Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:37 |
ubytek oleju |
Autor |
Wiadomość |
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Marzec 2011, 16:19
|
|
|
pavel napisał/a: | Pytanko. Czy przy zapalaniu przy zimnym silniku wychodzi ci niebieski dymek z rury wydechowej? |
Sprawdziłem. Jeśli coś się tam wydobywa to raczej jest to czarny dymek i jest go bardzo niewiele.
pavel napisał/a: | Jezeli teraz nic nie ubywa to zuzyles olej hamujac silnikiem. Nic tragicznego. |
Czy to znaczy, że to zupełnie normalne, że ubywa oleju hamując silnikiem (biegami, sprzęgłem - bo różnie to nazywają)? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Rafi
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 293 Skąd: Puławy / Sande
|
Wysłany: 7 Marzec 2011, 17:27
|
|
|
badmojo napisał/a: | pavel napisał/a: | Pytanko. Czy przy zapalaniu przy zimnym silniku wychodzi ci niebieski dymek z rury wydechowej? |
Sprawdziłem. Jeśli coś się tam wydobywa to raczej jest to czarny dymek i jest go bardzo niewiele.
pavel napisał/a: | Jezeli teraz nic nie ubywa to zuzyles olej hamujac silnikiem. Nic tragicznego. |
Czy to znaczy, że to zupełnie normalne, że ubywa oleju hamując silnikiem (biegami, sprzęgłem - bo różnie to nazywają)? |
Nie. Jezeli by tak bylo, to by byla masakra. Od kilku lat codziennie jezdze po gorach i od wymiany do wymiany (10tys. km) nie doleje nawet kropli oleju. Moze faktycznie pojedz do mechaniora i sprawdz cisnienie w cylindrach. |
_________________ 2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
|
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 7 Marzec 2011, 20:04
|
|
|
Tak! Dokladnie!!!! tak jak napisalem na samym poczatku. sprawdzic kompresje, to wtedy mozna duzo pomyslec. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Janusz51
C220 Elegance
Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 7 Marzec 2011, 22:39
|
|
|
badmojo napisał/a: | Janusz51 napisał/a: |
Może to wina turbiny. |
Jak to sprawdzić? |
Zdjąć węża od turbiny do interculera i jeżeli jest mokry od oleju to jest prawdopodobne, że turbina leje no i oleju będzie obywać. Myślę, że będzie konieczna pomoc dobrego mechanika albo lektura archiwum Forum. |
_________________ ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Marzec 2011, 08:56
|
|
|
Dzięki.
Sprawdzę tę turbinę i kompresję. Oczywiście nie sam, bo nie mam do tego możliwości.
Jaka jest prawidłowa kompresja w CDI? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 8 Marzec 2011, 15:15
|
|
|
badmojo, 29-35 ale minimum to 18 wg Infotecha |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
ASPEN
ASPEN
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 60 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 9 Marzec 2011, 09:48
|
|
|
Może to głupie ale kiedy zmieniałeś filtr oleju ? Ja miałem podobny przypadek . Nagle zaczął ubywać olej , chociaż nigdy to sie nie zdarzyło. Okazało się ,ze puszcza felerna uszczelka filtra oleju i tam sączył się olej. Kapał na spodnią osłonę silnika wiec plamy też nie było widać. Pozdrawiam i zyczę żeby to był tylko taki problem. |
_________________ W202 C220D , Renault Clio |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Marzec 2011, 12:52
|
|
|
ASPEN napisał/a: | Może to głupie ale kiedy zmieniałeś filtr oleju ? |
Latem, razem z wymianą oleju.
Tylko, że teraz mi nie ubywa. Zdarzyło się to tylko raz, w czasie pobytu w górach. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
ASPEN
ASPEN
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 60 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 9 Marzec 2011, 19:22
|
|
|
Ja też często jestem a górach , 3 - 4 razy w roku , lato i zima . Mamy rodzinkę w Zakopanem / Cyrhla. I tak jak Ty głównie hamuję silnikiem . Czasami nawet na CB sugerują mi , ze nie mam stopu. Jedno co zauwazyłem to , że paliwo tam tankowane nie słuzy mojemu Mesiowi . Unikam zdecydowanie Lotosu w Tenczynie nz Zakopiance. Mimo ,że tankuje Dynamica , to już 3 razy się tam na nim " sparzyłem " i teraz tę stację omijam . Odczułem spadek mocy i lekkie czarne kopcenie . Po tankowaniu w innych stacjach Lotosu tak się nie działo. Pozdrawiam. |
_________________ W202 C220D , Renault Clio |
|
|
|
|
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 07:40
|
|
|
podepnę się pod temat.
Co do kontrolki poziomu oleju.
Czy czujnik działa na zamknięcie obwodu czy na otworzenie?? U mnie pomimo że olej jest na pół stanu to kontrolka świeci się nieraz przez kilka dni a innym razem nic się nie dzieje i jest z nią spokój. Co to może być (olej i filtr wymieniony około 1500 km temu) ?? |
|
|
|
|
marco_tm
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 23:35
|
|
|
ja również sie podepnę,
otóż znika mi średnio 1l oleju na 1500km, jedyne co niepokojące zauważyłem to to ze pomimo jazdy na LPG mam czarna obwódkę na końcówce wydechu, oraz podczas mocnego przyspieszania powyżej 4000 obrotów mam chmurę dymu za sobą. Zastanawiam się co mam do wymiany?? |
_________________ c180 '96 - było
? - jest |
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 15:25
|
|
|
na moje oko to skojarzenie tłok, tuleja, pierścienie. ewentualnie uszczelniacze zaworowe, ale wtedy po postoju też by dymił przy odpalaniu. |
_________________ C180 '94 elegance
WDB2020181A105186 |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 11:28
|
|
|
marco_tm napisał/a: | ja również sie podepnę,
otóż znika mi średnio 1l oleju na 1500km, jedyne co niepokojące zauważyłem to to ze pomimo jazdy na LPG mam czarna obwódkę na końcówce wydechu, oraz podczas mocnego przyspieszania powyżej 4000 obrotów mam chmurę dymu za sobą. Zastanawiam się co mam do wymiany?? |
Tak jak Pawelwy napisal.
Sprawdz najpierw cisnienie w cylindrach. i zapisz na kartce cisnienie kazdych cylindrow.
Pozniej wlej przez otwor swiecy troche oleju i sprawdz cisnienie. Olej uszczelnia na chwile pierscienia w tloku.
Jezeni nastapi poprawa cisnienia, to znaczy ze pierscienia sa do wymiany i mozliwie czeka cie szlif cylindrow.
Jezeli kontrola cisnienia wykazala to samo, to masz nieszczelne zawory, albo prowadnice zaworow. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
marco_tm
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 11:38
|
|
|
Dzieki za odpowiedzi
Czyli musze sie szykowac na niezly wydatek
Zna ktos moze jakiegos dobrego mechanika do w okolicach Krakowa? |
_________________ c180 '96 - było
? - jest |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 19:13
|
|
|
silnik 1,8 to koszt około 500-800zł. najlepiej kupić od jak najpewniejszego sprzedawcy,lub dobrego angola jeszcze nierozebranego,tak aby sprawdzić go. mechanik i przekładka? pare stówek |
|
|
|
|
|