Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
26 Styczeń 2012, 18:40
kontrolka oleju
Autor Wiadomość
xmichux 
szerokości!!!xD


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 120
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Lipiec 2009, 22:42   

Krzychs napisał/a:

A tak nawiasem: kolega tymoteusz1978 nie spodziewał sie chyba tylu informacji :twisted:
i chyba dalej nie wie co zrobić a więc...do wymiany te czujniki :!:
_________________
C240 V6 sport ASB '98
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 14:50   

Adaśko napisał/a:
Ale nie ma kontrolki ciśnienia, tylko poziomu oleju, sprawdź
Krzychs2 napisał/a:
Adaśko, to do czego podłączony jest czujnik ciśnienia oleju? i co syganalizuje niskie cisnienie?

Daniel napisał/a:
Nie ma kontrolki ciśnienia oleju.


Chyba w W202 rolę kontrolki ciśnienia oleju w silniku pełni kontrolka od poziomu oleju (ale mogę się mylić). Jak na wolnych obrotach zapala się ta kontrolka to przyczyną może być:
- bardzo niski poziom oleju,
- nieodpowiedni olej (xx W xx),
- nieszczelności silnika,
- uszkodzony czujnik ciśnienia oleju

Jednak się myliłem. Poniżej cytat z innego forum dotyczący funkcji ASSYST:

Istnieją dwie wersje systemu ASSYST różniące się czujnikami oleju:
-w silnikach 104,111,119,120,602.982,604,605,606 jest zamontowany włącznik
lampki kontrolnej poziomu oleju. Ponieważ jest to włącznik, system jest w
stanie zidentyfikować tylko zbyt niski poziom oleju (poniżej minimum)
-w nowszych silnikach: 112,113,166,611,688 stosuje się czujniki oleju,
sprawdzające jego poziom, temperaturę i jakość.
Czujnik taki składa się z dwóch
układów kondensatorów z olejem silnikowym jako izolatorem. Zmiana zawartości
wody w oleju lub zmiana poziomu oleju powoduje zmianę pojemności kondensatora.
Pojemność stanowi więc miarę poziomu oleju. Czujnik oleju zawiera dodatkowo
czujnik temperatury, mierzący temperaturę oleju silnikowego. Układ
elektroniczny zintegrowany w czujniku przetwarza wszystko w sygnał cyfrowy
przesyłany następnie do modułu sterującego silnika.



Także motory w C180 (M111, M112) nie posiadają czujników ciśnienia oleju , tylko czujnik poziomu oleju :idea:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 16:27   

Marcin Pop. napisał/a:

Także motory w C180 (M111, M112) nie posiadają czujników ciśnienia oleju , tylko czujnik poziomu oleju :idea:

Tylko że M112 to nie C180 tylko C240.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 16:30   

sewan napisał/a:
Także motory w C180 (M111, M112) nie posiadają czujników ciśnienia oleju , tylko czujnik poziomu oleju

Tylko że M112 to nie C180 tylko C240.


co racja - to racja :wink:

Chodziło mi o motory M111.920 i M111.921 (a nie M112)
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 16:49   

I to by się zgadzało, jak przed wymianą oleju dolałem trochę to assyst nie zwiększył mi limitu :) Dobił do 0 prawidłowo.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 21:47   

Marcin Pop. napisał/a:

Jednak się myliłem. Poniżej cytat z innego forum dotyczący funkcji ASSYST:

Istnieją dwie wersje systemu ASSYST różniące się czujnikami oleju:
-w silnikach 104,111,119,120,602.982,604,605,606 jest zamontowany włącznik
lampki kontrolnej poziomu oleju. Ponieważ jest to włącznik, system jest w
stanie zidentyfikować tylko zbyt niski poziom oleju (poniżej minimum)
-w nowszych silnikach: 112,113,166,611,688 stosuje się czujniki oleju,
sprawdzające jego poziom, temperaturę i jakość.
Czujnik taki składa się z dwóch
układów kondensatorów z olejem silnikowym jako izolatorem. Zmiana zawartości
wody w oleju lub zmiana poziomu oleju powoduje zmianę pojemności kondensatora.
Pojemność stanowi więc miarę poziomu oleju. Czujnik oleju zawiera dodatkowo
czujnik temperatury, mierzący temperaturę oleju silnikowego. Układ
elektroniczny zintegrowany w czujniku przetwarza wszystko w sygnał cyfrowy
przesyłany następnie do modułu sterującego silnika.


