|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Camel- 13 Styczeń 2012, 12:23 |
migające diody, immobilizer ?? help... |
Autor |
Wiadomość |
przerabiarka
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 54 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30 Lipiec 2009, 23:29
|
|
|
Gerri napisał/a: | Jeżeli jest immobilizer, to na stacyjkę jest nasadzony taki pierścień, lekko wystający (kluczyk jakby w niego wchodzi). Wtedy immobilizer jest. |
Mam kluczyk ze scyzorykiem
Gerri napisał/a: | Zamknięcie centralnego z pilota powodowało uaktywnienie przekaźnika odcinającego (zazwyczaj) rozrusznik. | Zapłon raczej (choć w escorcie odcinało mi rozrusznik - ale na pych się dało)
A co do zaworka to racja, źle mi się to widziało - nie widziałem głębiej. |
_________________ C220 DIESEL - ESPRIT - 96r.
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Lipiec 2009, 14:33
|
|
|
Gerri napisał/a: | To zdjęcie powyżej (to "na boku") przedstawia auto BEZ IMMOBILIZERA.
|
no to po co wtedy te lampki na lusterku? faktycznie tylko dla ozdoby?
bo ja np nie mam immobilizera, mam zwykły kluczyk, ale nie mam tez lampek na lusterku |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
przerabiarka
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 54 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 31 Lipiec 2009, 16:59
|
|
|
Lampki są dla ozdoby tylko. Fotodiody znajdują się w pokrętle do asferycznego (nocnego) lusterka. Popatrzysz pod słońce zobaczysz.
Jeszcze raz powtórzę: mam kluczyk scyzoryk z centralnym z niego, jak również dorobiony kluczyk bez pilota. I to jest kosmos |
_________________ C220 DIESEL - ESPRIT - 96r.
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31 Lipiec 2009, 18:15
|
|
|
przerabiarka, a próbowałeś zrobić to co Javoreczek mówił? Zamknij auto z pilota i teraz działaj kluczykiem dorabianym
Javoreczek, to o czym mówisz, w rzeczywistości też nic nie oznacza. Wczesne C-klasy z FBS2 miały zwykłe lusterko, a odbiorniki podczerwieni znajdowały się w klamce kierowcy i klapie bagażnika (przy zamku)... Dopiero z rokiem 95 (zmianą modelową 95) pojawiły się lusterka z odbiornikiem.
Ale który to ja już raz o tym piszę... |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Lipiec 2009, 22:05
|
|
|
Camel-, ja to wiem. Chodzi mi w ogóle o obecność lampek, czy to pod lusterkiem, czy w klamce. Z całości dyskusji wnoszę, że przerabiarka ma migające lampki w swoim samochodzie, a to w moim przekonaniu jest jednoznaczne z tym, że ma immo... no chyba, że się mylę.
Gerri pisze, że auto na zdjęciu (domyslam sie, ze właśnie przerabiarki) nie ma immobilizera (a konkretnie wersji z transponderem i pętlą w stacyjce), ale ma kolorowe lampki. Stąd moje domniemanie, ze ma starego typu immobilizer rozbrajany wraz z otwarciem samochodu. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31 Lipiec 2009, 22:16
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | Stąd moje domniemanie, ze ma starego typu immobilizer rozbrajany wraz z otwarciem samochodu. |
Mi się wydaje, że to właśnie immo FBS2 - elektroniczny, czyli po prostu wymagający akceptacji kluczyka-scyzoryka, a nie typowa pętla w stacyjce.
Zakręcony temat |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Matyjas
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Grudzień 2009, 18:10
|
|
|
Podepnę się pod temat, bo widzę, że kilka osób ma pojęcie...
Mam w201, przede mną swap na M104 3,6 z W202. Wiele osób na różnych forach trzęsie się, że to robota prawie niewykonalna, a moim zdaniem auto z 1996r. to żadna kosmiczna technologia i wszystko da się zrobić.
W kwestii immo - widzę, że w W202 odcinał on paliwo jakimiś dodatkowymi zaworami. Zakładając, że w W201 mam budowę cepa i pompa paliwa będzie mi na zawołanie sikać jak tylko dostanie trochę prądu, to mam w ogóle nie przejmować się tym, że w W202 był immobilizer? Czy jak ECU nie będzie miało sygnału z istniejącego standardowo immo to też walnie focha i nie odpali?
Inaczej - jeśli w aucie nie mam immo i chcę wrzucić M104 z W202, to posiadając kompletną wiązkę mogę ten immobilizer po prostu olać, bo nie mam żadnego odcięcia na pompie paliwa i wszystko będzie hulać? |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Grudzień 2009, 09:40
|
|
|
Matyjas napisał/a: | Czy jak ECU nie będzie miało sygnału z istniejącego standardowo immo to też walnie focha i nie odpali?
|
Raczej niestety tak własnie będzie. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Matyjas
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 15:01
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | Matyjas napisał/a: | Czy jak ECU nie będzie miało sygnału z istniejącego standardowo immo to też walnie focha i nie odpali?
|
Raczej niestety tak własnie będzie. |
OK ok... pójdźmy więc dalej...
