jaki polecicie akumulator? |
Autor |
Wiadomość |
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 3 Listopad 2016, 00:13
|
|
|
Banner szedł na 1 montaż do niektórych aut z grupy VAG. |
_________________
|
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 3 Listopad 2016, 13:42
|
|
|
ralf napisał/a: | Banner szedł na 1 montaż do niektórych aut z grupy VAG. |
To bardzo dobra firma. Jej akumulatory wytrzymywały podobnie jak nasze oryginały w mercedesach. Jak jest teraz to nie wiem. |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 3 Listopad 2016, 13:51
|
|
|
Tak wcześniej nie byłem w temacie akumulatora i nie wiedziałem nawet jak się kształtuje i co jest wart akumulator Banner, jak widać poprzedni właściciel przede mną zainwestował.
Tylko szkoda że już mi pada ten akumulator, i jest jak wspomniałem nie doładowywany. Bądź coś kradnie prąd. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 3 Listopad 2016, 14:23
|
|
|
asziatko napisał/a: | Tak wcześniej nie byłem w temacie akumulatora i nie wiedziałem nawet jak się kształtuje i co jest wart akumulator Banner, jak widać poprzedni właściciel przede mną zainwestował.
Tylko szkoda że już mi pada ten akumulator, i jest jak wspomniałem nie doładowywany. Bądź coś kradnie prąd. |
Jak się dba, tak się ma. Wystarczy że samochód miał przestój kilka miesięcy i wszystko jasne.
Ale tak jak ci piszemy, sprawdź najlepiej multimetrem czy nie masz upływu przez ten moduł. |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 3 Listopad 2016, 14:59
|
|
|
Osobiście odkąd kupiłem MB od 24 maja 2014 roku to nie stał dłużej jak 2 dni, nie było miejsca że stał X miesięcy. To na pewno, ze swojej strony ja tu nie zaniedbałem go.
Odnośnie sprawdzenia, trzeba mieć multimetr takowego nie mam. Hm... także sam nie sprawdzę tego. Chyba że jest inny sposób?.
Ale jak się okaże że to będzie winowajcą ten moduł komfortu to naprawdę będę zdziwiony bo bez Waszej pomocy bym na to nie wpadł w życiu. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Listopad 2016, 15:58
|
|
|
asziatko, multimetr kosztuje 20 zł w castoramie, obi Jedź, kup i sam zdiagnozuj |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Listopad 2016, 16:06
|
|
|
polofix, nawet taniej i z domu nie trzeba wychodzić |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 3 Listopad 2016, 17:01
|
|
|
OK mam, mam multimetr inaczej miernik .
Możecie Koledzy jak teraz zadać czy moduł nie kradnie prądu?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Listopad 2016, 17:08
|
|
|
asziatko, wyciągasz ten moduł na wierzch (trzeba odkręcić). Wpinasz się szeregowo miernikiem ustawionym na pomiar prądu miedzy aku - i klemę - -> sprawdzasz pobór prądu.
Odłączasz wtyczki od modułu komfortu - sprawdzasz pobór
Można też wyłączyć modu lampką w kabinie (podobno) ale ja tego nie testowałem, odpinałem moduł. |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 3 Listopad 2016, 17:20
|
|
|
Abdul napisał/a: | asziatko, wyciągasz ten moduł na wierzch (trzeba odkręcić). Wpinasz się szeregowo miernikiem ustawionym na pomiar prądu miedzy aku - i klemę - -> sprawdzasz pobór prądu.
Odłączasz wtyczki od modułu komfortu - sprawdzasz pobór
Można też wyłączyć modu lampką w kabinie (podobno) ale ja tego nie testowałem, odpinałem moduł. |
Oczywiście trzeba odpowiednio ustawić multimetr i włożyć właściwie konektorki. Druga sprawa to powyłączać wszystkie odbiorniki [radio,cb radio], łącznie z lampką w bagażniku. i zamknąć drzwi. |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 3 Listopad 2016, 17:33
|
|
|
Witam
polofix napisał/a: | Abdul napisał/a: | asziatko, wyciągasz ten moduł na wierzch (trzeba odkręcić). Wpinasz się szeregowo miernikiem ustawionym na pomiar prądu miedzy aku - i klemę - -> sprawdzasz pobór prądu. |
Oczywiście trzeba odpowiednio ustawić multimetr i włożyć właściwie konektorki. |
Kiedyś napisałem taki artykulik: Podstawy pomiarów , powinien co nieco rozjaśnić.
Pozdrawiam |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 3 Listopad 2016, 18:23
|
|
|
Przyznam że tu nie bardzo wiem jak co ogarnąć z pomiarem tym bardziej że nigdy tego nie robiłem. Owszem przeczytałem Twój temat
Pyra napisał/a: | Podstawy pomiarów |
. A jak trzeba ustawić multimetr na jaką wartość i gdzie trzeba włożyć właściwie konektorki?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 3 Listopad 2016, 22:26
|
|
|
Witaj
asziatko napisał/a: | A jak trzeba ustawić multimetr na jaką wartość i gdzie trzeba włożyć właściwie konektorki?. |
Tu masz wszystko narysowane:
Sondy pomiarowe (kable) wkładasz do: gniazda COM (zawsze czarny i podłączasz do minusa), oraz gniazda oznaczonego A (w zdecydowanej większości mierników po lewej stronie).
Przełącznik, ustawiasz w zależności od typu przyrządu. Te z automatyczną zmianą zakresów, ustawiasz na A (mA, to prądy 1000x mniejsze). Przy symbolu A musi być prosta i przerywana linia, oznacza ona prąd stały i ... (tu już nie będę tłumaczył, bo nie ma potrzeby).
Należy pamiętać, że zakresy prądowe, są zabezpieczone bezpiecznikiem, w razie kiedy jest on uszkodzony, pomiar jest niemożliwy, przy czym, napięcie można zmierzyć.
UWAGA!, tanie mierniki, mają ograniczenia w pomiarze prądu max. Ograniczenie wynika z wytrzymałości elementu pomiarowego. Czas pomiaru prądu zbliżonego do max (czyli 10 - 20A, zależy od typu miernika) może trwać kilka do kilkunastu sekund.
Pomiar prądu, jest możliwy tylko, po włączeniu się w szereg z obwodem mierzonym, więc musisz odłączyć kabelek zasilający, i pomiędzy jego koniec, a punkt do którego był podłączony, włączasz miernik. Plus miernika do plusa akumulatora (z reguły odłączonego kabelka) a minus do urządzenia mierzonego (najczęściej punktu z którego odłączyłeś przewód).
Pozdrawiam |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 4 Listopad 2016, 00:35
|
|
|
Pyra, dziękuję za opis.
Miernik mam taki jak ten z lewej strony, czarny.
Będę próbował obadać ten moduł.
A jak bym wyjął bezpiecznik od tego modułu stanie się coś, czy mogę go wyjąć i jeździć bez bezpiecznika od tego modułu?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
|