Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
13 Styczeń 2012, 01:01
Szyberdach
Autor Wiadomość
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 23 Maj 2011, 12:22   

ranak napisał/a:
Znalazłem sugestie na forum W210 iż wymontować silnik nie odłączając od elektryki, dać przycisk na zamknij i po tej operacji niby wrócą prawidłowe ustawienia połozenia szybra. Ale czy to pomoże.

Pomorze, ale najpierw musisz ręcznie zamknąć szyber dokładnie w położeniu "zamknięty", następnie wymontować silnik i jak będzie podłączony to przyciskiem otworzyć, potem zamknąć i powinien się ustawić w swoim położeniu krańcowym zgodnym z położeniem szybra ustawionym przez Ciebie ręcznie. Jak przykręcisz silnik powinno hulać bez problemu.
Trenowałem to w C180 jak wymieniałem szyberdziurę :wink:
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
ranak 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 23 Maj 2011, 14:19   

Camel- napisał/a:
ranak napisał/a:
Znalazłem sugestie na forum W210 iż wymontować silnik nie odłączając od elektryki, dać przycisk na zamknij

Możesz tak spróbować.
Silnik przekładałeś? Co w ogóle przełożyłeś? Samą mechanikę? Silnik ze sterownikiem od starego?
A przycisk? Stary szyberdach działał w ogóle?

Dzięki za odzew.
Założyłem nowy szyber i stary silnik ze sterownikiem (sterownik to pewnie ustrojstwo czarne przy silniku?). Stary szyber działał tzn. otwierał się, uchylał ale już zamknąć nie szło bo popękały jakieś prowadniczki i ich kawałki blokowały zamknięcie. Po otworzeniu starego szybra wyjąłem kawałki żeliwnych odlewów.

[ Dodano: 23 Maj 2011, 14:22 ]
Pioterek napisał/a:
ranak napisał/a:
Znalazłem sugestie na forum W210 iż wymontować silnik nie odłączając od elektryki, dać przycisk na zamknij i po tej operacji niby wrócą prawidłowe ustawienia połozenia szybra. Ale czy to pomoże.

Pomorze, ale najpierw musisz ręcznie zamknąć szyber dokładnie w położeniu "zamknięty", następnie wymontować silnik i jak będzie podłączony to przyciskiem otworzyć, potem zamknąć i powinien się ustawić w swoim położeniu krańcowym zgodnym z położeniem szybra ustawionym przez Ciebie ręcznie. Jak przykręcisz silnik powinno hulać bez problemu.
Trenowałem to w C180 jak wymieniałem szyberdziurę :wink:

Dzięki za podpowiedż.
Spróbuję tak zrobić ale czy czy na pewno mam dać przyciskiem na otwórz a potem na zamknij czy nie wystarczy na zamknij tylko?
Dziękuję za zainteresowanie i jutro dam odpowiedż co wynikło z tej operacji.
Pozdrawiam.
_________________
C 250 DIESEL ELEGANCE 1994
WDB2021251A119929
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 23 Maj 2011, 14:42   

ranak napisał/a:
Spróbuję tak zrobić ale czy czy na pewno mam dać przyciskiem na otwórz a potem na zamknij czy nie wystarczy na zamknij tylko?

Ja dla pewności dałem tak jak napisałem, żeby silniczek przewalił cały cykl i żebym ja miał pewność, że będzie ok. Jak więcej popstrykasz to raczej nie zaszkodzi. Jeśli w silniczku mikrostyki są w porządku to na pewno będzie wszystko ok i szyberwłaz będzie chodził jak należy.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
ranak 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 24 Maj 2011, 19:05   

Witam.
Zrobiłem tak jak kolega Pioterek radził na moim starym silniku od oryginalnego szybra no i prawie było dobrze. Piszę prawie bo uchylał się i zamykał ale jak otworzyłem jego na maxa (rozsunąłem) to po daniu na zamknij tylko się przymknął i została szczelina tak z 5 cm. Ponadto nie reagował na kluczyk w zamku (to chyba moduł komfort) więc całą operację powtórzyłem z silnikiem od szklanego i tu sukces. Prawie sukces bo z pozycji uchylonej dając na zamknij ładnie zamyka ale tak nie do końca. Muszę go docisnąć lekko klawiszem w pozycji na rozsuwanie. Jedno przyciśnięcie. Mogę kluczykiem zamknąć szyber jeśli jest otwarty przy zamykaniu auta ale już w drugą stronę niestety nie. Szyby się otwierają a szyber stoi. Tak dumam i dumam że trzeba będzie poświęcić wiele czasu aby go ustawić. Ząbek po ząbku aż uzyska się odpowiednią pozycję. To co uzyskałem w tej chwili to sukces ale ja lubię jak wszystko działa tak jak fabryka zrobiła. Jutro znów się zabieram za ustawianie.
mam jeszcze jedno pytanie czy mogę zamienić same sterowniki od silników szybra?
_________________
C 250 DIESEL ELEGANCE 1994
WDB2021251A119929
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Maj 2011, 09:42   

ranak napisał/a:
Mogę kluczykiem zamknąć szyber jeśli jest otwarty przy zamykaniu auta ale już w drugą stronę niestety nie. Szyby się otwierają a szyber stoi.