Sprostujcie, jeśli się mylę. Immo jest osobnym modułem, który po wcześniejszej autoryzacji "wysyła sygnał" do ECU, że można odpalać i ten działa? Czy są jakoś ściśle ze sobą powiązane, tzn. konkretny ECU z konkretnym immo, czy to immo jest ściśle związane ze stacyjką/kluczykiem?
Chodzi o to, że skoro nie mam immo, to czy mogę cały komplet, czyli moduł immobilisera, stacyję, kluczyk wziąć z jednego, rozbitego W202 i podpiąć to wszystko do swojego ECU w moim aucie? |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 16:52
|
|
|
Immo jest oczywiscie ściśle powiązane z ECU, więc w prosty sposób nie da się podłączyc kompletu immobilisera do ECU w innym samochodzie. Zresztą jaki sens miało by to zabezpieczenie, gdyby można je było w tak prosty sposób ominąć.
W wielu markach można "rozkodować" sterownik silnika, żeby nie wymagał autoryzacji immo. Niestety przyznam, że nie mam bladego pojęcia czy da się to zrobić w Mercedesie. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
adamW202
Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 1 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 17 Sierpień 2010, 21:47
|
|
|
Witam, mam podobny problem ale już cześciowo go rozwiązałem dzieki waszym postom. Pojechałem w pewne miejsce i wróciłem już na lince, przyczyna, immo nie pracuje, kluczyk scyzoryk, model W 202 95r. Zrobiłem tak jak pisaliście, odłączyłem akumulator na całą noc i rano po podłączeniu i kliknięciu dwa razy pilotem w stronę lusterka auto zaczeło gadać, co mnie bardzo ucieszyło. Pozostaje tylko problem z diodami w lusterku, przy otwieraniu z pilota diody nie migają, a przy zamykaniu tylko czerwona dioda mignie trzy razy, czy coś to oznacza??? Napomnę jeszcze że posiadam to autko od trzech lat i przez ten czas diody w klamce wogóle nie migały, jeśli ktoś z Was wie o co w tym wszystkim chodzi to proszę o odpowiedż, pozdrawiam... |
|
|
|
|
maciejp
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 57 Skąd: mazowieckie, Marki
|
Wysłany: 17 Luty 2011, 01:29
|
|
|
Podłączam się pod temat.
Mam problem z immobilizerem. Nie chcę się rozpisywać bo niewiele na ten temat się pisze i rozumiem to. Poszukuję kontaktu do jakiegoś elektronika znającego się na MB.
Najchętniej usunął bym immo.
Pozdrawiam i proszę o pomoc, mogę podać nr telefonu lub na pw. |
_________________ C 200D '95 Elegance
WDB2021201A299413
|
|
|
|
|
GELO LBN
W202
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 22 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19 Luty 2011, 10:00
|
|
|
Witam was podłączam sie pod temat dzisiaj miałem podobny problem..................
Mianowicie otwieram samochód pilotem miga zielona dioda ok przekręcam stacyjka nic spróbowałem tak kilka razy dalej nic ale co zaobserwowałem,mianowicie szum małego wiatraczka którego wcześniej nie było dobiegał on z konsoli oświecającej w pod sufituwce wyciągnąłem ten cały plastik ida w nim dwie kostki jeden od podświetlania i drugi którego działania nie rozpoznałem dotknąłem ten drugi i to właśnie on buczał odpiłem to przekręciłem kluczykiem pali zgasiłem i kilka razy ponowiłem wszystko ok podpoiłem spowrotem ten drugi i tez ok czy to możne być ten zaworek immobilizera ??? Zobacze za parę godzin czy dalej będzie buczało i wtedy spróbuje mój to 96r pilot scyzoryk benzyna 2,0 kompressor poze wiecie czy dobrze trafiłem moze i wam coś buczało tylko nie zwruciliście na to uwagi
pozdrawiam piszcie co i jak ...... |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Luty 2011, 10:08
|
|
|
Wiatraczek w obudowie lampki to czujnik klimatyzacji (lub ogrzewania w wersjch bez klimy), a nie zaden zaworek immo
Fakt, że akurat udało Ci się odpalić po odpięciu od niego kabelków to czysty przypadek. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
GELO LBN
W202
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 22 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19 Luty 2011, 10:12
|
|
|
Wytłumacz mi w takim razie czego przestało buczeć mam klimę nigdy tego nie było ze coś buczy nagle sie pojawiło tak jak problem z odpaleniem auta dodam tylko ze tekable moment zrobiły sie ciepłe
ps w moim przypadku nie migały diody na przemian raz zielona raz czerwona dodam tez ze nigdy nie zauważyłem aktywność czerwonej |
Ostatnio zmieniony przez GELO LBN 19 Luty 2011, 10:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,216 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|