Przypadkowo nawet wiem, kto to zamieścił 8)
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 5 Sierpień 2009, 09:20   

Gerri napisał/a:
Marcin Pop. napisał/a:

Jednak się myliłem. Poniżej cytat z innego forum dotyczący funkcji ASSYST:

Istnieją dwie wersje systemu ASSYST różniące się czujnikami oleju:
-w silnikach 104,111,119,120,602.982,604,605,606 jest zamontowany włącznik
lampki kontrolnej poziomu oleju. Ponieważ jest to włącznik, system jest w
stanie zidentyfikować tylko zbyt niski poziom oleju (poniżej minimum)
-w nowszych silnikach: 112,113,166,611,688 stosuje się czujniki oleju,
sprawdzające jego poziom, temperaturę i jakość.
Czujnik taki składa się z dwóch
układów kondensatorów z olejem silnikowym jako izolatorem. Zmiana zawartości
wody w oleju lub zmiana poziomu oleju powoduje zmianę pojemności kondensatora.
Pojemność stanowi więc miarę poziomu oleju. Czujnik oleju zawiera dodatkowo
czujnik temperatury, mierzący temperaturę oleju silnikowego. Układ
elektroniczny zintegrowany w czujniku przetwarza wszystko w sygnał cyfrowy
przesyłany następnie do modułu sterującego silnika.


Przypadkowo nawet wiem, kto to zamieścił 8)


A kto by mógł. Guru, a jakże. :wink:
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 13 Grudzień 2010, 13:33   

To gdzie motor M 111 2,2 litra stosowany w W 124 ma wpięty klasyczny czujnik ciśnienia?
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 4 Luty 2014, 10:23   

Mam podobny objaw jak autor tego tematu, tzn zapala mi się kontrolka poziomu oleju na wolnych obrotach. Teraz zimno, zapalam auto i wychodze skrobać szybki, wsiadam po 1-2 min, świeci się kontrolka oleju, przegazuje - gaśnie. Myśle sobie, zimny, gęsty olej nie nadąża spływać, ale ostatnio zapala się też na ciepłym silniku - stoje pod światłami, silnik sobie klekocze i zapala się kontrolka, przegazuje - gaśnie, o co chodzi?
Na bagnecie stan prawie MAX, tak na 4/5!
Co to może być??

[ Dodano: 7 Luty 2014, 08:44 ]
Nikt, nic nie podpowie...?
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
Sido69 
Marcin

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Luty 2014, 14:47   

Ja proponuje sprawdzić ciśnienie oleju, dopóki jest zimny gęsty olej doszczelnia pompę oleju po rozgrzaniu olej jest bardziej rzadki i traci te właściwości
To samo dot. wolnych obrotów, kontrolka świeci bo pompa nie generuje takiego ciśnienia a jak dasz w piec ciśnienie wzrasta kontrolka gaśnie :)
_________________
C280 SPORT AMG 94'
202 028 1F 098 610
https://plus.google.com/109718316023911912026/posts/138WEhEaZB7
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 10 Luty 2014, 08:48   

Ja proponuje wymiane czyjnika poziomu oleju. Z tego co pamietam, to dochodza do niego tylko dwa przewody. Co oznacza, ze obsluguje tylko poziom oleju a nie cisnienie.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 10 Luty 2014, 09:10   

Sido69 napisał/a:
Ja proponuje sprawdzić ciśnienie oleju, dopóki jest zimny gęsty olej doszczelnia pompę oleju po rozgrzaniu olej jest bardziej rzadki i traci te właściwości
- kontrolka zapala się na zimnym i na ciepłym silniku, a to jest kontrolka POZIOMU oleju, więc ciśnienie niema tu nic do rzeczy...
perzu126 napisał/a:
Ja proponuje wymiane czyjnika poziomu oleju. Z tego co pamietam, to dochodza do niego tylko dwa przewody.
- dochodzi tylko jeden przewód, a czujnik był wymieniany jakieś 2 lata temu na nowy, więc raczej nie jest to sprawa czujnika.
Dzięki za podpowiedzi, poczekam jeszcze do wymiany oleju i zrobie płukanie silnika, zobaczymy czy coś się zmieni.
Pozdrawiam,
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10 Luty 2014, 10:15   

bart1527, Ja bym nie lekceważył tej kontrolki nie wiem ale morze się mylę morze sak jest przytkany
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 10 Luty 2014, 10:47   

No właśnie nie lekceważe, ale jak widzisz nie padła żadna sensowna odpowiedź co z tym zrobić, poza "wymień czujnik"...
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 10 Luty 2014, 11:38   

Ale ta kontrolka nie ma nic wspolnego z cisnieniem oleju. Zobaczcie gdzie jest czujnik poziomu! Podobno jest jakis kruciec zaslepiony do czujnika cisnienia
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 10