Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
26 Styczeń 2012, 18:31
Przekaźniki wiatraków klimy schemat/zdjęcie podłączenia
Autor Wiadomość
przerabiarka


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 54
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 08:53   Przekaźniki wiatraków klimy schemat/zdjęcie podłączenia

Okazało się , że moja klima ma wydajność rzędu 6-8st więc całkiem spoko... lodówka.
Ale nie mam przekaźników i wiatraki nie działają. Jak zepnę kable to wiatraki się włączą i chłodzi jak szalona. ale bez wiatraków to jest mordowanie klimy. Chcę dorobić przekaźniki tak aby brały sygnał z klimy i załączały się na czas jej działania tylko. Wiem, że muszą być to przekaźniki najlepiej 40A ale zobaczę jak na takich od świateł to działa (30A).
Nie chcę na razie tego robić ( do spotu 2.08) i tu moje pytanie: gdzie znaleźć istniejącą (może u mnie nie istnieje) skrzynkę przekaźników.

W załączniku foto kabli od wiatraków i jakiś jeden nie wiem od czego. Może się przyda i ktoś znajdzie i mi powie, Auto mam przed liftem.

Nie jest rzecz w tym gdzie to jest i jak wygląda choć jak by był ktoś tak miły to będę wdzięczny. Chodzi mi o to skąd wziąć sygnał i podejrzeć podłączenie (wiem wiem, mogę miernikiem znaleźć sygnał, ale jest jeszcze kilka biegów wiatraków).

Aha, jest to jak wyczytałem na forum, gdzieś w okolicach nadkola prawego patrząc od przodu. Tylko nie wiem czy pod i trzeba zdejmować koło czy gdzieś na wierzchu.

DSC00129_resize.JPG
Plik ściągnięto 570 raz(y) 73,02 KB

_________________
C220 DIESEL - ESPRIT - 96r.
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 09:20   

przerabiarka - doprowadź klimatyzacje do pierwotnego stanu, wszelkie rzeźby na dłuższą metę nie zdają egzaminu. Skoro producent przewidział oddzielne sterowanie wentylatorami klimatyzacji, to znaczy, że tak musi być.

Pamiętaj - klimatyzacja to nie sygnał dźwiękowy i nie da się jej kupić na szrocie za 5 pln :P
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 10:58   

Który rok Twojego auta?

Po lifcie na pewno przekaźnik/moduł powinien znajdować się pod nadkolem przednim, za lampą po stronie kierowcy.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
jakubgruby 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 95
Skąd: Tczew
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 11:30   

MB C220 ESPRIT 2.2D '95
czyli przed liftem znalazłem w szukajce :>
_________________
C220 D :) 96' Elegance Kombi wdb2021821f427406
 
 
przerabiarka


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 54
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 12:04   

Daniel napisał/a:
przerabiarka - doprowadź klimatyzacje do pierwotnego stanu, wszelkie rzeźby na dłuższą metę nie zdają egzaminu. Skoro producent przewidział oddzielne sterowanie wentylatorami klimatyzacji, to znaczy, że tak musi być.


Nie bardzo rozumiem. Auto mam przed liftem i nie mam serownika, a 2 przekaźniki. Chcę doprowadzić do pierwotnego stanu ale jest to trudne i właśnie o to pytam. Przekaźniki w MB kupię za 300 a sam to zrobię za 30zł tylko jeden będzie słabszy bo nie 70A a 40A. Ładnie spakuję i zostawię. Nie jest to jakaś szczególna przeróbka ponieważ aktualnie wcale nie działają wiatraki, a chcę przynajmniej żeby działały jak klima chodzi. Bez wiatraków nawet nie włączam klimy.

A klakson to... hehe. Albo się ma kasę albo się samemu robi. Zresztą lubię to :)
_________________
C220 DIESEL - ESPRIT - 96r.
 
 
 
jakubgruby 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 95
Skąd: Tczew
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 12:15   

prawie połowe mniejszy przekaźnik???? o zgrozo ja bym sie zastanowił bo to może być jeden plomień
_________________
C220 D :) 96' Elegance Kombi wdb2021821f427406
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 12:21   

przerabiarka napisał/a:
Nie bardzo rozumiem.


Takie pytanie niepunktowane - wiesz chociaż kiedy POWINNY włączać się wentylatory skraplacza?

[ Dodano: 24 Lipiec 2009, 12:23 ]

Po drugie - na tym forum LUBIMY oryginalność i druciarstwu stanowczo mówimy NIE
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 14:19   

Daniel, wiesz ja akurat go rozumiem, w Vito miałem podobny problem, a przekaźnik kosztuje 150zł ! Normalny przekaźnik, coś jak od wycieraczek, czy świateł. ze szczerego złota jest czy jak? :)

przerabiarka, masz dwa przekaźniki, czyli jeden powinien być chyba 30/40A a drugi 70A, to odpowiada za "biegi" wentylatora, przy włączeniu klimy na pewno pierwszy bieg jest włączony. Piszę to na przykładzie Vito 110D 97'.

