieć" wąż od dolotu...
U mnie to jest od ok 2200rpm...
Jeśli tak nie jest, to szukaj przyczyny w doładowaniu... nie koniecznie turbina, może któreś podciśnienie spadło.... |
_________________ C 200 2.2 CDi '99 sedan
Fiat Ducato 2.8D '01
Było: 126p S600 '79, Passat B1 1.3 '78, Passat 32B 1.8 4x4 '89, Scorpio kombi 2.0 '93
www.elektrotec.com.pl alarmy, kamery, instalacje, pomiary, automatyka |
|
|
|
 |
sklerotyk
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 167 Skąd: glogow
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 18:17
|
|
|
osobiście ma 2.5td 150km pewnego razu stwierdziłem że ten samochód wcale nie przyspiesza, muł na czterech kołach komputer wykazał że regulator ciśnienia doładowania działa błędnie, lecz błędny to był komputer, bo okazało się że kolektor dolotowy ma pęknięcie na dole od spodu więc trudno to było wyczaić po wymianie wszystko znikneło. |
_________________ w202 2.5td 96r
WDB2021281F415845 |
|
|
|
 |
Camel-
Mercmag.pl

Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 18:24
|
|
|
sklerotyk, to też właśnie radzimy sprawdzić dolot. Generalnie jak mówi Michu. Przy doładowaniu, nawet na biegu jałowym, gumowy wąż musi być twardy.
Stawiam albo dziurawy dolot (węże, IC, zaciski, wszystko możliwe), albo problem ze sterowaniem sprężarki. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
 |
bizonek27
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 18:34
|
|
|
On twardnieje ale dopiero od 3 tysiecy! Do 3 turbo nie chodzi! Moze to byc zaworek na turbinie ale on chodzi! Co tam moze byc jeszcze sterowanie jakies turbina? Jest tam cos takiego? |
|
|
|
 |
G.

Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 19:28
|
|
|
Pojedź na komputer i się dowiesz. |
|
|
|
 |
bizonek27
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 22:45
|
|
|
Musze dojsc metoda prob i bledow bo komputer nic nie wykazuje juz go podlaczalem! Ja to mam zawsze takie szczescie! Szkoda gadac! Musze dorwac kogos kto ma taki sam silnik i po kolei porownywac wszystko innego wyjscia nie mam bo kazdy mechanik u ktorego bylem muwi co innego dlatego zadalem wam takie pytanie bo juz sam nie wiem co robic! pozdroh |
|
|
|
 |
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 22:54
|
|
|
bizonek27,
-syczy tobie powietrze ??
-sprawdź intercooler (czesto siadają)
- w cdi masz powiązaną turbine z zaworem recyrkulacji spalin. Jak on nie bedzie dzialać turbina się nie załączy.
w tych 3 rzeczach bym sie kierował. |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
 |
bizonek27
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 23:00
|
|
|
Ten zaworek chodzi a powietrzde chyba nie syczy a ma syczec? Slychac jak turbinka gwizdze ale dopiero na wyrzszych obrotach! |
|
|
|
 |
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 23:07
|
|
|
bizonek27, on powinien delikatnie być słyszalny.
Zadaniem zaworu EGR(recyrkulacji spalin) jest odpowiednia ilość powietrza wychodząca z kolektora do turbiny. Jeśli on bedzie źle chodził albo wcale wówczas turbina jest wyłączana na na pewnych obrotach. Czyli w skórcie. Turbo chodzi ale nie dostaje poprzez egr odpowiedniej ilości powietrza. |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
 |
bizonek27
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 23:09
|
|
|
To ten zaworek przy turbinie co jest? On mi niby chodzi ale chyba musze turbine wyciagnac i to wszystko przesmarowac bo morze sie przycina co? |
|
|
|
 |
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 23:11
|
|
|
zawór EGR znajduje się na wyjściu od kolektora ssącego , od tego zaworu idzie rura do turbiny.
[ Dodano: 30 Styczeń 2009, 22:12 ]
przy turbinie tez jest jeden zaworek co steruje jej załączaniem. |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
 |
bizonek27
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 23:17
|
|
|
To trzeba rozebrac bo tak to sie nie da jezdzic! W przyszlym tygodniu juz sie za to biore na powaznie po kolei kazda zecz trzeba sprawdzic bo tak to szkoda nerwow na takie ciaganie go na wysokich obrotach! |
|
|
|
 |
G.

Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 31 Styczeń 2009, 11:03
|
|
|
A może być to zwykła dziurka w jednym z przewodów od podciśnienia. Albo nawet taki przewód po prostu spadł |
|
|
|
 |
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 31 Styczeń 2009, 14:25
|
|
|
ja mialem taki przypadek ze w moim poprzednim samochodzie opel astra silnik 1,7 dtl
poprostu poprzedni wlasciciel chcial zmniejszyc spalanie i zmniejszyl zawke paliwa co za tym szlo cisnienie spalin tez sie zmniejszylo turbo wkrecalo sie przy bardzo wysokich obrotach
i mialo minimalne cisnienie ok0.35 bara u ciebie mogl byc robiony chip tuning tak mial kolega w audi co tez zmienia dawke paliwa przy danym zakresie obrotów po prostu sprawdz cisnienie doladowania na calym zakresie obrotów ja robilem to tak w astrze ze znalazlem w dolocie wezyk cisnieniowy i poprowadzilem dodatkowa rurka do kabiny na koncu podłacz manometr o malej skali ja nie dysponowalem takowym i zastosowalem manometr do mierzenia cisnienia w kolach mysle ze niezbyt precyzyjny pomiar przy malym cisnieniu musisz sprawdzic cisnienie doladowania na obciazonym silniku wiec dlatego do kabiny znajdz w necie jakis orginalny wykres cisnienia twojego silnika i porownaj mysle ze sterowanie zaworem upustowym sprężarki w Twoim przypadku jest wadliwe
no i w droge!!!! ja w astrze z 0,35 bara podkrecilem na 0,7bara roznica w dynamice jest niewyobrażalna
powodzenia przy pomiarach |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
 |
bizonek27
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 1 Luty 2009, 12:53
|
|
|
Musze podlaczyc go pod jakiś profesjonalny komputer co pokaże jak daje turbina w odpowiednich mometach i wtedy bedzie wszystko jasne! Gdzie w wawie maja takie cudenko w miare rozsadnej cenie? Ja to pewnie podjede do takiego kolesia on ma zaklad za salonem Mercedesa Broilera bierze za diagnostykę 70zl to chyba dobra cena? Tylko ze u mnie każdy mówi ci innego i ja już całkiem zglupiałem! Musze go wstawic na caly dzien tam i niech caly uklad przepatrza bo to nie jest nowy samochód i morze zeczewiscie gdzies jest nieszczelnosc i dlatego tak sie dzieje jak dzieje! Pozdro i dzieki za rady! Napewno jak bede u mechanika to mu bede podrzucal pomysly usterki! |
|
|
|
 |
|