Tak ma każdy.
Zastanawia mnie czy nie masz klawisza uszkodzonego?
Spróbuj ustawić szyberdach i silnik w pozycji uchylonej i potem to złożyć.

Cytat:
mam jeszcze jedno pytanie czy mogę zamienić same sterowniki od silników szybra?

Jeśli szklany też jest sprzed liftu - to będą pasować i możesz zamienić. Ale od liftu sterwoniki są inne (CAN...).
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
ranak 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 25 Maj 2011, 18:53   

Camel- napisał/a:

Tak ma każdy.
Zastanawia mnie czy nie masz klawisza uszkodzonego?
Spróbuj ustawić szyberdach i silnik w pozycji uchylonej i potem to złożyć.

Jeśli szklany też jest sprzed liftu - to będą pasować i możesz zamienić. Ale od liftu sterowniki są inne (CAN...).

Na oryginalnym szyberku ta opcja była, otwieranie na kluczyk, co do szklanego to jest chyba z 97 ale głowy nie dam. Klawisz raczej nie jest uszkodzony bo oba silniki działają na nim tylko właśnie ta kwestia pozycji samego szybra. Dzisiaj nie miałem czasu zabrać się za niego ale jak coś dopracuje to zapodam.
_________________
C 250 DIESEL ELEGANCE 1994
WDB2021251A119929
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 25 Maj 2011, 19:46   

ranak napisał/a:
Tak dumam i dumam że trzeba będzie poświęcić wiele czasu aby go ustawić. Ząbek po ząbku aż uzyska się odpowiednią pozycję. To co uzyskałem w tej chwili to sukces ale ja lubię jak wszystko działa tak jak fabryka zrobiła.

IMO to po prostu nie wstrzeliłeś się dokładnie w pozycję zamkniętą dachu i stąd te nieprawidłowości. Trzeba było po domknięciu dachu silniczkiem jeszcze raz go wyjąć i powtórzyć procedurę na wyjętym, potem założyć i sprawdzić - pewnie byłoby dobrze.
Co do domykania z kluczyka, to wydaje mi się, że po założeniu silnika trzeba zaprogramować jego pozycje końcowe, czyli otworzyć dach i trzymać guzik w tej pozycji przez kilka sekund ~5 potem zamknąć i też trzymać guzik w tej pozycji ~5s. Po tej akcji powinien się otwierać i zamykać z klucza.

ranak napisał/a:
mam jeszcze jedno pytanie czy mogę zamienić same sterowniki od silników szybra?

Ale po co? to raczej nic nie zmieni.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Maj 2011, 13:20   

Przed liftem zamykanie jest kompletu a otwieranie tylko szyb :) Nic programować nie trzeba.

http://www.youtube.com/watch?v=sCI8wW2kmiM
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Mateo9115 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 67
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 14:00   szyberdach - kółko? czy da rade gdzies kupić ? {pilne}

witajcie.
no więc wziąłem się w końcu za naprawe szyberdachu i wszystko by było ok gdyby nie jeden mały problem. potrzebuje pilnie takiego małego żółto-gumowego kółeczka.
czy dostane gdzies (oprócz aso) takie kółeczko na którym "jeździ" prowadnica?? czy w sklepie motoryzacyjnym znajdę to?
to jest coś podobnego do tego na czym jeżdżą szuflady itp. daje zdjęcia podglądowe o co mi chodzi.
prosze o pomoc. to b. pilne, bo mam rozkręcony cały szyber!
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 15:40   

Jeśli dajesz taki temat to daj też wymiary takiego kółka :idea:
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 17:52   

502 072 604 - telefon do zakładu serwisujacego szyberdachy z W-wy na ul. Gersona
Sądzę że jest szansa że beda takie coś mieli, lub może chociaż zdradzą sekret gdzie to można kupić.
Walcz :)
 
 
Mateo9115 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 67
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 20:09   

poradziłem sobie. znalazłem podobne "kółko" i dałem jeszcze uszczelkę małą i działa. ale mam w sumie innym problem. normalnie już nie moge - ile sie natrudziłem aby było dobrze a i tak jest źle. chodzi mi dokładniej o zsynchronizowanie silniczka z szybrem.... jutro jeszcze powalczę.
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 15 Czerwiec 2011, 12:07   

Cytat:
normalnie już nie moge - ile sie natrudziłem aby było dobrze a i tak jest źle. chodzi mi dokładniej o zsynchronizowanie silniczka z szybrem.... jutro jeszcze powalczę.

Niedawno o tym pisaliśmy: http://www.w202.pl/viewto...=10194&start=45
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Mateo9115 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 67
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 15 Czerwiec 2011, 15:06   

dzięki! szukałem właśnie o tym, ale nie mogłem tego znaleźć, a właśnie coś mi się kojarzyło, że ktoś o tym niedawno mówił.
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 15 Czerwiec 2011, 15:54   

scaliłem co nie co :)

p.s. pierwszy stres za mną :P
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,152 sekundy. Zapytań do SQL: 10