Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:37
ubytek oleju
Autor Wiadomość
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Marzec 2011, 16:19   

pavel napisał/a:
Pytanko. Czy przy zapalaniu przy zimnym silniku wychodzi ci niebieski dymek z rury wydechowej?

Sprawdziłem. Jeśli coś się tam wydobywa to raczej jest to czarny dymek i jest go bardzo niewiele.
pavel napisał/a:
Jezeli teraz nic nie ubywa to zuzyles olej hamujac silnikiem. Nic tragicznego.

Czy to znaczy, że to zupełnie normalne, że ubywa oleju hamując silnikiem (biegami, sprzęgłem - bo różnie to nazywają)?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Rafi 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 293
Skąd: Puławy / Sande
Wysłany: 7 Marzec 2011, 17:27   

badmojo napisał/a:
pavel napisał/a:
Pytanko. Czy przy zapalaniu przy zimnym silniku wychodzi ci niebieski dymek z rury wydechowej?

Sprawdziłem. Jeśli coś się tam wydobywa to raczej jest to czarny dymek i jest go bardzo niewiele.
pavel napisał/a:
Jezeli teraz nic nie ubywa to zuzyles olej hamujac silnikiem. Nic tragicznego.

Czy to znaczy, że to zupełnie normalne, że ubywa oleju hamując silnikiem (biegami, sprzęgłem - bo różnie to nazywają)?

Nie. Jezeli by tak bylo, to by byla masakra. Od kilku lat codziennie jezdze po gorach i od wymiany do wymiany (10tys. km) nie doleje nawet kropli oleju. Moze faktycznie pojedz do mechaniora i sprawdz cisnienie w cylindrach.
_________________
2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
 
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 7 Marzec 2011, 20:04   

Tak! Dokladnie!!!! tak jak napisalem na samym poczatku. sprawdzic kompresje, to wtedy mozna duzo pomyslec.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Janusz51
C220 Elegance


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 7 Marzec 2011, 22:39   

badmojo napisał/a:
Janusz51 napisał/a:

Może to wina turbiny.

Jak to sprawdzić?

Zdjąć węża od turbiny do interculera i jeżeli jest mokry od oleju to jest prawdopodobne, że turbina leje no i oleju będzie obywać. Myślę, że będzie konieczna pomoc dobrego mechanika albo lektura archiwum Forum.
_________________
ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001
:mb:
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Marzec 2011, 08:56   

Dzięki.
Sprawdzę tę turbinę i kompresję. Oczywiście nie sam, bo nie mam do tego możliwości.
Jaka jest prawidłowa kompresja w CDI?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 8 Marzec 2011, 15:15   

badmojo, 29-35 ale minimum to 18 wg Infotecha
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
ASPEN 
ASPEN

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 60
Skąd: Elbląg
Wysłany: 9 Marzec 2011, 09:48   

Może to głupie ale kiedy zmieniałeś filtr oleju ? Ja miałem podobny przypadek . Nagle zaczął ubywać olej , chociaż nigdy to sie nie zdarzyło. Okazało się ,ze puszcza felerna uszczelka filtra oleju i tam sączył się olej. Kapał na spodnią osłonę silnika wiec plamy też nie było widać. Pozdrawiam i zyczę żeby to był tylko taki problem.
_________________
W202 C220D , Renault Clio
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Marzec 2011, 12:52   

ASPEN napisał/a:
Może to głupie ale kiedy zmieniałeś filtr oleju ?

Latem, razem z wymianą oleju.
Tylko, że teraz mi nie ubywa. Zdarzyło się to tylko raz, w czasie pobytu w górach.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
ASPEN 
ASPEN

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 60
Skąd: Elbląg
Wysłany: 9 Marzec 2011, 19:22   

Ja też często jestem a górach , 3 - 4 razy w roku , lato i zima . Mamy rodzinkę w Zakopanem / Cyrhla. I tak jak Ty głównie hamuję silnikiem . Czasami nawet na CB sugerują mi , ze nie mam stopu. Jedno co zauwazyłem to , że paliwo tam tankowane nie słuzy mojemu Mesiowi . Unikam zdecydowanie Lotosu w Tenczynie nz Zakopiance. Mimo ,że tankuje Dynamica , to już 3 razy się tam na nim " sparzyłem " i teraz tę stację omijam . Odczułem spadek mocy i lekkie czarne kopcenie . Po tankowaniu w innych stacjach Lotosu tak się nie działo. Pozdrawiam.
_________________
W202 C220D , Renault Clio
 
 
dobermannn


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 362
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Maj 2011, 07:40   

podepnę się pod temat.
Co do kontrolki poziomu oleju.

Czy czujnik działa na zamknięcie obwodu czy na otworzenie?? U mnie pomimo że olej jest na pół stanu to kontrolka świeci się nieraz przez kilka dni a innym razem nic się nie dzieje i jest z nią spokój. Co to może być (olej i filtr wymieniony około 1500 km temu) ??
 
 
marco_tm

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Maj 2011, 23:35   

ja również sie podepnę,

otóż znika mi średnio 1l oleju na 1500km, jedyne co niepokojące zauważyłem to to ze pomimo jazdy na LPG mam czarna obwódkę na końcówce wydechu, oraz podczas mocnego przyspieszania powyżej 4000 obrotów mam chmurę dymu za sobą. Zastanawiam się co mam do wymiany??
_________________
c180 '96 - było
? - jest
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 9 Maj 2011, 15:25   

na moje oko to skojarzenie tłok, tuleja, pierścienie. ewentualnie uszczelniacze zaworowe, ale wtedy po postoju też by dymił przy odpalaniu.
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 10 Maj 2011, 11:28   

marco_tm napisał/a:
ja również sie podepnę,

otóż znika mi średnio 1l oleju na 1500km, jedyne co niepokojące zauważyłem to to ze pomimo jazdy na LPG mam czarna obwódkę na końcówce wydechu, oraz podczas mocnego przyspieszania powyżej 4000 obrotów mam chmurę dymu za sobą. Zastanawiam się co mam do wymiany??


Tak jak Pawelwy napisal.
Sprawdz najpierw cisnienie w cylindrach. i zapisz na kartce cisnienie kazdych cylindrow.
Pozniej wlej przez otwor swiecy troche oleju i sprawdz cisnienie. Olej uszczelnia na chwile pierscienia w tloku.
Jezeni nastapi poprawa cisnienia, to znaczy ze pierscienia sa do wymiany i mozliwie czeka cie szlif cylindrow.
Jezeli kontrola cisnienia wykazala to samo, to masz nieszczelne zawory, albo prowadnice zaworow.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
marco_tm

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Maj 2011, 11:38   

Dzieki za odpowiedzi :)

Czyli musze sie szykowac na niezly wydatek :(

Zna ktos moze jakiegos dobrego mechanika do :mb: w okolicach Krakowa?
_________________
c180 '96 - było
? - jest
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 10 Maj 2011, 19:13   

silnik 1,8 to koszt około 500-800zł. najlepiej kupić od jak najpewniejszego sprzedawcy,lub dobrego angola jeszcze nierozebranego,tak aby sprawdzić go. mechanik i przekładka? pare stówek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,063 sekundy. Zapytań do SQL: 7