Pamiętaj, że na szrocie za taki przekaźnik zapłacisz ze 20pln :) Jak źle pokombinujesz to możesz być stratny klimę, chłodnicę a w najgorszym przypadku głowicę.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
shampoo 
W202 250TD kombi

Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 25
Skąd: Grodzisk wlkp
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 14:33   Re: Przekaźniki wiatraków klimy schemat/zdjęcie podłączenia

przerabiarka napisał/a:
Okazało się , że moja klima ma wydajność rzędu 6-8st więc całkiem spoko... lodówka.
Ale nie mam przekaźników i wiatraki nie działają. Jak zepnę kable to wiatraki się włączą i chłodzi jak szalona. ale bez wiatraków to jest mordowanie klimy. Chcę dorobić przekaźniki tak aby brały sygnał z klimy i załączały się na czas jej działania tylko. Wiem, że muszą być to przekaźniki najlepiej 40A ale zobaczę jak na takich od świateł to działa (30A).
Nie chcę na razie tego robić ( do spotu 2.08) i tu moje pytanie: gdzie znaleźć istniejącą (może u mnie nie istnieje) skrzynkę przekaźników.

W załączniku foto kabli od wiatraków i jakiś jeden nie wiem od czego. Może się przyda i ktoś znajdzie i mi powie, Auto mam przed liftem.

Nie jest rzecz w tym gdzie to jest i jak wygląda choć jak by był ktoś tak miły to będę wdzięczny. Chodzi mi o to skąd wziąć sygnał i podejrzeć podłączenie (wiem wiem, mogę miernikiem znaleźć sygnał, ale jest jeszcze kilka biegów wiatraków).

Aha, jest to jak wyczytałem na forum, gdzieś w okolicach nadkola prawego patrząc od przodu. Tylko nie wiem czy pod i trzeba zdejmować koło czy gdzieś na wierzchu.



Poszukaj na allegro ja ostatnio sprzedałem taki sterownik za 250zł bo miałem jeden więcej ale trafiają się taniej .Miałem taki przypadek jak ty i zamiast rzeźbic wolałem pare groszy wydac i mieć pewnosć że nic nie pujdzie z dymem.
_________________
W115 300D 1975 r
W123 300D 1977 r
W123 200D AUTOMAT 1977 R
W126 280SE 1984 r
W202 250TD 1997 r AUTOMAT WDB 2021881F602442
 
 
 
przerabiarka


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 54
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 17:08   

W skrócie i na temat:
1. Nie mam sterownika tylko jak napisał Nex@pol mam 2 przekaźniki.
2. Instalacja jest prosta (pod warunkiem że się wie jak wygląda) i da się ją powielić na podobnych przekaźnikach bez stresu o płomienie czy uszkodzenia.
3. Mój tato i ja niemal zawsze korzystamy z oryginalnych części ale wynika to z braku zamienników raczej. A jest to część jak byś powiedział że BOSCH bez loga :mb: to szajs, a przecież jest taki sam i taki sam montowany w AUDI cz WV. Również podejścia nie rozumiem za co przepraszam.
4. W klime przez ostatnie 2 tyg władowałem 600zł (wiatrak z ramą i plastikiem, wąż i napełnienie i robocizna) i jak myślę o kolejnych 250zł to żygać mi się chce bo mi bierze wode z chłodnicy w dodatku. Tak to bym wcale nie robił. Ludzie jeżdzą bez i żyją.

Także chcę to zrobić i jeżeli sam mogę to zrobić to czemu mam jechać do salonu i dać 300zł?

Pod waszą presją zrobię ku waszym radom i złożę to z oryginalnych części.
Liczę na waszą pomoc i foto lub numery przynajmniej przekaźników.

Ps. Wentylatory załączają się w zależności od temperatury, gdzie sygnał jest pobierany z termometru i skraplacza i podawany na przekaźnik który ustawia napięcie płynące na nie. Dlatego są 2. Chyba że się mylę, bo nie omylny nie jestem i nie jestem też mechanikiem.
_________________
C220 DIESEL - ESPRIT - 96r.
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 17:15   

http://autolib.diakom.ru/...AGRAMS/5288.pdf

tu sobie luknij, co prawda jest to fragment schematu od benzyniaka, ale podejrzewam, że akurat sposób połaczenia przekaźników od klimy będzie conajmniej zblizony
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
przerabiarka


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 54
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 17:23   

Dzięki, schemat jest, Jeszcze tylko przekaźniki i numery (bo na szrocie pewnie zostawią mnie ze skrzynką 200 przekaźników).
_________________
C220 DIESEL - ESPRIT - 96r.
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 22:45   

przerabiarka napisał/a:
Ps. Wentylatory załączają się w zależności od temperatury, gdzie sygnał jest pobierany z termometru i skraplacza i podawany na przekaźnik który ustawia napięcie płynące na nie. Dlatego są 2. Chyba że się mylę, bo nie omylny nie jestem i nie jestem też mechanikiem.


Tak myślałem...

Chłodzenie skraplacza jest uzależnione od ciśnienia panującego w nim.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
przerabiarka


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 54
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26 Lipiec 2009, 20:35   

Nom, tylko skraplacza się nie chłodzi, przejęzyczenie.
Cóż, dodam tylko, że bez nawiewu w chłodnicy jest płyn a nie gaz który powinien pracować.
_________________
C220 DIESEL - ESPRIT - 96r.
 
 
 
dzeus 
C250TD '96

Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 6
Skąd: Słupsk
Wysłany: 18 Czerwiec 2011, 20:58   

Czy udało Ci się dostać te przekaźniki? Dysponuje ktoś zdjęciem ich wyglądu i umiejscowienia? Mam identyczny problem i poszukuję "na gwałt" tych części :( .

[ Dodano: 22 Czerwiec 2011, 13:34 ]
Numer części: 016 545 96 32, wygląd jak poniżej, prośba o informację w jakim miejscu oryginalnie jest ona zamontowana.

0165459632.jpg
Plik ściągnięto 608 raz(y) 111,87 KB

_________________
C250TD Classic '96 WDB2021281F371627
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,147 sekundy. Zapytań do SQL: 13